Kamalin lahja jonka olet saanut tai kuullut jonkun saaneen?
Tuosta iltapäivälehden Pöyristynyt morsian keskustelusta tuli mieleen että mikä on ollut kamalin lahja jonka olet saanut? Häälahja-valmistujaislahja-rippilahja tai mikä vaan lahja?
Kommentit (158)
kesämökki järvenrannalla ja kun mentiin sinne nii ei ollu ajettu ees nurmikkoa, teki mieli tuikata tuleen.
Lahja, joka on kirvoittanut kielenkannat monta kertaa on, rikkaimuri.. Sain sen syntymäpäivälahjaksi, myöhässä kuten aina, exältäni.. Se oli iso ja kömpelö, ja järkyttävän meluinen. En koskaan käyttänyt sitä. Exä kyllä käytti aina niin kauan kuin tukki sen..möin kirpparilla pois..
Juuri tuollaista sitä odottaakin kolmen pienen lapsen äitinä..ja töistä väsyneenä..rikkaimuri, perskeles.. Omille pojilleni olen sanonut, että mieluummin se kympin kukka kuin rikkaimuri..ei koskaan..
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 11:09"]
Kun tätä ketjua luin, ihmettelin, kuinka ajattelemattomia ihmisiä onkaan olemassa! Monella tapaa...
Toisaalta tuli kamalan surullinen olo kun tajusin, että vaikka olen pitänyt itseäni isän tyttönä, en muista koskaan saaneeni häneltä yhtäkään lahjaa : ( Isä on nyt edesmennyt, kuoli yli -8-kymppisenä. Äiti on joskus ostanut jotain pientä lahjaksi.
[/quote]
Voi ei, ajatteleekohan myös mun tyttö noin :(
Tyttö saa kyllä lähes kaiken, mitä tajuaa pyytää, mutta varsinaista syntymäpäivälahjaa ei koskaan ole meiltä vanhemmiltaan saanut. Ymmärtää kyllä, kun perustelen esim. sillä, että ne kalliit elämyssynttärit on meidän lahja hänelle, mutta silti joskus tuo ilmi sen että toivoisi saavansa lahjan joka on paketissa ja jonka voi avata. Joululahjoja kyllä saa yllin kyllin.
Täytin pyöreitä ja en saanut mieheltä lahjaa, en kukkia, en edes onnentoivotuksia. Omat sukulaiseni muistivat, keräsivät rahat koruun, jota olin toivonut. Sanomattakin on selvää, että mies on nykyään ex.
Olen ollut 15 vuotta yhdessä mieheni kanssa ja anoppini on tänä aikana antanut minulle yhden ainoan joululahjan - lehden kylkiäisenä tulleen ilmaisen cd:n. Itselleen, mieheni veljelle ja hänen lapsilleen osaa kyllä vaatia mitä erillaisempi lahjoja; ulkomaan matkoja, huonekaluja, käteistä yms.
Exältä sain dildon joka oli niin pieni ettei Se tuntunut missään..siis kuvitelkaa tyyliin vähän paksumpi kuin miehen sormi.Lopulta exä pani itseään sillä perseeseen kun en ollut kotona,dildo alkoi haista.Annoin mukaan erotessa,siinäpähän pankoon sillä itteään.
Täti toi minulle rippilahjaksi tupperwaren voirasian. En osannut oikein arvostaa tuolloin. Nyt noin 15 vuotta myöhemminkään ei ole lahja meillä käyttöön päässyt.. Miksi mä edelleen säilytän sitä?!
Sain teini-iässä aknen ollessa pahimmillaan synttärilahjaksi sukulaiselta käytetyn Clearasil-kasvoveden (pumpulia edelliseltä käyttäjältä pullonsuulla ja puolet kasvovedestä käytetty) sekä megakokoisen suklaalevyn....
124, minulla samansuuntainen kokemus! Olin juuri aloittanut seurustelun nykyisen mieheni kanssa ja 17-vuotiaana akneni oli aika paha. Anoppi osti kasvojenpuhdistussetin sitten muutama viikko ensitapaamisen jälkeen.. Oli siinä nuoren tytön itsetunto kovilla. Anoppi on myös aina ulkomailta tullessaan tuonut vaatteita minulle tuliaisiksi. Ihan kiva, mutta vaatteet on aina kokoa XL tai L, kun oma kokoni on S.. Tästä on sanottu, mutta perille ei mene, joten liian isot paidat menevät poikkeuksetta kiertoon.
Vaimon täti toi meille yhdistettynä kihlajais-tupaantuliais-ym. lahjana oletettavasti käytetyt, Venäjältä tuodut käsipyyhkeet, sellaiset ohuet, hirveät rätit. Haisivat suunnilleen kuukauden päästä aivan kauhealta vaikka pestiin niitä jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 10:01"]
Siskoni osti minulle n. sadalla eurolla kampaamotuotteita kun tiesi minun pitävän niistä. Noh itsehän ostin hänelle suklaapukin......
[/quote]
Pikkusiskoni siellä kirjoittelee? :) Ei haittaa, olet silti rakas ja tykkään suklaasta!
[/quote]
Ihana :D <3
Mun äiti kertoi, että silloin kun oli isän kanssa vielä yhdessä, niin oli odottanut isältä jotain isompaa 30v synttärilahjaa. Tämä siitä syystä, että yhteiseltä tililtä oli kadonnut 500e, joten äiti ajatteli, että ehkä isä on varannut matkan tms. Kun äitin 30v synttäripäivä tuli, niin isä oli antanut hänelle lahjaksi Tarjoustalosta ostetut possutossut. Loput rahat oli mennyt raveihin. Silloin kuulemma vitutti, mutta nykyään me nauretaan tälle. Ja äiti ja isä hyvissä väleissä keskenään vaikka erostakin jo kauan =D
Karmeakuvioinen pieni pulloessu, jossa kiinni hintalappu (50 senttiä). Kääritty kolmeen kertaan käytettyyn repaleiseen ja haalistuneeseen lahjapaperin palaseen. Tämä joululahjaksi rikkaalta sukulaiselta. En muuten omista ainoatakaan pulloa.
Ex-kihlatun vanhemmat olivat mestareita outojen lahjojen antamisessa. Exä sai isältään kirjan, joka oli jonkinlainen historiikki/mainoskirja isän entisestä työpaikasta. Minä sain muun muassa viinipullon pahvilaatikon (siis ilman sitä pulloa!), sisällä vain onnittelukortti. Saatiin myös jotain ihme lehden välissä tulleita leffajulisteita, mainoskyniä ja muuta kummallista roinaa. Kaikki paketoituja ja tosissaan annettuja, eli ei vitsilahjoja. Hiukan ihmettelin...
Lainasin joskus kaverilleni Kilon Poliisi -kirjaani, jonka hän kuitenkin onnistui hukkaamaan. Hän lupasi kuitenkin korvata sen. Melko pian tuli syntymäpäiväni ja tuolta kaverilta tulleessa paketissa oli Kilon poliisi -kirja, eikä mitään muuta.
Olen tehnyt selväksi että rihkamaa en kerää enkä vastaanota.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:04"]
Exmieheni oli vallan tavattoman näppärä näissä:
Sain joululahjaksi tietokoneella tehdyn lahjakortin parturiin (meillä oli yhteiset rahat)
Äitienpäiväkukaksi petunian, joita oli parvekkeella useita metrejä.
Useimmin hän joko ei ostanut lahjaa lainkaan tai sitten teeskenteli koko päivän, että oli unohtanut ja vasta kun itku kusrkussa sanoin, että miksi hän ei ollut muistanut, hän marttyyrimäisesti kaivoi jonkun vastaavan älynväläyksen esiin.
Kerran hän osti Aholaidasta T-paidan äitienpäivälahjaksi. Kyseessä oli hyvätuloinen mies.
Lapsellemme hän ei ole ikinä ostanut lahjan lahjaa. Erosimme silloin kun lapsi oli pieni ja isän velvollisuudet loppuivat hänen mielestä siihen.
Myöskin hyvätuloinen exäni ei maksanut elatusmaksuja kuin ulosoton kautta ja lopulta maksoi vain puolet sovitusta.
Ajattelin, että olkoon, kunhan ei tarvitse ikinä enää nähdä koko nilviäistä.
Ai niin ja hänen äitinsä oli vähintään yhtä näppärä: sain mummopöksyjä läjän -> roskiin. Erilaisia käsitöitä, kun ihminen ei osaa niin, miksi pitää antaa niitä möykkyjä lahjaksi.
Useimmiten hän vielä nyysi langat näihin ihmeisiin minulta (tein villapaitoja) ja vasta kun olin katsellut tarpeeksi kauan jotain villalangasta tehtyä vessanpöntön päällistä tajusin, että saakeli tuossahan on minun kalliit langat tuhottuna.
Myös kankaita hän nyysi varastosta. Ja teki sitten itselleen niistä vaatteita. Oli todella kiva nähdä jokus silkki-villasekoituskangas hänen päällään. Itse kun säästi sitä kangasta johonkin aivan ihmeellisen ihanaan kaavaan.
[/quote]
Siis miten anoppisi edes pääsi käsiksi lanka- ja kangasvarastoosi... asuitteko yhdessä?
[/quote]
Samaa jäin miettimään. Toiseksi mietin sitäkin että miten ihmeessä olet päätynyt moisen kuvatuksen kanssa lapsiakin tekemään?
[/quote]
Jaa'a vaimo no 2 on tehnyt hänen kanssaan 4 lasta. Minä ymmärsin yhden jälkeen, että ei tästä isäksi ole. Eikä muuten edes mieheksi.
Olin 16-vuotiaana goottihenkinen. Pukeuduin mustaan, kynnet oli pitkät ja lakattu, pidin pitsistä, sametista ja sensellaisesta. Isä sitten yhtenä päivänä ylpeänä ilmoitti, että sukulaiset olivat lähettäneet minulle lahjan. Ja kuulemma olivat erityisesti ajatelleet minua sitä valitessaan. Se oli liian pieni hihaton beige villapaita. Suuttui, kun en suostunut kirjoittamaan kiitoskirjettä.
Isä on muulloinkin osannut. Minulla oli 14-vuotiaana kesälomalla unirytmi vähän siirtynyt, ja hän oli vihainen huomattuaan etten ollut jo hereillä klo 9 lauantaina. Hän tiuskaisi, että on ostanut minulle hienon tuliaisen ulkomailta, mutta jos en nyt heti tule aamulla tapaamaan häntä rannalle, jättää lahjan antamatta. Isä ei juuri koskaan ole ihmeemmin lahjoja antanut, joten olin utelias. Menin paikalle. Kävi ilmi, että hieno lahja oli XXL-kokoinen mainos-t-paita matkakohteesta. Olin silloin L-kokoa. Heitin pois.