Kertokaa miksi miehet ei saisi käydä etelässä jätkien kaa?
A) jokainen työssäkäyvä pystyy säästämään sen tonnin vuodessa matkaan.
B) yhteisiä lomia ja viikonloppuja jää noin sata päivää vuodessa siltikin.
Minusta yksi oma reissu vuodessa on aika sopivaa.
Miksi moni nainen on niin hullu ettei tuo käy? Itse olen menossa vaikkei muija pidäkään siitä. On mulla omakin elämä vaikka on perhe ja lapset.
Kommentit (144)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:51"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:47"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:44"]Jo lause "etelässä jätkien kaa" kertoo mulle, ettei tuollainen mies ole minua varten. Ei kiinnosta "etelässä" matkailevat miehet, saati "jätkien" kanssa roikkujat. [/quote] Sua ei siis kiinnosta normaali mies? [/quote] Mikä kenenkin mielestä on normaalia. Minulle junttius ei ole. [/quote] Junttia lähteä miesporukalla reissuun? [/quote] Riippuu reissusta. Ap:n käyttämä termi "etelään" lähdöstä kertoo matkan tasosta. Ja porukan. [/quote] Niin? Miten se eroaa siitä, perheet käy rantalomilla? Sulle aivan junttia touhua?
[/quote]
Eroaa siinä, että pienten lasten kanssa rantaloma on helppo valinta. Aikuisten miesten ja naisten lomakohteena biitsi on aika juntti.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:04"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:02"]a) tonni ei riitä kun matkaan. Entä muut kulut b) kun on perustettu perhe niin silloin tällaisista asioista päätetään yhdessä. Et sinä voi sooloilla perheen yhteisillä rahoilla. Toisekseen miksi perheellisen miehen pitäisi päästä poikien ryyppyreissulle? Et ole mikään poika enää. Happy wife, happy life. [/quote] Matkat on 300-400€ Yhteiset? Miksi ei erilliset? Kai nainenkin saa tienata omansa. [/quote] Jos aiot päästä noin pienellä rahalla reissuun niin reissun laatu on silloin selviö. Toisekseen naurettavaa sanoa, että molemmilla puolisoilla omat rahat. Näin ei kuitenkaan ikinä käytännössä ole, vai jätätkö sen akkasi ja kakarisi näkemään nälkää kun "sulla on varaa reissata"? Perheessä jossa on lapsia on yhteiset rahat ja yhteiset menot, miksi muuten elää perheenä? Poika-aikasi on ohi. [/quote] Perushyvä rantaloma on sen 400,- Naisella on täysi oikeus tienata omaa rahaa ja pitää suu supussa vaan.
[/quote]
Onneksi myös täysi oikeus elää ilman noin ajattelevaa miestä :)
Happy hunting!
Ei mun mies käy etelän matkoilla jätkien kaa. Ja hyvä niin. En tarvi mtn vuoden tyttöystävä palkintoa.
Mikä siinä etelään matkustamisessa on vikana? Meinasitko matkustaa suomesta vielä pohjoisempaan?
Kyllä minä päästän mieheni vaikka mihin rilluttelemaan jätkien kanssa. Minäkin käyn vaikka missä tyttöjen kanssa. Luottamus pelaa.
En juuri tunne sukulais- tai kaveripiiristäni miehiä (isiä) jotka kävisi "jätkäporukalla" etelässä. En minäkään naisena ole tehnyt etelänmatkoja kavereiden kanssa. Ei ole sama elämäntapa enää kuin 19 kesäisenä kissana...
Lienee luokkakysymys.
Oikeus tienata on kyllä, mutta jäinkin YHTEISESTÄ SOPIMUKSESTA kotiin hoitamaan YHTEISIÄ lapsiamme. Se on työtä josta ei palkkaa makseta, kun vasta tulevaisuudessa. Onneksi mieheni kunnioittaa tätä ja sitä että luovuin urastani lastemme takia ja suo minulle samat ylellisyydet kuin itselleen.
Meillä on yhteiset rahat jolloin myös minä säästän kun mies säästää, meillä on vanha talo johon uppoaa kaikki ylimääräiset rahat..
Mutta mielestäni voimme kyllä säästää niin että mies pääsee mies porukalla lomalle, onhan eläminenkin tärkeää vaikka saisihan sillä tonnilla esim. Kaakelit kylppäriin, uudet talvirenkaat autoon, kaivinkoneen vuokrattua salaojille yms... Meillä mies on myös käyttänyt monin kertaisesti tuon summan erinlaisiin uhkapeleihin ja niillä rahoilla olisi vounut käydä vaikka neljä reissua tekemässä.
Sitten on aikataulu kysymys, jos itsellä on 12 tuntista työpäivää sen lisäksi lapset hoidettavani ja koirat niin tiukkaa tekee, olisin kyllä valmis uhrautumaan tässäkin muutaman päivän, mutta en esim. Viikkoa..
Ja kun kaikki aika menee remonttiin niin perheelle jää yhteistä aikaa vähän, lomiakaan ei ole kun pätkätöitä tekee joten kyllä mieluiten mies voisi viettää aikansa lasten kanssa silloin kun sitä on vähän.. Ihmisillä on kaikenlaisia syitä eikä kyse välttämättä ole siitä ettei vaimo haluaisi miestään päästää, minä ainakin haluan ja harmittaa itseäkin jos mies ei voi mennä mukaan, harmi että kaverit syyttävät minua siitä :( kyllä se lopulta on ihan yhteinen päätös ja mies itsekkin tajuaa ettei nyt ole hyvä aika rahallisesti ja/tai ajallisesti..
