Miksi naisille on vaikeaa olla viikko lasten kanssa?
Miksi siitä nousee HIRVEÄ älämölö jos mies lähtisi kavereidensa kanssa viikoksi reissuun? Onko naiset jotenkin vammaisia vai miksi aikuinen ei pysty viikkoa selviämään yksin lasten kanssa? Vai onko kyseessä kateus tai mustasukkaisuus, "ei mies saa nauttia elämästä ilman minuuuu"?
Itse miehenä sanoisin vaimolle, että hyvää matkaa jos ehdottaisi itselleen reissua ja jättäisi lapset mulle. Vai onko kyse siitä, että naiset eivät luota miehiinsä ja elävät asenteella että "mies ei voi selvitä ilman minua koska olenhan minä Nainen ja Äiti"
Miksi ylipäätään naiset elää kuin pipo kireällä kokoajan?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:13"]
Kyse on PARISUHTEESTA, jossa sooloilu ja itsekkäät vaatimukset esim yksin lomailuun pikemminkin tuhoavat parisuhdetta kuin rakentavat sitä. Parisuhteessa ei toimita siten, että itsekkäät edut menevät puolison edelle, joten jos puoliso ei halua toisen lomailevan yksin, vaan nimenoman yhdessä, niin silloin lomaillaan yhdessä, ei erikseen!
[/quote]
Kyllä minä ainakin lomailen halutessani myös yksin, vaikka parisuhteessa elänkin. Miksi ihmeessä suostuisin järjestelyyn, jossa kaikki reissut olisi pakko tehdä kumppanin kanssa halusi tai ei? -14
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:46"]
Milloin viimeksi vaimosi on ollut viikon lomalla ja sinä olet huolehtinut lapsista? Ihan uteliaisuudesta kysyn.
[/quote]
Joko tähän tuli vastaus? Ei ainakaan löydy mistään.
Kyse on PARISUHTEESTA, jossa sooloilu ja itsekkäät vaatimukset esim yksin lomailuun pikemminkin tuhoavat parisuhdetta kuin rakentavat sitä. Parisuhteessa ei toimita siten, että itsekkäät edut menevät puolison edelle, joten jos puoliso ei halua toisen lomailevan yksin, vaan nimenoman yhdessä, niin silloin lomaillaan yhdessä, ei erikseen!
Usein on niin, että miehellä on parempipalkkainen työ ja vaimo hoitaa lapset kotona, kun lapsia syntyy, ja näin häviää myös uraputken luomisessa miehelle, eli siis myös palkkakehityksessä, ja naisten alojen palkat ovat muutoinkin huomattavasti miesten alojen palkkoja pienemmät, noin pääpiirteissään.
Jos mies on jo poissa kotoa muutenkin työsään ja harrastuksissaan, ja vaimo kotona lapsiin sidottu, niin oikeudenmukaisinta olisi sen vaimon pitää omaa vapaata ja miehen olla lasten kanssa. Se tasoittaisi parisuhdetta. Tuossa kuviossa mies tietenkin on sidottu tiivisti lapsiin sen ajan, minkä vaimo käyttää kodin ulkopuolella oloon ja parisuhteen menemisten tasaamiseen. Ja koska vaimon tulot ovat paljon pienemmät, hänellä tulee olla oikeus käyttää miehen palkasta tuon kodin ulkopuolella tuulettumisen varat. Molemmilla on silloin sekä sidonnaisuutta kotiin ja lapsiin, että tarpeellista yksinoloa ja sosiaalisten kontaktien luomisen aikaa. Suurin osa naisista ei kuitenkaan lähtisi ilman miestään lomailemaan mihinkään, valitsisivat kotona YHDESSÄ OLON!!! Suurin osa miehistä taas väen väkisin vonkuvat päästä ilman vaima lomailemaan, eivätkä koskaan valitsisi jäädä YHDESSÄ KOTIIN! Siksi tuo tasoittava menetelmä olisi varsin suotavaa niissä perheissä, joissa mies hinkuu yksin lomamatkoille.
On väärin luulla, että miehen lomareissut kavereiden kanssa parantaisivat parisuhdetta. Useimmiten noilla lomareissuilla miehet huoraavat enemmän tai vähemmän, eikä se todellakaan paranna kenenkään parisuhdetta, mutta ennen pitkää mies itse omin itsekkäin teoin särkee oman perheensä. Tältä välttyäkseen viisaat vaimot houkuttelevat miehensä hylkäämään kaveriporukan lomailut OMAN PERHEEN HYVÄKSI!
Sovinistiset miehet eivät perhettä tarvitse, joten katsokoon naiset, millaisen itsekkään itseään täynnä olevan uroon kanssa pariutuvat.
