Joko aloititte joulun valmistelut ?
Kommentit (12)
Entiset rekvisiitat on kellarissa, ei tarvitse mitään valmistella. Lahjoja ei ole ostettu vuosikymmeniin.
Vierailija kirjoitti:
Enää 199 päivää jouluun.
Eiku siis 189.
Joulunviettomme alkaa jo toukokuussa. Porsaalla silloin on herkut suussa. Se lihoo, kasvaa ja vahvistuu.
Pääkohdat kunnossa.
Lennetään Singaporeen ja vaihdetaan suomalaisen perheen kanssa asuntoja päittäin.
Olen miettinyt mitä kaikkea haluan viedä naapurille, turvaan, perheessä 2 energistä pientä poikaa.
Muutamalle annan joululahjan, mutta ei mitään tietoa vielä mitä. Odotetaan heidän toiveita
Itse asiassa, maanantaina ollaan menossa jo kohti joulua. Ja puoli vuotta siitä - taas kohti juhannusta.... Mitvit? :)))
Juissihan on nyt ja tässä!
....
Kävin lapsuudenkotona katsomassa vanhempia; isä vielä kotona, äiti jo palvelutalossa. Juhannusaattoaamuna kävin isälle kaupassa, ip:llä katsomassa äitiä. Illalla taas isän luo. Kysyin, et mites päivä meni? Hän siihen - tässäkö tämä oli? Hän koko alkuvuoden odotti Juhannusta! .... Sanoin (selvinpäin), et mikäs siinä, soitetaan "hevonen" ja lähetään kiertämään. Mietti vähän aikaa ja sanoi: jospa ei lähetä.
Joulukoristeihin tulevat olkikukat olen kylvänyt jo aikaa sitten.
Laitoin olkipukit kasvamaan kasvimaalle jo toukokuun alussa.
Kävin jo metsässä valkkaamassa kuusen
Rahat on tiukalla ja sen takia laskin viikkoja, miten mahdan selvitä ja niitä kalenteriviikkoja katsellessa tajusin, kuinka lähellä se joulu jo on. Puolet vuodesta on jo kulunut. 😱 Ei mene pitkääkään aikaa, kun se /itun talvi taas alkaa ja on joulunaika. No se joulunaika on kyllä kivaa aikaa. Vuoden lopppuun asti menee aika hyvin, mutta ns. kevätttalvi eli tammikuusta eteenpäin alkaa aika madella ja talvi eii tunnu koskaan loppuvan.
Vierailija kirjoitti:
Joulunviettomme alkaa jo toukokuussa. Porsaalla silloin on herkut suussa. Se lihoo, kasvaa ja vahvistuu.
Mikähän siinä on, ettei niitä sikaloita saa sellaiseksi, ettei kaikki siat kuole, kun joku tulipalo iskee. Taaskin oli uutinen satojen sikojen kuolemasta sikalapalossa. Ihan tarpeeksi olisi sioilla kestettävää siinäkin, että elävät vankina ja teurastusta odotellen.
Enää 199 päivää jouluun.