Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Runebergin torttuja saa vain helmikuussa? Aivan mahtava leivonnainen, parasta mitä Suomesta saa, varmasti olisi menekkiä ympäri vuoden...

Vierailija
03.02.2022 |

En vaan ymmärrä. Kaikenlaisia berliininmunkkeja, omar-munkkeja, korvapuusteja, ym. löytyy ympäri vuoden, mutta ei Runebergin torttuja? Edes pienissä erissä.

Olen aivan varma, että menisivät hyvin kaupaksi ympäri vuoden. Miksi menestystä ei hyödynnetä?
Onko kyseessä äärimmäinen kunnioitus perinnettä kohtaan, oikeudelliset kysymykset reseptin suhteen vai mikä?

Kommentit (249)

Vierailija
141/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas mietin että hyvä että meillä Suomessa vielä on kausituotteita joita ei saa aina ja jatkuvasti kaupoista ja leipomoista. Runebergin torttuja varmaan n. 3kk ajan vuodesta ja se riittää. Söin yhden jo tammikuun puolella ja tänään ostin toisen huomista varten. Sama laskiaispulla, yksi tuli jo syötyä, ehkä vielä laskiaisena toinen.

Vierailija
142/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vain helmikuussa ja koko tammikuun olen Runebergeja natustanut.. No, joo saivartelut sikseen.

Mä tykkään kausituotteista. Mutta muuta kahvitarjottava valikoimaa laventaisin suurella kädellä.

Kaupoista nykyään saa vaan jotain käpysiä munkkeja ja pikkusia korvapuusteja, voisilmäpullia. Kahvilat ovat erikseen... Silti ei täällä pkseudulla kovin monessa paikassa kunnon kahvilaa ole.

Monet kerrat miettinyt, että olispa kiva lähteä nyt kahville jonnekin.... niin mihin?

Markettien "kahvilat" ei huvita, eikä bensisten. Jotkut lähipubit myyvät kahvia ja pullaa, ei kiitos.

Peijaksen sairaalassa olen muutaman kerran hakenut kahvileipää kotiin, kun se on matkan varrella. Sieltä vielä sai yhdessä vaiheessa erilaisia viinereitä, munkkeja ja kakkuja. Ei älyttömän iso valikoima, mutta oikeita viinereitä, wienermunkkeja, possoja, kermamunkkeja, isoja korvapuusteja, sacherkakkupaloja jne.

Kaipaisin enemmän idyllisiä kahviloita hyvällä valikoimalla suolaista ja makiaa. Ei mitään bensis, marketti, ostoskeskus hälinäberliinin munkkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rosten on paras!  Tämä toteamus käy myös laskiaispullaan :-)

Mä ostan Rostenin Runebergin torttuja pakastimeen, jotta niitä riittää sesongin ulkopuolellekin. Puolitan ne ne koska puolikkaassakin on tarpeeksi kerralla nautittavaksi.

Hankin ne myös leipomosta suoraan (asun paikkkunnalla), joten ne ovat aivan tuoreita kun ne ostan ja pakastan.

Kaikki Rostenin tuotteet on ihania , ihan parhaita!

Nyt haisee kyllä joku henk. koht. yhteys kyseiseen firmaan. :)

Vierailija
144/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysynta sanelee, eli leipomoille tulee kalliiksi valmistaa niitä sesongin ulkopuolella.

Runebergintortut nimenomaan valmistetaan sesongin ulkopuolella, mutta tulevat myyntiin vähän ennen pääsesonkia. Säilytetään pakastettuna ja otetaan sulamaan silloin, kun tuote-erä siirretään myymälöihin.

Näin isoilla bulkkivalmistajilla juu, mutta kyllä kaupoissa on nykyään paljon pienempien leipomoiden tuoreitakin torttuja, jotka ei tule pakkasesta.

Vierailija
145/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa saa aina. Runebergin kotikaupungista.

Vierailija
146/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Elosen torttuja ja enpä osta enää. Kuivia känttyjä kallista hintaan

Vierailija
147/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää että nykyään saa kausituotteita liian kauan kaupoista. Erityisyys katoaa kokonaan!

Vierailija
148/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Globalisaatio ja eliitin agenda. Kaikki kansallinen kulttuuriperimä on pahasta

foliohatulta mennyt tortut ja piirakat sekaisin

Vierailija
149/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää että nykyään saa kausituotteita liian kauan kaupoista. Erityisyys katoaa kokonaan!

Mua taas ärsyttää, että puheista huolimatta mitään ei saa kaupasta, aina ollaan kassalla rahaa vaatimassa!

Vierailija
150/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta Lidlistä pakastimeesi, elleivät ole aiemmin pakastettuja.

Ei ollu eilen lidlissä, varmaan kaikki menneet.

Vierailija
151/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Fazerin oli hyvää, sen pitää olla tuoretta. Rostenia on kehuttu eniten minulle.

Vierailija
152/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Fazerin oli hyvää, sen pitää olla tuoretta. Rostenia on kehuttu eniten minulle.

Itse en ole koskaan maistanut, mutta ne voittivat jonkun vertailun ja pari kaveria on kehunut.

Vierailija
153/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa vain helmikuussa ja koko tammikuun olen Runebergeja natustanut.. No, joo saivartelut sikseen.

Mä tykkään kausituotteista. Mutta muuta kahvitarjottava valikoimaa laventaisin suurella kädellä.

Kaupoista nykyään saa vaan jotain käpysiä munkkeja ja pikkusia korvapuusteja, voisilmäpullia. Kahvilat ovat erikseen... Silti ei täällä pkseudulla kovin monessa paikassa kunnon kahvilaa ole.

Monet kerrat miettinyt, että olispa kiva lähteä nyt kahville jonnekin.... niin mihin?

Markettien "kahvilat" ei huvita, eikä bensisten. Jotkut lähipubit myyvät kahvia ja pullaa, ei kiitos.

Peijaksen sairaalassa olen muutaman kerran hakenut kahvileipää kotiin, kun se on matkan varrella. Sieltä vielä sai yhdessä vaiheessa erilaisia viinereitä, munkkeja ja kakkuja. Ei älyttömän iso valikoima, mutta oikeita viinereitä, wienermunkkeja, possoja, kermamunkkeja, isoja korvapuusteja, sacherkakkupaloja jne.

Kaipaisin enemmän idyllisiä kahviloita hyvällä valikoimalla suolaista ja makiaa. Ei mitään bensis, marketti, ostoskeskus hälinäberliinin munkkeja.

"Ennen" eli esimerkiksi vielä 1980-luvulla oli joka kaupungissa useita ihan tavallisia kahviloita, joissa oli tarjolla jos jonkinmoisia konditoriatuotteita. Vaan sitten tulivat muotiin superhypermegahuoltikset ja niiden geneeriset munkki-/pullavalikoimat. Tavallisten pikkukahviloiden tuhon vielä viimeistelivät Citymarketit ym. halpismaista tuotuine valmistuotteineen. Pääasia, että saa halvalla, maulla ei niin ole väliä. Ei ne makuvivahteet kuitenkaan pannussa tuntikaupalla muhineen kahvin alta erottuisi.

Vierailija
154/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runebergin torttuja on tosi helppo tehdä. Käytän muffinsivuokaa, joten muoto ei ole sama mutta hyvälle maistuu.

155/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne saadaan torven mallisiksi.Minulla ei onnistu .Täytyy olla jonkinlainen rautamuotti!

Vierailija
156/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosten on pakatuista paras. Elonen surkea, samoin Fazer.

Itseni Fazerin torttu on hyvä,

Vierailija
157/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi Aleksanterin leivoksia saa ympärivuoden.

Aleksanteri I söi leivoksiaan ympäri vuoden.

Niin Runkkukin teki! Joka päivä söi tortun.,

Vierailija
158/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Miten ne saadaan torven mallisiksi.Minulla ei onnistu .Täytyy olla jonkinlainen rautamuotti!

Muffinssi vuokaan voi tehdä ja se paperi alle.

Vierailija
159/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Torven mallisia varten pitää olla vaskipuhaltimen muotoinen muotti.

Vierailija
160/249 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Se on sylinteri, ei torvi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme