Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sodan pelko ajaa ihmiset irtisanoutumaan reservistä?

Vierailija
05.05.2015 |

http://www.hs.fi/kotimaa/a1430790768484

Miksi ihmiset haluavat irtisanoutuvat reservistä? Ymmärrrän ettei nuorena poikana halua mennä armeijaan kun naiset ja ryyppääminen kiinnostaa enemmän, mutta että siitä haluaa irti jo armeijan käyneenä.

Kysynkin eroneilta, miksi?

Jos sota syttyy, kenen maata mielestäsi pitäisi puolustaa? Jos ei kenenkään, onko mielestäsi ok, että suomalaiset naiset joutuvat valloittajien raiskaamiksi ja että menetät kaiken omaisuutesi heille?

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:07"]

En saa suomalaisilta naisilta pillua enkä kelpaa parisuhteeseen, en omista kuin koti-irtaimiston ja sekin kirppiskamaa, olen työtön ja sukukin jo suurelta osin hautuumaalla. Kaverit ovat aikuisia miehiä, jotka osaavat huolehtia itse itsestään. En erityisesti pidä suomalaisista ihmisistä enkä tämän maan ilmastosta.

Miksi ihmeessä lähtisin sotimaan? Jotta saisin tulevaisuudessakin työmarkkinatukea + mahdollisen pakon osallaistua kuntouttavaan työtoimintaan tms. orjuutukseen?

En ole ainoa kaltaiseni tässä maassa.

[/quote]Älä ruikuta, vaan etsi sitten parempi maa asua. Kummasti nuo työmarkkinatuet ym. tuntuu noille ruikuttajille maistuvan.

Vierailija
62/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:08"]

"Koulutuksen vaatimalla tavalla", eli ei eturintamassa. Opitaanko tekopyhyys armeijassa vai tuleeko ihan luonnostaan?

[/quote]

Itse olen myös nainen, joka on käynyt armeijan (olen ollut myös kertaamassa) ja minun sijoitukseni on etulinjassa. Ihan jo koulutuksen vuoksi.

En ole mitenkään lähtemässä karkuun, oma oli valintani ja tiesin tasan tarkkaan, että asevelvollisuus ei lopu armeijan käyntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:47"]Ei eroaminen auta jos tulee todellinen tilanne. Siinä vaiheessa pidetään kutsunnat näille jotka ei kuulu reserviin ja sinnehän lähdet jos käsky tulee. Eroamalla pääsee ainoastaan eroon kertausharjoituksista.   [/quote] Tuskin edes päästävät jos sanon että kun rynkyn annatte käteen niin alan ampumaan omia.Vihaan tätä maata ja toivon että venäjä pyyhkäsis yli niin että heilahtaa.

[/quote]Suosittelen menemään armeijaan itä-rajan toiselle puolelle.
[/quote]
Niin menenkin jos sota tulee.

Vierailija
64/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:43"]

Sota = Satoja tuhansia kuolleita miehiä, pääasiassa työväenluokasta, lopputulos: varma ja armoton tappio

Antautuminen = Ei kuolleita, varma ja armollinen tappio.

[/quote]

Sulle voisi jo sanoa, että lukeminen kannattaa muuten aina. Jospa vaikka palan venäjän miehittämien valtioiden "antautumisen" historiankirjoja hiukan selailisit. Että miten armollista se tappio voikaan olla.

[/quote]

Mieluummin seuraan mitä ympärillä tapahtuu tässä ajassa. Suosittelen muillekin.

[/quote]

Ilmeisesti päässäsi on ämpäri, muuten tuo lausunto ei ole loogisesti selitettävissä.

Vierailija
65/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:35"]

Itseäkin sota pelottaa, vaikka aiemmin tuli ajateltuna ettei sellaista nyt nykyaikana länsimaissa voi tapahtua, niin vaan unkarikin joutui sotimaan. . En kuitenkaan irtisanoudu, sillä olen saanut erikoisjoukoissa koulutukseni ja se on varmasti ollut kallista. Kerta olen vapaaehtoisesti koulutuksen halunnut, mielestäni velvollisuuteni on toimia sen puitteissa jos tarve vaatii. . Tämän uskallan luvata senkin takia, että en voi toimia koulutustani vastaavassa tehtävässä kuin 30-vuotiaaksi saakka ja naisena en tiedä pääsisinkö sittenkään? En kuitenkaan joudu tietojen, taitojen, sotilasarvon ja siivilissä hankitun koulutuksen takia tykinruuaksi vaan johonkin ryhmänjohtamis/asiantuntijatehtäviin.

[/quote]Naisisllta tuntuu olevan nykyään enemmän munaa kuin miehillä.

[/quote]

Tyhmiä ne on.

Hyvä olla "munaa" kun itse ei tarvitse ede mennä sinne armeijaan. Naiset huutavat suuna päänä että mies on sellainen joka käy armeijan kun itse ei sinne tarvitse mennä. Sitten ne huutavat että miesten pitää puolustaa maata sodassa kun itse ne istuu kotona suojassa.

Minä kutsun sellaista kaksinaismoralistiksi ja pelkuriksi
[/quote]

Tyhmyydestä voin olla sen verran samaa mieltä, että laitoin just viestissäni Unkarin sotimaan... Kaksinaismoralismia ja pelkuruutta en kuitenkaan nää? Sillä juuri naisena kerroin käyneeni armeijan ja etten aio erota reservistä.
[/quote]
Hyvä että edes yksi nainen jää sotimaan. Ani harva nainenhan armeijaa edes käy, miehistä 2/3 suorittaa varusmiespalveluksen.

Vierailija
66/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:50"] [quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:47"]Ei eroaminen auta jos tulee todellinen tilanne. Siinä vaiheessa pidetään kutsunnat näille jotka ei kuulu reserviin ja sinnehän lähdet jos käsky tulee. Eroamalla pääsee ainoastaan eroon kertausharjoituksista.   [/quote] Tuskin edes päästävät jos sanon että kun rynkyn annatte käteen niin alan ampumaan omia.Vihaan tätä maata ja toivon että venäjä pyyhkäsis yli niin että heilahtaa. [/quote]Suosittelen menemään armeijaan itä-rajan toiselle puolelle. [/quote] Niin menenkin jos sota tulee.

[/quote]Mene jo. Älä jää tänne yhteiskunnan rasitteeksi.

Vierailija
67/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:07"]En saa suomalaisilta naisilta pillua enkä kelpaa parisuhteeseen, en omista kuin koti-irtaimiston ja sekin kirppiskamaa, olen työtön ja sukukin jo suurelta osin hautuumaalla. Kaverit ovat aikuisia miehiä, jotka osaavat huolehtia itse itsestään. En erityisesti pidä suomalaisista ihmisistä enkä tämän maan ilmastosta.

Miksi ihmeessä lähtisin sotimaan? Jotta saisin tulevaisuudessakin työmarkkinatukea + mahdollisen pakon osallaistua kuntouttavaan työtoimintaan tms. orjuutukseen?

[/quote]
Mulla ihan sama juttu.Ei todellakaan kiinosta mitä tälle maalle käy.

Vierailija
68/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:43"]

Sota = Satoja tuhansia kuolleita miehiä, pääasiassa työväenluokasta, lopputulos: varma ja armoton tappio

Antautuminen = Ei kuolleita, varma ja armollinen tappio.

[/quote]

Sulle voisi jo sanoa, että lukeminen kannattaa muuten aina. Jospa vaikka palan venäjän miehittämien valtioiden "antautumisen" historiankirjoja hiukan selailisit. Että miten armollista se tappio voikaan olla.

[/quote]

Miehitys on edessä joka tapauksessa jos venäjä niin haluaa. Sitä ei rintamakarkuruus muuta miksikään. 

Vierailija
69/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:35"]

Itseäkin sota pelottaa, vaikka aiemmin tuli ajateltuna ettei sellaista nyt nykyaikana länsimaissa voi tapahtua, niin vaan unkarikin joutui sotimaan. . En kuitenkaan irtisanoudu, sillä olen saanut erikoisjoukoissa koulutukseni ja se on varmasti ollut kallista. Kerta olen vapaaehtoisesti koulutuksen halunnut, mielestäni velvollisuuteni on toimia sen puitteissa jos tarve vaatii. . Tämän uskallan luvata senkin takia, että en voi toimia koulutustani vastaavassa tehtävässä kuin 30-vuotiaaksi saakka ja naisena en tiedä pääsisinkö sittenkään? En kuitenkaan joudu tietojen, taitojen, sotilasarvon ja siivilissä hankitun koulutuksen takia tykinruuaksi vaan johonkin ryhmänjohtamis/asiantuntijatehtäviin.

[/quote]

Länsimaissa? Unkari?

Vierailija
70/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa suomalaisilta naisilta pillua enkä kelpaa parisuhteeseen, en omista kuin koti-irtaimiston ja sekin kirppiskamaa, olen työtön ja sukukin jo suurelta osin hautuumaalla. Kaverit ovat aikuisia miehiä, jotka osaavat huolehtia itse itsestään. En erityisesti pidä suomalaisista ihmisistä enkä tämän maan ilmastosta.

[/quote]

Mikset muuta pois?

Vierailija
71/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:35"]

[/quote]Naisisllta tuntuu olevan nykyään enemmän munaa kuin miehillä.
[/quote]
Ainakin anonyymeillä keskustelupalstoilla ;)
[/quote]
Kellä olisi kiinnostusta huvikseen kiillotella "virtuaaliminän" haarniskaa saduilla? Itse olen ainakin (vähän lapsellisen) ylpeä omasta koulutuksestani ja sotilasarvostani. Ei monikaan nainen ole yltänyt samaan. Alunperin halusin suorittaa palveluksen "huvikseen" haastaakseni itseäni, saadakseni itseni samalle viivalle miesten kanssa ja saadakseni hyödyllistä oppia myös siviiliuralle. Näistä vähemmän isänmaallisista syistä huolimatta, en aio erota reservistä, vaan aiemman viestin mukaan aion tarpeen mukaan toimia koulutukseni vaatimalla tavalla.
[/quote]
Ai kenellä olisi av:lla kiinnostusta kertoa sankaritarinoita naisista, ja sen jälkeen kommentoida omaa tarinaansa miehiä halventamalla? Aika monella tämän palstan miesvihaajalla.

Vierailija
72/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei te lapset ja vanhukset,
Kaikki äidit ja morsiamet.
Niin kauan teillä suojattu lies'
kun on pystyssä ykskin mies!
M53

Vierailija
73/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa ap, että yksi syy reservin hylkäämiseen on se, että ihmiset eivät henkensä puolesta halua puolustaa suomalaisuutta. Kaikille se, että voi sanoa olevansa suomalainen, ei ole mikään kunnia tai ylpeuden aihe. Ei se ole ihmekään. Himoitsemme ulkomaisia tuotteita, olemme kansainvälisen talouden ajopuuna, ihailemme ulkomaisia muusikoita ja urheilijoita ja monet tuntevat suurempaa yhteenkuuluvuutta ulkomaisten idoliensa, kuin naapureiden kanssa. Aika vähän on kotimaisia instituutioita, joita ihmiset haluavat vaalia omalla hengellään. Harva omistaa enää maata, joten siteet Suomeen ovat aika vähäiset. Aikaisempien sotien perusteella ihmiset myös tiedostavat että sodan hyödyt ja haitat jakautuisivat epätasaisesti suomalaisten kesken, vaikka sota voitettaisiin torjuntavoitolla Tavallaan olemme siinä mielessä valistuneempia ihmisiä. Valistumisen kautta monet ovat myös oivaltaneet, että ihmisen murha on murha sodassakin. Enää ei voida piilottaa sitä mielikuvaa propagandalla. 

Kyse siis ei ehkä ole siitä että sota pelottaa, vaan siitä ettei siinä nähdä mitään järkeä. Kuten jo sanottu, Suomi tuskin Venäjää voittaisi. Se tulisi aina olemaan uhkana vaikka jonkunlainen lepo solmitaan ja itsenäisyys näennäisesti säilytetään. Sitä sopiikin kysyä että haluaako sen puolesta kuolla.

Vierailija
74/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:50"] [quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:47"]Ei eroaminen auta jos tulee todellinen tilanne. Siinä vaiheessa pidetään kutsunnat näille jotka ei kuulu reserviin ja sinnehän lähdet jos käsky tulee. Eroamalla pääsee ainoastaan eroon kertausharjoituksista.   [/quote] Tuskin edes päästävät jos sanon että kun rynkyn annatte käteen niin alan ampumaan omia.Vihaan tätä maata ja toivon että venäjä pyyhkäsis yli niin että heilahtaa. [/quote]Suosittelen menemään armeijaan itä-rajan toiselle puolelle. [/quote] Niin menenkin jos sota tulee.

[/quote]Mene jo. Älä jää tänne yhteiskunnan rasitteeksi.
[/quote]Jäämpäs.Mitä enemmän saan aiheutettuja kuluja ja haittaa tälle paska maalle sen parempi.

Vierailija
75/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reservistä ei voi erota, sodan syttyessä kieltäytyjät pannaan vankilaan. Tai ammutaan.

Vierailija
76/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:45"]

Reservistä ei voi erota, sodan syttyessä kieltäytyjät pannaan vankilaan. Tai ammutaan.

[/quote]En ole niin varma, että toimitaanko näin nykypäivänä. Toki pitäisi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Siviilipalvelus_Suomessa

Vierailija
77/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEH, HEH, HEH, HEH... (makeaa naurua).

Sotatilassa vallitseva lainsäädöntö poikkeaa rajusti nykyisestä ja siksi on täysin turha ajatella, että asellista tehtävää voisi silloin vältellä kuten rauhanaikana. Jokaiselle omin jaloin liikkuvalle löytyy varmasti tehtävää. Muille sitten puhdasta käsityötä. Sota-ajan laki säätää ns. työvelvollisuuden.

Rajat suljetaan ja maasta ei poistu yksikään suomenkansalainen ilman erikoislupaa.

Kaikki ulkomailla oleskelevat suomenkansalaiset ovat velvollisia palamaan kotimaahansa omalla kustannuksellaan. Tottelemattomista tehdään Interpolille etsintäkuulutus ja kotona odottaa sitten kenttäoikeus ja varoitukseksi muille vitkuttelijoita ammutaan ihan varmasti.

Terveisin:

resalik

Vierailija
78/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eihän suomi ole kuin tarjonnut minulle rauhallisen opettavaisen ja terveen elämän. Samaa tuskin voi sanoa saman ikäinen velivenäläinen. Sitten toisaalta ei kyllä hirveästi haluttaisi puollustaa suomen myyjiä ja kaikenlaisia vasemmisto hyysääjiä jotka haluaa tuhota suomen vaikka sotaa ei olisi tulossakaan. Raskaalla työllä rakennettu maa jossa suomalaisilla on helppo ja turvallista elää kuolemaan asti. Miettikää kuinka moni on saanut saman mahdollisuuden. Kyllä haluaisin kaikille läheisilleni saman.

Vierailija
79/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:52"]

Kyllä teillä on saamattomia miehiä jos pitää aseista kieltäytyä, ensimmäisenä rajalle vaan tuollaiset ja nappi otsaan... 

[/quote]

Mites sitten naiset joilla ei ole minkäänlaista ase- tai lottakoulutusta? Mitä hyötyä heistä on jos sota joskus syttyy? Ei taida suurin osa nirppanokkaisista 20-30 v tylleröistä osata edes mitata kuumetta, pitäisikö nekin viedä eturintamaan tai johonkin bunkkeriin "viihdytysjoukkoihin"?

Vierailija
80/134 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:11"]

[/quote]Älä ruikuta, vaan etsi sitten parempi maa asua. Kummasti nuo työmarkkinatuet ym. tuntuu noille ruikuttajille maistuvan.

[/quote]

Halvemmaksi yhteiskunnalle tulee maksaa ne tuet kuin viedä vankilaan. Se vasta maksaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi