Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisille on vaikeaa olla viikko lasten kanssa?

Vierailija
07.05.2015 |

Miksi siitä nousee HIRVEÄ älämölö jos mies lähtisi kavereidensa kanssa viikoksi reissuun? Onko naiset jotenkin vammaisia vai miksi aikuinen ei pysty viikkoa selviämään yksin lasten kanssa? Vai onko kyseessä kateus tai mustasukkaisuus, "ei mies saa nauttia elämästä ilman minuuuu"?

Itse miehenä sanoisin vaimolle, että hyvää matkaa jos ehdottaisi itselleen reissua ja jättäisi lapset mulle. Vai onko kyse siitä, että naiset eivät luota miehiinsä ja elävät asenteella että "mies ei voi selvitä ilman minua koska olenhan minä Nainen ja Äiti"

Miksi ylipäätään naiset elää kuin pipo kireällä kokoajan?

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:08"]

Miehetkö sitten pääsääntöisesti pärjäävät ilolla ja helposti viikon yksin lasten kanssa?

tässä menee monta asiaa sekaisin. Yksi on perheen resurssit. Onko yhden matka muilta pois? Onko se matka kohtuuttoman iso investointi vain yhteen perheenjäseneen?

toinen on yhteisen ajan ja lomien rajallisuus. Onko oikein käyttää kokonainen lomaviikko vain itseensä?

Kolmas on lasten hyvinvointi. Jos toinen vanhemmista ei hirveästi välitä olla lasten kanssa, se toinen joutuu kompensoimaan. Joku kantaa koko ajan vastuuta siitä, että lapsilla on sopivia vaatteita ja aamulla puetaan sukat jalkaan. Ja että purjoliisa syö tarpeeksi kalaa. Ja että lapset saavat talvella D-vitamiinia. Jääkaapissa on aina maitoa. Ranskankokeeseen on luettu. Futikseen kuskivuoro hoidetaan. Ja se vastuunkantaja ei ehkä oikein uskalla lähteä minnekään, kun se toinen ei toinen hoida hommiaan.

vasta sitten tulee tasa-arvo. Ihan turha sanoa, että vaimokin voisi lähteä muttei halua, jos vaimon haluttomuus johtuu edellä kuvatuista syistä.

[/quote]

Eli jos yksin selviäminen on hankalampaa, pitää toiselta kieltää meneminen? Sitäkö se parisuhteessa olo on, ei haluta venyä yhtään?

Aina rahan käyttö on jostain pois. Onko oikein, että perheen nainen ostaa sitä ja tätä, käy kampaajalla, käyttää meikkiä ja muuta itsekästä?

Ai, että ulkomaan reissuja ei voi tehdä koska maito, kala ja d-vitamiinit? Miten vaikeaa on ottaa D-vitamiini purkista ja jättää se maito kauppaan? Mihin ihminen tarvitsee märehtivän nelijalkaisen maitoa?

Vierailija
102/105 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 08:35"]

Viikko lasten kanssa? Mä olen ollut lapseni kanssa jo 5 vuotta.

[/quote]

Joo, mutta näyttää parisuhteessa elävälle olevan täysi mahdottomuus olla ilman miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:40"]Miksi siitä nousee HIRVEÄ älämölö jos mies lähtisi kavereidensa kanssa viikoksi reissuun? Onko naiset jotenkin vammaisia vai miksi aikuinen ei pysty viikkoa selviämään yksin lasten kanssa? Vai onko kyseessä kateus tai mustasukkaisuus, "ei mies saa nauttia elämästä ilman minuuuu"? Itse miehenä sanoisin vaimolle, että hyvää matkaa jos ehdottaisi itselleen reissua ja jättäisi lapset mulle. Vai onko kyse siitä, että naiset eivät luota miehiinsä ja elävät asenteella että "mies ei voi selvitä ilman minua koska olenhan minä Nainen ja Äiti"   Miksi ylipäätään naiset elää kuin pipo kireällä kokoajan? [/quote] Koska moni nainen on miestä ahtaammalla. Siksi on pipo kireällä. Miehellä on työ ja kodin ulkopuolinen elämä. On rahaa. Naisella on se mies jos lapsia hoitaa kotona. Ei ole yhtä vapaa tekemään luovia valintoja. Siksi varmaan ahdistaa helpommin. Kotiäidillä ei ole hetkiä elämässä kun voisi kuvitella että onkin lapseton sinkku, sitä on kiinni siinä miehessä. [/quote] Ai. Kuka pakottaa olemaan kotona? Asutko Keniassa?

[/quote]

Ei kukaan pakota olemaan kotona, mutta esimerkiksi meidän perheessämme mies sai reissata ja elää miten halusi. Ei halunnut ottaa vastuuta lapsista (harrastuksista, koulunkäynnistä tai ruokkimisesta), edes silloin kun olin poissa. Toisin kuin oltiin sovittu. Jonkun on pakko hoitaa ne lapset. Myös iltaisin, vaikka päiväkodissa/koulussa olisivatkin. Enkä ole ainoa, jolla tällainen tilanne.

Ei tässä auta töissäkäynti ja päivähoito. Silloin saattaisi auttaa, jos saisi erittäin hyvää palkkaa, josta olisi varaa maksaa lastenhoitoapua silloin tällöin. Vaikka pidänkin työstäni ja rakastan lapsiani, voisin kerran kuussa välistä ottaa päivän, jona en olisi vastuussa yhtään mistään.  

[/quote]

Miksi et ota? Tuskin miehesi oikeasti on sellainen apina joka on päivää osaa lastaan hoitaa? Miksi olet sellaisen kanssa? Itse miehenä sanon usein vaimolle, että ota ja mene lepäämään vaikka kylpylään viikonlopuksi. Hoitaisin lapset ja siivoisin kodin kyllä. Ei halua mennä aina, toisinaan menee.

Kyse on myös siitä, että mies saa hoitaa kotia omalla tavallaan. Tappaa kaiken halun jos ensimmäinen reaktio eukolta on "väärin tehty".

Vierailija
104/105 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
105/105 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:16"]

En tiedä, millainen aloittaja on, mutta tiedän, mitä jomman kumman poissaoloista minun miesystäväni kohdalla seurasi. Emme asuneet yhdessä (mies asui vielä melkein nelikymppisenä vanhempiensa luona) mutta mies vietti minun asunnossani paljon aikaa.

Mies palasi reissusta poikkeuksetta vähintään lievässä kankkusessa hengitys höyryten ja käveli vaatteet päällä suoraan peittojen alle nukkumaan. Heräsi sieltä sitten joko samana iltana tai seuraavana aamuna ja raahautui jääkaapille valittamaan, ettei ollut meetvurstia. Matkakassi lojui kylpyhuoneen lattialla merkkinä siitä, että likaiset vaatteet pitäisi pestä. Seksiä teki mieli heti herättyä, mutta harmitti, kun ei sitä saanut.

Kun minä palasin työmatkoiltani, mies oli saanut asuntoni juuri siihen kuntoon, että siivoaminen oli tarpeen. Mies ei itse nähnyt levällään olevia tavaroita, olutroiskeita sohvapöydällä tai pudonneita ruoanmurusia lattioilla ja oli ylpeä siitä, että oli vähän huuhdellut käyttämiään astioita ja nostanut niistä osan kuivauskaappiin. Pisimmät matkani kestivät yli kaksi viikkoa, ja kävi hyvin selville, miltä asunto alkaa näyttää, kun jälkiä ei koskaan siivota. Ja mies tietysti mankui seksiä ja oli sitä mieltä, että työmatkat tekivät minusta pahantuulisen ja seksuaalisesti kylmän.

Voi vain kuvitella, mikä tilanne olisi ollut, jos yhtälössä olisi ollut yksikin lapsi. Onneksi niin pitkälle ei päästy: päätin, että jos perustan perheen, perustan sen jonkun muun kanssa. Miehen päähän tämä ei millään mahtunut, koska hänhän oli niin kunnollinen mies. Ehkä löysi uuden, ehkä ei.

Ja toisenlaisiakin miehiä siis on, ja paljon. Mutta jos aloittaja on vähänkään exäni oloinen, en ihmettele vaimon vastarintaa.

[/quote]

Miksi epäilet, että AP voisi olla exäsi kaltainen? Vihaatko miehiä useinkin rivien välistä?

[/quote]

Kuinkas muuten sinun laitasi on, vihaatko naisia useinkin rivien välistä?

[/quote]

Antaako kirjoitukseni sellaista viitettä? Sinun kyllä lievästi antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä