Miksi naisille on vaikeaa olla viikko lasten kanssa?
Miksi siitä nousee HIRVEÄ älämölö jos mies lähtisi kavereidensa kanssa viikoksi reissuun? Onko naiset jotenkin vammaisia vai miksi aikuinen ei pysty viikkoa selviämään yksin lasten kanssa? Vai onko kyseessä kateus tai mustasukkaisuus, "ei mies saa nauttia elämästä ilman minuuuu"?
Itse miehenä sanoisin vaimolle, että hyvää matkaa jos ehdottaisi itselleen reissua ja jättäisi lapset mulle. Vai onko kyse siitä, että naiset eivät luota miehiinsä ja elävät asenteella että "mies ei voi selvitä ilman minua koska olenhan minä Nainen ja Äiti"
Miksi ylipäätään naiset elää kuin pipo kireällä kokoajan?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:43"]
"Kirjoitat miehistä todella törkeästi. Opettele olemaan suvaitsevainen ja lopeta yleistäminen. Itse hoidan lapset paremmin kuin useimmat naiset omansa."
Pahoittelen, että yleistän. Sellaisiakin miehiä on, jotka pärjäävät omin ehdoin lasten, varsinkin isompien kanssa, mutta heitä tunnen ehkä yhden. Sen sijaan niitä, joilta ei tuo lasten kaitsemisen hoidollinen puoli onnistu, tiedän pilvin pimein, oma mies mukaanlukien. Kun lapset olivat pieniä ja jätin vaikka vain toisen heistä isän hoidettavaksi muutamaksi tunniksi, kuulin jälkeenpäin, että oli ihan kamalaa, että ihanaa kun tulin. Nyt isompina voisin vaikka viikoksi jättää, koska lapset osaavat sen verran pestä itse hampaitaan (ja itseään), että viikon verran pärjäisivät. Ja vaikka meillä osataankin laittaa ruokaa, niin tiedän toisten lapsia, jotka eivät isäviikonloppuna lämmintä ruokaa saa. Tuo ap vaikutti juuri sellaiselta perusteettoman rennolta tyypiltä, jonka mielestä suurin osa asioista, jotka äidit lastensa eteen tekevät, on ihan turhia. Muttta sinä lienet erilainen. Sellainen, jonka lasten hampaissa ei ole reikiä. Onnittelut, kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.
T. -se, jolle vastasit
[/quote]
Vaikea kuvitella, että suurin osa ei pärjäisi jos heille annetaan vapaus ja velvollisuus toteuttaa lasten hoitoa. Usein homma menee niin, että nainen lähtee jonnekin ja tulee vittuillen takaisin kun se ja se on hoidettu väärin! Siis väärin naisen mielestä, jonka sana on ainakin naisen mielestä laki!
Kommenttisi minun AP:n luonteesta on pelkkää miesvihaa. Se, että vastustat miesten rennompaa elämän tyyliä ja omia reissuja, on vihaa ja katkeruutta. Ja se, että aliarvioit miesten tyyliä kasvattaa ja elää.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:35"]
Minun arvaukseni mukaan kyse on kuitenkin siitä, että ypöyksin kotona useammasta lapsesta huolehtiminen on aika rankkaa ympärivuorokautista valppaana oloa ja viikkokin voi olla pitkä aika.
[/quote]
Kannattaa varmaan miettiä siinä vaiheessa kun niitä jalkoja aukoo, että monestako selviää yksin.
En huolisi miestä joka haaveilee viikon ryyppyreissusta etelään kavereiden kanssa.
A. Koska inhoan miehiä, jotka ryyppäävät. En huolisi puolisokseni.
B. Monet noista kaveriporukalla matkaajista pettää.
C. Hän haluaa viettää lomansa ilman perhettään ja
vaimoaan. Hänen arvonsa eroaisivat suuresti minun omista arvoistani. Kysyisin itseltäni miksi olen tuollaisen kanssa, koska hän selvästi on mielummin muiden kanssa.
D. Pitäisin häntä typeränä, että edes ehdottaisi asiaa.
E. Ajattelisin, että harvinaisen typeriä ystäviä, jotka haluavat maksaa paljon rahaa voidakseen päästä ulkomaille ryyppäämään viikoksi "halvalla". Ja vielä ryypätä 7 päivää putkeen. Heikkolahjasten hommaa.
D. Ajattelisin, että mies on jäänyt teinitasolle ja jutut sen mukaiset.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:04"]
En huolisi miestä joka haaveilee viikon ryyppyreissusta etelään kavereiden kanssa. A. Koska inhoan miehiä, jotka ryyppäävät. En huolisi puolisokseni. B. Monet noista kaveriporukalla matkaajista pettää. C. Hän haluaa viettää lomansa ilman perhettään ja vaimoaan. Hänen arvonsa eroaisivat suuresti minun omista arvoistani. Kysyisin itseltäni miksi olen tuollaisen kanssa, koska hän selvästi on mielummin muiden kanssa. D. Pitäisin häntä typeränä, että edes ehdottaisi asiaa. E. Ajattelisin, että harvinaisen typeriä ystäviä, jotka haluavat maksaa paljon rahaa voidakseen päästä ulkomaille ryyppäämään viikoksi "halvalla". Ja vielä ryypätä 7 päivää putkeen. Heikkolahjasten hommaa. D. Ajattelisin, että mies on jäänyt teinitasolle ja jutut sen mukaiset.
[/quote]
Minä en käytä juurikaan alkoholia, mutta en koskaan huolisi puolisokseni ihmistä, joka katsoo oikeudekseen kieltää minulta matkat ystävieni kanssa.
En huolisi miestä joka haaveilee viikon ryyppyreissusta etelään kavereiden kanssa. A. Koska inhoan miehiä, jotka ryyppäävät. En huolisi puolisokseni. B. Monet noista kaveriporukalla matkaajista pettää. C. Hän haluaa viettää lomansa ilman perhettään ja vaimoaan. Hänen arvonsa eroaisivat suuresti minun omista arvoistani. Kysyisin itseltäni miksi olen tuollaisen kanssa, koska hän selvästi on mielummin muiden kanssa. D. Pitäisin häntä typeränä, että edes ehdottaisi asiaa. E. Ajattelisin, että harvinaisen typeriä ystäviä, jotka haluavat maksaa paljon rahaa voidakseen päästä ulkomaille ryyppäämään viikoksi "halvalla". Ja vielä ryypätä 7 päivää putkeen. Heikkolahjasten hommaa. D. Ajattelisin, että mies on jäänyt teinitasolle ja jutut sen mukaiset.
[/quote]
Kukas tässä mistään ryyppyreissuista on puhunut?
En huolisi miestä joka haaveilee viikon ryyppyreissusta etelään kavereiden kanssa. C. Hän haluaa viettää lomansa ilman perhettään ja vaimoaan. Hänen arvonsa eroaisivat suuresti minun omista arvoistani. Kysyisin itseltäni miksi olen tuollaisen kanssa, koska hän selvästi on mielummin muiden kanssa.
[/quote]
Mikä rele viiraa päässä tällaisilla ihmisillä? Jos mies haluaa mennä kavereiden kanssa matkalle, hän on mieluummin muiden kuin vaimonsa kanssa? Onko teillä elämässä aikaa aina se yksi viikko, sen jälkeen ei ole elämää enää?
"Vaikea kuvitella, että suurin osa ei pärjäisi jos heille annetaan vapaus ja velvollisuus toteuttaa lasten hoitoa. Usein homma menee niin, että nainen lähtee jonnekin ja tulee vittuillen takaisin kun se ja se on hoidettu väärin! Siis väärin naisen mielestä, jonka sana on ainakin naisen mielestä laki!
Kommenttisi minun AP:n luonteesta on pelkkää miesvihaa. Se, että vastustat miesten rennompaa elämän tyyliä ja omia reissuja, on vihaa ja katkeruutta. Ja se, että aliarvioit miesten tyyliä kasvattaa ja elää."
Kas, ap, oletkin linjoilla vielä. Totta, kun konditionaalissa puhutaan, niin tokihan se isäkin pärjäisi. Niin varmaan meidänkin perheenpää, jos minä vaikka tästä kuolla kupsahtaisin. Erityisesti, kun joutuisi itse menemään sinne hammaslääkäriin ja kuuntelemaan saarnat siitä, kun ulkopinnat eivät ole yhtään puhtaaksi tulleet ja olemaan mukana, kun niitä lapsia sitten porataan. Silloin myös lapset hyväksyisivät isän ihan mutkattomasti hoitajaksi, kun äiti ei olisi paikalla. Niinhän se pitäisikin tehdä, että miehet saisivat perheen asioissa kokonaisia vastuita, mutta siitähän ei tule yhtään mitään, että mies spurttaa paikalle, tekee jonkin osatehtävän juosten kusten (näpäyttääkseen vaimoa, joka hänen mielestään tekee sen liian vaikeasti) ja sitten jättää sotkunsa muiden siivottavaksi. Vapauden ja velvollisuuden lisäksi kun vielä se vastuu otetaan, niin sitten kaikki on kohdallaan. Ja ei, meillä ei todellakaan nipoteta mistään väärin viikatuista paidoista, eikä kaikkea tarvitse tehdä naistapaisesti. Mutta joku roti pitää olla ja se on se vastuu.
-t. se sama
Minä en rajoita mieheni matkoja, eikä hän minun. Lapsen ikä voi olla mikä vaan, kumpikin kyllä pärjää sen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:53"]Kysytäänpä samaa miehiltä. Ehkä aloittaja vaan on jotenkin epäluotettava, tai sitten vaimo on miehestään riippuvainen.
Lapsen pitää olla vähintään kouluiässä, jotta voi jäädä viikoksi isänsä kanssa. Silloin saa ruokaa ja vaatteita, sekä itselleen että isälle.
[/quot
Mun exä on lastensa kanssa joka toinen viikko ja ovat kaikki ruokittuina ja vaatetettuina! Ei mitään ongelmaa. Siitä saisi muuten joku hyvän miehen
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:04"]
[/quote]
Minä en käytä juurikaan alkoholia, mutta en koskaan huolisi puolisokseni ihmistä, joka katsoo oikeudekseen kieltää minulta matkat ystävieni kanssa.
[/quote]
Minä olen aivan samaa mieltä! Kamala kieltää puolisolta loma, minua ainakin vituttaisi jos minulta kiellettäisi (olen äiti). Tästäpä innostuneena voisin varata vain itselleni loman johonkin. Kyllä minä siellä viiniä aion nauttia, mutta en ryypätä. Otan jonkun toisen äidin mukaan ja mennään leikkimään lapsettomia, miksi en aikaisemmin ajatellut asiaa :) Isä pärjää hyvin viikon lapsen kanssa. Hänkin suunnitteli viikon vaellusreissua mutta se ei nyt valitettavasti tänä keväänä onnistunut...
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:04"]
En huolisi miestä joka haaveilee viikon ryyppyreissusta etelään kavereiden kanssa. C. Hän haluaa viettää lomansa ilman perhettään ja vaimoaan. Hänen arvonsa eroaisivat suuresti minun omista arvoistani. Kysyisin itseltäni miksi olen tuollaisen kanssa, koska hän selvästi on mielummin muiden kanssa.
[/quote]
Mikä rele viiraa päässä tällaisilla ihmisillä? Jos mies haluaa mennä kavereiden kanssa matkalle, hän on mieluummin muiden kuin vaimonsa kanssa? Onko teillä elämässä aikaa aina se yksi viikko, sen jälkeen ei ole elämää enää?
[/quote]
Minulla ei ole mitään vikaa päässä. En vaan asettaisi itseäni sellaiseen tilaan alunperin, jossa mies haaveilee tuollaisesta. En ottaisi myöskään miestä, joka polttaa. Siten minun ei tarvisisi koskaan edes mainita siitä tai nalkuttaa asiasta.
Maailma on täynnä miehiä. Valitsee sellaisen, joka vastaa omia arvoja ja jolla on samanlaiset elämäntavat. Ei tarvitse miettiä ryyppäkö vai ei ja reissako miesporukoissa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:04"] En huolisi miestä joka haaveilee viikon ryyppyreissusta etelään kavereiden kanssa. C. Hän haluaa viettää lomansa ilman perhettään ja vaimoaan. Hänen arvonsa eroaisivat suuresti minun omista arvoistani. Kysyisin itseltäni miksi olen tuollaisen kanssa, koska hän selvästi on mielummin muiden kanssa. [/quote] Mikä rele viiraa päässä tällaisilla ihmisillä? Jos mies haluaa mennä kavereiden kanssa matkalle, hän on mieluummin muiden kuin vaimonsa kanssa? Onko teillä elämässä aikaa aina se yksi viikko, sen jälkeen ei ole elämää enää? [/quote] Minulla ei ole mitään vikaa päässä. En vaan asettaisi itseäni sellaiseen tilaan alunperin, jossa mies haaveilee tuollaisesta. En ottaisi myöskään miestä, joka polttaa. Siten minun ei tarvisisi koskaan edes mainita siitä tai nalkuttaa asiasta. Maailma on täynnä miehiä. Valitsee sellaisen, joka vastaa omia arvoja ja jolla on samanlaiset elämäntavat. Ei tarvitse miettiä ryyppäkö vai ei ja reissako miesporukoissa.
[/quote]
Olet nähtävästi voimakkaasti läheisriippuvainen ja siten huonoa materiaalia parisuhteeseen normaaleiden kanssa. Mutta totta, kyllä sulle joku sopiva löytyy.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 16:04"] En huolisi miestä joka haaveilee viikon ryyppyreissusta etelään kavereiden kanssa. C. Hän haluaa viettää lomansa ilman perhettään ja vaimoaan. Hänen arvonsa eroaisivat suuresti minun omista arvoistani. Kysyisin itseltäni miksi olen tuollaisen kanssa, koska hän selvästi on mielummin muiden kanssa. [/quote] Mikä rele viiraa päässä tällaisilla ihmisillä? Jos mies haluaa mennä kavereiden kanssa matkalle, hän on mieluummin muiden kuin vaimonsa kanssa? Onko teillä elämässä aikaa aina se yksi viikko, sen jälkeen ei ole elämää enää? [/quote] Minulla ei ole mitään vikaa päässä. En vaan asettaisi itseäni sellaiseen tilaan alunperin, jossa mies haaveilee tuollaisesta. En ottaisi myöskään miestä, joka polttaa. Siten minun ei tarvisisi koskaan edes mainita siitä tai nalkuttaa asiasta. Maailma on täynnä miehiä. Valitsee sellaisen, joka vastaa omia arvoja ja jolla on samanlaiset elämäntavat. Ei tarvitse miettiä ryyppäkö vai ei ja reissako miesporukoissa.
[/quote]
Ei sille vaan mahda mitään, että jos jonkun mielestä suhde on kriisissä tai kokee jäävänsä kakkoseksi jos kumppani käy joskus kavereidensa kanssa reissussa, niin eittämättä tulee mieleen, että ei ole vintillä ihan kaikki kunnossa. Hyvä silti, että tiedostat ongelmasi, niin varmaan sellainen mieskin löytyy jolle tuollainen on ok. Itse tukehtuisin tuollaisen takiaisen kanssa suhteessa alta aikayksikön.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:40"]Miksi siitä nousee HIRVEÄ älämölö jos mies lähtisi kavereidensa kanssa viikoksi reissuun? Onko naiset jotenkin vammaisia vai miksi aikuinen ei pysty viikkoa selviämään yksin lasten kanssa? Vai onko kyseessä kateus tai mustasukkaisuus, "ei mies saa nauttia elämästä ilman minuuuu"?
Itse miehenä sanoisin vaimolle, että hyvää matkaa jos ehdottaisi itselleen reissua ja jättäisi lapset mulle. Vai onko kyse siitä, että naiset eivät luota miehiinsä ja elävät asenteella että "mies ei voi selvitä ilman minua koska olenhan minä Nainen ja Äiti"
Miksi ylipäätään naiset elää kuin pipo kireällä kokoajan?
[/quote]
Iso hah. Miehelle se on aivan ylivoimaista olla edes kaksi tuntia illalla omien lasten kanssa kun lasten äiti käy vanhempainillassa. Kun vaimo palaa niin kaikki on sekaisin ja vittu nyt on minun vuoro saada omaa aikaa.
Aloittajalla on syystä huono omatunto jota yrittää paikkailla. Onhan se että puoliso ja lasten isä lähtee niin kuin perheetön vetämään pään täyteen viinaa ja sekoilemaan vieraisiin naisiin jne aivan hävettävää.
Perheen perustanu elää perheen eikä ns kavereiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:34"]
[/quote]
Olet nähtävästi voimakkaasti läheisriippuvainen ja siten huonoa materiaalia parisuhteeseen normaaleiden kanssa. Mutta totta, kyllä sulle joku sopiva löytyy.
[/quote]
Näin sivullisena kommentoisin, etten minäkään lähtisi parisuhteeseen ihmisen kanssa, jolla täysin eri näkemys arjesta. En itse koe päihteidenkäyttöä tai omankin ajan viettämistä sinänsä minään dealbreakerinä, mutta kyllä se nyt paljon kertoo toisen motiiveista parisuhteessa olemisesta ettei sitä yhteistä aikaa löydy eikä viitsitä edes yrittää miellyttää kumppania. Silloin parisuhdetta ei ole luotu rakkaudesta kumppaniinsa vaan halusta saada itselleen kätevä omien tarpeiden palvelija.
Nimenomaan normaali, ei-läheisriippuvainen kieltäytyy kyseisestä kunniasta eikä ajattele, että "materiaalina" toimiminen olisi jokin velvollisuus.
Mulla ainakin pää räjähtäisi, jos mies sanoisi lähtevänsä viikon reissulle. Mä odotan kolmatta lastamme, tämä oli enempi miehen toiveesta, olen vaan monta vuotta vuoronperään imettänyt ja ollut raskaana. Nyt jo jos mies lähtee kavereidensa kanssa ulos mun tekisi mieli kuristaa se, koska "tehdään kulta kolmas lapsi, mä lupaan olla sun kanssa kaikki illat kotona lasten kanssa", kun sanoin että kaipaisin pään tuuletusta minäkin. No, tässä jamassa ollaan taas. En tajua miten se sai mut tähän houkuteltua.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:40"]Miksi siitä nousee HIRVEÄ älämölö jos mies lähtisi kavereidensa kanssa viikoksi reissuun? Onko naiset jotenkin vammaisia vai miksi aikuinen ei pysty viikkoa selviämään yksin lasten kanssa? Vai onko kyseessä kateus tai mustasukkaisuus, "ei mies saa nauttia elämästä ilman minuuuu"? Itse miehenä sanoisin vaimolle, että hyvää matkaa jos ehdottaisi itselleen reissua ja jättäisi lapset mulle. Vai onko kyse siitä, että naiset eivät luota miehiinsä ja elävät asenteella että "mies ei voi selvitä ilman minua koska olenhan minä Nainen ja Äiti" Miksi ylipäätään naiset elää kuin pipo kireällä kokoajan? [/quote] Koska moni nainen on miestä ahtaammalla. Siksi on pipo kireällä. Miehellä on työ ja kodin ulkopuolinen elämä. On rahaa. Naisella on se mies jos lapsia hoitaa kotona. Ei ole yhtä vapaa tekemään luovia valintoja. Siksi varmaan ahdistaa helpommin. Kotiäidillä ei ole hetkiä elämässä kun voisi kuvitella että onkin lapseton sinkku, sitä on kiinni siinä miehessä. [/quote] Ai. Kuka pakottaa olemaan kotona? Asutko Keniassa?
[/quote]
Ei kukaan pakota olemaan kotona, mutta esimerkiksi meidän perheessämme mies sai reissata ja elää miten halusi. Ei halunnut ottaa vastuuta lapsista (harrastuksista, koulunkäynnistä tai ruokkimisesta), edes silloin kun olin poissa. Toisin kuin oltiin sovittu. Jonkun on pakko hoitaa ne lapset. Myös iltaisin, vaikka päiväkodissa/koulussa olisivatkin. Enkä ole ainoa, jolla tällainen tilanne.
Ei tässä auta töissäkäynti ja päivähoito. Silloin saattaisi auttaa, jos saisi erittäin hyvää palkkaa, josta olisi varaa maksaa lastenhoitoapua silloin tällöin. Vaikka pidänkin työstäni ja rakastan lapsiani, voisin kerran kuussa välistä ottaa päivän, jona en olisi vastuussa yhtään mistään.
Onko tällaiset viikon lomat wt:n tapa? Omassa tuttavapiirissä tehdään lähinnä pitkiä viikonloppumatkoja kaveriporukalla.