Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin lahja jonka olet saanut tai kuullut jonkun saaneen?

Vierailija
09.06.2015 |

Tuosta iltapäivälehden Pöyristynyt morsian keskustelusta tuli mieleen että mikä on ollut kamalin lahja jonka olet saanut? Häälahja-valmistujaislahja-rippilahja tai mikä vaan lahja?

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
82/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa... Itse olin viime vuonna häissä, joissa nuori tyylikäs pari sai lahjaksi varmasti kalliin mutta aivan järkyttävän ruman kristalliastiaston, siis juomalaseja joka viinille, konjakille ym. Naamasta näki että vitutti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on kauan. Tuttavat menivät naimisiin, ja morsiamen vanhemmat antoivat lahjaksi Tukholman-risteilyn oikein hienossa hytissä. Hintoja vertailtuaan he totesivat, että kannattaa ehdottomasti lähteä kaikki neljä. Niin sitten mentiin häämatkaristeilylle samassa hytissä tuore aviopari ja vaimon vanhemmat. Mies kertoi, että vaimon mielestä idea oli loistava, kun rahaa säästyi ja äidistä oli apuakin.

Vierailija
84/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies saatiin aikoinaan häälahjaksi samanlaiset tuulipuvut. Ymmärtäisin jos se olis ollut "vitsilahja" ja sitten olisi ollut joku oikea lahja olemassa mutta ei. Ja myöhemmin huomasin urheilukaupassa että eivät olleet aivan halvimmat puvutkaan, yhteensä toista sataa euroa. Mutta silti mietin että mitä päässä liikkuu kun ostaa tuollaisen, miksi tuhlata rahat tuollaiseen.... Ei voi ymmärtää.

Vierailija
85/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisareni sai synttäri lahjaksi aikoinaan pienen vauvan potkupuvun. Juuri kun siskolta oli jouduttu poistamaan kohtu viimeisimmän keskenmenon yhteydessä. Ja kyllä tämä oli tutuilla tiedossa.

Vierailija
86/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:14"]

sisareni sai synttäri lahjaksi aikoinaan pienen vauvan potkupuvun. Juuri kun siskolta oli jouduttu poistamaan kohtu viimeisimmän keskenmenon yhteydessä. Ja kyllä tämä oli tutuilla tiedossa.

[/quote]

Tämä on kamalin. 

Vierailija
87/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia parittomia kahvikuppeja, samalta tädiltä....ois edes tuonut sarjaa, mutta haki jostain vapaavalinnan tarjouslaarista aina aivan erilaisia.

Ärsyttävin on kyllä kapselikahvinkeitin 2kk syntymäpäiväni jälkeen (enkä muuten järkännyt juhlia silloin oikeana päivänäkään). Ne nyt vaan tuli käymään ja toi sen saakelin keittimen ja toivottivat myöhästyneesti onnea. En kyllä ole tajunnut tämän vierailun ja lahjan tuomisen ideaa.

Vierailija
88/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:14"]

[/quote]

Itsehän olisin ehkä työntänyt tuon potkupuvun antajansa kurkkuun. Ja sen jälkeen pistänyt välit poikki ikuisesti.

Vierailija
89/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaslahjaksi sain ison, kirkkaan aalto-maljakon. Ei siinä mitään, mutta maljakon pohjassa oli lahjoittaja-perheen tyttären kaiverrus yo-päivältä parin vuoden takaa.

Ei ollut vissiin sitä vähää tykännyt että olisi ottanut lahjaansa edes laatikosta pois, laittoivat vaan kiertoon. Sinänsä mua ei haittaa lahjojen kierrättäminen, hyvä vaan jos itselle epämieluisa löytää jostain uuden kodin.

Vierailija
90/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjaksi sain joskus murkkuikäisenä kolmen kappaleen paketin aivan liian isoja (kokoa L, kun itse olen S) mummomallisia alushousuja, jotka oli kuvioitu vaaleanpunaisilla nalleilla ja sydämillä. Veljeni sai samaiselta sukulaiselta radio-ohjattavan lenkokoneen. Lievä katkeruus iski tähän silloiseen poikatyttöön. :) 

Vierailija
91/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimme pitkään lapsettomuudesta. Anoppi antoi lahjaksi vauvan harja-kampasetin. Samaisen lahjan antoi myös tyttärelleen, jolla nuorinkin oli jo murrosikäinen. 

Vierailija
92/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron ensimmäisestä ihmisestä, johon olin koskaan täysin luottanut. Tekstiviestillä. Ei edes kertonut varsinaista syytä. En ollut häntä ennen edes ihastunut kehenkään.

Vierailija
93/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvein lahja oli puolitutun yllättäen tuomat tokmannin tmv. vauvan potkupuvut, epämuodostuneet porkkanat ja rupiset perunat. Ei muuten, mutta kyseinen kaheli luuli saavansa minut kiitollisuudenvelkaan ja ostelemaan hänelle lahjoja vastavuoroisesti. Hyi helvetti. Haukkui mut myöhemmin paskaksi, jolla on paha olla, joten onneksi ei enää tule vastaavia lahjuksia.

Vierailija
94/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:23"]Hirvein lahja oli puolitutun yllättäen tuomat tokmannin tmv. vauvan potkupuvut, epämuodostuneet porkkanat ja rupiset perunat. Ei muuten, mutta kyseinen kaheli luuli saavansa minut kiitollisuudenvelkaan ja ostelemaan hänelle lahjoja vastavuoroisesti. Hyi helvetti. Haukkui mut myöhemmin paskaksi, jolla on paha olla, joten onneksi ei enää tule vastaavia lahjuksia.
[/quote]

Menetitpä viehättävän ystävän. :D

Vierailija
95/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaiverrus maljakon pohjassa oli hyvä. Siitä kannattaisi mainita antajalle.
.
Mua ärsyttää lahjojen kierrättäjät. Ei saatua lahjaa pidä antaa toiselle lahjaksi.
.
Itsekin estän kierrätystä laittamalla saaja nimen lahjaan, jos vain syinkin pystyy.
.

Vierailija
96/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa. Kirppiksellä myynti säällisen ajan päästä on eri asia. (10 vuotta)

Vierailija
97/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exmieheni oli vallan tavattoman näppärä näissä:

Sain joululahjaksi tietokoneella tehdyn lahjakortin parturiin (meillä oli yhteiset rahat)

Äitienpäiväkukaksi petunian, joita oli parvekkeella useita metrejä.

Useimmin hän joko ei ostanut lahjaa lainkaan tai sitten teeskenteli koko päivän, että oli unohtanut ja vasta kun itku kusrkussa sanoin, että miksi hän ei ollut muistanut, hän marttyyrimäisesti kaivoi jonkun vastaavan älynväläyksen esiin.

Kerran hän osti Aholaidasta T-paidan äitienpäivälahjaksi. Kyseessä oli hyvätuloinen mies.

Lapsellemme hän ei ole ikinä ostanut lahjan lahjaa. Erosimme silloin kun lapsi oli pieni ja isän velvollisuudet loppuivat hänen mielestä siihen.

Myöskin hyvätuloinen exäni ei maksanut elatusmaksuja kuin ulosoton kautta ja lopulta maksoi vain puolet sovitusta.

Ajattelin, että olkoon, kunhan ei tarvitse ikinä enää nähdä koko nilviäistä.

Ai niin ja hänen äitinsä oli vähintään yhtä näppärä: sain mummopöksyjä läjän -> roskiin. Erilaisia käsitöitä, kun ihminen ei osaa niin, miksi pitää antaa niitä möykkyjä lahjaksi.

Useimmiten hän vielä nyysi langat näihin ihmeisiin minulta (tein villapaitoja) ja vasta kun olin katsellut tarpeeksi kauan jotain villalangasta tehtyä vessanpöntön päällistä tajusin, että saakeli tuossahan on minun kalliit langat tuhottuna.

Myös kankaita hän nyysi varastosta. Ja teki sitten itselleen niistä vaatteita. Oli todella kiva nähdä jokus silkki-villasekoituskangas hänen päällään. Itse kun säästi sitä kangasta johonkin aivan ihmeellisen ihanaan kaavaan.

Vierailija
98/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joululahjaksi käytetty nukkanen pipo ja halpahallin järkyttävät aamutossut tuttavalta

Vierailija
99/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:04"]

Exmieheni oli vallan tavattoman näppärä näissä:

Sain joululahjaksi tietokoneella tehdyn lahjakortin parturiin (meillä oli yhteiset rahat)

Äitienpäiväkukaksi petunian, joita oli parvekkeella useita metrejä.

Useimmin hän joko ei ostanut lahjaa lainkaan tai sitten teeskenteli koko päivän, että oli unohtanut ja vasta kun itku kusrkussa sanoin, että miksi hän ei ollut muistanut, hän marttyyrimäisesti kaivoi jonkun vastaavan älynväläyksen esiin.

Kerran hän osti Aholaidasta T-paidan äitienpäivälahjaksi. Kyseessä oli hyvätuloinen mies.

Lapsellemme hän ei ole ikinä ostanut lahjan lahjaa. Erosimme silloin kun lapsi oli pieni ja isän velvollisuudet loppuivat hänen mielestä siihen.

Myöskin hyvätuloinen exäni ei maksanut elatusmaksuja kuin ulosoton kautta ja lopulta maksoi vain puolet sovitusta.

Ajattelin, että olkoon, kunhan ei tarvitse ikinä enää nähdä koko nilviäistä.

Ai niin ja hänen äitinsä oli vähintään yhtä näppärä: sain mummopöksyjä läjän -> roskiin. Erilaisia käsitöitä, kun ihminen ei osaa niin, miksi pitää antaa niitä möykkyjä lahjaksi.

Useimmiten hän vielä nyysi langat näihin ihmeisiin minulta (tein villapaitoja) ja vasta kun olin katsellut tarpeeksi kauan jotain villalangasta tehtyä vessanpöntön päällistä tajusin, että saakeli tuossahan on minun kalliit langat tuhottuna.

Myös kankaita hän nyysi varastosta. Ja teki sitten itselleen niistä vaatteita. Oli todella kiva nähdä jokus silkki-villasekoituskangas hänen päällään. Itse kun säästi sitä kangasta johonkin aivan ihmeellisen ihanaan kaavaan.

[/quote]

Siis miten anoppisi edes pääsi käsiksi lanka- ja kangasvarastoosi... asuitteko yhdessä?

Vierailija
100/158 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:03"]

Tästä on kauan. Tuttavat menivät naimisiin, ja morsiamen vanhemmat antoivat lahjaksi Tukholman-risteilyn oikein hienossa hytissä. Hintoja vertailtuaan he totesivat, että kannattaa ehdottomasti lähteä kaikki neljä. Niin sitten mentiin häämatkaristeilylle samassa hytissä tuore aviopari ja vaimon vanhemmat. Mies kertoi, että vaimon mielestä idea oli loistava, kun rahaa säästyi ja äidistä oli apuakin.

[/quote] Kuinka uskomattoman ja ällistyttävän itsekästä, moukkamaista, ajattelematonta ja kertakaikkisen dorkaa! :D Vittu tunkea nyt häämatkalle mukaan ja vielä samaan hyttiin! Nyt mentiin niiiiin riman alta kun vaan voi mennä. Miten kenelläkään voi juolahtaa tuollainen edes mieleen. Mahtavat suorastaan vihata tytärtään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi