Sodan pelko ajaa ihmiset irtisanoutumaan reservistä?
http://www.hs.fi/kotimaa/a1430790768484
Miksi ihmiset haluavat irtisanoutuvat reservistä? Ymmärrrän ettei nuorena poikana halua mennä armeijaan kun naiset ja ryyppääminen kiinnostaa enemmän, mutta että siitä haluaa irti jo armeijan käyneenä.
Kysynkin eroneilta, miksi?
Jos sota syttyy, kenen maata mielestäsi pitäisi puolustaa? Jos ei kenenkään, onko mielestäsi ok, että suomalaiset naiset joutuvat valloittajien raiskaamiksi ja että menetät kaiken omaisuutesi heille?
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:30"]
Onko se nyt niin nykypäivänä, ettei kieltäytyjiä enää teloiteta kuten viime sodassa?
[/quote]
ei pidä paikkaansa. Sodan tullessa tilanne on toisin. Spollin tullessa hakemaan - purnaus tietää kuulaa kalloon " pakoyrityksestä".
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:35"] Itseäkin sota pelottaa, vaikka aiemmin tuli ajateltuna ettei sellaista nyt nykyaikana länsimaissa voi tapahtua, niin vaan unkarikin joutui sotimaan. . En kuitenkaan irtisanoudu, sillä olen saanut erikoisjoukoissa koulutukseni ja se on varmasti ollut kallista. Kerta olen vapaaehtoisesti koulutuksen halunnut, mielestäni velvollisuuteni on toimia sen puitteissa jos tarve vaatii. . Tämän uskallan luvata senkin takia, että en voi toimia koulutustani vastaavassa tehtävässä kuin 30-vuotiaaksi saakka ja naisena en tiedä pääsisinkö sittenkään? En kuitenkaan joudu tietojen, taitojen, sotilasarvon ja siivilissä hankitun koulutuksen takia tykinruuaksi vaan johonkin ryhmänjohtamis/asiantuntijatehtäviin. [/quote] Varmaan nuo eroajat onkin sitä tykinruokaenemmistöä. [/quote] Niin varmaan onkin, mutta tässä pätee sama kuin koulutuksen kentälläkin. Mitä enemmän on valmis satsaamaan koulutukseen ja mitä pidemmälle kouluttautuu, sitä paremman tulotason ja aseman yhteiskunnassa saa (näin yleistäen). Kaikilla ei tietenkään ole täysin yhtälaiset mahdollisuudet käytännössä. . Sama pätee armeijassa, 6kk miehistö on epäedullisemmassa asemassa kuin erikoisjoukoissa palvellut auk:n/ruk:n käynyt. Toki tehtävät ovat vaativampia, mitä ylemmäs tai mitä erikoistuneempiin taitoihin mennään, mutta silloin on helpompi itse päästä vaikuttamaan omaan toimintaansa, eikä jäädä ns. tykinruoaksi.
[/quote]
Sota kestää max kuukauden jonka jälkeen koko Suomen armeijan on tuhottu. Ihan sama missä asemassa toimit.
[/quote]
"koko suomen armeija tuhottu" en usko, että siellä taistellaan viimeiseen mieheen..
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:35"]
Itseäkin sota pelottaa, vaikka aiemmin tuli ajateltuna ettei sellaista nyt nykyaikana länsimaissa voi tapahtua, niin vaan unkarikin joutui sotimaan. . En kuitenkaan irtisanoudu, sillä olen saanut erikoisjoukoissa koulutukseni ja se on varmasti ollut kallista. Kerta olen vapaaehtoisesti koulutuksen halunnut, mielestäni velvollisuuteni on toimia sen puitteissa jos tarve vaatii. . Tämän uskallan luvata senkin takia, että en voi toimia koulutustani vastaavassa tehtävässä kuin 30-vuotiaaksi saakka ja naisena en tiedä pääsisinkö sittenkään? En kuitenkaan joudu tietojen, taitojen, sotilasarvon ja siivilissä hankitun koulutuksen takia tykinruuaksi vaan johonkin ryhmänjohtamis/asiantuntijatehtäviin.
[/quote]Naisisllta tuntuu olevan nykyään enemmän munaa kuin miehillä.
[/quote]
Tyhmiä ne on.
Hyvä olla "munaa" kun itse ei tarvitse ede mennä sinne armeijaan. Naiset huutavat suuna päänä että mies on sellainen joka käy armeijan kun itse ei sinne tarvitse mennä. Sitten ne huutavat että miesten pitää puolustaa maata sodassa kun itse ne istuu kotona suojassa.
Minä kutsun sellaista kaksinaismoralistiksi ja pelkuriksi
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:35"]
Itseäkin sota pelottaa, vaikka aiemmin tuli ajateltuna ettei sellaista nyt nykyaikana länsimaissa voi tapahtua, niin vaan unkarikin joutui sotimaan. . En kuitenkaan irtisanoudu, sillä olen saanut erikoisjoukoissa koulutukseni ja se on varmasti ollut kallista. Kerta olen vapaaehtoisesti koulutuksen halunnut, mielestäni velvollisuuteni on toimia sen puitteissa jos tarve vaatii. . Tämän uskallan luvata senkin takia, että en voi toimia koulutustani vastaavassa tehtävässä kuin 30-vuotiaaksi saakka ja naisena en tiedä pääsisinkö sittenkään? En kuitenkaan joudu tietojen, taitojen, sotilasarvon ja siivilissä hankitun koulutuksen takia tykinruuaksi vaan johonkin ryhmänjohtamis/asiantuntijatehtäviin.
[/quote]
Ainakin anonyymeillä keskustelupalstoilla ;)
Olisihan se tietysti mukava puolustaa maata, jos olisi kunnon kalusto sitä varten. Ihmismäärä ei nykysodissa ole määrävä tekijä vaan kalusto.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:54"]
Siinäpähän kouluttautuvat niin korkealle kuin haluavat. Turha silti luulla, että kuolisin tämän eliitin sotilaallisen kunnianhimon puolesta. Ette ole niin ihmeellisiä kuin mitä teille on kerrottu.
[/quote]Minkä eliitin? Maan puolustaminen miehittäjiltä ei liity eliittiin millään tavalla. Toivottavasti sossutuet lakkautettaisiin, niin alkaisi ihmiset ymmärtää kuinka hyvin heidän asiansa on. Ja koulutus ja terveydenhuolto maksullisiksi tietenkin.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:35"]
[/quote]
Tyhmiä ne on.
Hyvä olla "munaa" kun itse ei tarvitse ede mennä sinne armeijaan. Naiset huutavat suuna päänä että mies on sellainen joka käy armeijan kun itse ei sinne tarvitse mennä. Sitten ne huutavat että miesten pitää puolustaa maata sodassa kun itse ne istuu kotona suojassa.
Minä kutsun sellaista kaksinaismoralistiksi ja pelkuriksi
[/quote]
Tyhmyydestä voin olla sen verran samaa mieltä, että laitoin just viestissäni Unkarin sotimaan... Kaksinaismoralismia ja pelkuruutta en kuitenkaan nää? Sillä juuri naisena kerroin käyneeni armeijan ja etten aio erota reservistä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:08"]Naisena voisin sanoa, että pako ruotsiin tai saksaan luultavasti pienentää raiskausriskiä, ja ihan sama miten sille omistavan luokaan pääomalle käy. Sitä paitsi ihan samanlainen tuho ja raiskaus on edessä vaikka muutama satatuhatta suomalaista kävisi siellä rajalla onneaan koettelemassa.
[/quote]
Suomalaiset ei halua somaleita yms. tänne, miksi oletat, että sut otettaisiin mihinkään?
Armeijan johdolla ei ole mandaattia jos sitä ei haluta totella. Miten ihmeessä täällä puhutaan niinkuin muutama sotahimoinen ihminen pystyisi halutessaan siirtelemään kansaa rajalle kuolemaan. Hallitus vaihtuu neljän vuoden välein eikä siellä ole kenelläkään valtaa päättää toisten kuolemasta. Jos täällä halutaan jonkunlainen taistelumoraali herättää, niin se ei onnistu kuin omalla esimerkillä. Enpä vaan paljoa usko, että Stubb ja Sipilä lähtee eturintamalle, jos aikovat edes jäädä Suomeen. Soinista nyt puhumattakaan. Armeijan johtokin saa aika nopeasti herätä siihen, ettei heidän sotaleikit ja pilipalihierarkiat liikuta muita kun heitä itteensä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:35"]
[/quote]
Ainakin anonyymeillä keskustelupalstoilla ;)
[/quote]
Kellä olisi kiinnostusta huvikseen kiillotella "virtuaaliminän" haarniskaa saduilla? Itse olen ainakin (vähän lapsellisen) ylpeä omasta koulutuksestani ja sotilasarvostani. Ei monikaan nainen ole yltänyt samaan. Alunperin halusin suorittaa palveluksen "huvikseen" haastaakseni itseäni, saadakseni itseni samalle viivalle miesten kanssa ja saadakseni hyödyllistä oppia myös siviiliuralle. Näistä vähemmän isänmaallisista syistä huolimatta, en aio erota reservistä, vaan aiemman viestin mukaan aion tarpeen mukaan toimia koulutukseni vaatimalla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:43"]
Sota = Satoja tuhansia kuolleita miehiä, pääasiassa työväenluokasta, lopputulos: varma ja armoton tappio
Antautuminen = Ei kuolleita, varma ja armollinen tappio.
[/quote]
Sulle voisi jo sanoa, että lukeminen kannattaa muuten aina. Jospa vaikka palan venäjän miehittämien valtioiden "antautumisen" historiankirjoja hiukan selailisit. Että miten armollista se tappio voikaan olla.
En saa suomalaisilta naisilta pillua enkä kelpaa parisuhteeseen, en omista kuin koti-irtaimiston ja sekin kirppiskamaa, olen työtön ja sukukin jo suurelta osin hautuumaalla. Kaverit ovat aikuisia miehiä, jotka osaavat huolehtia itse itsestään. En erityisesti pidä suomalaisista ihmisistä enkä tämän maan ilmastosta.
Miksi ihmeessä lähtisin sotimaan? Jotta saisin tulevaisuudessakin työmarkkinatukea + mahdollisen pakon osallaistua kuntouttavaan työtoimintaan tms. orjuutukseen?
En ole ainoa kaltaiseni tässä maassa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:54"]
Siinäpähän kouluttautuvat niin korkealle kuin haluavat. Turha silti luulla, että kuolisin tämän eliitin sotilaallisen kunnianhimon puolesta. Ette ole niin ihmeellisiä kuin mitä teille on kerrottu.
[/quote]Minkä eliitin? Maan puolustaminen miehittäjiltä ei liity eliittiin millään tavalla. Toivottavasti sossutuet lakkautettaisiin, niin alkaisi ihmiset ymmärtää kuinka hyvin heidän asiansa on. Ja koulutus ja terveydenhuolto maksullisiksi tietenkin.
[/quote]
Tuleeko yllätyksenä, että sodassa rikkaat säästyy? Toki siis se sotahan me hävittäisiin, mutta kyllä pääomaomistajat aina löytää tavan pitää pää pinnalla. Lakkauta vaan sossun tuet, saadankin sotia sitten toisiamme vastaan.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:35"] Itseäkin sota pelottaa, vaikka aiemmin tuli ajateltuna ettei sellaista nyt nykyaikana länsimaissa voi tapahtua, niin vaan unkarikin joutui sotimaan. . En kuitenkaan irtisanoudu, sillä olen saanut erikoisjoukoissa koulutukseni ja se on varmasti ollut kallista. Kerta olen vapaaehtoisesti koulutuksen halunnut, mielestäni velvollisuuteni on toimia sen puitteissa jos tarve vaatii. . Tämän uskallan luvata senkin takia, että en voi toimia koulutustani vastaavassa tehtävässä kuin 30-vuotiaaksi saakka ja naisena en tiedä pääsisinkö sittenkään? En kuitenkaan joudu tietojen, taitojen, sotilasarvon ja siivilissä hankitun koulutuksen takia tykinruuaksi vaan johonkin ryhmänjohtamis/asiantuntijatehtäviin. [/quote]Naisisllta tuntuu olevan nykyään enemmän munaa kuin miehillä. [/quote] Ainakin anonyymeillä keskustelupalstoilla ;) [/quote] Kellä olisi kiinnostusta huvikseen kiillotella "virtuaaliminän" haarniskaa saduilla? Itse olen ainakin (vähän lapsellisen) ylpeä omasta koulutuksestani ja sotilasarvostani. Ei monikaan nainen ole yltänyt samaan. Alunperin halusin suorittaa palveluksen "huvikseen" haastaakseni itseäni, saadakseni itseni samalle viivalle miesten kanssa ja saadakseni hyödyllistä oppia myös siviiliuralle. Näistä vähemmän isänmaallisista syistä huolimatta, en aio erota reservistä, vaan aiemman viestin mukaan aion tarpeen mukaan toimia koulutukseni vaatimalla tavalla.
