Miksi ajatellaan, että kumppania saisi kosketella kysymättä enemmän kuin muita?
Että saa käydä käsiksi takapuoleen, rintoihin ym. kunhan vasta sitten lopettaa kun kumppani pyytää.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyytää lopettamaan?
Miksiköhän, oletko tosissaan noin tyhmä?
Niin no, varmaan ihmisestä riippuu tuokin. Kyllä minua saa kumppani kosketella kysymättä lupaa etukäteen, satuttaa ei tietenkään saa. Kannattaa varmaan aukaista se suu etukäteen ja sopia mikä on ok ja mikä ei.
Kokisin outona, jos puolisoni ei koskettilisi minua. En kokisi mitenkään kiihottavana sitä, että hän ensin kysyisi luvan. Tää oikeus kosketella kysymättä lupaa koskee vain puolisoani ja häneltä jopa sitä toivon. Se kertoo minulle sen, että edelleen yli 30v yhdessä olon jälkeen hän pitää minua haluttavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän, oletko tosissaan noin tyhmä?
Mua ei haittaa.
Tuntuisi aika muodolliselta jos kumppanilta pitäisi kysyä että saako halata tai ottaa kädestä kiinni. Toki kosketuksen tulee olla turvallista, toinen ääripää on sitten fyysinen väkivalta.
Sehän riippuu ihan suhteesta ja mitä on sovittu ja millainen se kumppani on. Toki minua saa koskea ym mutta jos tulee ja tunkee peukun hanuriin niin vedän leipäveitsellä silmään.
Vierailija kirjoitti:
Kokisin outona, jos puolisoni ei koskettilisi minua. En kokisi mitenkään kiihottavana sitä, että hän ensin kysyisi luvan. Tää oikeus kosketella kysymättä lupaa koskee vain puolisoani ja häneltä jopa sitä toivon. Se kertoo minulle sen, että edelleen yli 30v yhdessä olon jälkeen hän pitää minua haluttavana.
Ajattelen tismalleen samoin. Toki puolisolle voi tietyissä tilanteissa sanoa, että nyt ei kiitos. Tämä kaiketi pitäisi kuulua ihan perus rajojen kunnioitukseen. Minusta olisi myös outoa, että puoliso kysyisi, saanko koskettaa sinun rintoja? Sinne menisi kaikki halut.
Heräsin joskus vuosia sitten siihen, että tyttöystäväni ns. ratsasti minulla. Hän sanoi, että hänen teki mieli käyttää aamuerektiotani. Muistan, että tilanne tuntui oudolta, mutta kuitenkin lähinnä huvittavalta. Tänä päivänä tällainen olisi yksiselitteisesti rikos. Vaarsinkin sukupuolien ollessa toisin päin, poliisille ilmoitettuna asiasta tulisi tuomio lehtiuutisen kera.
Joskus ysärillä jossain nuorten naisten lehdessä, oliko Gloria, Demi vai mikä, en muista, oli oihan kansiotsikossa juttu: yllätä poikaystäväsi, herätä hänet suihinotolla. Jälleen, tämän päivän normien mukaan lehti kehoitti julkisesti raiskaamiseen.
Mielestäni nykyaika on lyönyt tässä maassa pahasti överiksi fyysisen koskemattomuuden vaatimuksissa, kun jo puolisonkin pitäisi etukäteen selvittää, saako kumppania läpsäistä pyllylle tai muuten se on potentiaalisesti seksuaalirikos.
Hyi saatana. Sääliksi käy miestä, joka on eksynyt(?) ap:n kumppaniksi.
Kannattaa varmaan mennä suhteeseen, missä pitää siitä, että rakas koskettelee. Surullinen ajatus, että pitäisi tuollaista jotenkin suitsia.
Minua ei saa koskea sinne kun nukun. Eka pitää herättää. Koen ahdistavaksi jos tullaan kesken unien sorkkimaan. Joku tykkää. Minä en. Siinä raja.
Mietin itsekin tätä silloin kun seurustelin. Miksi minä saan koskettaa tuota naista niin vapaasti, mutta muita en? Jotenkin se ei minulle selvinnyt.
Aloituksesta tulee kyllä väkisin mieleen joku aseksuaali tai raivofeministi.
Tietysti aina ei seksi tai edes läheisyys parisuhteessakaan huvita ja siitä osaa kai jokainen kieltätytyä, mutta kyllä normaalit pariskunnat koskettelevat toisiaan myös spontaanisti, eikä sitä aloiteta kysymällä lupaa tms.
No niin... ehkä koska se on kumppani? Tuttu ja turvallinen.
Minä taas pidän aivan ihanana kun mies tulee yllättäen halaamaan takaapäin, kun olen esimerkikisi tekemässä ruokaa. Eikä haittaa yhtään jos vähän peppua läpsäyttaa. Teen minäkin sitä sille. :D
Mieti nyt itse. Kyllähän se nyt on eri asia, sillä objektiivisesti aivan samanlainen kosketus tuntuu ihan erilaiselta kontekstista ja odotuksista riippuen. Kevyt hipaisu kotona, kun oma rakas kulkee ohi. Kevyt hipaisu yllättäen täpötäydessä bussissa yksin matkustaen. Kevyt hipaisu pimeässä kellarissa, jossa kuvittelee olevansa yksin. Hahmottuuko?
Vierailija kirjoitti:
Frigidit taas vauhdissa.
Sellainen on tyypillinen av-mamma. Hiekkaa rattaissa ja siellä.