Millainen ihminen ei käy kirpputoreilla?
Mun on vaikea ymmärtää taloudellisia tai ajallisia perusteita sille, ettei joku satunnaisestikaan käy kirpputoreilla. Valaiskaa mua!
Kommentit (183)
En käy. Inhoan shoppailua ja käyn kaupoissa vain silloin kun oikeasti tarvitsen jotain. Kirpputorilta ei voi luottaa löytävänsä juuri sitä mitä etsii. Tai jos löytääkin väri on luultavasti väärä tai ei ole kokoja. Tietysti kirpparilta voi tehdä hienoja löytöjä, mutta se tulee ehkä sivutuotteena, jos oikeasti tykkää kiertelystä ja tavaroiden penkomisesta.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 19:31"]
Antiikki ja vintagetavaroita harvemmin voi uusina kaupasta ostaa.
[/quote]
Totta. Mutta näissäkin henkilökohtaisesti luotan mieluummin alan ammattilaisten asiantuntemukseen. Toki tavara silloin maksaa enemmän, mutta voi myös olla varma kunnosta ja aitoudesta.
[/quote]
Ja hinnasta ;)
Mutta ei se mitään, pysyttele sinä antiikkikaupoissa, jää meille muille sitten enemmän löytöjä kirpputoreilta. Jos asioihin perehtyy, saa kyllä itsekin kerrytettyä sitä näppituntumaa ja "asiantuntemusta".
(Sitä paitsi, minulle on loppujen lopuksi ihan sama, onko kauniina pitämäni ja edullisesti löytämäni pöytä loppujen lopuksi 1920- vai 1890-luvulta.)
[/quote]
Totta kai näppituntumalla ja omalal tiedolal pääsee pitkälle, ei siinä mitään. Eikä se minulta ole mitenkään pois, jos joku jaksaa tonkia kirpputoreja siltä varalta että sieltä löytyisi jotain arvokasta, antiikkia tai vintagea. Minä en jaksa, ja siksi suuntaan mieluummin antiikkiliikkeeseen jos tarvitsen vanhan pöydän, tai vintageliikkeeseen jos tarvitsen jonkun tietyn aikakauden vaatteen, tai divariin jos haluan vanhoja kirjoja.
[/quote]
No joo, en minä kirpputoreilla jatkuvasti roiku odottamassa mitään arvokkaita huippulöytöjä. (Sellaisiakin tyyppejä toki on.) En minä oikeastaan etsimällä etsi mitään arvokasta muutenkaan. Jos tarvitsen jotain, etsin sellaista, mikä miellyttää silmää ja tuntuu laadukkaalta. Arvo on ihan sivuseikka.
Minä en käy. Pari kertaa olen ovella pyörähtänyt. Likaisia. En halua käyttää toisen vanhaa. Sellaisten joita en tunne.. Kavereilta saan lapsille vaatteita ja laitan niitä etiäpäin. Omani ostan kaupasta. Ostan sen minkä tartten. En ylimääräistä.
En tykkää muutenkaan kaupoissa kiertelystä, en siis halua kierrellä kirpputoreillakaan. Kun tarvitsen jotain, menen sellaiseen kauppaan mistä tiedän/oletan löytäväni tarvitsemani helpoimmin.
Kirppareilla haisee pahalta. Ei tulisi mieleenkään ostaa itselleni tai lapsilleni käytettyjä kenkiä, pipoja, alushousuja tai mitään muitakaan vaatteita, joista ei tiedä, minkä silsaperseen päällä ne ovat olleet.
En myöskään pidä hyvänä ajatuksena haalia kotiini turhaa tavaraa vain sen takia, että edistäisin kierrätysaatetta. Minulla on kaikki tavarat, mitä tarvitsen, ja jos jotain menee rikki, ostan uuden tilalle. Käytän sekä tekstiilit että muut tavarat aina loppuun asti.
Lasten pieniksi jääneitä vaatteita ja kenkiä ja leluja myyn kyllä itse eteenpäin kirpparilla, mutta en milloinkaan osta itse sieltä mitään tilalle. Minusta on kammottavaa, että joku ihan oikeasti ostaa sieltä esim. meidän lasten vanhoja sukkia tai alkkareita.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:05"]Käyn, mutta harvoin ostan mitään. Minuakin ällöttää se haju ja tunkkaisuus ja ajatus siitä, että alkaisi käyttää jotain, joka on ollut jo toisilla käytössä ties miten kauan. [/quote] Asutko aina vain sellaisessa asunnossa jossa olet ensimmäinen asukas? Autonkin olet aina ostanut uutena?
Oletpas sinä vitsikäs. Ei kai asuntoja myydä kirpputorilla?
Autoa mulla ei ole koskaan ollutkaan.
Mutta voin tietysti täsmentää, että minua ällöttää pitää kenkiä, jotka ehkä ovat olleet jonkun toisen hikisten ja kynsisienisten jalkojen käytössä ja vaatteita, jotka ovat olleet ties kenen homeisessa asunnossa ja vaatekaapissa ties miten kauan. En myöskään tykkäisi ostaa toisten käyttämiä sohvia ja sänkyjä enkä tyynyjä ja astioita.
Minä en käy. OCD. Bakteerikammo. Ahdistaa ajatellakkin että ne vaatteet siellä ovat olleet jonkun toisen päällä ja siinä pöydässä ollessaan kiertäneet läpi kymmenet tutkivat kädet. Kirppikset ovat myös mielestäni kaaosmaisia ja epäsiistejä vaikka oikeasti olisivatkin ihan mukavia paikkoja. Haju on kamala. Mutta en siis käy ja tämä vain koska en kerta kaikkiaan pysty. En kyllä tiedä kävisinkö vaikka pystyisin.
Minä en käy. Yritin työttömänä ollessani opetella, mutta koen ne ahdistavina paikkoina. Kunnostettavaa tuolia koitin etsiä, mutta se jäi haaveeksi.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:24"]
Mutta voin tietysti täsmentää, että minua ällöttää pitää kenkiä, jotka ehkä ovat olleet jonkun toisen hikisten ja kynsisienisten jalkojen käytössä ja vaatteita, jotka ovat olleet ties kenen homeisessa asunnossa ja vaatekaapissa ties miten kauan. En myöskään tykkäisi ostaa toisten käyttämiä sohvia ja sänkyjä enkä tyynyjä ja astioita.
[/quote]
Ihan vinkkinä: vaatteet ja astiat on todella helppo saada puhtaaksi. Kengät ovat tosiaan ongelmallisempia.
Kuten myös kaapit, pöydät, jne. Ei kirpputoreilla pelkkiä sohvia ja tyynyjä ole myynnissä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:25"]
Ahdistaa ajatellakkin että ne vaatteet siellä ovat olleet jonkun toisen päällä ja siinä pöydässä ollessaan kiertäneet läpi kymmenet tutkivat kädet.
[/quote]
Aivan kuten vaatekaupoissa siis? ;)
Ei kai kukaan käytä toisten vanhoja kenkiä tai anna lapsensa jalkaan käytettyjä kenkiä? Siitä ei seuraa kuin känsiä, syyliä, jalkapohjanvinoumia ja muuta vähemmän mukavaa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:25"]
Ahdistaa ajatellakkin että ne vaatteet siellä ovat olleet jonkun toisen päällä ja siinä pöydässä ollessaan kiertäneet läpi kymmenet tutkivat kädet.
[/quote]
Aivan kuten vaatekaupoissa siis? ;)
[/quote]
Kyllä, tämä myös vaatekaupoissa. Luojalle kiitos nettikaupoista. Niihinkään en sataprosenttisesti luota "puhtausasiassa" mutta alastikaan ei voi kulkea. Ja minä siis täysin tiedostan bakteerikammoni olevan vain päänisisällä ja tiedän etten kirpparivaatteeseen kuolisi, mutta ajatuksilleen ei voi mitään. Siksi en mene kirpparille ahdistumaan pahaan hajuun.
-Bakteerikammoinen
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:25"] Ahdistaa ajatellakkin että ne vaatteet siellä ovat olleet jonkun toisen päällä ja siinä pöydässä ollessaan kiertäneet läpi kymmenet tutkivat kädet. [/quote] Aivan kuten vaatekaupoissa siis? ;) [/quote] Kyllä, tämä myös vaatekaupoissa. Luojalle kiitos nettikaupoista. Niihinkään en sataprosenttisesti luota "puhtausasiassa" mutta alastikaan ei voi kulkea. Ja minä siis täysin tiedostan bakteerikammoni olevan vain päänisisällä ja tiedän etten kirpparivaatteeseen kuolisi, mutta ajatuksilleen ei voi mitään. Siksi en mene kirpparille ahdistumaan pahaan hajuun. -Bakteerikammoinen
[/quote]
Nettikauppojen vaatteet ja kengät voivat muuten olla vieläkin pahempia tuon suhteen. Niitä voi sovittaa ties kuinka moni, jopa käyttää pidemmän aikaa ja silti palauttaa. Itse olen verkkokaupoista saanut m.m. kenkiä, joissa on ihan selkeitä käytönjälkiä.
Kirppiksillä haisee ihan saatanan pahalle.
Sellainen jolla on varaa ostaa uusia vaatteita eikä tarvitse ostaa muiden likaisia ja käytettyjä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:31"]
Ei kai kukaan käytä toisten vanhoja kenkiä tai anna lapsensa jalkaan käytettyjä kenkiä? Siitä ei seuraa kuin känsiä, syyliä, jalkapohjanvinoumia ja muuta vähemmän mukavaa.
[/quote]
Totta kai käyttää? Suurin osa omistakin kengistäni on käytettyinä hankittuja - ei niitä ylikuluneita haisevia pareja tarvitse ostaa vaan ihan hyväkuntoisia, vähän käytettyjä versioita =)
Myydään kirpputoreilla muutakin kuin vaatteita. Minä ostan harvoin kirpputorilta riepuja. Ostaisin, jos löytyisi jotain kivaa ja halvalla.
Jos joku ei halua käydä, niin sitten ei käy. Minusta se on oiva keino säästää, löytää todella hyvääkin tavaraa pilkkahintaan, jos osaa etsiä. Kaikki eivät jaksa nähdä vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:05"]Käyn, mutta harvoin ostan mitään. Minuakin ällöttää se haju ja tunkkaisuus ja ajatus siitä, että alkaisi käyttää jotain, joka on ollut jo toisilla käytössä ties miten kauan.
[/quote]
Asutko aina vain sellaisessa asunnossa jossa olet ensimmäinen asukas? Autonkin olet aina ostanut uutena?