[/quote]
"Koulutuksen vaatimalla tavalla", eli ei eturintamassa. Opitaanko tekopyhyys armeijassa vai tuleeko ihan luonnostaan?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:04"]
Armeijan johdolla ei ole mandaattia jos sitä ei haluta totella. Miten ihmeessä täällä puhutaan niinkuin muutama sotahimoinen ihminen pystyisi halutessaan siirtelemään kansaa rajalle kuolemaan. Hallitus vaihtuu neljän vuoden välein eikä siellä ole kenelläkään valtaa päättää toisten kuolemasta. Jos täällä halutaan jonkunlainen taistelumoraali herättää, niin se ei onnistu kuin omalla esimerkillä. Enpä vaan paljoa usko, että Stubb ja Sipilä lähtee eturintamalle, jos aikovat edes jäädä Suomeen. Soinista nyt puhumattakaan. Armeijan johtokin saa aika nopeasti herätä siihen, ettei heidän sotaleikit ja pilipalihierarkiat liikuta muita kun heitä itteensä.
[/quote]Eihän nyt maan johto rintamalle lähde, vaan johtaa maata kuten pitääkin. Jos olet kateellinen heille, mene neljän vuoden päästä ehdolle eduskuntaan. Jokaisella on sinne samat mahdollisuudet.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:35"]
[/quote]
Varmaan nuo eroajat onkin sitä tykinruokaenemmistöä.
[/quote]
Niin varmaan onkin, mutta tässä pätee sama kuin koulutuksen kentälläkin. Mitä enemmän on valmis satsaamaan koulutukseen ja mitä pidemmälle kouluttautuu, sitä paremman tulotason ja aseman yhteiskunnassa saa (näin yleistäen). Kaikilla ei tietenkään ole täysin yhtälaiset mahdollisuudet käytännössä.
.
Sama pätee armeijassa, 6kk miehistö on epäedullisemmassa asemassa kuin erikoisjoukoissa palvellut auk:n/ruk:n käynyt. Toki tehtävät ovat vaativampia, mitä ylemmäs tai mitä erikoistuneempiin taitoihin mennään, mutta silloin on helpompi itse päästä vaikuttamaan omaan toimintaansa, eikä jäädä ns. tykinruoaksi.
[/quote]
Miksi alapeukut? Tottahan se on.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:43"]
Sota = Satoja tuhansia kuolleita miehiä, pääasiassa työväenluokasta, lopputulos: varma ja armoton tappio
Antautuminen = Ei kuolleita, varma ja armollinen tappio.
[/quote]
Sulle voisi jo sanoa, että lukeminen kannattaa muuten aina. Jospa vaikka palan venäjän miehittämien valtioiden "antautumisen" historiankirjoja hiukan selailisit. Että miten armollista se tappio voikaan olla.
[/quote]
Mieluummin seuraan mitä ympärillä tapahtuu tässä ajassa. Suosittelen muillekin.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:30"]
Onko se nyt niin nykypäivänä, ettei kieltäytyjiä enää teloiteta kuten viime sodassa?
[/quote]
Ei vielä rauhan aikana. Sota-aikana vaihtoehtoja tarjotaan vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:35"] Itseäkin sota pelottaa, vaikka aiemmin tuli ajateltuna ettei sellaista nyt nykyaikana länsimaissa voi tapahtua, niin vaan unkarikin joutui sotimaan. . En kuitenkaan irtisanoudu, sillä olen saanut erikoisjoukoissa koulutukseni ja se on varmasti ollut kallista. Kerta olen vapaaehtoisesti koulutuksen halunnut, mielestäni velvollisuuteni on toimia sen puitteissa jos tarve vaatii. . Tämän uskallan luvata senkin takia, että en voi toimia koulutustani vastaavassa tehtävässä kuin 30-vuotiaaksi saakka ja naisena en tiedä pääsisinkö sittenkään? En kuitenkaan joudu tietojen, taitojen, sotilasarvon ja siivilissä hankitun koulutuksen takia tykinruuaksi vaan johonkin ryhmänjohtamis/asiantuntijatehtäviin. [/quote] Varmaan nuo eroajat onkin sitä tykinruokaenemmistöä. [/quote] Niin varmaan onkin, mutta tässä pätee sama kuin koulutuksen kentälläkin. Mitä enemmän on valmis satsaamaan koulutukseen ja mitä pidemmälle kouluttautuu, sitä paremman tulotason ja aseman yhteiskunnassa saa (näin yleistäen). Kaikilla ei tietenkään ole täysin yhtälaiset mahdollisuudet käytännössä. . