Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin lahja jonka olet saanut tai kuullut jonkun saaneen?

Vierailija
09.06.2015 |

Tuosta iltapäivälehden Pöyristynyt morsian keskustelusta tuli mieleen että mikä on ollut kamalin lahja jonka olet saanut? Häälahja-valmistujaislahja-rippilahja tai mikä vaan lahja?

Kommentit (158)

Vierailija
21/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rippilahjaksi muiviset halvat desi/maustemitta "lusikat". Semmoiset, jotka siis itse olisi pitänyt sellaisesta renkaasta irti repiä. Kyseessä oli suht varakas setä naisystävineen, ja tiesivät etten tykkää/osaa leipoa. Liekkö ollut sitten vittuilua. Ei tullut ikinä käytettyä ja en edes tiedä missä mitat ovat nykyään:D

Vierailija
22/158 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 10:01"]

Siskoni osti minulle n. sadalla eurolla kampaamotuotteita kun tiesi minun pitävän niistä. Noh itsehän ostin hänelle suklaapukin......

[/quote]

Pikkusiskoni siellä kirjoittelee? :) Ei haittaa, olet silti rakas ja tykkään suklaasta!
[/quote]
Tuli tosi hyvä mieli tästä kommentista! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/158 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 10:31"]

Mielestäni hyvästä sydämestä annettu lahja ei voi koskaan olla huono, mutta jos lahjan antamisen taustalla on selkeästi muita motiiveja kuin halu ilahduttaa lahjan saajaa, on pahastuminen ymmärrettävää. Esimerkiksi isäni usein hankkii minulle vähän hölmöjä lahjoja, mutta tiedän hänen tekevän näin kömpelyyttään, ei välinpitämättömyyttään tai ilkeyttään. Sen sijaan isoäitini, joka tuo muutenkin kuin lahjojen antamisen yhteydessä ilmi, mitä ajattelee vaate- tai sisustusmaustani, antaa lahjoja, joiden motiivi selkeästi on mielen osoittaminen. Hän saattaa myös aika suoraan sanoa lahjaa antaessaan, että tässä on nyt tällaiset nahkasormikkaat, jotta tyylisi olisi vähän naisellisempi.

[/quote]

Onpas hyveellistä. Myös hyvästä sydämestä annettu lahja voi olla huono.

Vierailija
24/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilta saan aina takuuvarmasti "parhaimmat" lahjat. Heti tulee mieleen Nalle Puh-, Mikki Hiiri- ja Angry Birds- yöpuvut, peräkkäisinä jouluina saadut. Toivottavasti ei ole mitään perinnettä siitä luomassa. Kokokin on aina mitä sattuu. Mikki Hiiri oli esikoisen kokoa, niin annoin hänelle. Muut on menneet Uffille.

Vierailija
25/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:59"]

Tuo kaiverrus maljakon pohjassa oli hyvä. Siitä kannattaisi mainita antajalle. . Mua ärsyttää lahjojen kierrättäjät. Ei saatua lahjaa pidä antaa toiselle lahjaksi. . Itsekin estän kierrätystä laittamalla saaja nimen lahjaan, jos vain syinkin pystyy. .

[/quote]Kaiverrus lasiesineessä vähentää sen jälleenmyyntiarvoa. Itse myin huutiksessa tädiltä perityn lasikulhon, jossa sitten ostaja huomasikin olleen nimikirjaimet + pvm -kaiverruksen. Halusi purkaa kaupan. 

Vierailija
26/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä sai enoltaan/serkultaan (joltain sukulaiselta kumminkin) itsetehtyjä naulakoita. Sellaisa, mitä tehdään puiden oksien haaroista. Sai niitä reilun karkkilaatikollisen verran. Niin ja lahja oli siis häälahja. 

Vierailija
27/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yksi av-mamma sai oliko se anopiltaan laminoidun BMI-taulukon. Kunnon palstaklassikko.

Vierailija
28/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on synttärit Lokakuussa, ja entinen poikaystävä osti lahjaksi kanervaruukun, glade-tuoksukynttilän ja kirahvimukin. Ulkomaanmatkan tulijaisiksi sain kuusenkerkkäkarkkeja. Ihmetteli vielä, miksi halusin erota.

Vierailija
29/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:20"]

Tuo kaiverrus maljakon pohjassa oli hyvä. Siitä kannattaisi mainita antajalle. . Mua ärsyttää lahjojen kierrättäjät. Ei saatua lahjaa pidä antaa toiselle lahjaksi. . Itsekin estän kierrätystä laittamalla saaja nimen lahjaan, jos vain syinkin pystyy. .

[/quote]Kaiverrus lasiesineessä vähentää sen jälleenmyyntiarvoa. Itse myin huutiksessa tädiltä perityn lasikulhon, jossa sitten ostaja huomasikin olleen nimikirjaimet + pvm -kaiverruksen. Halusi purkaa kaupan. 

[/quote]

Joo, siis aika ihmeellinen esine pitäisi olla kyseessä, että ostaisin sen mihinkään hintaan, jos siellä on jokin kaiverrus. 

Vierailija
30/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex osti minulle kalliin rullalaudan syntymäpäivälahjaksi. Olin kerran maininnut hänelle, kuinka sellaista olisi joskus jännää koittaa. Loukkaantui, kun minusta ei tullutkaan kova skeittarityttö.

Ex harrasti muutenkin tuollaisia mielestään ihania yllätyksiä - joskus taisin mainita koiran olevan kiva lemmikki, ex meni sitten varaamaan minulle joululahjaksi pennun... Ja sitten ihmeteltiin ja suututtiin, kun kieltäydyin pennusta ja peruin varauksen nopeasti.

Vierailija
31/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut varsinaisesti kamala lahja, mutta ajattelematon. Sain lahjaksi tuoksuttoman käsirasvan (hajusteallergiaa) ja eräs perheemme jäsenistä sai rasian, jonka sisällä hyvin voimakkaasti hajustettu saippua. Missä logiikka? Eihän sitä voitu tietenkään meillä käyttää. Eteenpäin annettiin.

Vierailija
32/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kummeilta synttärilahjaksi kirpparilta ostetun Pollux-kirjan, sisäsivuilla oli edellisen omistajan nimi tyyliin Emma 9-v. Täytin 17.

Vierailija
33/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai 60 vuotislahjaksi kellon joka oli muovinen paistinpannu jossa paistettu muna..

Vierailija
34/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:24"]

Ylioppilaslahjaksi sain ison, kirkkaan aalto-maljakon. Ei siinä mitään, mutta maljakon pohjassa oli lahjoittaja-perheen tyttären kaiverrus yo-päivältä parin vuoden takaa.

Ei ollut vissiin sitä vähää tykännyt että olisi ottanut lahjaansa edes laatikosta pois, laittoivat vaan kiertoon. Sinänsä mua ei haittaa lahjojen kierrättäminen, hyvä vaan jos itselle epämieluisa löytää jostain uuden kodin.

[/quote]

Voi ei, tämä on noloin. Kamalin on tuo potkupuku kohtunsa menettäneelle.

Vierailija
35/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme mieheni kanssa veloja, ja kun menimme naimisiin, niin häissä meille sukulainen toi pöytään VAUVAN POTKUPUVUN JA TUTIN lahjapapereissa. Lahjan avattuamme mies ja minä ei tiedetty mitä sanoa. Kaikki suvusta kyllä tietää että olemme veloja, koska olemme siitä ihan avoimesti puhuneet, joten tuo hämmensi vieraita ja vitutti meitä. Kaikki oli ihmeissään ja alkoi tulla kyselyitä olinko raskaana jne. Että sellaiset häät sitten. Onneksi ilta jatkui hyvin...Kamalin lahja ikinä.
N26

Vierailija
36/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran avatun shampoopullon ja hoitoaineen myöskin...

Vierailija
37/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli sen lisäksi, että kiittää kohteliaasti epämieluisasta lahjasta, pitäisi vielä jemmailla sitä kaapissa niin kauan että on sopivaa laittaa se kiertoon antajan hyväksymällä tavalla. Jepjep.

Vierailija
38/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:30"]

Minulla on synttärit Lokakuussa, ja entinen poikaystävä osti lahjaksi kanervaruukun, glade-tuoksukynttilän ja kirahvimukin. Ulkomaanmatkan tulijaisiksi sain kuusenkerkkäkarkkeja. Ihmetteli vielä, miksi halusin erota.

[/quote]

Tulijaisten ja Lokakuun takia hänkin olisi harkinnut eroa jossain vaiheessa...

Vierailija
39/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tuttavilta lahjaksi posliinisen eläimen muotoisen vessaharjan.

Vierailija
40/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:07"]Minä sain tuttavilta lahjaksi posliinisen eläimen muotoisen vessaharjan.
[/quote]
Siis häälahjaksi muistaakseni tai 30v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi