Millainen ihminen ei käy kirpputoreilla?
Mun on vaikea ymmärtää taloudellisia tai ajallisia perusteita sille, ettei joku satunnaisestikaan käy kirpputoreilla. Valaiskaa mua!
Kommentit (183)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:30"]Akateemikot.
[/quote][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:30"]Akateemikot.
[/quote]
Akateemikkojahan ei Suomessa kovin montaa ole, mutta ainakin se akateemikko jonka minä tunnen henkilökohtaisesti, aivan rakastaa kirpputoreja.
Mä en käy, koska ajatus jonkun toisen pitämistä vaatteista ällöttää ja muutakaan rompetta en halua ostaa, koska en halua kotiini turkiskuoriaisia, koita, lutikoita, torakoita...
Niissähän kuluu aivan tolkuttomasti aikaa, eikä silti voi olla varma löytääkö sitä mitä etsii. Jos nyt esimerkiksi tarvitsen vaikka kattilan; menen kauppaan, marssin kattilahyllylle, valitsen tarvitsemani koon, maksan ja poistun. 10 minuuttia. Menen kirpparille, tutkin joka pöydän onko siellä kattiloita. Todennäköisesti ei ole, tai jos on, on väärän kokoisia tai liian huonossa kunnossa, tai hinta ei ole sopiva käytetylle kattilalle. Aikaa kuluu vähintään kaksi tuntia, ja poistun ilman kattilaa. Mikä järki? Ok, jos on työtön tai kotiäiti, eikä muutakaan tekemistä päivisin ole, kai sitä ajan saa kulumaan kirppareillakin. Mä en vaan ehdi enkä jaksa enkä halua tuhlata vapaa-aikaani kiertämällä tunkkaisessa hallissa penkomassa ihmisten vanhoja käytettyjä romuja ja ryysyjä.
Kun kerran on rahaa niin ostan mieluummin uutena kaupasta sen mitä tarvitsen.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:50"]
Ja olitko kirjoittanut lappuihin "vauvanpeite" vai "koiranpeite"?
Niinpä, ihminen odottaa muilta sellaista käytöstä mitä itsekin harjoittaa. Minä olen siisti ja reilu, eikä jaloissanikaan ole mitään kynsisieniä tai muita ongelmia. Odotan siis samaa heiltäkin jotka myyvä tavaroita, vaatteita tai kenkiä joita minä voin ostaa.
Jos on itse valmis viemään saastaisia juttuja myyntiin ja itsekseen naureskelee sille että joku hullu voi ne (pahaa aavistamatta) ostaa varmaan olettaakin muiden olevan yhtä ilkeitä.
[/quote]
Sä olet kyllä todella luottavainen ja sinisilmäinen! Toi on jo melkein vaarallista sulle. Ei ikinä pidä tuolla tavalla oikeasti luottaa ihmisiin vaikka tuollainen ajatus on ideaali, jota voi itse toteuttaa mutta turhaa odottaa sitä muilta. Joutuu varmasti pettymään.
[/quote]
Olet aivan satavarmasti ensimmäinen ja ainoa joka koskaan on kuvaillut minua noilla sanoilla :D Useimmat varmaan pitävät minua liiankin turhantarkkana ja epäluuloisena asioiden suhteen.
Olen erittäin tarkka siitä mitä ostan ja luotan aisteihini myös ja erityisesti käytettyjä juttuja tutkiessa. Se ei kuitenkaan poissulje korkeaa moraalia omassa toiminnassani eikä mielestäni ole väärin odottaa sitä muiltakaan ihmisiltä.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:03"]
Mä en käy, koska ajatus jonkun toisen pitämistä vaatteista ällöttää ja muutakaan rompetta en halua ostaa, koska en halua kotiini turkiskuoriaisia, koita, lutikoita, torakoita...
[/quote]
No, turkiskuoriaisiin, koihin, lutikoihin ja jopa torakoihin on todella helppo ratkaisu. Ensin tavarat tiukasti muovipussiin, ja sitten joko romppeet saunaan joksikin aikaa, tai sitten pariksi viikoksi pakastimeen (talvipakkasilla ulos, tuulettuukin kivasti). Jos on helposti pestävissä, niin sitten pestään 60 asteessa tai yli.
Ja tämä pätee tietysti vain tekstiileihin. Mitään puu- tai keramiikkaesineitä tms. ei tietenkään tarvitse pakastella tai kuumentaa; kunhan pyyhkii tai pesee, tai jos on superbakteerikammoinen niin pyyhkii desinfiointiaineella, niin se on siinä.
