Miksi Runebergin torttuja saa vain helmikuussa? Aivan mahtava leivonnainen, parasta mitä Suomesta saa, varmasti olisi menekkiä ympäri vuoden...
En vaan ymmärrä. Kaikenlaisia berliininmunkkeja, omar-munkkeja, korvapuusteja, ym. löytyy ympäri vuoden, mutta ei Runebergin torttuja? Edes pienissä erissä.
Olen aivan varma, että menisivät hyvin kaupaksi ympäri vuoden. Miksi menestystä ei hyödynnetä?
Onko kyseessä äärimmäinen kunnioitus perinnettä kohtaan, oikeudelliset kysymykset reseptin suhteen vai mikä?
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa leipomoiden torttuja, eivät ole kuivia. Esim. Ph7 saa K-kaupoista.
Ph7 kuulostaa kemianteollisuuden tuotteelta.
Kostutan itse, niin ei ole kuiva. Pikkupullo rommia ja sekaan muutama tippa karvasmanteliöljyä, sitä injektiona torttuun.
Kyllä torttu varmasti kostuu omin käsin parhaiten. Noista piikkihommista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa niitä saa ympäri vuoden. Mene sinne.
Porvoosta saa Suomen parasta lakuakin.
Rasisti!
Voisi perustaa sellaisen kahvilan, jossa tarjoiltaisiin sesonkituotteita ympäri vuoden. Laskiaispullia, joulutorttuja, Runebergin torttuja, munkkeja...
Minä en moista moskaa suuhuni laita. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa niitä saa ympäri vuoden. Mene sinne.
Porvoosta saa Suomen parasta lakuakin.
Rasisti!
Porvoo on ihana kaupunki.Haluaisin asua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Ja niitä ei voi leipoa itse ihan ympäri vuoden, koska __________________?
Ne epäonnistuu aina. Kerran sain kyllä tehtyä maailman kovinta ainetta että teollisuus ois varmaan kiinnostunut teräsbetonin korvikkeena.
Prismassa oli ennen joulua!
Ikävää että kausivaihtelu katoaa.
Ruoholahden Cittarissa oli jo reilusti ennen joulua.
Vierailija kirjoitti:
Voisi perustaa sellaisen kahvilan, jossa tarjoiltaisiin sesonkituotteita ympäri vuoden. Laskiaispullia, joulutorttuja, Runebergin torttuja, munkkeja...
Tippaleipiä.
Meilläpäin on pikkuinen kauppa ja sieltä saa Ruuneperintorttuja moonta kuukautta Ruuneperin päivän jälkeen!
Minusta on kiva, kun tiettyjä juttuja myydään vain sesonkiaikoina. Tulee hyvä mieli kun laskiaispullat ja runebergit ilmestyy kauppoihin. Samoin kun pääsiäismunat ja isot keot joulusuklasta.
Ennen uutta vuotta näin ekat pk-seudulla, sisko Pirkanmaalla tammikuun alussa. Hyvin vois olla vaan helmikuun myynnissä.
Porvoosta (siis ihan oikeesti siitä kaupungista) saa ympäri vuoden.
On se jännä juttu, kun mämmiä on sentään myynnissä jo nyt .. Hyvä kun ei ole jo joulun jälkeen , Runebergin torttuja voi leipoa itse vaikka muffinssi versiona .
Vierailija kirjoitti:
Onkohan siinä jokin ajatus, että menee viehätys niitä torttuja kohtaan, jos ne olisivat jokapäiväisiä tuotteita?
Tjaa-a, mutta itse Runeberg söi kyseisen tortun joka päivä kera punssiryypyn, että juttu kulki.
Siinä oli Fredrika-rouvalla leipomista…
Tuskin riittäisi kovin suurta menekkiä ympäri vuoden. Söisi sitten sesonkimyynnistäkin paljon, jos olisi aina tarjolla, että ei varmaan kannata edes yrittää. Leipomoille tuskin kovin tuottoisaa tehdä jatkuvasti hyvin pieniä eriä.
Runebergin tortut jäävät meillä päin hyllyyn. Ainakin ovat jatkuvasti punalaputettuina ja ostankin niitä vain ilta-alesta miinus 60 prosentilla. Koskaan en ole jäänyt ilman.
Myyty monta kuukautta jo ihan niinku kaikkia muitakin sesonkituotteita myydään kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Ja niitä ei voi leipoa itse ihan ympäri vuoden, koska __________________?
Koska ei osaa? T eri
Jos kalorit häiritsee niin leikkaa torttu kahtia ja syö vaan lakkiosa. Usein ovatkin turhan korkeita niin helpompi syödäkin matalampana palana.
Onko punssin makuisia. Ajattelin vaihtaa likööriksi. En halua ostaa punssia vaan näiden leivoonaisten takia.