Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (3103)

Vierailija
1641/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

No, kyselykin maksaa 5 euroa, kahdesta siis kymppi..

Polliisit varmaan löytää yhteystiedot halutessaan ihan ilimatteeks.

Poliiseja eivät väärin pysäköidyt autot kiinnosta. Taloyhtiön tontille tuli yhtenä päivänä ulkomaan rekistereissä ollut auto, jossa oli sisällä epämääräistä tavaraa, mm. toiset, suomalaiset rekisterikilvet. Autosta soitettiin poliisille ja mitään ei tapahtunut. Pari epämääräisen näköistä tyyppiä kävi tyhjentämässä autoa ehkä viikon päästä ja jälleen soitettiin poliisille. Heitä ei asia tuntunut kiinnostavan. Auto oli paikalla kesän yli. Sitten se eräänä päivänä oli viety pois. Eikä kukaan tuntunut tietävän kuka sen oli vienyt. Ehkä isännöitsijä oli soittanut kaupungille tai romuttamolle.

Kannattaa laittaa taloyhtiön puolesta ParkkiPate-tyyppinen kyltti jossa todetaan, että luvattomat autot hinautetaan pois pysäköijän kustannuksella ja että pysäköimällä hyväksyt ehdot. Eräällä taloyhtiön asukkaalla on hinausauto, hyvin on toiminut.

Meillä on nykyään taloyhtiössä tällaiset nosturit. Näillä nostetaan autoa, kun vaihdetaan renkaat. Tungit ?

3 vai onko 2, niillä saadaan nostettua ja on viety auto tielle. En itse ole ollut mukana, nähnyt vaan.

Asun pienesstä taloyhtiössä, jossa asukkaat ovat hyvin aktiivisia.

Sain täältä ryhmästä myös hyvän vinkin, otetaan omistajan nro selville ja laitetaan auton ikkunaan lappu auto 500 e ja numero ja etunimi.

Nää on yleensä virolaisen vuokratyöfirman autoja, mutta taloyhtiön puheenjohtala on katsonut mikä auto hakee tyypin ja lappuun on laitettu tämän auton omistan nro.

Puheluita voi tulla lyhyessä ajassa järkyttävä määrä ja kyllähän kuski on nopeasti tajunnut mistä on kyse.

Harmi, kun näille ei poliisi viitsi antaa sakkoja.

Sillä valtio saisi verorahoja nopeasti.

Taloyhtiön 1 asunto on jatkuvasti täynnä virolaisia työmiehiä. Autoja parkkeerataan miten sattuu ja pmistaja ei vastaa viesteihin

Vierailija
1642/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"

Ei yhtään...

Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.

Poliiseja eivät väärin pysäköidyt autot kiinnosta. Taloyhtiön tontille tuli yhtenä päivänä ulkomaan rekistereissä ollut auto, jossa oli sisällä epämääräistä tavaraa, mm. toiset, suomalaiset rekisterikilvet. Autosta soitettiin poliisille ja mitään ei tapahtunut. Pari epämääräisen näköistä tyyppiä kävi tyhjentämässä autoa ehkä viikon päästä ja jälleen soitettiin poliisille. Heitä ei asia tuntunut kiinnostavan. Auto oli paikalla kesän yli. Sitten se eräänä päivänä oli viety pois. Eikä kukaan tuntunut tietävän kuka sen oli vienyt. Ehkä isännöitsijä oli soittanut kaupungille tai romuttamolle.

Kannattaa laittaa taloyhtiön puolesta ParkkiPate-tyyppinen kyltti jossa todetaan, että luvattomat autot hinautetaan pois pysäköijän kustannuksella ja että pysäköimällä hyväksyt ehdot. Eräällä taloyhtiön asukkaalla on hinausauto, hyvin on toiminut.

Nää on taas näitä unelmatarinoita. Mihinkähän muka hinasi? Niinpä.

Samalle kaupungin varikolle kuin se hinasi kaupungin muutkin riittävän väärinpysäköidyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä tuosta hinauksesta, mutta kyllähän taloyhtiö voi kirjoittaa valvontamaksuja siinä missä nämä parkkipatetkin. Eihän niidenkään toiminta perustu mihinkään lakiin tai viranomaislupaan. Ne voi keksiä tarvittaessa vaikka täysin omat pysäköintisäännöt ja pykälät.

Vierailija
1644/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään...

Meillä on nykyään taloyhtiössä tällaiset nosturit. Näillä nostetaan autoa, kun vaihdetaan renkaat. Tungit ?

3 vai onko 2, niillä saadaan nostettua ja on viety auto tielle. En itse ole ollut mukana, nähnyt vaan.

Asun pienesstä taloyhtiössä, jossa asukkaat ovat hyvin aktiivisia.

Sain täältä ryhmästä myös hyvän vinkin, otetaan omistajan nro selville ja laitetaan auton ikkunaan lappu auto 500 e ja numero ja etunimi.

Nää on yleensä virolaisen vuokratyöfirman autoja, mutta taloyhtiön puheenjohtala on katsonut mikä auto hakee tyypin ja lappuun on laitettu tämän auton omistan nro.

Puheluita voi tulla lyhyessä ajassa järkyttävä määrä ja kyllähän kuski on nopeasti tajunnut mistä on kyse.

Harmi, kun näille ei poliisi viitsi antaa sakkoja.

Sillä valtio saisi verorahoja nopeasti.

Taloyhtiön 1 asunto on jatkuvasti täynnä virolaisia työmiehiä. Autoja parkkeerataan miten sattuu ja pmistaja ei vastaa viesteihin

Tunkit. Niillä saa auton kyllä siirtymään.

Joskus opiskeluaikoina eräs opettaja oli sitä mieltä, että yksi ruutu on hänen ja ajoi autonsa siihen ruutuun pysäköineen luokkakaverini auton taakse tuplaparkkiin. No luokkakaveri sai vekslattua autonsa pois siitä välistä mutta sitten pojat kantoi sen opettajan auton koulun seinän ja sellaisen roskiskontin väliin poikittain. Siihen tuli sitten kuorma-auto siirtämään sitä roskista. Sen jälkeen sille opelle kelpasi muutkin ruudut.

Vierailija
1645/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttäremme oli pienenä todella allerginen kananmunalle. Asiasta kerrottiin varmaan jo liikaakin..

Menimme vanhempieni luo ja äitini oli jälleen tehnyt jotain marengin tapaista. Eipä huomannut kertoa sitä kun antoi tytölle joka tietenkin halusi makeaa. Itse olin isäni kanssa katsomassa jotain toisessa huoneessa. Tyttö tulee paikalle ja meinaa tukehtua. Äitini vain että ei kait se nyt tuosta voi tukehtua, sehän on niin pehmeää.

Todella kiireellä sairaalaan.

Ei mennyt kuin muutama kuukausi ja sama tilanne. Oli tehnyt pashaa jossa raakaa valkuaista.

Ihmettelee edelleen miten se voi muka haitata jos siedättää lasta.

Olen järkyttynyt miten typerä äitisi on, pahimmassa tapauksessa allergiseen reaktioon voi kuolla.

Allergisen lapsen vanhempana sanon, että harkitsisin itse rikosilmoitista pahoinpitelystä. Vahingot on vahinkoja, mutta jos tahallaan toistuvasti vaarantaa lapsen, ei kävisi mulle mitenkään päin. Sivusta

Vierailija
1646/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siskolle on tulossa yövieraita. Ei kai haittaa et lupasin sun patjan lainaan." -kämppis joka oli huomannut että olin hätätilanteessa lainannut runkopatjasängystäni paksua petauspatjaa omille yövieraille

1647/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nötkötti kirjoitti:

Aloitin juuri koko ketjun lukemisen ja tuli muutama viesti, joissa äidit ja sukulaiset juoruavat luottamuksellisia keskusteluj ja lukevat päiväkirjoja.

Minun äitini teki tuota samaa, eli kertoi ehdottoman luottamuksellista keskusteluja eteenpäin. Kunnes tein äidilleni ansan, kerroin täysin keksityn sankari tarinan itsestäni ja pyysin hartaasti, ettei hän kertoisi sitä kenellekään, eihän sukulaisten tarvitse tietää kuinka esimerkillinen mies minä olen. Odotin muutaman kuukauden ja vasta sitten tunnustin äidilleni, että kertomani juttu ei oikeasti pitänyt paikkansa.

Äitini sai hirveän raivokohtauksen ja kertoi, että hän oli heti kertonut ihan kaikille (vaikka olin erityisesti pyytänyt, ettei hän kertoisi kenellekään) kuinka hän oli niin ylpeä siitä mitä minä olin tehnyt ja nyt hän joutuu kertomaan, että se olikin täyttä valetta.

Sen jälkeen äitini ei ole kertonut minun asioitani kenellekään, kun hän ei voi enää luottaa siihen, että kertomani asiat ovat oikeasti tapahtuneet.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan tuota keinoa, niille joilla on juoruavia vanhempia ja sukulaisia.

Hups! En muistanutkaan, että olen kirjoittanut tästä tapauksesta jo aiemmin tähän aiheeseen, pahoittelen tätä uusinta julkaisua.

Vierailija
1648/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määäää kirjoitti:

Mieheni meni parturiin lauantaiaamuna ja parturi olikin ottanut sukulaisnaisen samalle ajalle kun oli kuulemma kiire tapaus eikä miestäni varmaan haittaa mennä puoleksi tunniksi johonkin odottelemaan. No kyllä haittasi. Siihen loppui siellä asioiminen.

Asuin rivitalossa jossa kaikilla asukkailla oli tolppapaikka autoille. Muutaman kerran naapurin kaveri oli ajanut minun paikalleni. Sitten kerran sain tarpeekseni ja ajoin oman autoni niin perään että pois ei päässyt kuin minua apuun pyytämällä. Selitteli nolona oveni takana että ei kuulemma olisi ollut kuin hetken siinä, ei olisi haitannut. No kyllä haittasi ja sai kunnon räpätyksen minulta. Ei pysäköinyt hänen vieraat enää sen jälkeen minun paikalleni.

Mulle on käynyt myös vst, 90 luvulla. Olin menossa laivalle ja olin vielä vartin etuajassa.

Kampaaja sanoi hänelle tuli toinen asiakas väliin ja pyysi tulemaan tunnin päästä uudestaan. Sanoin laiva löhtee. Siksi tulin tähän aikaan. Homma ei edistynyt ja lähdinnpois.

Meni pari viikkoa ja kampaaja oli jättänyt vastaajaan viestin hänellä on oikeus veloittaa jättämättömästä ajasta ja pyysi minua tulemaan kampaamoon ja maksamaan. Silloin oli lankanumero ja puhelinvastaaja.

En mennyt ikinä ko paikkaan

Vierailija
1649/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään...

Samalle kaupungin varikolle kuin se hinasi kaupungin muutkin riittävän väärinpysäköidyt.

Eipä taidaolla tuolla hinaajalla (???!) mitään pääsyä sinne ;-)

Vierailija
1650/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies "lainasi" joskus isältäni lainaamia työkaluja kaverilleen. Ensiksi sanoi, että mitä se nyt haittaa, kun saa ne kyllä takaisin. Aikaa vaan kului ja lopulta isäni kyllästyi selityksiin ja pyysi tämän kaverin numeroa ja soitti tälle itse. Oli myynyt eteenpäin, kun luuli, että ne oli hänelle annettu eikä tiennyt, että oli exälläni lainassa isältäni. Tiedä sitten kumpi valehteli enemmän. Exälle ja kaverilleen tuli tästä riitaa ja tämä kaverinsa sitten maksoi isälleni jotain ja isäni teki selväksi, ettei ikinä enää lainaa meidän kotiimme mitään. Nämä työkalut ei tosiaan olleet mitään ilmaisia.

Vierailija
1651/3103 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä perhe rakensi taloa. Olivat tosi väsyneitä, eivät jaksa laittaa joulua. Olin itsekin tosi väsynyt pienet lapset etc, mutta ajattelin, että muutama lautanen lisää joulu pöydässä ei haittaa. Tulivat meille ja vietettiin mukava joulu.

Tapanin päivänä soiteltiin. Perheen äiti kertoi iloisena, että ovat kutsuneet ensi jouluksi omaan uuteen kotiinsa perheen X . Eikä edes kysynyt, että haittaako se? Kyllä haittasi. Olisin ymmärtänyt, jos olisivat kutsuneet vaikka sukuaan. Mutta tämä perhe X ei ollut heille mitenkään erityisen läheinen, mutta paremmista piireistä.

Taustalla oli yksi vähän samantyyppinen tilanne, joten totesin, että tyhjän saa pyytämättäkin.

Millä tavalla se on sinun asiasi, keitä ystäväsi kutsuu kotiinsa? Yksi joulu vietetty teidän kanssa, niin on joku velvollisuus viettää jokainen joulu sen jälkeen?

Ai. Mä ymmärsin, et kirjoittajaa harmitti, kun perhe ei kutsunutkaan vastavuoroisesti heitä, vaikka he olivat tarjonneet jouluaterian, kun kyseinen perhe ei jaksanut laittaa omaa joulua. Sen sijaan kutsuivatkin perheen X, joka ei kuulemma ollut mitenkään läheinen. Outoa kyllä ottaa se puheeksi vuotta ennen vierailua....

En kuvitellut, että joka joulu on vietettävä saman ystäväperheen kanssa.

Vierailija
1652/3103 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex pyysi saada käyttää paikallisen autokorjaamon tiloja sunnuntaina ilmaiseksi. Eihän se haittaa, kun tuo tila olisi ollut tuolloin tyhjänä ja vailla käyttöä.

Vierailija
1653/3103 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään...

Eipä taidaolla tuolla hinaajalla (???!) mitään pääsyä sinne ;-)

Luulis olevan, kun sillä on soppari kaupungin kanssa. Kaupungilla ei ole omia hinausautoja.

Vierailija
1654/3103 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisen takia olen hyvin vähän ihmisten kanssa tekemisissä. Pakolliset töissä olemiset vain. Vapaa ajat mieluiten omassa kodissa rauhassa. Sinkkuus on ihanaa.

Vierailija
1655/3103 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä perhe rakensi taloa. Olivat tosi väsyneitä, eivät jaksa laittaa joulua. Olin itsekin tosi väsynyt pienet lapset etc, mutta ajattelin, että muutama lautanen lisää joulu pöydässä ei haittaa. Tulivat meille ja vietettiin mukava joulu.

Tapanin päivänä soiteltiin. Perheen äiti kertoi iloisena, että ovat kutsuneet ensi jouluksi omaan uuteen kotiinsa perheen X . Eikä edes kysynyt, että haittaako se? Kyllä haittasi. Olisin ymmärtänyt, jos olisivat kutsuneet vaikka sukuaan. Mutta tämä perhe X ei ollut heille mitenkään erityisen läheinen, mutta paremmista piireistä.

Taustalla oli yksi vähän samantyyppinen tilanne, joten totesin, että tyhjän saa pyytämättäkin.

Minä ymmärrän tämän täysin. Itsellänikin on tuollainen "ystävä", tai oli, nykyään emme ole juurikaan tekemisissä. Leuhotteli mukahienoilla tutuillaan, jotka oikeasti olivat tyyliin joku paikallinen bändiläinen. Jos joku tällainen pyysi mitä tahansa milloin tahansa, niin hän jätti "parhaiden" ystäviensä häät ja hautajaisetkin väliin. 

Minulle järjesti, tai oli järjestelevinään synttäreitä vaikka en yhtään ensin halunnut. Täytin pyöreitä. Lupauduin kuitenkin kun hän oli niin innoissaan. Sovittiin vielä että soitellaan juhlapäivän (johon oli pari päivää) aamuna. Odottelin soittoa, mutta kun hän ei soittanut niin soitin itse. Ei vastannut. Lähetin viestin sitten että mikä homma? Hän soitti klo 21 että lähtikin miehensä kanssa tällaiselle paremmalle kaverille extempore iltaa viettämään, että ei kai haittaa, juhlitaan me sitten toiste.

Kyllä haittasi.

Vierailija
1656/3103 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein tuttava ompelijalle vaatteita korjattavaksi ja lupasin kyllä maksaa. Puoli vuotta meni "En ole kerennyt". Vuoden jälkeen sain yhden korjatun hameen ja loppuja odotin edelleen. Lopulta hän sanoi nähdessäämme että ei kai haittaa jos hän tekee niistä lopuista vaatteista *sukulaistyttö x:lle vaatteita kun olet lihonut eikä ne vaatteet nyt enää päällesi mahtuisi kuitenkaan :)

Oli jo antanut minun vaatteet eteenpäin kysymättä eikä edes korvannut mitään. Sanoi että ei pyydä korvausta siitä vetoketkun vaihdosta nyt.

Itse olen lainannut kerran kaverille ison kasan vaatteita kun hän ei saanut omiaan pois exänsä kämpästä. Kun kyselin vaatteita takaisin, hän totesi huolettomasti myyneensä ne Kirpparilla "eiks ne ollu sulle ylimääräisiä"

Mullekin käynyt näin. Vein punaisen pellavaisen ihan vasta ostetun mutta vähän vääränmallisen käsintehdyn kotimaisen design-puseron kaverilleni tuunattavaksi. En koskaan saanut sitä takaisin. Lisäksi maksoin ihan reilusti  tekopalkkaa eräästä käsityösta. Teetin hänellä kaksi juttua,. Molemmista maksoin tekopalkan ja materiaalin. Toista en koskaan saanut . En ole hirveästi ollut tekemisissä sen jälkeen. Se pellavapusero maksoi 80 euroa ja olisi tosiaankin sen halunnut takaisin. Vaikka ilman sitä tuunausta, osaan itsekin ommella. Harmittaa oma hölmöys ja luottamus moiseen toheloon

Mulla vähän sama tarina. Yhdessä haettiin ja valittiin kankaat ja napit takkiin. Maksoin 100€ opiskelurahoista (tälleen 150cm ei oikein aikuisen naisen takkeja löydy mistään ilman tuunaamista, tai teetättämistä). En koskaan saanut takkia, emmekä ole enää ystäviäkään. Ystävä piti kankaat.

Tuohan on varkaus.

Vierailija
1657/3103 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein tuttava ompelijalle vaatteita korjattavaksi ja lupasin kyllä maksaa. Puoli vuotta meni "En ole kerennyt". Vuoden jälkeen sain yhden korjatun hameen ja loppuja odotin edelleen. Lopulta hän sanoi nähdessäämme että ei kai haittaa jos hän tekee niistä lopuista vaatteista *sukulaistyttö x:lle vaatteita kun olet lihonut eikä ne vaatteet nyt enää päällesi mahtuisi kuitenkaan :)

Oli jo antanut minun vaatteet eteenpäin kysymättä eikä edes korvannut mitään. Sanoi että ei pyydä korvausta siitä vetoketkun vaihdosta nyt.

Itse olen lainannut kerran kaverille ison kasan vaatteita kun hän ei saanut omiaan pois exänsä kämpästä. Kun kyselin vaatteita takaisin, hän totesi huolettomasti myyneensä ne Kirpparilla "eiks ne ollu sulle ylimääräisiä"

Mullekin käynyt näin. Vein punaisen pellavaisen ihan vasta ostetun mutta vähän vääränmallisen käsintehdyn kotimaisen design-puseron kaverilleni tuunattavaksi. En koskaan saanut sitä takaisin. Lisäksi maksoin ihan reilusti  tekopalkkaa eräästä käsityösta. Teetin hänellä kaksi juttua,. Molemmista maksoin tekopalkan ja materiaalin. Toista en koskaan saanut . En ole hirveästi ollut tekemisissä sen jälkeen. Se pellavapusero maksoi 80 euroa ja olisi tosiaankin sen halunnut takaisin. Vaikka ilman sitä tuunausta, osaan itsekin ommella. Harmittaa oma hölmöys ja luottamus moiseen toheloon

Mulla vähän sama tarina. Yhdessä haettiin ja valittiin kankaat ja napit takkiin. Maksoin 100€ opiskelurahoista (tälleen 150cm ei oikein aikuisen naisen takkeja löydy mistään ilman tuunaamista, tai teetättämistä). En koskaan saanut takkia, emmekä ole enää ystäviäkään. Ystävä piti kankaat.

"Ystäväni", joka harrasti maalaamista, sanoi että maalaa lapselleni taulun lahjaksi. Olikin aika shokki, kun hän saapui juhliin ja pyysi työstään 200€!! Joo ymmärrän että materiaalit maksavat, mutta kun niistä ei ollut mitään puhetta, eikä taulukaan ollut iso (ja meni tosiaan alle kouluikäiselle lahjaksi)...nikotellen maksoin, taiteilija itse papatti miten eräs kaverinsa sanoi, että hän olisi voinut pyytää enemmänkin. Taulu ei ollut onnistunut, siinä oli suttumainen kohta tämän takia, eikä koskaan päässyt seinälle koska sen katseleminen vaan v*tutti. 

Miksi ihmeessä maksoit?

Vierailija
1658/3103 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, muillakin on tätä ongelmaa. Sovin myös kaverin kanssa että hän kaventaa pari vaatetta ja tein hälle tilauksen paidasta johon oli ostettu kankaat ja muut välineet, lisäksi olin jo maksanut työstä (en onneksi paljoa). Siitä on nyt 6 vuotta. Hän joskus mainitsee asiasta että "joo, on jäänyt nää tilaukset vähän vaiheeseen heh heh". Olemme edelleen ystäviä koska hänen kanssaan tulee muuten hyvin toimeen. Mutta omapa oli vikani sillä yhteiset kaverimme ovat varoittaneet tästä, että hän ottaa kyllä tilauksia vastaan, mutta siihen se jää. Ottaa kyllä rahat jos menet maksamaan etukäteen. Ja suuttuu jos asiasta mainitsee. Taisi yhden kaverin kanssa katketa välit koska tilaaja nosti metelin kun oli jo maksanut 200e tuotteesta mitä ei kahteen vuoteen ole edes aloitettu. Eikä hän loppupeleissä saanut tilaamaansa tuotetta tai rahojaan takaisin.

Vierailija
1659/3103 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysitkö sitä toista takaisin?

Vierailija
1660/3103 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus opiskeluaikoina eräs opettaja oli sitä mieltä, että yksi ruutu on hänen ja ajoi autonsa siihen ruutuun pysäköineen luokkakaverini auton taakse tuplaparkkiin. No luokkakaveri sai vekslattua autonsa pois siitä välistä mutta sitten pojat kantoi sen opettajan auton koulun seinän ja sellaisen roskiskontin väliin poikittain. Siihen tuli sitten kuorma-auto siirtämään sitä roskista. Sen jälkeen sille opelle kelpasi muutkin ruudut.

Tämä on ihan paras! Kiitos päivän nauruista!