Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisille on vaikeaa olla viikko lasten kanssa?

Vierailija
07.05.2015 |

Miksi siitä nousee HIRVEÄ älämölö jos mies lähtisi kavereidensa kanssa viikoksi reissuun? Onko naiset jotenkin vammaisia vai miksi aikuinen ei pysty viikkoa selviämään yksin lasten kanssa? Vai onko kyseessä kateus tai mustasukkaisuus, "ei mies saa nauttia elämästä ilman minuuuu"?

Itse miehenä sanoisin vaimolle, että hyvää matkaa jos ehdottaisi itselleen reissua ja jättäisi lapset mulle. Vai onko kyse siitä, että naiset eivät luota miehiinsä ja elävät asenteella että "mies ei voi selvitä ilman minua koska olenhan minä Nainen ja Äiti"

Miksi ylipäätään naiset elää kuin pipo kireällä kokoajan?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:58"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:48"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:41"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:31"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:02"] Kai sinä lapsia hankkiessasi tiesit, että tulet menettämään vapautesi lähteä kavereiden kanssa spontaanisti reissuun ja muutenkin säädellä omaa elämääsi? Jos tämä asia on sinulle tärkeä, sitten ei tietenkään kannata hankkia lapsia. Tämän pitäisi olla itsestäänselvyys. [/quote] Ei, että lasten isä ei saa säädellä omaa elämäänsä? Ollenkaan? [/quote] Lapsen vanhemmat menettävät vapauden säädellä omaa elämäänsä. Lapsen tarpeet ja hyvinvointi asettavat rajat sille, minkälaista elämää vanhempi voi elää. (Tai näin ainakin pitäisi olla. Huonot vanhemmat ovat sitten asia erikseen.) Lapseton on perustavanlaatuisella tavalla enemmän oman elämänsä herra kuin vanhempi. Tässä ei pitäisi olla mitään kiistanalaista. -14 [/quote] Niin, että lasten hyvinvointi estää sen että isä ei voi mennä viikoksi reissuun kaveriensa kanssa? Niinkö? Onko äiti vammainen vai miksi ei pärjää? [/quote] Kyllä se voi estää. Kunkin perheen tilanne on omanlaisensa. Jos on syytä epäillä, että lapsi kärsisi siitä, että isä lähtee viikoksi reissuun, isä ei lähde. Niin yksinkertaista se on. -14 [/quote] Naisellako se valta on epäillä ja päättää? Entä jos mies epäilee, että hänen reissu parantaa hänen elämän laatuaan? Naisellako oikeasti on valta päättää, että perheellisen elämä pitää juuri niin vittumaisen kurjaa kuin mahdollista jotta se olisi "laadukasta perhe-elämää"? [/quote] Ai kysyt että naisellakp on valta päättää siitä että olisi mahdollisimman vittumaista perheessä? No kenellä sitten? Miehelläkö olisi oikeus päättää asiasta? Ja millä perusteella jos ei kerran naisellakaan? [/quote] Miehellä on oikeus päättää omasta toiminnastaan ja tehdä ratkaisuita ollaakseen onnellisempi.

[/quote]

Naisella on oikeus myös valita miehensä ja vaihtaa, jos nykyisellä on täysin eri arvot ja käsitys suhteesta.
[/quote]
Tietenkin, eihän mieskään siinä kuin voita jos eukko on kahlitseva idiootti.

Vierailija
22/105 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko lasten kanssa? Mä olen ollut lapseni kanssa jo 5 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:54"]

Monissa lapsiperheissä sekä raha että yhteinen aika ovat kortilla. Jos rahat ovat kovin tiukoilla, yhden perheenjäsenen viikon matka voi tarkoittaa sitä, että sinä vuonna muut eivät juuri matkustakaan. Tai jos äiti on muutenkin kaikki päivät kotona lasten kanssa ja mies pitkät päivät töissä, voi olla, että perheen yhteinen aika tulisi tarpeeseen, samoin parisuhdeaika ilman lapsia. Tässä nyt vain pari vaihtoehtoa.

Noin yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että perheessä ja parisuhteessa pitäisi pyrkiä järjestämään ajankäyttö niin, että kaikilla on hyvä olla. Sitä yhteistä aikaa tarvitaan ehdottomasti, muutenhan kyseessä ei ole mikään perhe/parisuhde, mutta kyllä omaakin aikaa on oltava. Monesta asiasta riippuu, onko sopiva määrä omaa aikaa yksi baari-ilta, kuukausi kalalla Lapissa vai jotain siltä väliltä.

