Millainen ihminen ei käy kirpputoreilla?
Mun on vaikea ymmärtää taloudellisia tai ajallisia perusteita sille, ettei joku satunnaisestikaan käy kirpputoreilla. Valaiskaa mua!
Kommentit (183)
En saa ostamisesta minkäänlaisia kiksejä, joten ostan vain sellaista, mitä oikeasti tarvitsen. Joskus olen kirppareitakin kiertänyt, mutta yleensä siinä käy niin, että monen tunnin kiertelyn jälkeen menen sitten kauppaan ja ostan tarvitsemani.
Hahmotushäiriöisenä en pysty löytämään itselleni vaatteita kirpparilta. Tykkään eniten sellaisesta vaatekaupasta, jossa voin mennä sovituskoppiin ja pyytää myyjää tuomaan minulle vaatteita sovitettavaksi. Olen valmis maksamaan siitä palvelusta. Yleensä niissä kaupoissa vaatteet ovat laadukkaita ja kestäviä, joten ei tarvitse usein uusia vaatevarastoa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen kävin itse taas kirpparilla ja löysin itselleni 200 euron uudenveroisen toppatakin 3 eurolla :D...
Tykkään ostaa itselleni ajattomia vaatteita ja esim. villakangastakit kannattaa ostaa kirpparilta. Olen ostanut tänä vuonna kaksi 80 % villaa sisältävää arvokasta villakangastakkia yhteishintaan 5 e.
Tässä on just malliesimerkki "shoppailijasta", joka ei osta tarpeeseen vaan ostamisen ilosta. Jos yhdessä vuodessa ostaa jo 3 (!) talvitakkia, niin kuinkahan paljon niitä takkeja on yhteensä kotona? Jos itsellä tulee tarve uudelle takille, niin mulla on speksit hyvin tarkat (väri, malli, materiaali, taskutilanne jne jne), eikä sellaista löytyisi hakuammunnalla kirppareja kiertelemällä.
MOT kirpputorit ovat ihmisille jotka ostavat ostamisen ilosta jos "jotain hyvää tulee vastaan", ei ihmisille jotka ostavat vain tiettyjä tuotteitä täsmätarpeeseen.
En löydä kirppiksiltä mitään, mitä oikeasti tarvitsen. Viimeksi etsin kuukausi sitten lapselle siistiä kauluspaitaa. Ajattelin, että kirpputorit on niitä väärällään, kun kevätjuhlat on takanapäin. En löytänyt yhden ainoaa. En edes vääränkokoisena.