Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 vuoden ystävyys päättyi :(?

Vierailija
17.05.2015 |

Pyysin ystävältäni apua (hän on pyytänyt vastaavassa tilanteessa). Se ahdisti ilmeisesti ystävääni suuresti, mikä ei ollut tarkoitukseni. Nyt sain häneltä viestin, jossa hän mm. toivotti hyvää loppuelämää ja sanoi, että hänestä tuntuu kuin hyttysestä, jolta ymmärtämätön lapsi repii raajoja vain nähdäkseen, mitä tapahtuu :(

Olen aivan järkyttynyt, en edes tiedä, mitä tuohon pitäisi vastata.

Kommentit (264)

Vierailija
21/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:44"]

Ap valitettavasti tilanne vaikuttaa vaikealta. Miten aiot saada ystäväsi lukemaan viestisi tai vastaamaan puheluusi?

[/quote]

En tiedä. Kai voin vain toivoa parasta?

Vierailija
22/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairas tuo "ystäväsi". Ei taida olla lääkitys kohillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:46"]

Kamala viesti varmasti saada! Vaikka tuossa toivotetaan hyvää loppuelämää ja sanotaan, että olen pahoillani, niiin kaikesta käy ilmi ettei ystäväsi oikeasti sinulle tuollaisia asioita toivo. Miksi ihmiset eivät sano suoraan mitä tarkoittavat? Miksi pitää ilkeillä?

[/quote]

Tuohon minäkin kiinnitin huomiota :( Viesti vaikuttaa niin pahansuovalta, vaikka ystäväni ei ole ollenkaan sellainen.

Vierailija
24/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:47"]

AP muista yksi asia: Sinä et tarkoittanut loukata ystävääsi mutta hän tarkoitti loukata sinua.

[/quote]

Kiitos mielipiteestä. Tällainen fiilis valitettavasti minullekin tuli :(

Vierailija
25/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:24"]

Ap, olit siis sotkenut raha-asiasi ja pyysit ystävältäsi apua? Miten olet sotkenut ne?

[/quote]

On ollut niin kovasti vaikeuksia, että maksut kasaantuivat ja lopulta jouduin ottamaan pari pikavippiä. Ulosotto- ja luottotieto-ongelmia ei ole ollut. Hävettää niin kovasti :(

[/quote]

Miten aiot selvitä ongelmistasi?

Vierailija
26/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:51"]

Minä lähetin tuonkaltaisen viestin kerran ystävälleni ihan pikkuasian jälkeen (jossa ei ollut mitään syytä kenenkään suuttua). Syy: olin mielenterveydellisesti aivan sekaisin, pidin jokaista ystävää vihollisena jne. En myöskään kestänyt katsoa muiden onnea, kun itselläni ei ollut asiat hyvin. Sittemmin toivuin takaisin normaaliksi itsekseni (tarvittiin terapiaa ja muiden suoraa sanomista) ja pyysin anteeksi tältä ystävältä. Onneksi hän antoi anteeksi.

Voisiko jostain tällaisesta olla kyse ystäväsi kohdalla? Onko hänellä ollut mielenterveysongelmia?

[/quote]

Kiitos viestistäsi. Ystäväni on kyllä kärsinyt aiemmin masennuksesta ja univaikeuksista. Ehkä hän on stressaantunut ja purkaa sitä minuun. Hienoa, että toivuit ja sait välit kuntoon ystäväsi kanssa :)

Vierailija
27/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:30"]

Mulle tuli kyllä tuosta ystävän lähettämästä viestistä mieleen, että ap:n ystävä ei voi nyt unohtaa jotain ikävää mitä ap on tehnyt/puhunut. Ja että asia on niin loukkaava, että toivottaa jo hyvää loppuelämää. Ei taida liittyä rahan lainaamiseen vastaus, vaikka ap on pyytänyt unohtamaan koko ikävän asian ja pyytänyt rahaa lainaksi. Mitäs ap teit?

[/quote]

Millä perusteella tämä olisi ap:n vika?

[/quote]

Aiemmin tässä ketjussa ap kuvailee viestin jonka saanut ystävältään. Sen perusteella voisi ajatella, että kyse on jostain, mitä ap pyytää unohtamaan, mutta ystävä ei pysty ja on niin loukkaantunut, että toivottaa hyvää loppuelämää.

[/quote]

Kyse oli rahanlainaamispyynnön unohtamisesta. Ei mistään muusta (en ainakaan ole tällaisesta oikeasti tietoinen).

Vierailija
28/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:55"]

Minulla ja ystävälläni 20 v ystävyys katkolla, syynä raha. Minä ajtoin ystävääni suurella summalla. Hän ei suostu maksamaan takaisin, koiran on kyllä voinut ostaa. Sisustaa asunnon, kustantaa lapsilleen matkoja, järjestää juhlia.. Hänen perheessään on 3 työssäkäyvää.. Kunhan vaan välttelee, puhuu paskaa sen minkä kerkeää, valehtelee ja samaa opettaa lapsilleen.

[/quote]

Onpa ikävää. Toivottavasti saat asiat kuntoon ystäväsi kanssa.

Vierailija
29/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:54"]

Mulle tuli kyllä tuosta ystävän lähettämästä viestistä mieleen, että ap:n ystävä ei voi nyt unohtaa jotain ikävää mitä ap on tehnyt/puhunut. Ja että asia on niin loukkaava, että toivottaa jo hyvää loppuelämää. Ei taida liittyä rahan lainaamiseen vastaus, vaikka ap on pyytänyt unohtamaan koko ikävän asian ja pyytänyt rahaa lainaksi. Mitäs ap teit?

[/quote]

[/quote]

Aiemmin tässä ketjussa ap kuvailee viestin jonka saanut ystävältään. Sen perusteella voisi ajatella, että kyse on jostain, mitä ap pyytää unohtamaan, mutta ystävä ei pysty ja on niin loukkaantunut, että toivottaa hyvää loppuelämää.

[/quote]

No olet lukenut kyllä huonosti. Lue erityisesti viesti 117.

[/quote]

Luin kyllä jo. Siinä viestissä 117 ap vastasikin kysymykseeni ja selvitti asian. Ja sulla on nyt herne nenässä kysymykseni ja epäilyni vuoksi? Miksi? 

Vierailija
30/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:55"]

Minä en kyllä pystyisi koskaan antamaan tällaiselle "ystävälle" anteeksi hänen sanomisiaan vaan aina muistaisin ne ja pohtisin, ajatteleeko hän kuitenkin salaa näin...

[/quote]

Minäkin pelkään, että siinä käy näin. Olen herkkä tällaisten asioiden suhteen :(

Vierailija
31/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Luin kyllä jo. Siinä viestissä 117 ap vastasikin kysymykseeni ja selvitti asian. Ja sulla on nyt herne nenässä kysymykseni ja epäilyni vuoksi? Miksi? 

[/quote]

Minusta on vain typerää syytellä aina av-palstan tyyliin uhria.

Vierailija
32/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kurja tilanne. :( Onko mitenkään mahdollista, että ystävääsi vaivaa oikeasti jokin muu asia ja tämä lainaamisasia oli vain piste i:n päälle, vaikka ei yksistään olisikaan ratkaiseva asia? Itse olen joskus kilahtanut pienestä, ehkä yllättävästäkin asiasta, koska olen antanut ärsytyksen kasaantua vuosien varrella. Lopulta en vain kestänyt tiettyä vastavuorottomuutta. Miten sanoa, kun jokin vaivaa, mutta kuitenkin sietää sitä, että meissä kaikissa on jotain ärsyttävää, eikä natkuttaa kaikesta - siinäpä ainakin minulle tasapainoiltavaa.

Yritä selvittää tilanne jotenkin, ystäväsi käytös on kummallista. Ansaitset selityksen. Tsemppiä!

Vierailija
33/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:44"]

Ap valitettavasti tilanne vaikuttaa vaikealta. Miten aiot saada ystäväsi lukemaan viestisi tai vastaamaan puheluusi?

[/quote]

En tiedä. Kai voin vain toivoa parasta?

[/quote]

Minä kirjoittaisin, en soittaisi. Kirjoittaisin mahdollisimman lyhyesti ja ytimekkäästi, en lavertelisi turhia.

Vierailija
34/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ap vaikuttaa hankalalta ja takertuvalta. Eihän muuten kukaan kirjoittaisi noin.

Vierailija
35/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minusta on vain typerää syytellä aina av-palstan tyyliin uhria.

[/quote]

No en ole mikään syyttelijä, ellei jää vaikutelma, että jää jotain kertomatta. Tällä palstalla kirjoittelee sellaisetkin, jotka hakee myötätuntoa ja oikeutusta omille teoilleen, vaikka olisivat toimineet itse todella inhottavasti. Mun mielestä on ihan hyvä kysyä jos on kysyttävää ja suora vastaus poistaa epäilyt. 

Vierailija
36/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:55"]Jos et halua pitää enää yhteyttä, ymmärrän sen ja kunnioitan päätöstäsi, vaikka se onkin minulle vaikea.

[/quote]

Miksi tuon ihmisen päätöstä pitäisi kunnioittaa? Menee matelemiseksi, ottaen huomioon, että hän on kuitenkin ollut aikamoisen törkeä itse. Jopa tuo ymmärryksen osoittaminen on outoa, kun ap ei yhtään ymmärrä, miksi näin on tapahtunut.

Miksei voi vastata niin kuin asia on, eli "en ymmärrä miksi haluat laittaa välit poikki"?

Vierailija
37/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:24"]

Ap, olit siis sotkenut raha-asiasi ja pyysit ystävältäsi apua? Miten olet sotkenut ne?

[/quote]

On ollut niin kovasti vaikeuksia, että maksut kasaantuivat ja lopulta jouduin ottamaan pari pikavippiä. Ulosotto- ja luottotieto-ongelmia ei ole ollut. Hävettää niin kovasti :(

[/quote]

Miten aiot selvitä ongelmistasi?

[/quote]

En tiedä. En suoraan sanoen jaksaisi miettiä kyseisiä asioita yhtään.

Vierailija
38/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä luulet, oiskohan mies taustalla manipuloimassa ystävääsi.... Hän kerran sanoi sinulle puhelimessa että kysyy mieheltä. Mies on sanonut ei, ehdottomasti ei! Voi olla ettei mies tiedä että olit lainannut ystävälle rahaa. Hän tarkoittaa hyttysen raajojen repimisellä just sitä että pakkoko sun on siitä puhua että lainasit sillon joskus. Ei puhu suoraan rahasta kun mies kyttää vieressä ja sanelee mitä kirjoitat. Näin ei miehellekkään paljastu että on lainannut sinulta (maksanut vaikka jotain pelivelkojaan tms. 4000e). Myös tuo kommentti exä:stä kuulostaa tyypillisen naisen alistajan-kommentilta, eihän miehissä oo vikaa....

Eli olen aika satavarma että, ystäväsi mies sanelee ja määräilee taustalla, ja ystäväsi uskoo (joutuu uskomaan). Eihän tuossa muuten ole mitään järkeä. Ellei ystäväsi ole menettänyt järkeä.

Vierailija
39/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:11"]

Ap, kurja tilanne. :( Onko mitenkään mahdollista, että ystävääsi vaivaa oikeasti jokin muu asia ja tämä lainaamisasia oli vain piste i:n päälle, vaikka ei yksistään olisikaan ratkaiseva asia? Itse olen joskus kilahtanut pienestä, ehkä yllättävästäkin asiasta, koska olen antanut ärsytyksen kasaantua vuosien varrella. Lopulta en vain kestänyt tiettyä vastavuorottomuutta. Miten sanoa, kun jokin vaivaa, mutta kuitenkin sietää sitä, että meissä kaikissa on jotain ärsyttävää, eikä natkuttaa kaikesta - siinäpä ainakin minulle tasapainoiltavaa.

Yritä selvittää tilanne jotenkin, ystäväsi käytös on kummallista. Ansaitset selityksen. Tsemppiä!

[/quote]

Kiitos viestistä. Kurjinta itseni kannalta tässä tilanteessa on se, että uskouduin hyvin vaikeassa tilanteessa ja reaktio oli tämä. Tuntuu kuin olisin saanut jääkylmää vettä niskaan. Olen aina pitänyt meidän suhdettamme vastavuoroisena ja yleensä ystäväni onkin soittanut minulle puheluja, joissa hän on vuodattanut surujaan ja pyytänyt neuvoja. Itse en ole koskaan pitänyt näitä yhteydenottoja rasitteena.

Vierailija
40/264 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:11"]

[/quote]

Kiitos viestistä. Kurjinta itseni kannalta tässä tilanteessa on se, että uskouduin hyvin vaikeassa tilanteessa ja reaktio oli tämä. Tuntuu kuin olisin saanut jääkylmää vettä niskaan. Olen aina pitänyt meidän suhdettamme vastavuoroisena ja yleensä ystäväni onkin soittanut minulle puheluja, joissa hän on vuodattanut surujaan ja pyytänyt neuvoja. Itse en ole koskaan pitänyt näitä yhteydenottoja rasitteena.

[/quote]

Jäi sanomatt, että tiedän ystäväni olevan stressaantunut omien ja äitinsä terveysongelmien vuoksi jne. mutta hän olisi suoraan voinut sanoa puhelimessa, ettei jaksa miettiä asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä