Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 vuoden ystävyys päättyi :(?

Vierailija
17.05.2015 |

Pyysin ystävältäni apua (hän on pyytänyt vastaavassa tilanteessa). Se ahdisti ilmeisesti ystävääni suuresti, mikä ei ollut tarkoitukseni. Nyt sain häneltä viestin, jossa hän mm. toivotti hyvää loppuelämää ja sanoi, että hänestä tuntuu kuin hyttysestä, jolta ymmärtämätön lapsi repii raajoja vain nähdäkseen, mitä tapahtuu :(

Olen aivan järkyttynyt, en edes tiedä, mitä tuohon pitäisi vastata.

Kommentit (264)

Vierailija
141/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ymmärtää reaktion, jos ystäväsi ei itse olisi koskaan lainannut sinulta rahaa, mutta tuossa tilanteessa en käsitä hänen toimintaansa. Onko hän muutenkin sellainen, että sallii itselleen asioita joita ei salli muille? Tai onko hänen taloudellinen tilanteensa tällä hetkellä kovin huono?

Vierailija
142/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:25"]

Eli siis sinä olet lainannut hänelle rahaa? Ja hän on nyt taloudellisesti siinä tilanteessa että pystyisi sinulle sitä lainaamaan, mutta ei vain halua? Erikoista....

[/quote]

Olen lainannut. Hän on maksanut kyseisen lainan takaisin. En tiedä, puhuimme asiasta ensin puhelimessa (kysyin häneltä ensin neuvoa tilanteeseen, en edes suoraan paukauttanut, että lainaapas sinä vuorostasi) ja hän vetosi mahdollisiin menoihin sanoen, ettei tiedä, onko laina mahdollinen. Hän sanoi, että hänestä tuntuisi kauhealta kieltäytyä, kun minäkin lainasin hänelle. Sanoin, että ymmärtäisin asian täysin. Hän halusi kaikesta huolimatta miettiä asiaa ja kysyä sitä mieheltään (ja minä jäin siihen käsitykseen, että tämä oli vapaaehtoista, en pakottanut omasta mielestäni häntä mihinkään). Hän vielä puhelun lopuksi sanoi, että onpa hyvä että luotin häneen ja puhuin tästä asiasta. Siltä pohjalta en ymmärrä hänen tekstiviestiänsä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se vain odotti sopivaa syytä lopettaa ystävyytenne. Ehkä olet hieman rasittava tyyppi..?

Vierailija
144/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen summa?

Vierailija
145/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:29"]

Voisin ymmärtää reaktion, jos ystäväsi ei itse olisi koskaan lainannut sinulta rahaa, mutta tuossa tilanteessa en käsitä hänen toimintaansa. Onko hän muutenkin sellainen, että sallii itselleen asioita joita ei salli muille? Tai onko hänen taloudellinen tilanteensa tällä hetkellä kovin huono?

[/quote]

Minä ymmärrän kieltäytymisen sillä en todellakaan pidä ystävääni minään pankkina. Hänen taloudellinen tilanteensa on ok, mutta hänellä on mahdollisesti tulossa suuriakin menoja. Ei minusta, mutta olen tällä hetkellä niin sekaisin, etten osaa ajatella ollenkaan järkevästi. En ymmärrä tuota viestiä milllään. Hän sanoi siinä muutakin ikävää, kuten että hän luulee ymmärtävänsä ensimmäistä kertaa, miltä miehestäni tuntuu (olemme nyt eroamassa). 

Tilanne on aivan absurdi. Olemme aina olleet toistemme tukena ja kuvittelin, ettei mikään voi tulla väliimme, koska pystymme puhumaan kaikesta. Kun hän pyysi minulta lainaa, en edes kysynyt mieheltäni lupaa vaan myönnyin välittömästi. Lupasin lisälainankin kun hän kysyi (molemmat ilman korkoa ja takaisinmaksuaikataulu vapaa).

Vierailija
146/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:25"]

Eli siis sinä olet lainannut hänelle rahaa? Ja hän on nyt taloudellisesti siinä tilanteessa että pystyisi sinulle sitä lainaamaan, mutta ei vain halua? Erikoista....

[/quote]

Olen lainannut. Hän on maksanut kyseisen lainan takaisin. En tiedä, puhuimme asiasta ensin puhelimessa (kysyin häneltä ensin neuvoa tilanteeseen, en edes suoraan paukauttanut, että lainaapas sinä vuorostasi) ja hän vetosi mahdollisiin menoihin sanoen, ettei tiedä, onko laina mahdollinen. Hän sanoi, että hänestä tuntuisi kauhealta kieltäytyä, kun minäkin lainasin hänelle. Sanoin, että ymmärtäisin asian täysin. Hän halusi kaikesta huolimatta miettiä asiaa ja kysyä sitä mieheltään (ja minä jäin siihen käsitykseen, että tämä oli vapaaehtoista, en pakottanut omasta mielestäni häntä mihinkään). Hän vielä puhelun lopuksi sanoi, että onpa hyvä että luotin häneen ja puhuin tästä asiasta. Siltä pohjalta en ymmärrä hänen tekstiviestiänsä ollenkaan.
[/quote]

Mies käskenyt katkaista välit sinuun?

Vierailija
147/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi viestistä tulee mielikuva että kysymys ei ole vain tästä casesta. Että pidemmän aikaa sä olisit eri tilanteissa tuikannut ajattelemattomuuttasi puukkoa hänen kipeimpiin kohtiinsa. Hän on ehkä elämässään suuressa kriisissä just nyt, ja sun pyyntö kuormittaa häntä turhan paljon.

Vierailija
148/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko viesti voinut tulla väärään numeroon?

Vierailija
149/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:31"]

Ehkä se vain odotti sopivaa syytä lopettaa ystävyytenne. Ehkä olet hieman rasittava tyyppi..?

[/quote]

Tuskinpa, sillä olemme olleet erittäin hyvissä väleissä. 

Vierailija
150/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse kympeistä, satasista, tuhansista?

Vierailija
151/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, sun mies on ehkä sun selän takna ollut yhteydessä ystävääsi ja valehdellut sinusta.

Vierailija
152/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:33"]

Olisiko viesti voinut tulla väärään numeroon?

[/quote]

Ei, koska se alkoi hei x :(

Vierailija
153/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mikään järkevä vastaus rahan lainaamiseen. Ei käy mitenkään ymmärrykseen.

Vierailija
154/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:35"]

Kuule, sun mies on ehkä sun selän takna ollut yhteydessä ystävääsi ja valehdellut sinusta.

[/quote]

Pidän äärimmäisen epätodennäköisenä, että kyse olisi tästä.

Vierailija
155/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelkka kääntynyt miehelle juttelun myötä? Minkälainen kaverisi mies on, ovatko välinne kunnossa?

Vierailija
156/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:32"]

Millainen summa?

[/quote]

Kyse olisi tuhannesta eurosta. Iso summa, tiedän.

Vierailija
157/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran hyvä ystävä, niin soittaisin ja kysyin, että mitä tuo viesti tarkoittaa, kun ei oikein istu tähän tilanteeseen.

Vierailija
158/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko viestin lähettäjä olla hänen miehensä?

Vierailija
159/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:33"]

Ystäväsi viestistä tulee mielikuva että kysymys ei ole vain tästä casesta. Että pidemmän aikaa sä olisit eri tilanteissa tuikannut ajattelemattomuuttasi puukkoa hänen kipeimpiin kohtiinsa. Hän on ehkä elämässään suuressa kriisissä just nyt, ja sun pyyntö kuormittaa häntä turhan paljon.

[/quote]

Ystävälläni on kriisejä, kuten minullakin ja olemme molemmat tukeneet toisiamme. Hän on itse vieläpä kokenut, että aina hän valittaa suruistaan ja huolistaan minulle ja ollut huolissaan, että kuormittaa minua liikaa. Olen äärimmäisen pahoillani, jos pyyntöni on ahdistanut häntä, kuten viestissä sanotaan. Ei olisi koskaan pitänyt kysyä asiaa ja kadun sitä valtavasti.

Vierailija
160/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ehdottomasti selvittää että mitä ystäväsi tarkoittaa ja miksi hänestä tuntuu siltä, älä anna hänen katkaista ystävyyttä ilman tarkempaa selitystä, muuten jäät miettimään että mikä meni pieleen ja et pääse asiasta yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän