Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei käy kirpputoreilla?

Vierailija
01.07.2015 |

Mun on vaikea ymmärtää taloudellisia tai ajallisia perusteita sille, ettei joku satunnaisestikaan käy kirpputoreilla. Valaiskaa mua!

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jonka ei ole pakko. lapsen vanhat vaatteet lähtevät ilmaiseksi sukkulaislapsille ja 4H kierrätyskeskukseen.

Vierailija
62/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:40"]En käy. Pelkään mahdollisia ötököitä ja ajatus että vaate on ollut jonkun toisen päällä on ällöttävä. Kun lapset olivat pieniä, kävin pienellä, siistillä lastentarvikekirppiksellä mutta nykyään kulutan niin vähän että ostan kaupasta minkä tarvitsen välttämättä, edullisesti.
[/quote]

Ne vaatteet voi pestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:16"]

Tämä on kyllä ihan totta, osa vaatekaupoista on tosi sekavanoloisia. Onneksi jotkut, esim. Hennes on selkeitä ja loogisia. En ymmärrä miksi esim. kauppakeskuksiin ei laiteta vaatekauppoihin selkeämpiä asetteluja vaatteille, moni kuitenkin tykkäisi shoppailla tehokkaasti ja kaikkia ei kiinnosta siinä viidennessätoista vaatekaupassa enää hiplata jokaikistä vaatekappaletta läpi.

Pikkuputiikit sitten onkin eri asia.

[/quote]

Minulle tuli H&M mieleen nimenomaan esimerkkinä kamalan sekavasta kaupasta, varsinkin Helsingin Forumin H&M sen oudon mullistuksen jälkeen. Ei sieltä löydä enää yhtään mitään enkä varmaan enää viitsi mennä kokeilemaankaan (pari kertaa kävin mutta ei kun ei).

Vierailija
64/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun kolusin yhden pöydän (kenties kuolinpesän) läpikotaisin, ja ostin itselleni kaksi 100% villaa olevaa neuletta, yhden Suomessa aikoinaan tehdyn trenssitakin, kahdet nahkanilkkurit, kaksi villahuivia, kahdet nahkahansikkaat, yhden hatun ja kaksi kaulakorua hintaan 42€, totesin että kirpparit on aika hyvä juttu. 

Tuollaisia ei enää tehdä kuin mittatilauksesta ja sellaisiin minulla ei ole valitettavasti varaa. Ostan kuitenkin vain tarpeeseen ja tiedostan, että löytyjä tekee täällä päin harvoin sillä kirppareilla on paljon kävijöitä ja itse en kerkeä aina parhaaseen aikaan.

Ennen en käynyt, kun ajatus jotenkin nolotti ja ällötti. Mutta pääsin sen yli.

Vierailija
65/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käy kirpputoreilla.

Ostan vaatteet kaupasta, sillä haluan nähdä aina saumat ja kankaan laadun. En siis osta nettikaupoistakaan. Kalusteet meillä ovat niin ajattomat ja suomalaista käsityötä, että kestävät eri trendit ja muutokset.

Jännä, kuinka jotkut sanovat tuosta, että on ollut jonkun päällä. Ihan samanlailla se kaupan vaate on ollut jonkun päällä sovituksessa ja ihan yhtä nuhjaantuneita niistä osa on, varsinkin halpakaupoissa. Mistä sitä tietää, mitä niissä kaupankin vaatteissa on...

Vierailija
66/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:53"]

Sellainen joka ei ole käynyt lapsena tai nuoruudessa, niin ei käy aikuisenakaan.

[/quote]

Ei 80-luvulla mitään kirppareita ollut, pälli!!

Ehkä joku pelastusarmeijan piironki/lakana/kahvikuppi -myymälä, mutta ei missään tapauksessa mitään sellaisia, mistä olisi voinut esim. lastenvaatteita ostaa.

Vierailija
67/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen josku käynyt kirpputorilla, mutta oli ihan kauhea paikka, vaikka oli kaupungin suosituin kirpputori. Väkeä oli kuin vilkkilässä kissoja, mutta en yhtään ymmärrä, että miksi. Sen verran katsastin niitä tavaroita, enkä löytänyt yhtään mitään mitä huolisin itselleni.  Minua eivät kiinnosta vanhat huonolaatuiset tavarat ja vaatteet ym. turha ja haiseva roina mitä kirpputoreilla myydään. En ikinä voisi kuvitella pukeutuvani toisen ihmisen vanhoihin vaatteisiin, ja ajatuskin toisen ihmisen käyttämistä kengistä saa ihoni kananlihalle ja saan inhonpuistatuksia. Joten, en käy kirppareilla! 

Vierailija
68/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en käynyt, mutta sitten tutustuin ja olen joitakin kertoja käynyt. Olen ostanut kirjoja, vaatteita ja joitakin astioita sekä leluja. Tavarat ja vaatteet laitan heti umpisolmittuun muovipussiin ja kotona muutamaksi vuorokaudeksi pakastimeen. Näin estän ötököiden tulemisen kotiini. Sen jälkeen pesen vielä vaatteet koneessa. En ole kyllä koskaan ötököitä nähnyt, mutta kun niillä peloteltiin, niin tuo pakastaminen estää ötököiden leviämisen. Esineet pesen desinfioivalla aineella esim. astiat ja lelut. 

Vierailija
69/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:31"]

Minä en käy.  Olen hyvätuloinen sinkku, enkä näe mitään syytä miksi yrittäisin säästää rahaa käytettyjä tavaroita ostamalla. Lisäksi minua ei huvita kierrellä missään ja etsiä tavaraa, tilaan lähes kaiken netistä. Joissain tuoteryhmissä esim. vaatteissa toisen käyttämä myös jotenkin ällöttää.

[/quote]

Tilaat netistä? Kaikesta netistä tilatulla pitäisi asettaa lisäverot, jotta ihmiset ostaisivat perinteisistä kaupoista. On se niin "hienoa", kun kulutuskäyttäytymisellään tilaamalla netistä, ihmiset kaatavat kaupunkien keskustoissa olevat kaupat. Sitä saatte mitä tilaatte; tyhjät kaupunkikeskustat.

[/quote]

Ei mua tyhjä kaupunkikeskusta haittaa, silloin kun mulla on aikaa palloilla siellä, ne kaupat on jo kiinni ja baariin olen muutenkin menossa. Jos netistä ei saisi ostettua, meillä ainakin olisi vähemmän sellaista ihan ok tavaraa mitä ilmankin tulisi toimeen ja tarpeellista ostettavaa lykkäisi ja lykkäisi, t-paidat lahoisi päälle... Sitten kun ostoslista olisi kilsan mittainen, sitten yrittäisi päivässä sen hoitaa pois....kolmannessa kaupassa alkaisi vituttaa kun ei ole kokoa tai muuten kivaa vaatetta....kupla kasvaisi otsaan, kärryjä lykkää edessä hidastelevan kantapäille ja lopulta menee kotiin kiroamaan kun hommaa ei saanut hoidettua. Dejavu - 80-luvulta.

-38-

Vierailija
70/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin (lähinnä taloudellisista syistä) käynyt paljonkin kirppiksillä, en tosin niissä itsepalvelupöytäpaikoissa joista täälläkin monet näyttävät puhuvan, vaan ihan tavallisilla kirppiksillä missä on myyjät paikalla. Ja toki myös Fidoissa, kierrätyskeskuksissa sun muissa jotka ehkä voidaan lukea kirppiksiksi.

Enää ei huvita. Tavaran laatu tuntuu huonontuneen ja hyvät kirppikset tuntuvat muuttuneen todella paljon niistä ajoista kun itse kävin niissä tekemässä löytöjä, esim. Helsingin jäähalli ja Hietsu.

En nyt sano ettenkö voisi ostaa vieläkin käytettynä jotain mutta tätä nykyä arvostan enemmän sitä että saan haluamani jutut uutena, joten (edelleen taloudellisista syistä) katselen alennusmyyntejä sen vähän mitä meille tarvitsee juttuja hankkia.

Kannatan kyllä kierrätystä ja itsekin myyn käytettyjä juttujamme netissä, mutta ihannetila olisi se että ei tarvitsisi myydäkään mitään, eli kaikki mitä ostettaisiin käytettäisiin ihan meillä loppuun asti. Siihen ollaan menossakin, jahka kaikki myyntiin laitettu käy kaupaksi.

Suuri osa tavaroista meillä ja omista vaatteistani on edelleen niitä jotka olen ostanut käytettyinä.

Vierailija
71/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka pelkää luteita, ja on homealtistunut pahasti.
Ostan kyllä joskus vaatteita, mutta pakastan ensin, sitten nuuhkin ja lopuksi pesen 60-asteessa.

Vierailija
72/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kirppiksillä, paitsi kirppishullun ystävän pakottamana noin kerran vuodessa. Tavarapaljous ahdistaa ja tunnen vaan myötähäpeää siitä, miten paljo turhaa tavaraa ihmiset ovatkaan nurkkiinsa hamstranneet. Ei myöskään kiinnosta mennä pyörimään tunkkaiseen tilaan ja miettiä, mihin sitä voisikaan taas rahansa tuhlata. Kaksi hyvää löytöä tosin olen elämäni aikana kirppiksiltä tehnyt: uudenveroinen takki ja Pentikin tuikkulyhty. 

Jos joskus saan lapsia, aion kyllä pakottautua kirppiksille ostoksille. Kivoja, vähän käytettyjä lasten vaatteita kirppiksillä on aina osunut silmään ja lapset muutenkin kasvavat niin nopeasti, että on turha aina maksaa täyttä hintaa uudesta vaatekerrasta. Niin ja vielä se ekologisuuskin. 

N22

Vierailija
73/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole mitään vailla, en lähde kirpputorille kiertelemään ja etsimään jotain, mitä ilmankin olen pärjännyt tähän asti. Jos taas tarvitsen jotain, en jaksa kierrellä ympäriinsä etsimässä, löytyisikö kirpputorilta tarvitsemani esine. En tykkää shoppailusta ylipäätään, joten yritän hoitaa pakolliset ostokset pois päiväjärjestyksestä mahdollisimman kivuttomasti.

Vierailija
74/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin mielelläni kirppiksillä, jos jossain vielä olisi sellaisia mihin saa itse mennä myymään. Täällä päin ei oikein enää ole muuta kuin itsepalvelukirppiksiä, ja niitä taas en voi sietää.

Vierailija
75/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy juurikaan, joskus saatan ohikulkiessa piipahtaa ja katsella tavroita mutta en juurikaan halua niitä ostaa itselleni. No, kirjoja ostan usein, jos käyn.

En koe tarvitsevani tavaraa, enkä myöskään halua käyttää vapaa-aikaani siihen hommaan.

Vierailija
76/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen hyvin olen pärjännyt ilman kirppiksiä nämä elämäni ensimmäiset 41 vuotta. En edes tunne ketään joka kirppareilla kävisi, ainakaan ystäväpiiriini ei sellaisia kuulu. Kaupasta löydän itselleni ja perheelle uutena ne mitä tarvitsemme.

Vierailija
77/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:31"]

Antiikki ja vintagetavaroita harvemmin voi uusina kaupasta ostaa.

[/quote]

Totta. Mutta näissäkin henkilökohtaisesti luotan mieluummin alan ammattilaisten asiantuntemukseen. Toki tavara silloin maksaa enemmän, mutta voi myös olla varma kunnosta ja aitoudesta.

[/quote]

Ja hinnasta ;)

Mutta ei se mitään, pysyttele sinä antiikkikaupoissa, jää meille muille sitten enemmän löytöjä kirpputoreilta. Jos asioihin perehtyy, saa kyllä itsekin kerrytettyä sitä näppituntumaa ja "asiantuntemusta".

(Sitä paitsi, minulle on loppujen lopuksi ihan sama, onko kauniina pitämäni ja edullisesti löytämäni pöytä loppujen lopuksi 1920- vai 1890-luvulta.)

Vierailija
78/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kaupoista löytää kaiken helpommin, mutta tiesittekö, että esimerkiksi vaatteita on maailmassa jo niin paljon, että niistä riittäisi vaatettamaan koko maailman ihmiset täysin moneksi vuodeksi?

Minusta tämä on pöyristyttävä ajatus. Maailmassa ei siis oikeasti tarvittaisi yhtään vaatekappaletta enää moneen vuoteen. Kuitenkin niitä valmistetaan yhä enemmän ja enemmän, niin että niitä päätyy tonneittain kaatopaikalle jatkuvasti! Missä järki? Ihan oikeasti??

Vielä 90-luvulla olivat materiaalitkin monta kertaa parempia kuin nykyään, jopa ihan halpavaatteissa. No, onneksi olen ompelutaitoinen, joten kirpputorilta löytämäni vaatteen vanhanaikainen malli ei haittaa yhtään. Voin helposti tehdä siitä jotain uutta :) (P.S. Siellä on myös ihan uusia, pari kertaa käytössä olleita vaatteita niille, jotka eivät jaksa ommella.)

Vierailija
79/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn, mutta harvoin ostan mitään. Minuakin ällöttää se haju ja tunkkaisuus ja ajatus siitä, että alkaisi käyttää jotain, joka on ollut jo toisilla käytössä ties miten kauan.

Vierailija
80/183 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:31"]

Antiikki ja vintagetavaroita harvemmin voi uusina kaupasta ostaa.

[/quote]

Totta. Mutta näissäkin henkilökohtaisesti luotan mieluummin alan ammattilaisten asiantuntemukseen. Toki tavara silloin maksaa enemmän, mutta voi myös olla varma kunnosta ja aitoudesta.

[/quote]

Ja hinnasta ;)

Mutta ei se mitään, pysyttele sinä antiikkikaupoissa, jää meille muille sitten enemmän löytöjä kirpputoreilta. Jos asioihin perehtyy, saa kyllä itsekin kerrytettyä sitä näppituntumaa ja "asiantuntemusta".

(Sitä paitsi, minulle on loppujen lopuksi ihan sama, onko kauniina pitämäni ja edullisesti löytämäni pöytä loppujen lopuksi 1920- vai 1890-luvulta.)

[/quote]

Totta kai näppituntumalla ja omalal tiedolal pääsee pitkälle, ei siinä mitään. Eikä se minulta ole mitenkään pois, jos joku jaksaa tonkia kirpputoreja siltä varalta että sieltä löytyisi jotain arvokasta, antiikkia tai vintagea. Minä en jaksa, ja siksi suuntaan mieluummin antiikkiliikkeeseen jos tarvitsen vanhan pöydän, tai vintageliikkeeseen jos tarvitsen jonkun tietyn aikakauden vaatteen, tai divariin jos haluan vanhoja kirjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä