Miksi Runebergin torttuja saa vain helmikuussa? Aivan mahtava leivonnainen, parasta mitä Suomesta saa, varmasti olisi menekkiä ympäri vuoden...
En vaan ymmärrä. Kaikenlaisia berliininmunkkeja, omar-munkkeja, korvapuusteja, ym. löytyy ympäri vuoden, mutta ei Runebergin torttuja? Edes pienissä erissä.
Olen aivan varma, että menisivät hyvin kaupaksi ympäri vuoden. Miksi menestystä ei hyödynnetä?
Onko kyseessä äärimmäinen kunnioitus perinnettä kohtaan, oikeudelliset kysymykset reseptin suhteen vai mikä?
Kommentit (249)
Täällä pääkaupungissa mielestäni parhaat on kahvila Bakeryssä Yrjönkadulla.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sopisi, ettei niitä myytäisi milloinkaan. En osta ikinä, joskus jossain tulee syötyä, kun tarjotaan. Ovat aivan liian makeita ja mielestäni pahanmakuisia.
Mitä se sinua haittaa, vaikka niitä myytäisiin ympäri vuoden?
Saat nautintosi toisen mielen pahoittamisesta?
Pohjoisen Rautatiekadun K-Marketista saa runebergintorttuja ympäri vuoden.
Ei ole mahdollista, koska Euroopan unionin aidoksi perinteiseksi tuotteeksi rekisteröidyn ruoan, leivonnaisen, tms. saatavilla olo ajan määrittää sen yhteydessä kirjattu juhlapyhä, merkkipäivä tms. Tämä määrätään samassa direktiivissä, paragraafissa ja alajakeessa kuin kurkun käyryys.
Itse en ole koskaan tykännyt liian makea. Tänää juuri ostin ja ei kiitos. Ylimakea hillo, sokerikuorrute ja pohja liian makeaa. Ei toimi. Laskiaispulla parempi!"
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa niitä saa ympäri vuoden. Mene sinne.
Porvoosta saa Suomen parasta lakuakin.
Rasisti!
Porvoo on ihana kaupunki.Haluaisin asua siellä.
Mutta täynnä rikollisia, väkivaltaa ja huumeita, valitettavasti. Kaunista kyllä olisi.
Porvoossa, joka on J.L. Runebergin kotikaupunki, saa näitä torttuja ympäri vuoden.
Kristiina xx kirjoitti:
Porvoossa, joka on J.L. Runebergin kotikaupunki, saa näitä torttuja ympäri vuoden.
No eihän tuota oltu mainittu tässä ketjussa kuin vasta kymmenen kertaa...
Niinpä. Mulla ainakin tekee mieli Runebergin torttua ja p!llu@ ihan tasaisesti ympäri vuoden.
Molempia kiva ahmia.
Vierailija kirjoitti:
Runebergeja tarjolle 1.1.-30.6. ja joulutorttuja 1.7.-31.12.
Siinä olisi passeli sesonkijako.
Mihinkäs kohtaan marjatortut sitten laitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin suomalaisissa kaupoissa on onneton leivosvalikoima. Juuri noita sokerimunkkeja teollista kuraa.
Kyllä. Sentään pitkopullissa on tapahtunut kehitystä. Ymmärretään sitkon päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosten on pakatuista paras. Elonen surkea, samoin Fazer.
Tämä on tärkeä aihe! Ansaitsisi oman ketjunsa.
Elonen ei ole minunkaan makuuni (joulutorttunsa muuten ovat ihan parhaita, mutta Runebergin suhteen pihalla). Fazer on kuitenkin ehdottomasti parempi kuin Rosten. Siis pakattu Fazerin; kahviloissa on kuulemma toisenlaisia. Oma suosikkini on kuitenkin porilaisen Sarpin leipomon torttu, joka ei ole ihan niin makea kuin muut. Täydellistä ei vielä ole tullut vastaan. Pitäisi varmaan vääntää itse.
Sarpin joulutortut ovat myös erinomaisia, itse asiassa ainoita torttuja joista pidän.
Mitä niihin torttuihin oikein lisätään, kun ne maistuvat niin karvaalta?
Kysynta sanelee, eli leipomoille tulee kalliiksi valmistaa niitä sesongin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoisen Rautatiekadun K-Marketista saa runebergintorttuja ympäri vuoden.
Meneekös siitä Runeberginkatu vierestä?
minä vaan kysyn kirjoitti:
Mitä niihin torttuihin oikein lisätään, kun ne maistuvat niin karvaalta?
Karvasmanteliaromi taitaa olla.
Sama mikä on usein marsipaanissa ja kaikki eivät mausta pidä.
Tee itse niin ei tartte rutista moisia ällö pikku kakkuja.
Yök. Hirveimpiä leivonnaisia mitä voi olla.
Onhan ne hyviä, mutta en kannata aloitusta.
Syön niitä 4-6 runeberginpäivänä, ja soon siinä.
Kuitupitoinen leivonnainen ei altista aivoinfarktille. Viina altistaa jos kokonaiskulutus on suuri. Ja mitään muutahan ukko ei ilmeisesti syönytkään, mistä meillä on todisteena Fredrikan valtava reseptikokoelma :D