Mutta siis ihan tekosyyhän tämä tietysti on. Jos ei tykkää käydä kirppiksillä niin sitten ei tykkää, mutta ihan turha herättää muissa ihmisissä perusteetonta hysteriaa ötököitä ja "vieraiden ihmisten bakteereita" kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:30"]Akateemikot. [/quote][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:30"]Akateemikot. [/quote] Akateemikkojahan ei Suomessa kovin montaa ole, mutta ainakin se akateemikko jonka minä tunnen henkilökohtaisesti, aivan rakastaa kirpputoreja.
[/quote]
Akateemikko on AV-vitsi.
Me ie käydä. En mä mene leipäjonoonkaan enkä syö toisten jättämiä jämiä. Vanhoissa vaatteissa on toisten hajut aina mukana ja ei uudet vaatteet niin paljoa maksa ettei niitä vois välillä ostaa. Se porukka kirppareilla on ihan liian noloa ja se on kun jostain ryttylästä. Kaikki pahimmat dokut käy kirppareissa ja sitten hiirulaiset. Ilmapiiri on oksettava.
Olisi muuten kiva tietää, miten nämä muiden ihmisten bakteereja pelkäävät ihmiset matkustavat julkisilla? Tiedättekö, kuinka moni on hikoillut litimärkänä niillä samoilla penkeillä, tai istunut siinä vesirajahameessa/kannikkashortseissa niin, että stringien kautta on hieraantunut penkille valkovuotoa ja ties mitä mönjää? Illan tullen samoilla penkeillä voi istua juoppoja, joilla on housuissa kusta ja paskaa. Joku mammuli on voinut vaihtaa siinä lapsensa vaippaa. Jonkun miehen housuissa on spermaa. Toisella on niitä täitä ja luteita hiuksissaan ja vaatteissaan.
Tai itse asiassa kaikki tuo pätee mihin tahansa julkisiin istumapaikkoihin. Kannattaisikohan pysyä suosiolla kotona, tai ottaa höyrypesuri mukaan?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:30"]
Olisi muuten kiva tietää, miten nämä muiden ihmisten bakteereja pelkäävät ihmiset matkustavat julkisilla? Tiedättekö, kuinka moni on hikoillut litimärkänä niillä samoilla penkeillä, tai istunut siinä vesirajahameessa/kannikkashortseissa niin, että stringien kautta on hieraantunut penkille valkovuotoa ja ties mitä mönjää? Illan tullen samoilla penkeillä voi istua juoppoja, joilla on housuissa kusta ja paskaa. Joku mammuli on voinut vaihtaa siinä lapsensa vaippaa. Jonkun miehen housuissa on spermaa. Toisella on niitä täitä ja luteita hiuksissaan ja vaatteissaan.
Tai itse asiassa kaikki tuo pätee mihin tahansa julkisiin istumapaikkoihin. Kannattaisikohan pysyä suosiolla kotona, tai ottaa höyrypesuri mukaan?
[/quote]
Anteeksi seksistinen osio kommentissani: toki naisenkin housuissa voi olla spermaa.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:30"]
[/quote]
Anteeksi seksistinen osio kommentissani: toki naisenkin housuissa voi olla spermaa.
[/quote]
Niin ja voi mitkä silsakädet on esim kaupan kärryjä ja koria koskenut. Joku on voinut juuri kaivaa nenää, juoppo kaivanut persettään (perseiset kädet) yms yms. Ette te voi olla tosissanne. Itse ostanut siisteistä pöydistä jopa vaatteita jotka tuoksunut puhtaalle ja pestylle eikä ikinä oo tullut mitään öttiäisiä kotiin. Kirppareilla on myös laatua eikä vaan sitä nuhjuista ja likaista rompetta. Ei todellakaan!
Mä en tajua teitä, joiden mielestä kaupasta uutena löytää hyvin kaikkea. Minä en ainakaan löydä.
Kirpputoreilta löydän paljon paremmin laadukkaita, kotimaisia vaatteita. Kivoja värejä ja malleja. Kaupoista löytyy vain kauden värejä ja muodissa olevia malleja. Esim. tänä vuonna en ole juurikaan nähnyt kaupoissa värejä, joita haluaisin vaatteisiini. Jos näen kaupassa kivan värisen ja näköisen paidan, se on joku polyesterinen riepu Kaukoidästä. Kirpparilla se voi olla puuvillaa, pellavaa, viskoosia... Ja kotimainen!
Bonuksena käytetyistä vaatteista näkee, mitkä ovat ryhdikkäitä vielä pesujenkin jälkeen :) Lastenvaatteissa varsinkin huomasi, että moni uutena ostettu trikoovaate oli lörppä jo parin pesun jälkeen, kun taas kirpparilta ostettu siisti vaate pysyi hyvänä kovassa käytössä vielä pitkään (kunnes kului ihan puhki - useimmat lapsen lempivaatteet oli niitä kirpparilöytöjä, koska sieltä löytyi kivoimmat väritkin).