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:25"]
En juuri tunne sukulais- tai kaveripiiristäni miehiä (isiä) jotka kävisi "jätkäporukalla" etelässä. En minäkään naisena ole tehnyt etelänmatkoja kavereiden kanssa. Ei ole sama elämäntapa enää kuin 19 kesäisenä kissana...
Lienee luokkakysymys.
[/quote]
Onko sun luokka muuttunut 19-kesäisestä? Mua ei kiinnostanut siinäkään iässä mikään rasvainen auringonpalvonta ja kaljanlitkiminen "etelässä".
Tarkoittaako etelä kreikkaa tai espanjaa? Voihan ne miehet mennä vaikka ranskaan golffaileen tai jotain..
Miksi en tunne yhtäkään miestä, joka tällaisia reissuja tekisi tai haluaisi tehdä? Ihan normaaleilta 25-30-vuotiailta vaikuttavat silti kaikki.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:35"]
Tarkoittaako etelä kreikkaa tai espanjaa? Voihan ne miehet mennä vaikka ranskaan golffaileen tai jotain..
[/quote]
No klassisesti "etelänmatkoilla" on tarkoitettu näitä roodoksia sun muita teneriffoja, minne mennään laumassa makaamaan biitsille ja litkimään halpaa viinaa. Yleensä ihmiset, jotka lähtee golffaamaan, ei kutsu matkaansa etelänmatkaksi jätkien kaa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:57"]Miksi en tunne yhtäkään miestä, joka tällaisia reissuja tekisi tai haluaisi tehdä? Ihan normaaleilta 25-30-vuotiailta vaikuttavat silti kaikki.
[/quote] No ei kuulosta ihan normaaleilta nuorilta miehiltä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:25"]En juuri tunne sukulais- tai kaveripiiristäni miehiä (isiä) jotka kävisi "jätkäporukalla" etelässä. En minäkään naisena ole tehnyt etelänmatkoja kavereiden kanssa. Ei ole sama elämäntapa enää kuin 19 kesäisenä kissana...
Lienee luokkakysymys.
[/quote] Jotkut vaan on hieman konservatiiveja, toiset elää hauskempaa elämää.
Tuntemani jätkäporukassa reissaajat ovat sinkkuja. Joku perheellinen mies saattaa käydä harrastusten vuoksi reissussa miessakissa ulkomailla (esim. laskettelu), mutta harvoin jos harrastus on yhteinen. Tuollaiset "etelässä jätkien kanssa" reissut on jotenkin korneja, mutta kukin tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:57"]Miksi en tunne yhtäkään miestä, joka tällaisia reissuja tekisi tai haluaisi tehdä? Ihan normaaleilta 25-30-vuotiailta vaikuttavat silti kaikki. [/quote] No ei kuulosta ihan normaaleilta nuorilta miehiltä.
[/quote]
Siis tämä on piirre, jonka perusteella määritellään miehen olevan epänormaali? Ihan yhtä lailla on olemassa rauhallisia, kotona viihtyviä nuoria miehiä kuin niitä bilettäjiäkin. En tietenkään sanonut, että nämä herrat eivät viettäisi mielellään aikaa keskenään ja omissa jutuissaan. Mutta ei siihen mitään etelänlomia tarvita.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:25"]En juuri tunne sukulais- tai kaveripiiristäni miehiä (isiä) jotka kävisi "jätkäporukalla" etelässä. En minäkään naisena ole tehnyt etelänmatkoja kavereiden kanssa. Ei ole sama elämäntapa enää kuin 19 kesäisenä kissana...
Lienee luokkakysymys.
[/quote]
Niin tämä kotona ja sukulaisissa kuolemaa odottava "parempi luokka" ei tosiaan osaa ymmärtää muiden iloja :)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:48"]
Onhan se ok, kunhan koskee molempia puolisoita. Eli perheen yhteenlasketuista tuloista säästetään se tonni molempien omaa reissua varten eikä vain toiselle. Riippumatta siitä, mikä on kumpaisenkin tulotaso sillä hetkellä.
[/quote]
Oletuksia, oletuksia. Meillä on kyllä perheen rahat ja kummankin omat rahat erikseen. Luonnollisesti se tarkoittaa sitä, että yli tuplat tienaavalla miehelläni on myös enemmän omaa rahaa, vaikka siihen matkusteluun jos niin haluaa. En näe siinä mitään ongelmaa, pitäisikö?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:57"]Miksi en tunne yhtäkään miestä, joka tällaisia reissuja tekisi tai haluaisi tehdä? Ihan normaaleilta 25-30-vuotiailta vaikuttavat silti kaikki.
[/quote]
Lähes kaikki miehet haluaisivat elleivät eukot olisi kilahtelevaa tyyppiä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:02"]a) tonni ei riitä kun matkaan. Entä muut kulut b) kun on perustettu perhe niin silloin tällaisista asioista päätetään yhdessä. Et sinä voi sooloilla perheen yhteisillä rahoilla. Toisekseen miksi perheellisen miehen pitäisi päästä poikien ryyppyreissulle? Et ole mikään poika enää. Happy wife, happy life. [/quote] Matkat on 300-400€ Yhteiset? Miksi ei erilliset? Kai nainenkin saa tienata omansa.
[/quote]
Jos aiot päästä noin pienellä rahalla reissuun niin reissun laatu on silloin selviö. Toisekseen naurettavaa sanoa, että molemmilla puolisoilla omat rahat. Näin ei kuitenkaan ikinä käytännössä ole, vai jätätkö sen akkasi ja kakarisi näkemään nälkää kun "sulla on varaa reissata"? Perheessä jossa on lapsia on yhteiset rahat ja yhteiset menot, miksi muuten elää perheenä?
Poika-aikasi on ohi.
[/quote]
Perushyvä rantaloma on sen 400,-
Naisella on täysi oikeus tienata omaa rahaa ja pitää suu supussa vaan.