Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40-vuotias, miten hoidat itseäsi ettet rupsahtaisi lähivuosina?

Vierailija
18.02.2022 |

Vinkkejä jakoon.

Kommentit (200)

Vierailija
81/200 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoitaisin?

Elämäni on merkityksetöntä eikä tulevaisuudessa ole tulossa kuin lisää surkeutta. Sama siis vain syödä huonosti, olla liikkumatta ja vetää kunnolla alkoholia. Saapa edes noista hieman nautintoa arjen surkeuteen.

Oma pointtinsa tuossakin. Mutta tsemppiä sinulle!

Kiitos.

En mä haluaisi, että elämäni olisi tällaista, mutta hankala sitä on tosiasioita kiistää. Kyllä mä välillä tsemppaan ja elän terveellisemmin, mutta lopulta aina palaan tähän samaan, koska mitä väliä on rupsahtamisella tai terveydellä, jos ei ole mitään minkä vuoksi odottaa tulevaa tai elää nykyisyyttä.

Vierailija
82/200 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppinen on rupsahtanut JO AIKOJA SITTEN. M27

Sinun ikäiset miehet vaan luulee, että olen alle kolmekymppinen ;) Tulee niille aina yllärinä, että olenkin tällainen 40v kahden lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/200 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole suunnitelmissa mitään erityisiä toimia rupsahtamisen estämiseksi. On parempaakin tekemistä kuin yrittää näyttää mahdollisimman nuorelta mahdollisimman pitkään. Jatkan elämäni ihan tavalliseen tapaan. Myös juoksuharrastusta, vaikka minulle on sanottu, että se saa keski-ikäisen, hoikan naisen näyttämään riutuneelta.

Ohjaan juoksukouluja. Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että jo muutaman kuukauden kuluttua osallistujat näyttävät freesimmiltä ja nuoremmilta. En ihan tajua, mihin perustuu käsitys hoikkuuden vanhentavasta vaikutuksesta. Toki alipaino vanhentaa. Ja tupakoitsijat näyttävät ikäistään vanhemmilta. Kyllä se tätivartalo isolla vatsalla, lässähtäneellä takapuolella ja paksuilla jaloilla, vanhentaa eniten.

Vierailija
84/200 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä naistenvihaaja tällaisia kysyy? Pidä vain huolta ettei kaljamaha enää kasva

Vierailija
85/200 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheimmat silmäpussit on aina keski-ikäisillä laihoilla naisilla.

Yleensä ne pahimmat silmäpussit on kyllä ylipainoisilla.

Vierailija
86/200 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole suunnitelmissa mitään erityisiä toimia rupsahtamisen estämiseksi. On parempaakin tekemistä kuin yrittää näyttää mahdollisimman nuorelta mahdollisimman pitkään. Jatkan elämäni ihan tavalliseen tapaan. Myös juoksuharrastusta, vaikka minulle on sanottu, että se saa keski-ikäisen, hoikan naisen näyttämään riutuneelta.

Ohjaan juoksukouluja. Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että jo muutaman kuukauden kuluttua osallistujat näyttävät freesimmiltä ja nuoremmilta. En ihan tajua, mihin perustuu käsitys hoikkuuden vanhentavasta vaikutuksesta. Toki alipaino vanhentaa. Ja tupakoitsijat näyttävät ikäistään vanhemmilta. Kyllä se tätivartalo isolla vatsalla, lässähtäneellä takapuolella ja paksuilla jaloilla, vanhentaa eniten.

Hoikkuus ei vanhennakaan, se nuorentaa. Mutta koska palsta on täynnä ylipainoisia niin halutaan ajatella hoikkuuden vanhentavan.

Vierailija
87/200 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ei mitään rääkkiliikuntaa (juokseminen tekee ihmisistä kuivia korppuja), lihaskuntoharjoitteet parempia.

-Hyvä ihonhoito (korealainen ja gua sha)

-Ei aurinkoa, tupakkaa tai alkoholia

-Nuori rakastaja

Nämä toimii mulla.

N41

Vierailija
88/200 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi jättää aurinkoa. Tiedostan sen ihoa vanhentavat vaikutukset, mutta näen myös sen terveen näköisen, vaalealle iholle eloa tuovan päivetyksen, jota ei purkista saa. Aurinko saa mut rentoutumaan ja rauhoittumaan ja tuo hyvän mielen, joka taas hidastaa vanhenemista. Samoin auringon D-vitamiini on purkista tullutta tehokkaampaa ja tekee hyvää. Kaikilla asioilla on puolensa.

Mutta muuten yritän hidastaa rupsahtamista liikunnalla (salitreeni ja aerobinen) ja muilla iloa tuovilla harrastuksilla (myös lapset tuovat minulle paljon iloa), terveellisellä ruokavaliolla, hyvällä ihonhoidolla ja iholleni sopivilla tuotteilla, kasvorullauksella, säännöllisillä kasvohoidoilla, hieronnalla, hormonikorvaushoidolla ja vitamiineilla. Hiukset pidän pitkinä ja painon kurissa. En tupakoi ja alkoholia käytän maltilla ja harvoin. 

N48

Vierailija
89/200 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihot esim. 10% seuraavan viiden vuoden aikana, yrität dieettejä; ei onnistu, saat toiset 10% lisää seuraavan viiden vuoden aikana.

Huomaat syöväsi liikaa suhteessa nykyiseen aineenvaihduntaasi (ehkä kumottu, mutta se voi koskea vain liikkuvia) ja syöt jatkossa vähemmän ja saat puolet noista kiloista pois, mutta vatsaa jää edelleen, mutta et näytä enää viimeisimmillään raskaana olevalta.

Toivoisit saavasi vatsaa enemmän pois, kuten jossain vaiheessa ehkä sait, mutta tuli taas takas, ja luulet ratkaisun olevan liikunnan lisääminen, ja kilo-ongelman, kun joskus syöt liikaa, vaikka muuten oletkin saavuttanut tason, jossa syöt yhtä paljon kuin kulutat.

Ehkä treenaat viikottain esim. lihaksia, jolla saavutat/säilytät tietyn voimatason ja lihastuen, ja mahdollisesti se kuluttaa himpun verran enemmän kaloreita, mutta et kuitenkaan näe, että sillä olisi yhtä paljon vaikutusta kuin säännöllisemmällä liikunnalla, jolla saattaa mahdollisen arviosi mukaan olla keski-ikäiselle suurempi vaikutus kuin nuoremmalle, jolla energian kulutus on muutenkin suurempi; osin sama periaate kuin lihaksilla ja ties millä, että keski-iässä asiat täytyy tehdä itse.

Et kuitenkaan onnistu liikkumaan riittävästi talvella, kun aina on pimeä, liian kylmä, ja olet laiskistunut. Olet yrittänyt kesällä liikkua enemmän, mutta tulee vuosia, jolloin et siinä onnistu sitäkään, vaikka jo arvelet, että kulutat siten riittävästi kaloreita, ja olisi ehkä hyvä, että liikkuisit enemmän kun sää on tyydyttävästä hyvään, mutta se tuntuu vuodesta toiseen edelleen vaikeammalta, ja on yritettävä löytää jostain pysyvästi ponnekkaampi yritys.

Vierailija
90/200 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeimmät vinkkini nuorekkuuteen:

- Ei aurinkoa! Aina varjossa tai aurinkosuoja. Aurinko vanhentaa järjettömästi etenkik keski-iässä

- Ei lapsia. Ei tarvi selittää.

- Ei miestä. No man, no cry ;).

- Hyvät yöunet joka yö.

- Leppoisa elämäntyyli, ei stressiä.

- Vettä, kasviksia, lihaa, rasvaa. Ja viiniä sielun onnellisuuden ylläpitämiseksi.