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:30"]Akateemikot. [/quote][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:30"]Akateemikot. [/quote] Akateemikkojahan ei Suomessa kovin montaa ole, mutta ainakin se akateemikko jonka minä tunnen henkilökohtaisesti, aivan rakastaa kirpputoreja.
[/quote]
Akateemikko on AV-vitsi.
[/quote]
Aah, ok. En vieraile täällä kovin usein, joten en tiennyt.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:42"]
Mä en tajua teitä, joiden mielestä kaupasta uutena löytää hyvin kaikkea. Minä en ainakaan löydä.
Kirpputoreilta löydän paljon paremmin laadukkaita, kotimaisia vaatteita. Kivoja värejä ja malleja. Kaupoista löytyy vain kauden värejä ja muodissa olevia malleja. Esim. tänä vuonna en ole juurikaan nähnyt kaupoissa värejä, joita haluaisin vaatteisiini. Jos näen kaupassa kivan värisen ja näköisen paidan, se on joku polyesterinen riepu Kaukoidästä. Kirpparilla se voi olla puuvillaa, pellavaa, viskoosia... Ja kotimainen!
Bonuksena käytetyistä vaatteista näkee, mitkä ovat ryhdikkäitä vielä pesujenkin jälkeen :) Lastenvaatteissa varsinkin huomasi, että moni uutena ostettu trikoovaate oli lörppä jo parin pesun jälkeen, kun taas kirpparilta ostettu siisti vaate pysyi hyvänä kovassa käytössä vielä pitkään (kunnes kului ihan puhki - useimmat lapsen lempivaatteet oli niitä kirpparilöytöjä, koska sieltä löytyi kivoimmat väritkin).
[/quote]
Näinpä. Kaupoissa uutena myytävät vaatteet on sitä paitsi niin käsitelty kemikaaleilla, että niiden todellinen laatu selviää vasta pesun jälkeen. Kirpputorilla ei osta sikaa säkissä.
[/quote]
No, enpä juuri julkisilla matkustelekaan. Joskus tosin taksilla ja lentokoneella. Joo, on niilläkin penkeillä istunut ties ketä.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:58"]
[/quote]
No, enpä juuri julkisilla matkustelekaan. Joskus tosin taksilla ja lentokoneella. Joo, on niilläkin penkeillä istunut ties ketä.
[/quote]
Aijai, takseissa niitä ihania eritteiden ja oksennusten aromeita vasta onkin :)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:30"]
[/quote]
[/quote]
Bakteereja et voi mitenkään välttää.
Mistä ihmeestä ne kirpputorien ihanat vaatteet ovat peräisin, ellei sellaisia uutena kaupassa myydä?
Vai paraneeko laatu käyttäessä? Polyesteri muuttuu puuvillaksi, valmistusmaa Kiinasta Suomeksi?
Minä en käy. Perheellisellä ei ole aikaa penkomiseen. Myös haju on hirveä. Ostan tarvitsemani alennusmyynneistä. En välitä ekologisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:45"]
En ole juurikaan kirppiksillä käynyt, mutta nyt rempan yhteydessä vuokrasin itsepalvelukirppikseltä pöydän.
Kaikki tuntui menevät kaupaksi, kun vaan tarpeeksi halvalla möi. Esim. kaksi vauvanpeittoa, jotka oli toki pesty ennen kirpparille vientiä. Mutta pidetty siinä välissä pidemmän aikaa koirien petipeittoina.
En todellakaan ostaisi kirppareilta mitään vaatteita, peittoja tms. kun en voi tietää missä ja miten niitä on käytetty.
[/quote]
Ja olitko kirjoittanut lappuihin "vauvanpeite" vai "koiranpeite"?
Niinpä, ihminen odottaa muilta sellaista käytöstä mitä itsekin harjoittaa. Minä olen siisti ja reilu, eikä jaloissanikaan ole mitään kynsisieniä tai muita ongelmia. Odotan siis samaa heiltäkin jotka myyvä tavaroita, vaatteita tai kenkiä joita minä voin ostaa.
Jos on itse valmis viemään saastaisia juttuja myyntiin ja itsekseen naureskelee sille että joku hullu voi ne (pahaa aavistamatta) ostaa varmaan olettaakin muiden olevan yhtä ilkeitä.
[/quote]
Sä olet kyllä todella luottavainen ja sinisilmäinen! Toi on jo melkein vaarallista sulle. Ei ikinä pidä tuolla tavalla oikeasti luottaa ihmisiin vaikka tuollainen ajatus on ideaali, jota voi itse toteuttaa mutta turhaa odottaa sitä muilta. Joutuu varmasti pettymään.