Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (3103)

Vierailija
1621/3103 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tietysti tyh mä mä maksoit virhemaksunkin etkä suinkaan reklamoinut. Minä alkaisin riehumaan välittömästi, jos MINUN pihallani olisi ventovieraan auto. Enkä mitään virhemaksuja maksaisi todellakaan.

Ei se toisen parkkeeraaminen sinun pihaasi ikävä kyllä oikeuta sinua parkkeeraamaan miten huvittaa. Itse en ainakaan ottaisi riskiä pysäköinninvalvonnan kanssa. 

Tuo oli hankala tilanne, kun ei tiennyt kenen autot siinä on. Jos olisi tiennyt, että ne on naapurin vieraita, niin olisihan sitä voinut parkkeerata naapurin nurmikolle. Nytkin olisi voinut edes vähän vaseliinia levittää tuulilasiin, omaa harmistusta lievittämään.

No mikä kenellekin on hankalaa, soitto numeropalveluun, rekkarilla omistajan tiedot ja soitto että tuletko siirtämään autosi heti vai samantien.

Totta, vaikkakin ei se auton Omistaja ole aina se kuski (puoliso, aikuiset lapset). Plus kaikki ei vastaa tuntemattomiin numeroihin.

Vierailija
1622/3103 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein tuttava ompelijalle vaatteita korjattavaksi ja lupasin kyllä maksaa. Puoli vuotta meni "En ole kerennyt". Vuoden jälkeen sain yhden korjatun hameen ja loppuja odotin edelleen. Lopulta hän sanoi nähdessäämme että ei kai haittaa jos hän tekee niistä lopuista vaatteista *sukulaistyttö x:lle vaatteita kun olet lihonut eikä ne vaatteet nyt enää päällesi mahtuisi kuitenkaan :)

Oli jo antanut minun vaatteet eteenpäin kysymättä eikä edes korvannut mitään. Sanoi että ei pyydä korvausta siitä vetoketkun vaihdosta nyt.

Itse olen lainannut kerran kaverille ison kasan vaatteita kun hän ei saanut omiaan pois exänsä kämpästä. Kun kyselin vaatteita takaisin, hän totesi huolettomasti myyneensä ne Kirpparilla "eiks ne ollu sulle ylimääräisiä"

Mullekin käynyt näin. Vein punaisen pellavaisen ihan vasta ostetun mutta vähän vääränmallisen käsintehdyn kotimaisen design-puseron kaverilleni tuunattavaksi. En koskaan saanut sitä takaisin. Lisäksi maksoin ihan reilusti  tekopalkkaa eräästä käsityösta. Teetin hänellä kaksi juttua,. Molemmista maksoin tekopalkan ja materiaalin. Toista en koskaan saanut . En ole hirveästi ollut tekemisissä sen jälkeen. Se pellavapusero maksoi 80 euroa ja olisi tosiaankin sen halunnut takaisin. Vaikka ilman sitä tuunausta, osaan itsekin ommella. Harmittaa oma hölmöys ja luottamus moiseen toheloon

Mulla vähän sama tarina. Yhdessä haettiin ja valittiin kankaat ja napit takkiin. Maksoin 100€ opiskelurahoista (tälleen 150cm ei oikein aikuisen naisen takkeja löydy mistään ilman tuunaamista, tai teetättämistä). En koskaan saanut takkia, emmekä ole enää ystäviäkään. Ystävä piti kankaat.

"Ystäväni", joka harrasti maalaamista, sanoi että maalaa lapselleni taulun lahjaksi. Olikin aika shokki, kun hän saapui juhliin ja pyysi työstään 200€!! Joo ymmärrän että materiaalit maksavat, mutta kun niistä ei ollut mitään puhetta, eikä taulukaan ollut iso (ja meni tosiaan alle kouluikäiselle lahjaksi)...nikotellen maksoin, taiteilija itse papatti miten eräs kaverinsa sanoi, että hän olisi voinut pyytää enemmänkin. Taulu ei ollut onnistunut, siinä oli suttumainen kohta tämän takia, eikä koskaan päässyt seinälle koska sen katseleminen vaan v*tutti. 