Entäs kun en ole omaan napaan tuijottaa, tästä voi ottaa tietty tuon liiallisen auringon pois ja nauttia rennosta elämästä ja viinistä. Aikuiset lapset, joita pidän ainoana asiana mitä minusta tänne jää kuoltuani. Niin, ja nautin työstäni joka on erittäin mielenkiintoista, kun ei tee liikaa.

Hauskaa että tämä ei omaan napaan tuijottaja pitää itseään niin erinomaisena, että hänestä on jäätävä jotain tänne kuoltuaan. Ja omat lapsetkin ovat näin vain hänen jäljellejäävä jatkeensa. Äidit ovat tunnetusti itsekkäitä. 

Vierailija
91/200 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeimmät vinkkini nuorekkuuteen:

- Ei aurinkoa! Aina varjossa tai aurinkosuoja. Aurinko vanhentaa järjettömästi etenkik keski-iässä

- Ei lapsia. Ei tarvi selittää.

- Ei miestä. No man, no cry ;).

- Hyvät yöunet joka yö.

- Leppoisa elämäntyyli, ei stressiä.

- Vettä, kasviksia, lihaa, rasvaa. Ja viiniä sielun onnellisuuden ylläpitämiseksi.

Entäs kun en ole omaan napaan tuijottaa, tästä voi ottaa tietty tuon liiallisen auringon pois ja nauttia rennosta elämästä ja viinistä. Aikuiset lapset, joita pidän ainoana asiana mitä minusta tänne jää kuoltuani. Niin, ja nautin työstäni joka on erittäin mielenkiintoista, kun ei tee liikaa.

Omaan napaan tuijottamisesta kerto

Lasten hankkiminen nyt on kunnianhimoisuuden vastakohta! Ja kertoo mielikuvituksettomuudesta. Muutenkin ehkä typerin syy tehdä uusia ihmisiä tämä että jotain jää jäljelle. Kun viimeinen sinut tuntenut kuolee, ei sinusta taviksesta ole mitään muistoa kenelläkään, ja on kuin et olisi koskaan ollut olemassakaan. Ja tämä tapahtuu lyhyessä ajassa, loppujen lopuksi! 

Vierailija
92/200 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vanheneminen ja rupsahtaminen on tosiasia ja vauhti kiihtyy huomattavasti 40-50 välillä.

Ei voi verratakaan tätä rupsahtamisen nopeutta edeltävään vuosikymmeneen. Olen elänyt ihan samalla tavalla koko ajan. 

Nyt pian 48v enkä minä kyllä näytä sitä päivääkään nuoremmalta. Eikä kyllä siltä tunnukaan. 

En ole nähnyt erityistä vaivaa, on ihan hyvät peruselämäntavat - toki paljon ollut surua, stressiä ja kuormitusta sekä unettomuutta.

Mutta tätä kaikkea elämäni oli myös aiemmin. Kuormitusta, surua ja stressiä on kohdalleni riittänyt. Lisäksi tosi monta kroonista sairautta.

Eilen viimeksi katsoin ihastellen hyvää kaveriani, joka pn samanikäinen. Elämänsä oikeasti on ollut helppoa ja huoletonta tänne asti, tiedän sen.

Rahaakin tosi paljon, rikkaasta kodista ja jatkuvia ihania lomia, matkoja, ravintolaillallisia, teatteria y m s.

Ei yhtään sairauksia, muutenkaan ei edes vanhuksen peruskuolemaa ole joutunut vielä suremaan. (Isovanhemmatkin kuolleet jo ennen syntymäänsä, pieni toisilleen etäinen suku)

Hän on nukkunut aina hyvin, eivät ole halunneet lapsia. Yksi tosi hyvä kunnollinen puoliso, ei draamoja, eroja. Ei edes harrasta kummemmin liikuntaa ja käyttää alkoakin jonkin verran toisin kuin itse. Syö kalliimmasti kuin minä, koska voi.

Edelleen hänellä on tosi hyvä iho, tukassaan ei yhtään harmaata. Naama ei roiku. Minusta ei hän ole muuttunut ollenkaan reilun kolmenkympin jälkeen. Tosi nuorekas on hän ja osaa pukeutua.

Minä näytän varmasti ainakin 10v vanhemmalta. Mulla on osin jo harmaa tukka, iho eloton ja roikkuu, on syvät nasolabiaalit jo ja kaiken kaikkiaan paksu ja kankea, kipeä (sairaudet) tätivartalo, tissit roikkuu.

Tervetuloa 50-60 🙈

Vierailija
93/200 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää tänä vuonna 49v ja olen käynyt vuosia salilla 4-5krt/vko, lisäksi golfia, kävelylenkkejä ym. Laitan hiuksia, meikkaan päivittäin, tykkään pukeutua kivasti. Näytän ikäiseltäni ja musta se on tosi jees, ei mun tartte enää näyttää parikymppiseltä. Mulla on kaikki hyvin, elämä hymyilee

Vierailija
94/200 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin matematiikan opinnot uudelleen. Ulkoilen ja syön ravintorikkaasti. Pyrin lukemaan paljon ja seuraamaan uutisointia muualtakin kuin Suomen mediasta.

Ulkokuori saa hapettuakin mutta kehon toiminta ja ajatuksen luistavuus huolestuttaa minuakin.

Vierailija
95/200 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pian 47. Syön vähähiilihydraattisesti, harrastan juoksua monta kertaa viikossa, hoidan hyvin hiuksia (pitkät ja paksut) ja ihoa.

Mutta tärkein, siis aidosti tärkein asia on tämä:

Tietoisesti pysyn iloisena, hyväntuulisena ja ajattelen positiivisesti, etten muutu kärttyiseksi ja katkeraksi. Hymy ja iloinen mieli nuorentaa!

Joo, siis mikään ihonhoito, facelift, raivo-jumppa tms ei auta jos on koko ajan kärttyinen, naama norsunveellä, valittaa, on katkera.

Sen sijaan kun hymyilee aidosti ja on lämmin, iloinen ja positiivinen, näyttää kauniilta vaikka olisi kaksoisleukaa ja vähän ylikiloja.

Raamatussakin sanotaan: "Iloinen sydän kaunistaa kasvot." 

Ulkoista ikääntymistä ei voi kokonaan torjua, tuskin kukaan sekoittaa 30-vuotiasta ja 50-vuotiasta keskenään.

Vierailija
96/200 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin matematiikan opinnot uudelleen. Ulkoilen ja syön ravintorikkaasti. Pyrin lukemaan paljon ja seuraamaan uutisointia muualtakin kuin Suomen mediasta.

Ulkokuori saa hapettuakin mutta kehon toiminta ja ajatuksen luistavuus huolestuttaa minuakin.

Ainakin suomen kielen luistavuus sinulla on rappeutunut jo aika pahasti. 

Vierailija
97/200 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kukaan ei puhunut rupsahtamisesta silloin, kun olin 40. Nyt olen melkein 70 -vuotias, syön ruokaa, hoidan pientä puutarhaa, käyn punttisalilla. En tiedä, olenko rupsahtanut, eikä ketään kiinnosta.

Nuori kapinallinen 

Vierailija
98/200 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen, teen kotijumppaa 3-4 kertaa viikossa, syön järkevästi, käytän hyviä kasvotuotteita ja harrastan paljon seksiä mieheni kanssa. Lasten takia unta ei aina tule riittävästi.

N40

Vierailija
99/200 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seerumi kasvoille ja kaulalle aamuin illoin. 

Vierailija
100/200 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ruoka, liikunta, ihon ja hiusten hoito, sekä runsas seksi 15 vuotta nuoremman timmin rakastajan kanssa 😍