40-vuotias, miten hoidat itseäsi ettet rupsahtaisi lähivuosina?
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Niin, ensinnäkään en halua ajatella vanhenemista rupsahtamisena, elämään kuuluu eri vaiheet ja tärkeintä on oppia iloitsemaan jokaisesta niistä, keskittyä positiivisiin, hyvää mieltä ja onnellisuutta tuoviin asioihin kokonaisvaltaisesti.
-Hyvät ja riittävän pitkät yöunet
-Terveellinen ja mahdollisimman puhdas ja prosessoimaton ruokavalio
- Liikunta erilaisissa muodoissa, maastopyöräily, metsäkävelyt, kesällä uiminen luonnonvesissä, hiihto, voimaharjoittelu, pilates, luonnossa oleskelu ja puuhailu
-Mielekäs ja itselle sopiva työ ja työaika
- Hyvät sosiaaliset suhteet läheisiin ja ystäviin
- Parisuhteen hoitaminen ja siitä nauttiminen, ja siihen myös satsaaminen esim yhteisen ajan järjestäminen, keskustelut vaikeistakin asioista, toisten ajatusten ymmärryksen opettelu puolin ja toisin
-Omanlainen elämä, riippumattomuus yhteiskunnan ja ympäristön luomista paineista siitä milla
Sit miehes vaihtaa nuorempaan?
Kerro miten toimit?
Miksi en ole rupsahtanut, tätä joskus mietin.
Syitä mm. en ole koskaa tupakoinut ja alkoholin käyttö on hyvin vähäistä. Olen käyttänyt mekkivoidetta jossa suojakerroin. Harrastan liikuntaa säännöllisesti ja paljon siitä ulkona. En jojoile painon kanssa, olen normaalipainoinen. Syön terveellisesti, mm. paljon kasviksia ja hedelmiä. Juon vettä vähintään litran päivässä.Nukun riittävästi. Vältän työ- ym. stressiä. Vapaa-ajalla osaan välillä pelkästään olla ja rentoutua.
Vierailija kirjoitti:
Lihot esim. 10% seuraavan viiden vuoden aikana, yrität dieettejä; ei onnistu, saat toiset 10% lisää seuraavan viiden vuoden aikana.
Huomaat syöväsi liikaa suhteessa nykyiseen aineenvaihduntaasi (ehkä kumottu, mutta se voi koskea vain liikkuvia) ja syöt jatkossa vähemmän ja saat puolet noista kiloista pois, mutta vatsaa jää edelleen, mutta et näytä enää viimeisimmillään raskaana olevalta.
Toivoisit saavasi vatsaa enemmän pois, kuten jossain vaiheessa ehkä sait, mutta tuli taas takas, ja luulet ratkaisun olevan liikunnan lisääminen, ja kilo-ongelman, kun joskus syöt liikaa, vaikka muuten oletkin saavuttanut tason, jossa syöt yhtä paljon kuin kulutat.
Ehkä treenaat viikottain esim. lihaksia, jolla saavutat/säilytät tietyn voimatason ja lihastuen, ja mahdollisesti se kuluttaa himpun verran enemmän kaloreita, mutta et kuitenkaan näe, että sillä olisi yhtä paljon vaikutusta kuin säännöllisemmällä liikunnalla, jolla saattaa mahd
Minä en ole laiska..saan iloa liikunnasta:)
Minä en ole ollut koskaan ylipainoinen...sori siitä:)
Exkaunotar56v
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös sosiaaliset suhteet. Vaalikaa hyviä ihmissuhteita, energiaa vievät- miettikää tarvitsetteko niitä.
Mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 47. Syön vähähiilihydraattisesti, harrastan juoksua monta kertaa viikossa, hoidan hyvin hiuksia (pitkät ja paksut) ja ihoa.
Mutta tärkein, siis aidosti tärkein asia on tämä:
Tietoisesti pysyn iloisena, hyväntuulisena ja ajattelen positiivisesti, etten muutu kärttyiseksi ja katkeraksi. Hymy ja iloinen mieli nuorentaa!
Tämä. Eron jälkeen kävin ammattilaisen luona ja hän sanoi murehtiminen tuo lisää murheita.
Aina sattuu ja tapahtuu, mutta virheistä opitaan.
Vierailija kirjoitti:
Ikää tänä vuonna 49v ja olen käynyt vuosia salilla 4-5krt/vko, lisäksi golfia, kävelylenkkejä ym. Laitan hiuksia, meikkaan päivittäin, tykkään pukeutua kivasti. Näytän ikäiseltäni ja musta se on tosi jees, ei mun tartte enää näyttää parikymppiseltä. Mulla on kaikki hyvin, elämä hymyilee
Minä näytän sinua 9 vuotta nuoremmalta:)
exkaunotar56v
Ihan samat jutut kuin muillakin: BMI normaalipainon alkupäässä, terveellinen ruokavalio, päivittäinen (lihaskunto)liikunta, alkoholin minimointi, unen maksimointi, mielekäs duuni, mukava vapaa-aika perheen kanssa, positiivinen elämänasenne.
Ja lisäksi... meikkiä, hiusväriä, retinoidia, botoxia, mikroneulausta, sculptraa, laseria ja tulevaisuudessa varmaan leikkauksia.
En tehnyt lapsia
Käytin rahat: personal trainer, kauneusleikkaus, hiustenpidennys, matkustelu , kulttuurii..
LAPSI MAKSAA 100 000.
Eli voin käydä vielä 4 krt kohottamassa kasvot, mutta luulen että ei tarvits.
Exkaunotar56v
Vierailija kirjoitti:
Ihan samat jutut kuin muillakin: BMI normaalipainon alkupäässä, terveellinen ruokavalio, päivittäinen (lihaskunto)liikunta, alkoholin minimointi, unen maksimointi, mielekäs duuni, mukava vapaa-aika perheen kanssa, positiivinen elämänasenne.
Ja lisäksi... meikkiä, hiusväriä, retinoidia, botoxia, mikroneulausta, sculptraa, laseria ja tulevaisuudessa varmaan leikkauksia.
jesh..hyvä me! Stephen Diez on paras kirurgi.
Exkaunotar56v
syö,juo,paskanna,liiku,tee mitä vain,mutta luonnonlakeja et muuta ilman kirurgiaa.vanhenet joka tapauksessa
Vierailija kirjoitti:
Munalla
töihin:)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina hoitanut itseäni yli nelikymppisenä. Pitänyt painon kurissa, jumpannut, elänyt terveellisesti. Syönyt kollageenia, laittanut kasvonaamioita, hyviä naamarasvoja. Jne,
Olen 53 v nyt. Ei mahda mitään. Silti ikäännyn. Hamsterinpussit tekevät tuloaan ja kulmat valahtaneet alaspäin. Edelleen purkeissa retinolia yms.
Aika alkaa käydä säännöllisesti kosmetologilla.
Kasvojooga päivittäisohjelmaan.
Ei enää koskaan aurinkoa tekemään tuhojaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 47. Syön vähähiilihydraattisesti, harrastan juoksua monta kertaa viikossa, hoidan hyvin hiuksia (pitkät ja paksut) ja ihoa.
Mutta tärkein, siis aidosti tärkein asia on tämä:
Tietoisesti pysyn iloisena, hyväntuulisena ja ajattelen positiivisesti, etten muutu kärttyiseksi ja katkeraksi. Hymy ja iloinen mieli nuorentaa!
Ihan kuin kärttyisäksi ja katkeraksi muuttuminen olisi tietoinen valinta :) Kannattaa lukea vaihdevuosista. Aika ilkeää ja syyllistävää mitätöidä vaihdevuosien todistetusti aiheuttamat muutokset mielialaan ja psyykkeeseen Epä- postiivisten ihmisten tietoisena valintana
Onks teidän pään sisällä mitään muuta, ku ulkonäkö?
En mitenkään. Tervetuloa "rupsahdus". Ulkonäkö, oma eikä muiden, ei voisi minua enää vähempää kiinnostaa. Ei ole oikeastaan kiinnostanut jonkun teinin jälkeen. Silloin se oli tärkeää. Viimeistään sitten kun lähdin opiskelemaan, muut asiat täytti mielen ja ulkonäöt unohtui.
Juhlin ikääntymistä, en stressaa vanhenemisesta.
On muutakin tekemistä kuin ulkonäön funtsailu.
nuorta pillua kerran kuussa, pysyy mieli virkeänä 😉