Törkeää. Siis taidetta arvostavana, eihän 200 e ole hinta eikä mikään, mutta tuohan on pakkomyyntiä eikä mikään lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/3103 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein tuttava ompelijalle vaatteita korjattavaksi ja lupasin kyllä maksaa. Puoli vuotta meni "En ole kerennyt". Vuoden jälkeen sain yhden korjatun hameen ja loppuja odotin edelleen. Lopulta hän sanoi nähdessäämme että ei kai haittaa jos hän tekee niistä lopuista vaatteista *sukulaistyttö x:lle vaatteita kun olet lihonut eikä ne vaatteet nyt enää päällesi mahtuisi kuitenkaan :)

Oli jo antanut minun vaatteet eteenpäin kysymättä eikä edes korvannut mitään. Sanoi että ei pyydä korvausta siitä vetoketkun vaihdosta nyt.

Itse olen lainannut kerran kaverille ison kasan vaatteita kun hän ei saanut omiaan pois exänsä kämpästä. Kun kyselin vaatteita takaisin, hän totesi huolettomasti myyneensä ne Kirpparilla "eiks ne ollu sulle ylimääräisiä"

Mullekin käynyt näin. Vein punaisen pellavaisen ihan vasta ostetun mutta vähän vääränmallisen käsintehdyn kotimaisen design-puseron kaverilleni tuunattavaksi. En koskaan saanut sitä takaisin. Lisäksi maksoin ihan reilusti  tekopalkkaa eräästä käsityösta. Teetin hänellä kaksi juttua,. Molemmista maksoin tekopalkan ja materiaalin. Toista en koskaan saanut . En ole hirveästi ollut tekemisissä sen jälkeen. Se pellavapusero maksoi 80 euroa ja olisi tosiaankin sen halunnut takaisin. Vaikka ilman sitä tuunausta, osaan itsekin ommella. Harmittaa oma hölmöys ja luottamus moiseen toheloon

Mulla vähän sama tarina. Yhdessä haettiin ja valittiin kankaat ja napit takkiin. Maksoin 100€ opiskelurahoista (tälleen 150cm ei oikein aikuisen naisen takkeja löydy mistään ilman tuunaamista, tai teetättämistä). En koskaan saanut takkia, emmekä ole enää ystäviäkään. Ystävä piti kankaat.

"Ystäväni", joka harrasti maalaamista, sanoi että maalaa lapselleni taulun lahjaksi. Olikin aika shokki, kun hän saapui juhliin ja pyysi työstään 200€!! Joo ymmärrän että materiaalit maksavat, mutta kun niistä ei ollut mitään puhetta, eikä taulukaan ollut iso (ja meni tosiaan alle kouluikäiselle lahjaksi)...nikotellen maksoin, taiteilija itse papatti miten eräs kaverinsa sanoi, että hän olisi voinut pyytää enemmänkin. Taulu ei ollut onnistunut, siinä oli suttumainen kohta tämän takia, eikä koskaan päässyt seinälle koska sen katseleminen vaan v*tutti. 

Tämän takia olen vihdoin oppinut varomaan, kun joku puolituttu ilmoittaa voivansa ottaa meillekin valokuvia. Vaikka siis jostain tilaisuudesta, omasta tai lasten harrastuksesta tms, missä satutaan olemaan yhtäaikaa paikalla. On meinaan parikin kertaa käynyt niin, että kuvista onkin pyydetty maksu. Nykyään vastaan nopeasti että ei kiitos tarvitse, omat kännykuvat riittävät.

Vierailija
1624/3103 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoitaja leikkasi päivän aikana lapsemme hiuksia. Oli vilpittömän hämmästynyt, kun olin kiukkuinen ja pettynyt. Ihmetteli todella että ei kai tää haittaa. Lapsi oli pieni ja hiuksia ei ollut leikattu vielä kertaakaan aiemmin. Haittasi. Haittaa oikeastaan vieläkin, vaikka lapsi on aikuisuuden kynnyksellä.

Vierailija
1625/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa, että kaveri oli ylipuhunut hänet perimään maksua. 'Et kai nyt ilmaiseksi anna'-tyyliin. Joitakin ihmisiä haittaa kovasti, jos joku antaa toiselle ilmaisen lahjan. Itsekin kokenut tätä, että sivullinen puuttuu asiaan; 'älä anna'.

Vierailija
1626/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

No, kyselykin maksaa 5 euroa, kahdesta siis kymppi..

Polliisit varmaan löytää yhteystiedot halutessaan ihan ilimatteeks.

Poliiseja eivät väärin pysäköidyt autot kiinnosta. Taloyhtiön tontille tuli yhtenä päivänä ulkomaan rekistereissä ollut auto, jossa oli sisällä epämääräistä tavaraa, mm. toiset, suomalaiset rekisterikilvet. Autosta soitettiin poliisille ja mitään ei tapahtunut. Pari epämääräisen näköistä tyyppiä kävi tyhjentämässä autoa ehkä viikon päästä ja jälleen soitettiin poliisille. Heitä ei asia tuntunut kiinnostavan. Auto oli paikalla kesän yli. Sitten se eräänä päivänä oli viety pois. Eikä kukaan tuntunut tietävän kuka sen oli vienyt. Ehkä isännöitsijä oli soittanut kaupungille tai romuttamolle.

Vierailija
1627/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka euro kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hh v kirjoitti:

Itseäni ärsyttää veljeni, joka harvoin käy

( tämän ärsytyksen vuoksi en kutsu häntä kyläänkään).

Hän syö hedelmät, jotka olen laskenut riittävän omille lapsilleni .

Ei kysy, jotta voisin sanoa edes, et ota siinä on laskettu lapsille kaksi appelsiiniä, kaksi banaania.

Hän vain ilmoittaa, otan tästä ilman lupaa appelsiinin.

Varsinkin kun hedelmä maksaa nyt paljon.

Pitääkö minun ensi visiitillä laittaa hedelmät piiloon.

Tätäkin olen tehnyt.

Lapsille varatut hedelmät kaappiin pois näkyvistä.

Ei

Kyllä se pitäisi olla niin, ettei kylässä syödä kuin se mitä kahvipöytään laitetaan .

Ei missään nimessä mennä itse kaapeille.

Minäkin olen erään vieraan tullessa laittanut hedelmä uuniin visiitin ajaksi.

Ja nyt päätin laitan ensikerralla hänen nähtensä piiloon, josko tajauaisi ettei ole fiksua syödä taloudessa, jossa lasketaan mihin on vara.

Mutta kun ei itse tarvi murehtia mihin on vara, ei varmaan tajua, että on talouksia joissa lasketaan hedelmätkin.

Ja aika paljon v it ti , kun olin kypsyttänyt päärynää lapselle ja sitten tulee vieras , joka vain nappaa päärynän minäpä syön tuon pois.

Söikö myös lapsen vanukkaat?

Vierailija
1628/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

Poliiseja eivät väärin pysäköidyt autot kiinnosta. Taloyhtiön tontille tuli yhtenä päivänä ulkomaan rekistereissä ollut auto, jossa oli sisällä epämääräistä tavaraa, mm. toiset, suomalaiset rekisterikilvet. Autosta soitettiin poliisille ja mitään ei tapahtunut. Pari epämääräisen näköistä tyyppiä kävi tyhjentämässä autoa ehkä viikon päästä ja jälleen soitettiin poliisille. Heitä ei asia tuntunut kiinnostavan. Auto oli paikalla kesän yli. Sitten se eräänä päivänä oli viety pois. Eikä kukaan tuntunut tietävän kuka sen oli vienyt. Ehkä isännöitsijä oli soittanut kaupungille tai romuttamolle.

Kannattaa laittaa taloyhtiön puolesta ParkkiPate-tyyppinen kyltti jossa todetaan, että luvattomat autot hinautetaan pois pysäköijän kustannuksella ja että pysäköimällä hyväksyt ehdot. Eräällä taloyhtiön asukkaalla on hinausauto, hyvin on toiminut.

Vierailija
1629/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka euro kirjoitti:

Ja nyt päätin laitan ensikerralla hänen nähtensä piiloon, josko tajauaisi ettei ole fiksua syödä taloudessa, jossa lasketaan mihin on vara.

Ei! Sanot sen suomeksi (tai mitä kieltä ikinä puhuttekaan), että "Laitan nämä kaappiin, koska en halua että syöt hedelmiä. Ne on tarkoitettu lapsille. En halua, että syöt lasten hedelmät". Piste.

Ihme vässyköitä täällä jotka eivät saa suutaan auki! Asiat pitää sanoa suoraan, nätisti ja kohteliaasti. Ihan turha jättää asioita niin, että "josko toinen tajuaisi".

Vierailija
1630/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polvileikkauksessa lääkäri operoi väärän polven. "Ei kai haittaa"

Enpäs usko tätä tarinaa.

Mun työkaverille kävi näin, joten voin uskoakin. Hänellä ainakaan ei ollut mitään syytä valehdella minulle. 

Uskon, että väärä polvi voidaan vahingossa leikata, mutta sitä en usko, että lääkäri vain toteaisi "Ei kai haittaa". T. Eri

Nimenomaan. Aikamoinen lääkäri, jos toteaisi, että "ei kai haittaa" ja lähettäisi potilaan muina miehinä kipeän polvensa kanssa kotiin asumaan. Siksi en uskonut tarinaa.

Vierailija
1631/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen tuli meille kolmeksi päiväksi kylään. Kipeänä. Mutta tämä ei ollut koronaa, koska korona on huijausta. Tämän jälkeen koko perhe koronassa, kuukauden saikku töistä...

Me ei menty minnekään, eikä päästetty ketään kylään, kun oli korona.

Lapsen synttärit pidettiin puistossa. Tarjottavat olivat kertakäyttömukeissa, berliinin munkit jokainen haki vuorollaan ja kakku valmiina paloissa

Mitä sitten? Sanoiko joku että ei kai haittaa?

Ei ihmiset käyneet kylässä, koronan aikana.

Sille ei voi mitään, että joku änkee kylään, mutta voit sanoa toiselle ei.

Vierailija
1632/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäremme oli pienenä todella allerginen kananmunalle. Asiasta kerrottiin varmaan jo liikaakin..

Menimme vanhempieni luo ja äitini oli jälleen tehnyt jotain marengin tapaista. Eipä huomannut kertoa sitä kun antoi tytölle joka tietenkin halusi makeaa. Itse olin isäni kanssa katsomassa jotain toisessa huoneessa. Tyttö tulee paikalle ja meinaa tukehtua. Äitini vain että ei kait se nyt tuosta voi tukehtua, sehän on niin pehmeää.

Todella kiireellä sairaalaan.

Ei mennyt kuin muutama kuukausi ja sama tilanne. Oli tehnyt pashaa jossa raakaa valkuaista.

Ihmettelee edelleen miten se voi muka haitata jos siedättää lasta.

Olen järkyttynyt miten typerä äitisi on, pahimmassa tapauksessa allergiseen reaktioon voi kuolla.

Vierailija
1633/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään...

Kannattaa laittaa taloyhtiön puolesta ParkkiPate-tyyppinen kyltti jossa todetaan, että luvattomat autot hinautetaan pois pysäköijän kustannuksella ja että pysäköimällä hyväksyt ehdot. Eräällä taloyhtiön asukkaalla on hinausauto, hyvin on toiminut.

Nää on taas näitä unelmatarinoita. Mihinkähän muka hinasi? Niinpä.

Vierailija
1634/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykkipäivä. Naulakossa roikkuu päivästä toiseen käytetty, superhypertärkeä joukkueen edustustakki. Superhypertärkeitä takkeja on tilattu tasan yksi erä ja se on painettu painossa täpötäyteen joukkueen omia ja sen tukijoiden juttuja. Koska takkia on käytetty päivittäin, se on täynnään piintynyttä likaa, mutta takin käyttäjä on liki hysteerisesti kieltänyt minua pesemästä sitä "ettei se mene pilalle". Tätä ennen takki on jo käyty kertaalleen pelastamassa pyykkikorista, koska takin käyttäjälle ajatuskin siitä, että se pyörii pesussa, on kauhea.

Tilaisuuteni koittaa takin tahrojen eliminoimiseksi. Takin käyttäjä ei ole näkösällä, ja pian pyykkikoneen luukku sulkee taaksensa superhypertärkeän joukkuetakin. Pesuohjelma käynnistyy ja pyykkikoneemme alkaa pestä puhtaaksi superhypertärkeää takkia muun pyykin ohessa. Mutta mutta. Lika lähtee, mutta saman pesun joutuu kokemaan superhypertärkeän takin uniikit, superhienot painatuksetkin. Takin käyttäjä on autuaan tietämätön siitä, että pesukoneen lasin takana on nähtävissä pahin kauhuelokuva kun pyykkikoneemme parhaassa yhteistyössä veden ja pesuaineen kanssa pesee superhypertärkeän takin painatuksetkin pois.

Puhdasta tuli. Takki on putipuhdas - ei jälkeäkään liasta  - ja vain hyvin vähän jäljellä painatuksista. Ei kai tää haittaa...?

Pinttynyt lika, ei piintynyt.

Sama merkitys, molemmat ok.

Ei ole sama merkitys vaan aivan eri.

Pinttynyt lika.

Piintynyt rikollinen, piintynyt vanhapoika, siis tapoihinsa kangistunut, tapojensa orja.

Vierailija
1635/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykkipäivä. Naulakossa roikkuu päivästä toiseen käytetty, superhypertärkeä joukkueen edustustakki. Superhypertärkeitä takkeja on tilattu tasan yksi erä ja se on painettu painossa täpötäyteen joukkueen omia ja sen tukijoiden juttuja. Koska takkia on käytetty päivittäin, se on täynnään piintynyttä likaa, mutta takin käyttäjä on liki hysteerisesti kieltänyt minua pesemästä sitä "ettei se mene pilalle". Tätä ennen takki on jo käyty kertaalleen pelastamassa pyykkikorista, koska takin käyttäjälle ajatuskin siitä, että se pyörii pesussa, on kauhea.

Tilaisuuteni koittaa takin tahrojen eliminoimiseksi. Takin käyttäjä ei ole näkösällä, ja pian pyykkikoneen luukku sulkee taaksensa superhypertärkeän joukkuetakin. Pesuohjelma käynnistyy ja pyykkikoneemme alkaa pestä puhtaaksi superhypertärkeää takkia muun pyykin ohessa. Mutta mutta. Lika lähtee, mutta saman pesun joutuu kokemaan superhypertärkeän takin uniikit, superhienot painatuksetkin. Takin käyttäjä on autuaan tietämätön siitä, että pesukoneen lasin takana on nähtävissä pahin kauhuelokuva kun pyykkikoneemme parhaassa yhteistyössä veden ja pesuaineen kanssa pesee superhypertärkeän takin painatuksetkin pois.

Puhdasta tuli. Takki on putipuhdas - ei jälkeäkään liasta  - ja vain hyvin vähän jäljellä painatuksista. Ei kai tää haittaa...?

Pinttynyt lika, ei piintynyt.

Sama merkitys, molemmat ok.

Ei ole sama merkitys vaan aivan eri.

Pinttynyt lika.

Piintynyt rikollinen, piintynyt vanhapoika, siis tapoihinsa kangistunut, tapojensa orja.

Piintyä tarkoittaa myös "tarttua lujasti" ja "syöpyä", joten missä se ero on? 

1636/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juuri koko ketjun lukemisen ja tuli muutama viesti, joissa äidit ja sukulaiset juoruavat luottamuksellisia keskusteluj ja lukevat päiväkirjoja.

Minun äitini teki tuota samaa, eli kertoi ehdottoman luottamuksellista keskusteluja eteenpäin. Kunnes tein äidilleni ansan, kerroin täysin keksityn sankari tarinan itsestäni ja pyysin hartaasti, ettei hän kertoisi sitä kenellekään, eihän sukulaisten tarvitse tietää kuinka esimerkillinen mies minä olen. Odotin muutaman kuukauden ja vasta sitten tunnustin äidilleni, että kertomani juttu ei oikeasti pitänyt paikkansa.

Äitini sai hirveän raivokohtauksen ja kertoi, että hän oli heti kertonut ihan kaikille (vaikka olin erityisesti pyytänyt, ettei hän kertoisi kenellekään) kuinka hän oli niin ylpeä siitä mitä minä olin tehnyt ja nyt hän joutuu kertomaan, että se olikin täyttä valetta.

Sen jälkeen äitini ei ole kertonut minun asioitani kenellekään, kun hän ei voi enää luottaa siihen, että kertomani asiat ovat oikeasti tapahtuneet.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan tuota keinoa, niille joilla on juoruavia vanhempia ja sukulaisia.

Vierailija
1637/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nötkötti kirjoitti:

Aloitin juuri koko ketjun lukemisen ja tuli muutama viesti, joissa äidit ja sukulaiset juoruavat luottamuksellisia keskusteluj ja lukevat päiväkirjoja.

Minun äitini teki tuota samaa, eli kertoi ehdottoman luottamuksellista keskusteluja eteenpäin. Kunnes tein äidilleni ansan, kerroin täysin keksityn sankari tarinan itsestäni ja pyysin hartaasti, ettei hän kertoisi sitä kenellekään, eihän sukulaisten tarvitse tietää kuinka esimerkillinen mies minä olen. Odotin muutaman kuukauden ja vasta sitten tunnustin äidilleni, että kertomani juttu ei oikeasti pitänyt paikkansa.

Äitini sai hirveän raivokohtauksen ja kertoi, että hän oli heti kertonut ihan kaikille (vaikka olin erityisesti pyytänyt, ettei hän kertoisi kenellekään) kuinka hän oli niin ylpeä siitä mitä minä olin tehnyt ja nyt hän joutuu kertomaan, että se olikin täyttä valetta.

Sen jälkeen äitini ei ole kertonut minun asioitani kenellekään, kun hän ei voi enää luottaa siihen, että kertomani asiat ovat oikeasti tapahtuneet.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan tuota keinoa, niille joilla on juoruavia vanhempia ja sukulaisia.

Pitäisi kyllä kokeilla, tosin mun äiti ei todennäköisesti ollenkaan huomaisi pointtia, vaan keskittyisi vain siihen että kehtasin valehdella hänelle. Hänhän ei tee koskaan mitään väärää.

Jos sanon johonkin, että mun ei kuuluisi tietää tuota, niin vetoaa siihen, että ei kielletty kertomasta. Eikä auta kun kerron, että lähtökohtaisesti kannattaisi olla jakamatta toisten asioita muille. Ihmiset voivat itse kertoa asiansa kenelle haluavat, hänen ei kuulu olla välittäjä.

Vierailija
1638/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä perhe rakensi taloa. Olivat tosi väsyneitä, eivät jaksa laittaa joulua. Olin itsekin tosi väsynyt pienet lapset etc, mutta ajattelin, että muutama lautanen lisää joulu pöydässä ei haittaa. Tulivat meille ja vietettiin mukava joulu.

Tapanin päivänä soiteltiin. Perheen äiti kertoi iloisena, että ovat kutsuneet ensi jouluksi omaan uuteen kotiinsa perheen X . Eikä edes kysynyt, että haittaako se? Kyllä haittasi. Olisin ymmärtänyt, jos olisivat kutsuneet vaikka sukuaan. Mutta tämä perhe X ei ollut heille mitenkään erityisen läheinen, mutta paremmista piireistä.

Taustalla oli yksi vähän samantyyppinen tilanne, joten totesin, että tyhjän saa pyytämättäkin.

Vierailija
1639/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni meni parturiin lauantaiaamuna ja parturi olikin ottanut sukulaisnaisen samalle ajalle kun oli kuulemma kiire tapaus eikä miestäni varmaan haittaa mennä puoleksi tunniksi johonkin odottelemaan. No kyllä haittasi. Siihen loppui siellä asioiminen.

Asuin rivitalossa jossa kaikilla asukkailla oli tolppapaikka autoille. Muutaman kerran naapurin kaveri oli ajanut minun paikalleni. Sitten kerran sain tarpeekseni ja ajoin oman autoni niin perään että pois ei päässyt kuin minua apuun pyytämällä. Selitteli nolona oveni takana että ei kuulemma olisi ollut kuin hetken siinä, ei olisi haitannut. No kyllä haittasi ja sai kunnon räpätyksen minulta. Ei pysäköinyt hänen vieraat enää sen jälkeen minun paikalleni.

Vierailija
1640/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä perhe rakensi taloa. Olivat tosi väsyneitä, eivät jaksa laittaa joulua. Olin itsekin tosi väsynyt pienet lapset etc, mutta ajattelin, että muutama lautanen lisää joulu pöydässä ei haittaa. Tulivat meille ja vietettiin mukava joulu.

Tapanin päivänä soiteltiin. Perheen äiti kertoi iloisena, että ovat kutsuneet ensi jouluksi omaan uuteen kotiinsa perheen X . Eikä edes kysynyt, että haittaako se? Kyllä haittasi. Olisin ymmärtänyt, jos olisivat kutsuneet vaikka sukuaan. Mutta tämä perhe X ei ollut heille mitenkään erityisen läheinen, mutta paremmista piireistä.

Taustalla oli yksi vähän samantyyppinen tilanne, joten totesin, että tyhjän saa pyytämättäkin.

Millä tavalla se on sinun asiasi, keitä ystäväsi kutsuu kotiinsa? Yksi joulu vietetty teidän kanssa, niin on joku velvollisuus viettää jokainen joulu sen jälkeen?