[/quote]

Nainen voi harkita myös niin extremeä kuin se, että menee töihin ja laitetaan lapset päiväkotiin! Saa rahaa eikä tarvitse vinkua, että on aina kotona ilman miestä. Ihan hyvin voi molemmat lomailla erikseenkin.

[/quote]

no älä sitten ihmettele, kun naiset ei kovin kauan pysy kainalossa :) niinkun vink vink meinaan jos et muuten ymmärrä ;) Vaihtaisin miestä, joka haluaa aina lomailla erikseen. Etsisin miehen joka haluaa elää minun kanssani, en miestä jolle olen joku kotiorja ja pallo jalassa.
[/quote]
Ja minä vaihtaisi naista joka käsittää satunnaiset omat lomat "aina menemiseksi". En halua ihmistä jolla ei ole maalaisjärkeä ja lempeyttä. Rasittavia te tunteella kilahtavat.

Vierailija
24/105 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lomailin viikon siskoni ja äitini kanssa, mieheni viikon kavereidensa kanssa. Molemmilla meni hyvin kotona. Minusta on kyllä silti kivempaa lomailla perheen kanssa, lapset kasvavat nopeasti ja haluan oppia tuntemaan lapseni ihmisinä. 

Vierailija
25/105 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 15:35"]Kannattaa varmaan miettiä siinä vaiheessa kun niitä jalkoja aukoo, että monestako selviää yksin.
[/quote]
Miehellähän ei ole mitään osaa eikä arpaa siihen "jalkojen aukomiseen" ja sikiämiseen... Hyi miten epäkunnioittavaa puhetta. Ihme sikapossu.

Vierailija
26/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän nyt yleistä aika pahasti?

Vierailija
27/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin viimeksi vaimosi on ollut viikon lomalla ja sinä olet huolehtinut lapsista? Ihan uteliaisuudesta kysyn.

Vierailija
28/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että nimeomaan miehet eivät edes voisi kuvitella että vaimo tekisi noin. Toki poikkeuksia on kutwn sinä.

Naisilla taas syyt todennäköisesti raha ja se että toivoisi yhteistä lomaa ja pääsyä itsekin lomalle. Sitä aikaa kun ei viikon l8mille kovin usein ole. Ja joillain tietysti mustasukkaisuus, jonka luulisin johtuvan myös ihan miehistä itsestään. Viikonloppuloma lontoossa kavereiden kesken olisi mulle ok, mutta viikko thaimaassa ei.

Vierailija
29/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytäänpä samaa miehiltä. Ehkä aloittaja vaan on jotenkin epäluotettava, tai sitten vaimo on miehestään riippuvainen.

Lapsen pitää olla vähintään kouluiässä, jotta voi jäädä viikoksi isänsä kanssa. Silloin saa ruokaa ja vaatteita, sekä itselleen että isälle.

Vierailija
30/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli just reissussa. Kannustin menemään. Mutta aika usein vastustelu johtuu juuri siitä, että monien miesten mielestä ei olisi ok, että nainen tekee samanlaisen reissun.

Vierailija
31/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joillain ukoilla ei ole mitään käsitystä mitä se oleminen on niiden omien muksujen kanssa,yhdestä illastakaan ei moni selviä.näin äitienpäivän alla ukot voisvatkin muistaa vaimojaan ottamalla vastuuta jälkikasvustaan,vaimolle lahjaksi vaikka hemmotteluilta tyttöjen kesken tai kävishän se viikkokin oikein mukavasti.

Vierailija
32/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa lapsiperheissä sekä raha että yhteinen aika ovat kortilla. Jos rahat ovat kovin tiukoilla, yhden perheenjäsenen viikon matka voi tarkoittaa sitä, että sinä vuonna muut eivät juuri matkustakaan. Tai jos äiti on muutenkin kaikki päivät kotona lasten kanssa ja mies pitkät päivät töissä, voi olla, että perheen yhteinen aika tulisi tarpeeseen, samoin parisuhdeaika ilman lapsia. Tässä nyt vain pari vaihtoehtoa.

Noin yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että perheessä ja parisuhteessa pitäisi pyrkiä järjestämään ajankäyttö niin, että kaikilla on hyvä olla. Sitä yhteistä aikaa tarvitaan ehdottomasti, muutenhan kyseessä ei ole mikään perhe/parisuhde, mutta kyllä omaakin aikaa on oltava. Monesta asiasta riippuu, onko sopiva määrä omaa aikaa yksi baari-ilta, kuukausi kalalla Lapissa vai jotain siltä väliltä.

Vierailija
33/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, riippuu lasten iästä ja perheen tilanteesta. Toki se nainen mieluusti jää parin kouluikäisen kanssa kahden vaikka hiihtolomaksi, jos mies ei lomaa saa ja menee vaikka mummolaan tai serkuille. Mutta jos perheessä on koliikkiset kaksosvauvat ja uhmaikäinen, niin ei varmaan nainen kauheasti ihastu, jos miehen pitää päästä kaveriporukan kanssa ryyppy/harrastusreissulle. Ja mitä tulee vaimon omiin reissuihin: moni karsastaa reissuun lähtöä, jos tietää, että sillä viikolla lapset saavat syötäväksi pelkkää pizzaa, jos edes mitään saavat, eikä kertaakaan pesulla käydä, eikä hampaita pestä. Oikeasti, kyse ei ole siitä, että miehellä ei saisi olla mukavaa ilman naista, vaan siitä, että asiallisia hommia ei hoideta, edes minimitasolla.

Vierailija
34/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä se vaimo ensin lomalle. Eiköhän tuossa ole se ongelma, että hän tietää että se hänen lomansa ei tule koskaan toteutumaan. Suunnitelma muuttuu heti kun se miehen oma loma on pidetty.

Vierailija
35/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä tulisi miehen kanssa mieleenkään lähteä viikon reissulle kavereiden kanssa. Ei siinä, varmaan molemmat siihen annettais mahdollisuus, mutta meillä on niin vähän lomaa töistä, että vietämme sen mieluiten perheen kanssa reissaten. Joku viikonloppu, tai pitkä viikonloppu nyt vielä menee ja sellaisia välillä teemmekin.

Mikä on sanottu syyksi, ettei voisi lähteä viikoksi? Sekö vain, ettei jaksa olla lasten kanssa yksin? Kuinka monta lasta? Minkä ikäisiä? Monen pienen kanssa voi yksin viikko tuntuakin aika raskaalta, varsinkin jos vaikka nukkuvat huonosti. Vähän enemmän tietoa kiitos!

Vierailija
36/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkis vaan senkin päivän kun mies vuorostaan jäisi koliikkikqksosten kanssa viikoksi .

Vierailija
37/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vähemmän kärjistetysti, mutta olen huomannut että kun mies lähtee reissuun niin siitä tulee hirveää purnaamista.

Itse olen ollut monta viikkoa yksin lasten kanssa kun vaimo ollut töidensä takia eripaikkakunnalla, mutta kun itsellä olisi työreissu niin aivan älytön se purnaamisen määrä. Ei se ettö on joskus ollut lasten kanssa kotona niin oikeuta sitä käyttämään korttina loppua elämää. Kun molemmat on töissä niin pitäisi myös sit olla samat säännöt molemmille.

Vierailija
38/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä lapsia hankkiessasi tiesit, että tulet menettämään vapautesi lähteä kavereiden kanssa spontaanisti reissuun ja muutenkin säädellä omaa elämääsi? Jos tämä asia on sinulle tärkeä, sitten ei tietenkään kannata hankkia lapsia. Tämän pitäisi olla itsestäänselvyys.

Vierailija
39/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 12:53"]

Lapsen pitää olla vähintään kouluiässä, jotta voi jäädä viikoksi isänsä kanssa. Silloin saa ruokaa ja vaatteita, sekä itselleen että isälle.

[/quote]

Öö, whaat? Mikäs miesvihaaja se siellä ulisee? Miksi mies ei osaa olla lasten kanssa siinä missä nainenkin?

Vierailija
40/105 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on monella naisella kova kiire todistella kuinka mies ei mitenkään voi pärjätä lasten kanssa yksinään, toisena päivänä sitten valitetaan, kun miehiä ei kiinnosta osallistua lastenhoitoon. Miksiköhän ei kiinnosta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä