40-vuotias, miten hoidat itseäsi ettet rupsahtaisi lähivuosina?
Kommentit (238)
Mitä on rupsahtaminen? Sitä että ei enää välitä ulkonäöstään?
Ruokavalio, ei tupakkaa, ei alkoholia, ulkoilu ja nukkuminen.
Ihan hyvä vaan, ettei 40v keltanokat tiedä mitä odottaa, kun ikää on 50.
Vähän sama, kuin 6v lapsi ei tiedä kuinka keho muuttuu kun on 16. Ja hormonimuutokset.
Mua ei kiinnosta, rupsahdanko. Itsetuntoni ja onnellisuuteen perustuu ihan muihin asioihin kuin ulkonäköön. Riittää, että omalle miehelle kelpaan, mutta miksi ihmeessä mun ulkonäön pitäisi miellyttää ketään muuta. En tajua. Olen fiksu ja korkeasti koulutettu ihminen, hyvä työssäni ja hyvä äiti. Siinä on tarpeeksi.
Mä en ole tehnyt mitään eikä rupsahdusta vielä ole näkynyt. Olen 44-vuotias. Juon ja poltan, myös pilveä. Syön mitä sattuu, milloin sattuu, paitsi en lihaa. Olen hoikka. Käyn säännöllisesti suihkussa, pesen hampaani, rasvaan kasvoni ja käytän kauniita vaatteita. Liikuntana kävely, autoa ei ole, mutta isohko koira on. En tasan jaksa stressata jostain vanhenemisesta, ihan hyvältä mä näytän.
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v enkä ole millään lailla rupsahtanut.
Käyn pari kertaa viikossa salilla lihaskunnon kehittämisen ja ylläpidon vuoksi.
En syö mitään eläinperäisiä.
Herkkuja syön vain viikolippuisin
Alkoholia harvakseltaan, ehkä kolmisen kertaa vuodessa
Kävelen joka päivä koiran kanssa aamu- ja iltapäivälenkit. Koiran innosta riippuen yhteensä 1- 3h kävelyä
Kerran viikossa käyn kehonhuoltotreeneissä, joka sisältää myös kuntoa kohottavaa aerobista liikuntaa.
Syön vitamiineja (d, c, biotiini, k2, jodi, b12, folaatti)
Käytän mahdollisimman paljon paljasjalkakenkiä. Niillä liikkuvuus ja tasapaino kehittyvät/pysyvät yllä
Mä kävelen ihan vaan paljain jaloin, kaikki kesät, joka paikassa. En tajua noiden paljasjalkakenkien ideaa.
Hyvä ketju. Kiitos.
Odotan innolla koiralenkkejä.
Uusi perheenjäsen hankinnassa
viimeistään 2027. E
Käytän epätoivoisesti voiteita ja seerumeita.
Lisäksi treenaan.
N40
Vierailija kirjoitti:
En ottanut koronarokotetta. Rokotetut vanhenee silmissä. Pelottavaa.
Mikähän sairaus tässä rokotevastaisuudessa on takana?
Luulotauti on liian helppo vastaus. Olisko ennemmin joku dementian aiheuttama paranoia?
En ole millään tavalla kiinnostunut siitä "rupsahdanko" vai en. Asialle ei ole minulle tuon taivaallista merkitystä, joten vastaus on en yhtään mitenkään. Liikun koska tykkään liikkua, levitän joskus naamaani jotain perusvoidetta kun tuntuu kuivalta ja syön terveellisesti koska ruokavalio on osa terveyteni hoitoa mutta ulkonäkö asiat ja se että pitäisi nähdä muka vaivaa ja tehdä jotain niinkin turhan asian eteen? .... Ei vaan ole koskaan kiinnostanut tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun estrogeenitasot romahtaa, niin rupsahdus tulee melkein yhdessä yössä. Siinä ei auta vaikka olisit vuosikymmenet voidellut itseäsi kalliilla voiteilla. Valitettavaa, mutta totta. Näin kokemuksen syvällä rintaäänellä kerrottuna....
Tämä on ihan totta. En olisi uskonut jos en itse olisi kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v enkä ole millään lailla rupsahtanut.
Käyn pari kertaa viikossa salilla lihaskunnon kehittämisen ja ylläpidon vuoksi.
En syö mitään eläinperäisiä.
Herkkuja syön vain viikolippuisin
Alkoholia harvakseltaan, ehkä kolmisen kertaa vuodessa
Kävelen joka päivä koiran kanssa aamu- ja iltapäivälenkit. Koiran innosta riippuen yhteensä 1- 3h kävelyä
Kerran viikossa käyn kehonhuoltotreeneissä, joka sisältää myös kuntoa kohottavaa aerobista liikuntaa.
Syön vitamiineja (d, c, biotiini, k2, jodi, b12, folaatti)
Käytän mahdollisimman paljon paljasjalkakenkiä. Niillä liikkuvuus ja tasapaino kehittyvät/pysyvät yllä
Mä kävelen ihan vaan paljain jaloin, kaikki kesät, joka paikassa. En tajua noiden paljasjalkakenkien ideaa.
Arvelisin että idea on siinä että ne suojaavat ihoa jos astuu johonkin terävään tms ettei mikään bakteeri pääse verenkiertoon. Kaupungissa en missään nimessä kulkisi avojaloin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on rupsahtaminen? Sitä että ei enää välitä ulkonäöstään?
EI. Vaan sitä että yhtäkkiä näyttää vanhalta ja väsyneeltä.
Minä kuvittelin lapsellisesti etten tule rupsahtamaan kuten naiset ennen minua ovat tehneet! Että rupsahdus on omaa syytä ja koska hoidan itseäni kalliilla tuotteilla ja elän terveellisesti, vältyn häpeälliseltä rumentumiselta. Not! 50v. täytettyäni en peilikuvani tunnistanut, gravitaatio oli tehnyt tehtävänsä. Elämänilo katosi enkä suostunut sopeutumaan vieraisiin kasvoihini. 52v. menin Siluettiin ja rohkaisin mieleni, skalpellilla nostettiin takaisin omat kasvoni ja edelleen, 15v. myöhemmin, olen tyytyväinen. Elämä on valintoja! ( vaikka kyllä se pelotti etukäteen!)
Ankara köyriminen päivittäin pitää kunnossa ja nuorena, siihen mielellään se mies tarvitaan.
opiskelen, syön hyvin ja ulkoilen. en ole koskaan ollut ulkonäkökeskeinen vaikka muut sitä hanakasti, positiivisesti mutta idioottimaisesti, kehuvatkin. se ei vaan kiinnosta minua. kiva jos harmaannun ja ikäännyn, se jos joku on rohkeaa tässä muovisessa nykyajassa.
Kun estrogeenitasot romahtaa, niin rupsahdus tulee melkein yhdessä yössä. Siinä ei auta vaikka olisit vuosikymmenet voidellut itseäsi kalliilla voiteilla. Valitettavaa, mutta totta. Näin kokemuksen syvällä rintaäänellä kerrottuna....