Kamalin lahja jonka olet saanut tai kuullut jonkun saaneen?
Tuosta iltapäivälehden Pöyristynyt morsian keskustelusta tuli mieleen että mikä on ollut kamalin lahja jonka olet saanut? Häälahja-valmistujaislahja-rippilahja tai mikä vaan lahja?
Kommentit (158)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:03"]Olemme mieheni kanssa veloja, ja kun menimme naimisiin, niin häissä meille sukulainen toi pöytään VAUVAN POTKUPUVUN JA TUTIN lahjapapereissa. Lahjan avattuamme mies ja minä ei tiedetty mitä sanoa. Kaikki suvusta kyllä tietää että olemme veloja, koska olemme siitä ihan avoimesti puhuneet, joten tuo hämmensi vieraita ja vitutti meitä. Kaikki oli ihmeissään ja alkoi tulla kyselyitä olinko raskaana jne. Että sellaiset häät sitten. Onneksi ilta jatkui hyvin...Kamalin lahja ikinä.
N26
[/quote]
Jaiks! Itse olisin kyllä sanonut pari valittua sanaa...tuo on törkeää! Meneekö hän muillekkin antamaan vauvan vaatteita, vaikka joillanhan saattaa olla esim lapsettomuutta! (ei siis vapaaehtoista) Tuollaiset lahjat on automaattisesti nou nou.
Miehen sukulaiselta raskausalushousut kokoa 48-50. Olivat suuret vielä vauvan syntyessäkin, olen kokoa 38.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:03"]Olemme mieheni kanssa veloja, ja kun menimme naimisiin, niin häissä meille sukulainen toi pöytään VAUVAN POTKUPUVUN JA TUTIN lahjapapereissa. Lahjan avattuamme mies ja minä ei tiedetty mitä sanoa. Kaikki suvusta kyllä tietää että olemme veloja, koska olemme siitä ihan avoimesti puhuneet, joten tuo hämmensi vieraita ja vitutti meitä. Kaikki oli ihmeissään ja alkoi tulla kyselyitä olinko raskaana jne. Että sellaiset häät sitten. Onneksi ilta jatkui hyvin...Kamalin lahja ikinä.
N26
[/quote]
Mitä vastasitte? Mitä lahjan antaja sanoi?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:03"]
Tästä on kauan. Tuttavat menivät naimisiin, ja morsiamen vanhemmat antoivat lahjaksi Tukholman-risteilyn oikein hienossa hytissä. Hintoja vertailtuaan he totesivat, että kannattaa ehdottomasti lähteä kaikki neljä. Niin sitten mentiin häämatkaristeilylle samassa hytissä tuore aviopari ja vaimon vanhemmat. Mies kertoi, että vaimon mielestä idea oli loistava, kun rahaa säästyi ja äidistä oli apuakin.
[/quote] Kuinka uskomattoman ja ällistyttävän itsekästä, moukkamaista, ajattelematonta ja kertakaikkisen dorkaa! :D Vittu tunkea nyt häämatkalle mukaan ja vielä samaan hyttiin! Nyt mentiin niiiiin riman alta kun vaan voi mennä. Miten kenelläkään voi juolahtaa tuollainen edes mieleen. Mahtavat suorastaan vihata tytärtään?
[/quote]
Mua jäi mietityttämään, että mitä apua siitä äidistä häämatkalla oli...?
Peniksenmallisen saippuan, jossa oli naru, jotta sen voisi ripustaa vaikkapa kaulaan... Olin silloin 14v ja tämä oli aikuisen sisareni mielestä hauska lahja.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:03"]Olemme mieheni kanssa veloja, ja kun menimme naimisiin, niin häissä meille sukulainen toi pöytään VAUVAN POTKUPUVUN JA TUTIN lahjapapereissa. Lahjan avattuamme mies ja minä ei tiedetty mitä sanoa. Kaikki suvusta kyllä tietää että olemme veloja, koska olemme siitä ihan avoimesti puhuneet, joten tuo hämmensi vieraita ja vitutti meitä. Kaikki oli ihmeissään ja alkoi tulla kyselyitä olinko raskaana jne. Että sellaiset häät sitten. Onneksi ilta jatkui hyvin...Kamalin lahja ikinä.
N26
[/quote]
[/quote]
Itse en saanut sanottua mitään. Mies hetken hiljaisuuden jälkeen sanoi vaan "vai tälläiset.." ja siirti ne syrjään. Pöytämme oli vieraspöytien edessä joten _kaikki_ näki mitä tapahtui. Kaikki meni aika hiljaiseksi. Sukulainen sanoi "minä ajattelin tuollaiset teille ostaa *vinkkaa silmää*"......eih. Me vaan sanottiin "aa...", koska ei oikeasti saatu muuta sanottua. Se oli kamalan kiusallista myös vieraille jotka näki sen..
N26
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:03"]Olemme mieheni kanssa veloja, ja kun menimme naimisiin, niin häissä meille sukulainen toi pöytään VAUVAN POTKUPUVUN JA TUTIN lahjapapereissa. Lahjan avattuamme mies ja minä ei tiedetty mitä sanoa. Kaikki suvusta kyllä tietää että olemme veloja, koska olemme siitä ihan avoimesti puhuneet, joten tuo hämmensi vieraita ja vitutti meitä. Kaikki oli ihmeissään ja alkoi tulla kyselyitä olinko raskaana jne. Että sellaiset häät sitten. Onneksi ilta jatkui hyvin...Kamalin lahja ikinä.
N26
[/quote]
[/quote]
Itse en saanut sanottua mitään. Mies hetken hiljaisuuden jälkeen sanoi vaan "vai tälläiset.." ja siirti ne syrjään. Pöytämme oli vieraspöytien edessä joten _kaikki_ näki mitä tapahtui. Kaikki meni aika hiljaiseksi. Sukulainen sanoi "minä ajattelin tuollaiset teille ostaa *vinkkaa silmää*"......eih. Me vaan sanottiin "aa...", koska ei oikeasti saatu muuta sanottua. Se oli kamalan kiusallista myös vieraille jotka näki sen..
N26
[/quote]
Tuo olisi ollut ihan ok hauska huumorilahja, JOS lahjan antaja olisi 100% varma että pari aikoo (ja pystyy!) lapsia hankkia lähitulevaisuudessa. Muuten tosi törppöä kyllä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:03"]Olemme mieheni kanssa veloja, ja kun menimme naimisiin, niin häissä meille sukulainen toi pöytään VAUVAN POTKUPUVUN JA TUTIN lahjapapereissa. Lahjan avattuamme mies ja minä ei tiedetty mitä sanoa. Kaikki suvusta kyllä tietää että olemme veloja, koska olemme siitä ihan avoimesti puhuneet, joten tuo hämmensi vieraita ja vitutti meitä. Kaikki oli ihmeissään ja alkoi tulla kyselyitä olinko raskaana jne. Että sellaiset häät sitten. Onneksi ilta jatkui hyvin...Kamalin lahja ikinä.
N26
[/quote]
[/quote]
N26
[/quote]
Tuo olisi ollut ihan ok hauska huumorilahja, JOS lahjan antaja olisi 100% varma että pari aikoo (ja pystyy!) lapsia hankkia lähitulevaisuudessa. Muuten tosi törppöä kyllä.
[/quote]
Niin. Itse en koskaan ostaisi tuollaista lahjaa. Lapsijutut on kuitenkin hyvin henk.koht.asia.
N26
Olin 14v kun sain silloiselta ensi-ihastukseltani syntymäpäivälahjaksi käytetyn huulikiillon ja maasta löytyneen korvakorun. Äitipuolen äidiltä sain eräänä jouluna (taisin olla 8 tai 9) lahjaksi nenäliinoja. Niille olisi tullut käyttöä, ellen olisi tiennyt etukäteen, että mummopuoleni luona katselisin vaan kun "oikeat lapsenlapset" availevat vieressäni kymmeniä paketteja per lärvi. Yksi poikaystävä antoi tiskiharjan, tosin se enemmän huvitti kuin harmitti :)
Saatiin miehen kanssa kihlalahjaksi omenankuorimiskone. Sellainen vivulla veivattava. Meni kirpparille myyntiin saman tien :D
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:54"]Olin 14v kun sain silloiselta ensi-ihastukseltani syntymäpäivälahjaksi käytetyn huulikiillon ja maasta löytyneen korvakorun. Äitipuolen äidiltä sain eräänä jouluna (taisin olla 8 tai 9) lahjaksi nenäliinoja. Niille olisi tullut käyttöä, ellen olisi tiennyt etukäteen, että mummopuoleni luona katselisin vaan kun "oikeat lapsenlapset" availevat vieressäni kymmeniä paketteja per lärvi. Yksi poikaystävä antoi tiskiharjan, tosin se enemmän huvitti kuin harmitti :)
[/quote]
Minäkin olen saanut tiskiharjan. Olikohan sama jäbä...
Miehellä meni joskus synttärini aivan ohi. Kysäisin illalla puoliksi vitsinä, että eikö hän muistanut ollenkaan synttäreitäni. Mies vakuutti muistaneensa ja että saisin lahjan vähän myöhemmin, mainittakoon että hän on huono valehtelija. Kun tulin makuuhuoneeseen ennen nukkumaanmenoa, mies makaili alasti sängyllä pari kierrosta pakettinarua vehkeen ympärille kiedottuna.
Ei nyt kovin kamala lahja, koska en sitä saanut, mutta tämä lahjatapaus on jäänyt mieleen. Olen ollut koko ikäni erittäin kova lukemaan, ja nykyään opiskelenkin kirjallisuutta. Teininä luin useita kirjoja kuukaudessa (klassikoista uutuuksiin) ja vanhempani tietenkin tiesivät tämän. Meidän perheessä on ollut tapana, että joulupukin lahjasäkistä löytyy kullekin perheenjäsenelle kirja.
Olisinko ollut 16-vuotias, kun joulun lähestyessä olin äitini ja isäni kanssa kaupungilla, ja kirjakaupassa äitini kysyi: "Jos "joulupukki" toisi sinulle jonkun kirjan, niin mitä toivoisit?". Minä tietenkin ehdottelin itsestäni kiinnostavia kirjoja, kun onhan äitini ennenkin kysellyt lahjatoiveita etukäteen. Äitini kuunteli ehdotuksiani ja totesi, että kenties jonkun niistä "pukki" tuo.
Kun jouluaattona avasimme lahjoja, sain seurata vierestä, kuinka siskoni, veljeni ja veljeni tyttöystävä avasivat paketeistaan juuri niitä minun suosittelemiani kirjoja. Minä en saanut yhtään kirjaa lahjaksi.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 00:08"]
Kun jouluaattona avasimme lahjoja, sain seurata vierestä, kuinka siskoni, veljeni ja veljeni tyttöystävä avasivat paketeistaan juuri niitä minun suosittelemiani kirjoja. Minä en saanut yhtään kirjaa lahjaksi.
[/quote]
Onpa outoa. Kysyitkö äidiltäsi, miksi hän teki niin?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 00:25"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 00:08"] Kun jouluaattona avasimme lahjoja, sain seurata vierestä, kuinka siskoni, veljeni ja veljeni tyttöystävä avasivat paketeistaan juuri niitä minun suosittelemiani kirjoja. Minä en saanut yhtään kirjaa lahjaksi. [/quote] Onpa outoa. Kysyitkö äidiltäsi, miksi hän teki niin?
[/quote]
En kysynyt, koska en kehdannut. Ajattelin, että olisin vaikuttanut itsekeskeiseltä ja ahneelta.
Ehkä vanhempani viattomasti ajattelivat, että minä perheen lukunaisena annan hyviä kirjavinkkejä muita varten.
-71
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:45"]Tämä ei ollut varsinaisesti kamala lahja, mutta ajattelematon. Sain lahjaksi tuoksuttoman käsirasvan (hajusteallergiaa) ja eräs perheemme jäsenistä sai rasian, jonka sisällä hyvin voimakkaasti hajustettu saippua. Missä logiikka? Eihän sitä voitu tietenkään meillä käyttää. Eteenpäin annettiin.
[/quote]
Ihan tosissaanko kukaan ei kotonanne voi käyttää hajustettua saippuaa vain koska sinä olet allerginen? Se nyt tuskin jää sinne suihkuun niin paljon haisemaan, että siitä jotain haittaa on... Vai haiseeko se muka iholta? Miten voit olla normaalien, hajustettuja tuotteita käyttävien seurassa?
Eräs sukulaiseni vaimoineen sai häälahjaksi hautapaikat. Lahjan antaja ylpeänä kertoi, kuinka kalliin lahjan oli parille hankkinut. En pysty käsittämään.
Jonkin verran poltetun Partyliten kynttilän Partyliten tuotteita myyvältä ystävältä
Olen ollut ANTAMASSA karmeaa lahjaa. Porukalla siis päätettiin ostaa häälahja. Löysin mielestäni pariskunnalle hyvin sopivat lasit (viinilasit puna ja valko sekä sarjan vesilasi) sekä kannun. Hinta oli korkeahko, mutta kyllä siitä olisi selvitty. Tiesin, että viininystävät arvostaisivat laseja ja muotoilukin oli heidän tyyliään.
Sitten joku oli puhunut asiasta äidilleen ja äiti ehdotti sellaista kullanväristä muovista valmistettua kuvullista pöytäkelloa, jossa jokin liikkuva osakin oli. Ihan kamalan kamalan kamala made in China. Arvo n. 70 mk (elettiin vielä markka-aikaa.) Kelloon kaiverrukset ja lahja oli siinä. Koskaan en ole hävennyt niin paljon kuin silloin kun hääpari avasi pakettia. Vieläkin nolottaa. Olisi pitänyt antaa lahja sitten yksin.
En koskaan nähnyt kelloa hääparin luona. Enkä ihmettele.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:59"]
Tuo kaiverrus maljakon pohjassa oli hyvä. Siitä kannattaisi mainita antajalle. . Mua ärsyttää lahjojen kierrättäjät. Ei saatua lahjaa pidä antaa toiselle lahjaksi. . Itsekin estän kierrätystä laittamalla saaja nimen lahjaan, jos vain syinkin pystyy. .
[/quote]
Eikö se nyt ole se ja sama myykö/antaako sen lahjan pois heti vai säilyttää sitä jossain kaapinpohjalla 15v. ja myy/antaa vasta sitten. Mun puolesta ainakin lahjansaaja tehköön lahjallaan mitä haluaa, hänenhän se on. Ei se enää minun ole joten viis veisaan siitä mitä sillä tehdään. Parempi pistää kierrätykseen kuin säilytellä täysin turhaa esinettä vuositolkulla. Jollakulla muulla voi olla sille käyttöä.