Millä voisi korvata voileipäkakun ylppäreissä?
Vieraita tulee sen verran kaukaa, että on oltava sellaiset tarjottavat joista lähtee nälkä. Kaikki tarjottavat tulee olemaan kylmiä. Tarkoitus on tehdä 2-3 eri salaattia, savulohta +kermaviiliä, patonkia, cocktailpiirakoita +voita. Silti on olo että kattaus kaipaisi sitä voileipäkakkua, mutta itse en osaa niitä tehdä ja kun kysyin leipomosta, niin maksavat 55€/10 hengen kakku😳
Kommentit (394)
Mikään ei ole helpompaa kuin tehdä voileipäkakku. Netti on ohjeita täynnä.
Suolaisia piirakoita tai peltilihapiirakkaa
Kokeile tuota, suolainen juustokakku. Helppo tehdä ja on hyvää.
https://www.valio.fi/reseptit/kinuskikissan-suolainen-juustokakku/
Miksi se pitäisi jotenkin "korvata"? Suunnittelet koko menun lähtökohtaisesti niin, ettei siihen kuulu voileipäkakkua.
Voileipäkakku; leipää ja täytettä vuorotellen päällekäin. Lopuksi kuorrutus. Ei todellakaan ole vaikeaa.
Sun tarjoilut kuulostaa nyt jo hyvältä. Rauhoitu.
Miksi sinulla on sellainen olo, että voileipäkakkukin tarvitaan? Ja miksi juuri voileipäkakku?
Vierailija kirjoitti:
Raikkailla voileivillä tietty.
Mulla kävi sama mielessä. 🤣 Rakastin pienenä jossain kutsuilla niitä kauniisti laitettuja voileipiä. Ei taida enää olla muotia.
Entäpä ihan itse koottavat voileivät kaikilla härpäkkeillä? Tai croissantit. Tai pasteijoita?
Itse en hlökohtaisestinedes edes pidä voileipäkakusta, vaikka nättejä ne ovatkin pöydässä.
Tuolla lisää suolaisia juustokakkuja
https://www.meillakotona.fi/artikkelit/suolaiset-juustokakut
Voithan tehdä voileipiä, esim. joku saaristolaisleipä kolmioiksi leikattuna, päälle levitteitä vaikka kylmäsavulohesta, jostain lihasta, kasviksista. Varmaan löytyy netistä hyviä ohjeita. Näin voit tehdä myös monia erilaisia, kaikkien ei tarvitse olla yhtä ja samaa.
Mulle maistuu aina juhlissa suolainen piirakka jos vaan on tarjolla. En ota voileipäkakkua koskaan, mutta taidan olla poikkeus kun inhoan sitä - inhoan pääsääntöisesti kaikkea maitopohjaista.
ei millään. teet ne itse tai ostat joltain tutulta joka osaa. oliko muuta?
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö. Voileipäkakku on työläs ja sen koristelu kauniiksi vaatii paljon taitoa moneen muuhun leipomukseen verrattuna. Lisäksi kakun säilyttäminen vaatii paljon jääkaappitilaa. En missään tapauksessa tekisi ensimmäistä kertaa elämässäni voileipäkakkua ylppäreihin.
Miten olisivat täytetyt rieskarullat? Näihin voisi laittaa pariakin eri täytettä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle maistuu aina juhlissa suolainen piirakka jos vaan on tarjolla. En ota voileipäkakkua koskaan, mutta taidan olla poikkeus kun inhoan sitä - inhoan pääsääntöisesti kaikkea maitopohjaista.
missä voileipäkakussa on MAITOA?
Vierailija kirjoitti:
Korjaan: kovat juustot ja paistetut maitopohjaiset on ihan ok, en siitä pidä mistään tuorejuustosta, kermaviilistä tai creme fraichesta. Mutta jos nää on paistetun piirakan päällä eikä liikaa, niin sitten on hyvää.
Ikuinen palstasuosikki: raikkaita voileipiä! Ei tunkkaista voileipäkakkua, please.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi sama mielessä. 🤣 Rakastin pienenä jossain kutsuilla niitä kauniisti laitettuja voileipiä. Ei taida enää olla muotia.
Entäpä ihan itse koottavat voileivät kaikilla härpäkkeillä? Tai croissantit. Tai pasteijoita?
Itse en hlökohtaisestinedes edes pidä voileipäkakusta, vaikka nättejä ne ovatkin pöydässä.
Ne voileivät pitää tehdä samana päivänä kun tarjotaan, joten siinä pitää olla käsipareja apuna. Voileivät tarvitsevat paljon kylmäsäilytystilaa eikä niitä voi pakata päällekän. Ne on paljon työläämpiä tehdä mitä voileipäkakku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö. Voileipäkakku on työläs ja sen koristelu kauniiksi vaatii paljon taitoa moneen muuhun leipomukseen verrattuna. Lisäksi kakun säilyttäminen vaatii paljon jääkaappitilaa. En missään tapauksessa tekisi ensimmäistä kertaa elämässäni voileipäkakkua ylppäreihin.
Miten olisivat täytetyt rieskarullat? Näihin voisi laittaa pariakin eri täytettä.
Paskapuhetta. Tai no, nykynaisethan on tosin täysiä käsiä keittiössä.
Noiden rieskarullien näprääminen vie enemmän aikaa, vai teetkö jotain k-menu versioita?