Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa miksi miehet ei saisi käydä etelässä jätkien kaa?

Vierailija
21.05.2015 |

A) jokainen työssäkäyvä pystyy säästämään sen tonnin vuodessa matkaan.

B) yhteisiä lomia ja viikonloppuja jää noin sata päivää vuodessa siltikin.

Minusta yksi oma reissu vuodessa on aika sopivaa.

Miksi moni nainen on niin hullu ettei tuo käy? Itse olen menossa vaikkei muija pidäkään siitä. On mulla omakin elämä vaikka on perhe ja lapset.

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mun puolest sais mennäki.
Vaan eipähän mun mies halua lähteä ja kavereilleen hyvin usein selittää, että emäntä ei anna lupaa. Vaikka mulle se sopis ihan vallan loistavasti vaikka lähtiski etelään.
Toki, olisin ehkä hiukan kade ihan siks, ettei itelläni ole mahdollisuutta lähteä, mut en mä silti mieheltäni tommost menis estämään!
Kunhan tois mulle ees jotai pient kivaa tuliaist ni seki olis jo jotain.

Vierailija
42/144 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:08"]

Toisekseen naurettavaa sanoa, että molemmilla puolisoilla omat rahat. Näin ei kuitenkaan ikinä käytännössä ole, vai jätätkö sen akkasi ja kakarisi näkemään nälkää kun "sulla on varaa reissata"? Perheessä jossa on lapsia on yhteiset rahat ja yhteiset menot, miksi muuten elää perheenä?

[/quote]

Perheen talouden voi järjestää monella tavalla, älä viitsi yleistää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "perheen yhteiset rahat" -kommentit ei vaan aukea mulle, vaikka parisuhteessa olen elänyt yli puolet elämästäni. Yhteisiä kuluja maksellaan yhdessä joo, mutta mun muu rahankäyttö ei kuulu mun puolisolle pätkääkään, ja päinvastoin. Ja kyllä, olen nainen ja vieläpä meistä suurituloisempi.

Vierailija
44/144 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:21"]

Nämä "perheen yhteiset rahat" -kommentit ei vaan aukea mulle, vaikka parisuhteessa olen elänyt yli puolet elämästäni. Yhteisiä kuluja maksellaan yhdessä joo, mutta mun muu rahankäyttö ei kuulu mun puolisolle pätkääkään, ja päinvastoin. Ja kyllä, olen nainen ja vieläpä meistä suurituloisempi.

[/quote]

Rahat onkin yhteiset vain silloin jos nainen tienaa vähemmän ;)

Vierailija
45/144 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:57"]Miksi en tunne yhtäkään miestä, joka tällaisia reissuja tekisi tai haluaisi tehdä? Ihan normaaleilta 25-30-vuotiailta vaikuttavat silti kaikki. [/quote] Lähes kaikki miehet haluaisivat elleivät eukot olisi kilahtelevaa tyyppiä.

[/quote]

Minun sukulais- ja tuttavamiehissäni ei ole yhtäkään, jota jätkien rantalomat kiinnostaisi. Eikä ole tosiaan kysymys mistään vaimojen tiukkapipoisuudesta.

Vierailija
46/144 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:21"]Nämä "perheen yhteiset rahat" -kommentit ei vaan aukea mulle, vaikka parisuhteessa olen elänyt yli puolet elämästäni. Yhteisiä kuluja maksellaan yhdessä joo, mutta mun muu rahankäyttö ei kuulu mun puolisolle pätkääkään, ja päinvastoin. Ja kyllä, olen nainen ja vieläpä meistä suurituloisempi.
[/quote] No sama täällä. Aina ihmettelen kun täältä lukee näiden yhteistilivääntäjien kirjoituksia.

Vierailija
47/144 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:21"]Nämä "perheen yhteiset rahat" -kommentit ei vaan aukea mulle, vaikka parisuhteessa olen elänyt yli puolet elämästäni. Yhteisiä kuluja maksellaan yhdessä joo, mutta mun muu rahankäyttö ei kuulu mun puolisolle pätkääkään, ja päinvastoin. Ja kyllä, olen nainen ja vieläpä meistä suurituloisempi.
[/quote]

No näin päin ei varmaan kuulu. Mutta yleensä mies on se suurempituloinen ja silloin näyttäisi se rahankäyttö kuuluvan naiselle....

Vierailija
48/144 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:21"]

[/quote]

[/quote]

Olen tienannut vähempikin kuin mieheni, mutta samalla systeemillä on menty aina. Kotona jo aina terotettiin, että täytyy pystyä tulemaan toimeen omillaan.

Vierailija
49/144 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki mennä noin yleisesti ottaen. Järkeviä syitä miksi se joskus ei sovi vaimolle:

1. Perheen varat eivät riitä vaimon vastaavaan matkaan

2. Mies ei hoida lapsia vaimon vastaavan matkan aikana

3. Lapset hyvin pieniä/kotona vauva jolloin vaimo ei halua lähteä omalle matkalle, kuitenkin on raskasta hoitaa lapsia viikko yksin kun jo muutenkin hoitaa heidät pääasiallisesti.

Jos rahaa on, lomaa on ja lapset jo isompia ja terveitä niin sitten en ymmärrä miksi mies ei voisi mennä.

Vierailija
50/144 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:21"]

[/quote]

[/quote]

Kerro tuo työkyvyttömyyseläkkeellä olevalle miehelleni... 

Varmaan pitää jättää tuo saamaton ja rahallisesti tappiota tuottava otus. Etsin jonkun joka tienaa miljuunia.

...Ai, mut hei; minä rakastan tuota otusta, eikä jotenkin yhtään harmita hänen elättämisensä :)

Vierailija
51/144 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:33"]

A) jokainen työssäkäyvä pystyy säästämään sen tonnin vuodessa matkaan. B) yhteisiä lomia ja viikonloppuja jää noin sata päivää vuodessa siltikin. Minusta yksi oma reissu vuodessa on aika sopivaa. Miksi moni nainen on niin hullu ettei tuo käy? Itse olen menossa vaikkei muija pidäkään siitä. On mulla omakin elämä vaikka on perhe ja lapset.

[/quote]

Olen itse mies ja harrastan tuota "viikko per vuosi kaveriden kanssa etelässä". Mutta jos olisin nainen, niin en kyllä sallis sellaista. Onhan se pakko myäntää että tuollaisen viikon sisällä tuhlataan hirveesti rahaa, juodaan älyttömiä määriä viinaa ja nussitaan niin paljon kuin mahdollista. En ole nähnyt että joku olisi pysynyt uskollinen. Olen joutunut muutaman kerran ottaa myös saikkua reissun jälkeen kun kroppa oli ihan loppu. Hauskaa on aina pidetty. Kesäkuussa lähdemme Ibizalle... ;-)

Vierailija
52/144 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
53/144 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaisia ap:n kaltaisia persereikiä sikiää? Että akka hoitamaan vaan viikoks kakarat ja kodin yksinään kun ap ryyppää ja kyntää vierasta vakoa etelässä jätkien kanssa. Jep jep. Ja naisenhan on turha odotella samanlaista irtiottoa kun ap:n mukaan vaan loisii lompakolla eikä ansaitse moista. Kiva mies tämä meidän ap, onneksi saunan takana on vielä tilaa.

Vierailija
54/144 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde loppuis samanmoinen tein, jos mies alkaisi vänkäämään tuollaisia poikienreissuja. Minä en jaksaisi katsella ikuista nuoruutta haikailevaa pikkupoikaa. Vituttaa kun tuollaiset pennut saa lapsia, jättäisivät tekemättä.

Vierailija
55/144 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä ihmeissäni, miksi mua ei otettaisi mukaan. Viime kesänä roadtrippailtiin pitkin Eurooppaa jätkien kanssa, ja ylipäänsä matkustaminen miehen kanssa on meille yhteinen juttu. Ei kyllä käydä millään lomilla määrittelemättömässä "etelässä", vaan mennään johonkin ihan tiettyyn, kiinnostavaan kohteeseen. 

Jos meillä olisi lomat eri aikaan tms painava syy matkustella erikseen, olisi miehen matkailu yksin jätkien, tai vaikka sitten mimmipuolistenkin kavereiden, kanssa ihan ok. Yleensä on kyllä saatu järjestettyä ainakin joku lomapätkä päällekäin, eikä toistaiseksi ole tarvinut matkustaa erikseen jotain työmatkoja lukuunottamatta, molemmat halutaan toisemme matkoille mukaan. 

Vierailija
56/144 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lomaillaan perheenä. Ja rahavarat sellaiset että 8.000 vuodessa menee matkailuun ja sillä pitää päästä perheen lomareissuun (4000 e min)  ja mun ja miehen kahdenkeskiselle lomalle (2000 e) sekä laskettelureissuun (2000 e). Ei rahaa ole muuhun. Ja mies on mulla sellainen vähän kypsempi tapaus joka ymmärtää mitä on elämä ja avioliitto.

Vierailija
57/144 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:48"]Onhan se ok, kunhan koskee molempia puolisoita. Eli perheen yhteenlasketuista tuloista säästetään se tonni molempien omaa reissua varten eikä vain toiselle. Riippumatta siitä, mikä on kumpaisenkin tulotaso sillä hetkellä.
[/quote]

Näin on. Minun mieheni voisi hyvin mennä. Luotettava ja fiksu. On kuukausia työmatkalla ulkomailla vuoden aikana. Ei mitään ongelmaa.

Muttei hän halua. Eikä käyttäisi koskaan ilmaisua jätkien kanssa etelään. Ilmaisu kertoo kaiken. Minä olen ollut matkalla ystävän kanssa ja nyt menen äitini ja teinin kanssa

Vierailija
58/144 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:21"]

[/quote]

[/quote]

Olen tienannut vähempikin kuin mieheni, mutta samalla systeemillä on menty aina. Kotona jo aina terotettiin, että täytyy pystyä tulemaan toimeen omillaan.
[/quote]

Meillä on yhteiset rahat. Jopa pankkitilit. Tienataan yhtä paljon ja tuhlataan yhtä vähän. Ei ongelmia

Vierailija
59/144 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo mies saisi mennä jos vain järjestää että saan itsekin saman pituisen "perhevapaan". Nyt kun mies on kotona vain noin 130päivää vuodessa (n.104 näistä on la-su) niin ei kyllä paljoa nappaa jos mies lähtisi viikoksi ulkomaille ilman että minulla olisi mahdollisuutta tehdä yhtä pitkää reissua ja mies hoitaa arjen silloin.

Vierailija
60/144 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:25"]En juuri tunne sukulais- tai kaveripiiristäni miehiä (isiä) jotka kävisi "jätkäporukalla" etelässä. En minäkään naisena ole tehnyt etelänmatkoja kavereiden kanssa. Ei ole sama elämäntapa enää kuin 19 kesäisenä kissana...

Lienee luokkakysymys.
[/quote]

Tarkoitatko 9. luokkaa?