[/quote]
Oi että, nyt tuli täysilaidallinen miesvihaa niin että ryöpsähti!
Parisuhteessa ei saa olla itsekäs, mutta nainen kyllä saa valtuuttaa miehen luopumaan lähes kaikesta omastaan ja omista tarpeistaan! Miehen on syytä painaa duunia niska limassa kun nainen ei suvaitse mennä sinne paskaduuniinsa vaan lorvii kotona. Saati, että nainen puskisi päätä läpi harmaan kiven kohti parempaa elintasoaan. Ja miehelle palkkana tästä velvollisuus viihdyttää kotona tylsistynyttä naista?
Sanonpa vaan, että lähes jokaisella tervellä aikuisella on mahdollisuus tienata ja säästää yksi tonni lomareissuaan varten. Mutta ei, nainen jää kotiin ja vinkuu että mies kanna rahaa ja ole pallo nilkassa lopun aikaa koska minä kotona ja minulla ei rahaa.
Missä vaiheessa on sanottu, että mies ei jäisi KOSKAAN kotiin? Osaako miesvihaaja olla liioittelematta hetkeäkään?
On täysin väärä luulla, että omien unelmien ja reissujen hylkääminen parantaisi parisuhdetta! Ja väärin uskotella, että miehet pettää sen enempää kuin naisetkaan. Siten ajattelee vain paatunut miesvihaajafemakko.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:25"]
Milloin viimeksi vaimosi on ollut viikon lomalla ja sinä olet huolehtinut lapsista? Ihan uteliaisuudesta kysyn.
[/quote]
[/quote]
Ei ole halunnut lähteä viikoksi (koska imetys ollut suuri osa elämää), mutta useita pienempiä reissuja tekee. Hoidan lapsia "kuten ämmät" :D
T. AP, mies
Meillä mies on lähdössä viideksi päiväksi kavereidensa kanssa reissuun kesällä. Kysyi minulta "lupaa" ja sellaisen "sai". Kuitenkin hieman ärsyttää ja sen myös kerroin miehelle. Ensiksikin meillä on rahat todella tiukilla. Sen minkä hän käyttää tuohon reissuun, on pois muulta perheeltä. Toiseksi ärsyttää, että hän on paljon työmatkoilla eli 1-3vko/kk muutenkin. Kolmantena syynä se, että vajaa viikko pois perheen yhteisestä kesälomasta on mielestäni todella paljon. Harmittaa sekin, etä me ei tulla perheenä tekemään noin pitkää matkaa ja mies sitten reissaa kun me muut kökötellään kotona niin kuin aina muutenkin.
Ihan yhtä itsekäs vaatimus sekin on, että aina pitäisi lomailla yhdessä, jos toinen haluaa lomailla myös yksin ja toinen ei.
Jos mies on jo poissa kotoa muutenkin työsään ja harrastuksissaan, ja vaimo kotona lapsiin sidottu, niin oikeudenmukaisinta olisi sen vaimon pitää omaa vapaata ja miehen olla lasten kanssa. Se tasoittaisi parisuhdetta. Tuossa kuviossa mies tietenkin on sidottu tiivisti lapsiin sen ajan, minkä vaimo käyttää kodin ulkopuolella oloon ja parisuhteen menemisten tasaamiseen. Ja koska vaimon tulot ovat paljon pienemmät, hänellä tulee olla oikeus käyttää miehen palkasta tuon kodin ulkopuolella tuulettumisen varat. Molemmilla on silloin sekä sidonnaisuutta kotiin ja lapsiin, että tarpeellista yksinoloa ja sosiaalisten kontaktien luomisen aikaa. Suurin osa naisista ei kuitenkaan lähtisi ilman miestään lomailemaan mihinkään, valitsisivat kotona YHDESSÄ OLON!!! Suurin osa miehistä taas väen väkisin vonkuvat päästä ilman vaima lomailemaan, eivätkä koskaan valitsisi jäädä YHDESSÄ KOTIIN! Siksi tuo tasoittava menetelmä olisi varsin suotavaa niissä perheissä, joissa mies hinkuu yksin lomamatkoille.
Ai että naisen, joka ei halua lomailla yksin, pitäisi kuitenkin ihan miehen kiusaksi lomailla yksin? Sulla ei taida oikein yltää molemmat airot veteen.
On väärin luulla, että miehen lomareissut kavereiden kanssa parantaisivat parisuhdetta. Useimmiten noilla lomareissuilla miehet huoraavat enemmän tai vähemmän, eikä se todellakaan paranna kenenkään parisuhdetta, mutta ennen pitkää mies itse omin itsekkäin teoin särkee oman perheensä. Tältä välttyäkseen viisaat vaimot houkuttelevat miehensä hylkäämään kaveriporukan lomailut OMAN PERHEEN HYVÄKSI!
Hohhoijaa, mitä miesvihasontaa taas. Huorissa käy tutkitusti elinikänään vain joka kymmenes suomalainen mies. Meitä loppuja yhdeksää kymmenestä korpeaa nuo viljelemäsi yleistykset, varsinkin silloin kun joku nainen erehtyy ottamaan ne todesta ja pilaa muuten hyvän suhteen turhalla mustasukkaisuudella ja vainoharhaisuudella, kiitos kaltaistesi sontaa suoltavien idioottien.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:39"]
Harmittaa sekin, etä me ei tulla perheenä tekemään noin pitkää matkaa ja mies sitten reissaa kun me muut kökötellään kotona niin kuin aina muutenkin.
[/quote]
Siksi mies varmaan lähteekin. Kuka jaksaa katsella kumppania joka kököttää kotona ja odottaa toisesta viihdyttäjäänsä?
Voisitko ottaa itse vastuuta viihtymisestäsi?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:43"]
Hohhoijaa, mitä miesvihasontaa taas. Huorissa käy tutkitusti elinikänään vain joka kymmenes suomalainen mies. Meitä loppuja yhdeksää kymmenestä korpeaa nuo viljelemäsi yleistykset, varsinkin silloin kun joku nainen erehtyy ottamaan ne todesta ja pilaa muuten hyvän suhteen turhalla mustasukkaisuudella ja vainoharhaisuudella, kiitos kaltaistesi sontaa suoltavien idioottien.
[/quote]
No näin just. Hyvä, kiitos.
Vituttaa nämä Äiti Teresat jotka jäävät kotiin "yhteisestä päätöksestä" ja sitten valtuuttavat miehen a) kantamaan rahaa kotiin ja b) viihdyttämään lopun aikaa kotiäitiä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:39"]
Harmittaa sekin, etä me ei tulla perheenä tekemään noin pitkää matkaa ja mies sitten reissaa kun me muut kökötellään kotona niin kuin aina muutenkin.
[/quote]
Siksi mies varmaan lähteekin. Kuka jaksaa katsella kumppania joka kököttää kotona ja odottaa toisesta viihdyttäjäänsä?
Voisitko ottaa itse vastuuta viihtymisestäsi?
[/quote]
Me kökötellään kotona koska ei ole rahaa lähteä reissuun. Ehkä laivalle mennään ja käydään luontopolkuja kiertämässä, uimassa, mummoloissa, jossain lähellä eläinpuistossa, kesätapahtumissa. Emme kuitenkeen lähde hotellilomalle, ei lennetä etelään eikä vuokrata mökkiä tai asuntoautoa (eli kökötellään kotona niin kuin aina ennenkin). Toisin sanoen emme tee mitään, mikä poikkeaisi hirveästi arjesta.
Mun mies oli 3 viikon lomareissulla ulkomailla kavereiden kanssa. 12v. oltu yhdessä, eikä meidän suhde tuohon kaatunut, päinvastoin.
Tässä kuitenkin eletään yhteistä arkea muuten niin tekee hyvää välillä päästä pois. Itse olen myös päässyt kun olen halunnut ja ollaan matkusteltu myös perheenä.
Meillä 2 kouluikäistä lasta.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:25"]
[/quote]
[/quote]
Ei ole halunnut lähteä viikoksi (koska imetys ollut suuri osa elämää), mutta useita pienempiä reissuja tekee. Hoidan lapsia "kuten ämmät" :D
T. AP, mies
[/quote]
Vaimosi ei siis ole käynyt viikon lomalla missään, koska ei ole päässyt. Teepä sinäkin vain niitä yhden yön yli ulottuvia reissuja ja anna rouvan tehdä samanlaisia, jos niistä kerran riita tulee. Ja sitten, kun kummallakin on yhtäläinen mahdollisuus lähteä viikoksi omille teilleen, sopikaa aikataulu ja antakaa palaa.
Minä (vaimo) teen joka vuosi useita viikon- 10 päivän ulkomaanmatkoja kahden vanhimman lapsen (14 ja 16) tai nuorimman lapsen (6) kanssa, mies pääsee myös omille harrastematkoilleen yksin, joka vuosi reissataan myös koko perhe yhdessä, näin on eletty koko avioliittoaika. Olen käynyt matkoilla myös äitini kanssa lasten ollessa pieniä ja mies on hoitanut lapset. Naisporukalla max 4 päivän matkoja.
En todellakaan alistu kökkimään kotona, niin että vain miehellä olisi lomamatkoja!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:53"]
Vaimosi ei siis ole käynyt viikon lomalla missään, koska ei ole päässyt. Teepä sinäkin vain niitä yhden yön yli ulottuvia reissuja ja anna rouvan tehdä samanlaisia, jos niistä kerran riita tulee. Ja sitten, kun kummallakin on yhtäläinen mahdollisuus lähteä viikoksi omille teilleen, sopikaa aikataulu ja antakaa palaa.
[/quote]
Lapsellista touhua. "Minä en pysty/halua, niin et sinäkään saa."
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:00"]
[/quote]
[/quote]
Niin, en tajua miksi tätäkin alapeukutetaan. Ootteko te akat kaikki katkeria? Miksi mies ei voi mennä jos te ette voi tai halua?
[/quote]
[/quote]
Ap:n tilanne on aivan sama kuin siinä tapauksessa, että hänen vaimollaan olisi jalka kipsissä ja pitkällinen malaria vaivana. Siinäkin olisi hänen ihan turha kitistä, että kyllä vaimokin pääsisi viikon reissulle yksin, mutta kun ei halua lähteä.
Ap etsii vaimonsa syyksi kateutta ja mustasukkaisuutta. Minun arvaukseni mukaan kyse on kuitenkin siitä, että ypöyksin kotona useammasta lapsesta huolehtiminen on aika rankkaa ympärivuorokautista valppaana oloa ja viikkokin voi olla pitkä aika.
[/quote]
Eihän se nyt noin mene. Jos sinä haluat lomailla vain yhdessä, niin sitten lomailet vain yhdessä. Jos se toinen haluaa lomailla yksin, niin sitten tehdään tietysti kompromissia ja mennään sekä yhdessä, että yksin.
"Kirjoitat miehistä todella törkeästi. Opettele olemaan suvaitsevainen ja lopeta yleistäminen. Itse hoidan lapset paremmin kuin useimmat naiset omansa."
Pahoittelen, että yleistän. Sellaisiakin miehiä on, jotka pärjäävät omin ehdoin lasten, varsinkin isompien kanssa, mutta heitä tunnen ehkä yhden. Sen sijaan niitä, joilta ei tuo lasten kaitsemisen hoidollinen puoli onnistu, tiedän pilvin pimein, oma mies mukaanlukien. Kun lapset olivat pieniä ja jätin vaikka vain toisen heistä isän hoidettavaksi muutamaksi tunniksi, kuulin jälkeenpäin, että oli ihan kamalaa, että ihanaa kun tulin. Nyt isompina voisin vaikka viikoksi jättää, koska lapset osaavat sen verran pestä itse hampaitaan (ja itseään), että viikon verran pärjäisivät. Ja vaikka meillä osataankin laittaa ruokaa, niin tiedän toisten lapsia, jotka eivät isäviikonloppuna lämmintä ruokaa saa. Tuo ap vaikutti juuri sellaiselta perusteettoman rennolta tyypiltä, jonka mielestä suurin osa asioista, jotka äidit lastensa eteen tekevät, on ihan turhia. Muttta sinä lienet erilainen. Sellainen, jonka lasten hampaissa ei ole reikiä. Onnittelut, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.
T. -se, jolle vastasit
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:35"]
[/quote]
[/quote]
Ap:n tilanne on aivan sama kuin siinä tapauksessa, että hänen vaimollaan olisi jalka kipsissä ja pitkällinen malaria vaivana. Siinäkin olisi hänen ihan turha kitistä, että kyllä vaimokin pääsisi viikon reissulle yksin, mutta kun ei halua lähteä.
Ap etsii vaimonsa syyksi kateutta ja mustasukkaisuutta. Minun arvaukseni mukaan kyse on kuitenkin siitä, että ypöyksin kotona useammasta lapsesta huolehtiminen on aika rankkaa ympärivuorokautista valppaana oloa ja viikkokin voi olla pitkä aika.
[/quote]
En kyllä malariaan ja katkenneeseen koipeen vertaisi sitä, että haluaa imettää. AP'han sanoi, että on lyhyempiä jaksoja lapsia hoitanut, mutta vaimo ei imettämisen takia halua pidemmälle reissulle lähteä.
Hyvin nuo tuntuu yksinhuoltajatkin pärjäävän, viikosta toiseen, joten ei yhdessä viikossa pitäisi olla mitään ongelmaa. Itseasiassa tällä palstallahan saa usein lukea, kuinka se elämä lasten kanssa on suorastaan helpompaa, kun ei ole vielä mieskin jaloissa pyörimässä..
Ite lähdin toissapäivänä ulkomaille ja palaan viikon päästä sunnuntaina. Olis se saatana kumma jos ei aikuinen mies pystyisi omista kersoistaan tai kodista huolehtia