Millainen ihminen ei käy kirpputoreilla?
Mun on vaikea ymmärtää taloudellisia tai ajallisia perusteita sille, ettei joku satunnaisestikaan käy kirpputoreilla. Valaiskaa mua!
Kommentit (183)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:30"]
Mun on vaikea ymmärtää taloudellisia tai ajallisia perusteita sille, ettei joku satunnaisestikaan käy kirpputoreilla. Valaiskaa mua!
[/quote]
Kirpputoreilla haisee vanha romu, lika ja epäonnistuminen.
Muutama kerta on tullut käytyä ja se riittää -en ikinä alennu moiseen.
Käyttekö te kirppari-ihmiset siellä vain penkomassa, jos jotain löytyisi? Koska en voi ymmärtää miten sieltä lähtee etsimään jotain mitä tarvitsee, kun tavaraa on hallikaupalla, eikä se ole missään järjestyksessä. Käyttekö muissakin kaupoissa vain huviksenne katselemassa löytyisikö jotain ostettavaa?
Tässä on ehkä se syy, miksi en käy kirpputoreilla. Ostan vaatetta ja tavaraa ainoastaan silloin, kun tarvitsen jotain, en ikinä kiertele kauppoja vain huvin vuoksi katselemassa mitä sieltä sattuisi löytymään. Sillä tavallahan sitä turhaa roinaa kertyy koti täyteen, jos tarvitsematta ostelee vain kamaa, mikä sattuu olemaan kiva ja saa halvalla. Tai vaatteita; varmasti tulee ostettua ihan turhia vaatteita vain sen takia, että ei paljon maksa, ja sitten sitä käyttää vain pari kertaa ja se jää vaatekaapin tukkeeksi. Voiko siellä edes sovittaa miissään, vai ihan arvaamallako ne vaatteet ostetaan?
Kyllä luulen, että tämä kirpputoriharrastus on yksi suuri syy siihen, että kodit on täynnä ihan turhaa tavaraa, ja sitten valitetaan tilan puutetta, ja että on vaikea pitää järjestystä.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:14"]
Mistä ihmeestä ne kirpputorien ihanat vaatteet ovat peräisin, ellei sellaisia uutena kaupassa myydä?
Vai paraneeko laatu käyttäessä? Polyesteri muuttuu puuvillaksi, valmistusmaa Kiinasta Suomeksi?
[/quote]
Ne ovat vanhempaa tuotantoa ajoilta jolloin laatukin oli jotain muuta kuin nykyään? Tai laadukkaampia merkkejä kuin mitä kaupassa samalla hintahaarukalla saisi?
Kuinka yksinkertainen täytyy olla jos ei sen vertaa ymmärrä?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 11:42"]
Mä en tajua teitä, joiden mielestä kaupasta uutena löytää hyvin kaikkea. Minä en ainakaan löydä.
Kirpputoreilta löydän paljon paremmin laadukkaita, kotimaisia vaatteita. Kivoja värejä ja malleja. Kaupoista löytyy vain kauden värejä ja muodissa olevia malleja. Esim. tänä vuonna en ole juurikaan nähnyt kaupoissa värejä, joita haluaisin vaatteisiini. Jos näen kaupassa kivan värisen ja näköisen paidan, se on joku polyesterinen riepu Kaukoidästä. Kirpparilla se voi olla puuvillaa, pellavaa, viskoosia... Ja kotimainen!
Bonuksena käytetyistä vaatteista näkee, mitkä ovat ryhdikkäitä vielä pesujenkin jälkeen :) Lastenvaatteissa varsinkin huomasi, että moni uutena ostettu trikoovaate oli lörppä jo parin pesun jälkeen, kun taas kirpparilta ostettu siisti vaate pysyi hyvänä kovassa käytössä vielä pitkään (kunnes kului ihan puhki - useimmat lapsen lempivaatteet oli niitä kirpparilöytöjä, koska sieltä löytyi kivoimmat väritkin).
[/quote]
Kotimaiset vaatteet on listan pohjalla. Ne on kaukana muodista ja jos haluaa että näyttää idiootilta niin sitten ostaa sitä kotimaista.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:50"]En käy kirppiksillä koska ei ole aikaa eikä mielenkiintoa penkomiseen, lisäksi Helsingissä leviävä ludeongelma pelottaa. Tuollaiselle kirpparille missä paljon myyjiä ei tarvitse kuin yhden tuoda niitä luteita niin kohta ne on kaikissa pöydissä. Nettikirppiksiä kyllä käytän ja muutenkin ostan netistä lähes kaiken. Shoppailu ei kiinnosta, kauppojen kiertely on rasittavaa ja keksin parempaakin ajanvietettä. Nettikirppiksillä esim Huuto.net ja fb-ryhmät löytää nopeasti etsimänsä eikä tarvitse kierrellä tunti- tai päiväkausia jos tarvitsee tietyn asian, löytääkseen vain sen yhden vaihtoehdon.
[/quote]
huuto.net tai fb kirpparit ovat sitten ludevapaita vai??
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 16:50"]En käy kirppiksillä koska ei ole aikaa eikä mielenkiintoa penkomiseen, lisäksi Helsingissä leviävä ludeongelma pelottaa. Tuollaiselle kirpparille missä paljon myyjiä ei tarvitse kuin yhden tuoda niitä luteita niin kohta ne on kaikissa pöydissä. Nettikirppiksiä kyllä käytän ja muutenkin ostan netistä lähes kaiken. Shoppailu ei kiinnosta, kauppojen kiertely on rasittavaa ja keksin parempaakin ajanvietettä. Nettikirppiksillä esim Huuto.net ja fb-ryhmät löytää nopeasti etsimänsä eikä tarvitse kierrellä tunti- tai päiväkausia jos tarvitsee tietyn asian, löytääkseen vain sen yhden vaihtoehdon. [/quote] huuto.net tai fb kirpparit ovat sitten ludevapaita vai??
[/quote]
Ja AV-mammojen suosima eBay varsinkin ;)
Minä en käy kirppareilla kuin myymässä. Olen töissä vaatekaupassa ja lähes kaikki vaatteetkin on juurikin kyseisestä myymälästä, harvoin jaksaa edes muualla shoppailla.
Käyn nykyään harvemmin. Täällä päin siellä on nykyään vaan krääsää ja just niitä hm rytkyjä joita saa vitosella uutena. Vauvalle yleensä etsin vaatteita mutta nekin on yleensä puhkikulutettuja ja toisekseen en jaksa penkoa sellaisia pöytiä jossa kaikki on vaan heitetty siihen. Sellaiset pöydät ovat parhaita jossa eri koot ovat erilaatikoissa vink vink!
En käy, sillä minua ällöttää käytetyt tavarat. Samasta syystä en ota esim. kavereilta niiden vanhoja vaatteita.
Mä en tykkää kirppareista, ku siellä haisee aina tunkkaiselle. En voisi ostaa sieltä itselleni mitään, ku ne roinat on niin kulahtaneita ja haisevia. Vaatteita en ikimaailmassa ostaisi sieltä. En edes haluaisi sieltä mitään.
Minä. En osaa päähänpisto -ostamista, sellaista "oho, tämä on kiva" juttua. En myöskään pidä ajatuksesta, että siellä pitää rampata useasti jotta löytää jotain.
-m35
En ole juurikaan kirppiksillä käynyt, mutta nyt rempan yhteydessä vuokrasin itsepalvelukirppikseltä pöydän.
Kaikki tuntui menevät kaupaksi, kun vaan tarpeeksi halvalla möi. Esim. kaksi vauvanpeittoa, jotka oli toki pesty ennen kirpparille vientiä. Mutta pidetty siinä välissä pidemmän aikaa koirien petipeittoina.
En todellakaan ostaisi kirppareilta mitään vaatteita, peittoja tms. kun en voi tietää missä ja miten niitä on käytetty.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:45"]
En ole juurikaan kirppiksillä käynyt, mutta nyt rempan yhteydessä vuokrasin itsepalvelukirppikseltä pöydän.
Kaikki tuntui menevät kaupaksi, kun vaan tarpeeksi halvalla möi. Esim. kaksi vauvanpeittoa, jotka oli toki pesty ennen kirpparille vientiä. Mutta pidetty siinä välissä pidemmän aikaa koirien petipeittoina.
En todellakaan ostaisi kirppareilta mitään vaatteita, peittoja tms. kun en voi tietää missä ja miten niitä on käytetty.
[/quote]
Ja olitko kirjoittanut lappuihin "vauvanpeite" vai "koiranpeite"?
Niinpä, ihminen odottaa muilta sellaista käytöstä mitä itsekin harjoittaa. Minä olen siisti ja reilu, eikä jaloissanikaan ole mitään kynsisieniä tai muita ongelmia. Odotan siis samaa heiltäkin jotka myyvä tavaroita, vaatteita tai kenkiä joita minä voin ostaa.
Jos on itse valmis viemään saastaisia juttuja myyntiin ja itsekseen naureskelee sille että joku hullu voi ne (pahaa aavistamatta) ostaa varmaan olettaakin muiden olevan yhtä ilkeitä.
Tuo on jotenkin niin hämmentävää!
Eilen kävin itse taas kirpparilla ja löysin itselleni 200 euron uudenveroisen toppatakin 3 eurolla :D
Löysin myös Didriksonin toppatakin tytölle 2,5 eurolla ja Popin uudenveroisen pipon 0,10 eurolla.
Ja ne luteet ja täit yms? No, itse laitan vaatteet saunaan ja/tai pakkaseen, jotta mahdolliset haittatekijät häipyvät. Lisäksi ennen käyttöä pesen kaikki koneessa.
Sukat, alusvaatteet jne ostan tietty uutena jokaiselle.
Minulla on kahdelle lapselleni jo kaikki kahden seuraavan koon vaatekerrat valmiina. Lähes kaikki ovat ostettu kirpparilta UUDENVEROISINA hintaan 0,10 - 4 e / kpl. Merkkeinä on Adidasta, Nikeä, Tommy Hilfigeriä, Calvin Kleiniä, Poloa, Tickettiä, Moloa, P.O.P:ia ja Marimekkoa ja vaikka mitä!
Olen säästänyt oikeasti tuhansia euroja..
Tienaan itse nettona 3200 e kuussa, joten en ole mikään ”köyhä”. Teen tämän ekologisuuden ja rahan säästämisen tähden.
Tykkään ostaa itselleni ajattomia vaatteita ja esim. villakangastakit kannattaa ostaa kirpparilta. Olen ostanut tänä vuonna kaksi 80 % villaa sisältävää arvokasta villakangastakkia yhteishintaan 5 e.
Lapseni ovat nyt 4 ja 8. Ajattelen heidän tulevaisuuttaan säästämällä heille kuukausittain rahaa ja ostamalla muutaman kerran vuodessa osakkeita.
Lapseni eivät olisi sen onnellisimpia, jos ostaisin heille vaatteet uutena - päin vastoin, en luultavasti pystyisi säästämään näin paljon heidän tulevaisuuttaan varten.
Haaveissa on, että heillä kummallakin on mahdollisuus hommata ajokortti ja ensiasunto suoraan 18-vuotiaana.
Ja joo, tiedetään - vanha kansa sanoo, että lasten pitää itse tienata omat rahansa. En usko tähän täysin. Joidenkin on helpompi ponnistaa maailmalle, kun ei tarvi lähteä nollasta.
Olen käynyt kursseja kultalusikka suussa syntyneiden ihmisten kanssa ja ikävä kyllä - he kaikki ovat menestyneitä. Johtuisiko siitä, että heidän ei ole tarvinut opiskellessaan miettiä niin paljon sitä riittääkö rahat aamupuuroon vai vuokranmaksuun :/
Ihminen ei tarvitse kuin kunnon valurauta pannun ja tekkarin ja jotain astioita.
Semmoinen, joka ei tykkää käydä niillä?
Ja ps. Te, ketkä käytätte julkisia kulkuneuvoja, käytte ravintoloissa ja kutsutte sukulaisia tai lasten kavereita kylään - mistä tiedätte missä he ovat olleet ja ovatko he hakeneet juuri kirpparilta vaatteensa, joita eivät ole pesseet ja istuvat Juuri Nyt teidän sohvallanne niillä
Luteisilla vaatteilla? Voin kuulla, miten luteet tippuvat lapsenne kaverin villapuserosta arvokkaalle matollenne.... HUI!
Me emme käy. Olemme viisikymppisiä.
Kävin aikoinaan lastenvaateostoksilla ja tyyliin ostamassa vanhoja aku ankkoja, mies ei silloinkaan, mutta nyt en enää vuosiin. Kirppikset ovat minusta ahdistavia paikkoja. Kauheasti kaikkea tarpeetonta, kauhtunutta ja nuhjuista. Ei kiinnosta.
Mies taas lähtökohtaisesti tykkää aina uudesta ja modernista. Kaikessa. Jos ollaan ostettu vanha asunto, niin se on remontoitu aivan kokonaan. Kaikki uuteen väliovia myöten.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jotenkin niin hämmentävää!
Eilen kävin itse taas kirpparilla ja löysin itselleni 200 euron uudenveroisen toppatakin 3 eurolla :D
Löysin myös Didriksonin toppatakin tytölle 2,5 eurolla ja Popin uudenveroisen pipon 0,10 eurolla.Ja ne luteet ja täit yms? No, itse laitan vaatteet saunaan ja/tai pakkaseen, jotta mahdolliset haittatekijät häipyvät. Lisäksi ennen käyttöä pesen kaikki koneessa.
Sukat, alusvaatteet jne ostan tietty uutena jokaiselle.Minulla on kahdelle lapselleni jo kaikki kahden seuraavan koon vaatekerrat valmiina. Lähes kaikki ovat ostettu kirpparilta UUDENVEROISINA hintaan 0,10 - 4 e / kpl. Merkkeinä on Adidasta, Nikeä, Tommy Hilfigeriä, Calvin Kleiniä, Poloa, Tickettiä, Moloa, P.O.P:ia ja Marimekkoa ja vaikka mitä!
Olen säästänyt oikeasti tuhansia euroja..Tienaan itse nettona 3200 e kuussa, joten en ole mikään ”köyhä”. Teen tämän ekologisuuden ja rahan säästämisen tähden.
Tykkään ostaa itselleni ajattomia vaatteita ja esim. villakangastakit kannattaa ostaa kirpparilta. Olen ostanut tänä vuonna kaksi 80 % villaa sisältävää arvokasta villakangastakkia yhteishintaan 5 e.
Lapseni ovat nyt 4 ja 8. Ajattelen heidän tulevaisuuttaan säästämällä heille kuukausittain rahaa ja ostamalla muutaman kerran vuodessa osakkeita.
Lapseni eivät olisi sen onnellisimpia, jos ostaisin heille vaatteet uutena - päin vastoin, en luultavasti pystyisi säästämään näin paljon heidän tulevaisuuttaan varten.Haaveissa on, että heillä kummallakin on mahdollisuus hommata ajokortti ja ensiasunto suoraan 18-vuotiaana.
Ja joo, tiedetään - vanha kansa sanoo, että lasten pitää itse tienata omat rahansa. En usko tähän täysin. Joidenkin on helpompi ponnistaa maailmalle, kun ei tarvi lähteä nollasta.
Olen käynyt kursseja kultalusikka suussa syntyneiden ihmisten kanssa ja ikävä kyllä - he kaikki ovat menestyneitä. Johtuisiko siitä, että heidän ei ole tarvinut opiskellessaan miettiä niin paljon sitä riittääkö rahat aamupuuroon vai vuokranmaksuun :/
Ihailtavaa! Olen suorastaan kateellinen ku itellä ei riitä aika ja energia tollaseen.
En käy. Useita syitä:
- Aika-hyötysuhde olematon. Käyn ostamassa vaatteetkin tosi nopeasti, en ole penkojatyyppiä. Esimerkiksi pojan talvivarusteet olen saanut parhaimmillaan kauppakeskuksesta kerättyä tunnissa, tämä ei olisi kirpparilla mahdollista.
- Olen bakteerikammoinen ja vielä enemmän lude- ja torakkakammoinen. Ei kiitos lisääntynyttä riskiä mihinkään tällaiseen!
- Kierrätän siten, että meille uusina tulleet vaatteet lähtevät ilmaiseksi muille. Näin tavaraa ei jää nurkkaan pölyttymään, eikä minun tarvitse kantaa huonoa omaatuntoa ekologisesta puolesta.
- Haluan, että vaatteet uudennäköisiä ja sellaisia ei kirpputorilta saa. En vaan tykkää haalistuneista vaatteista.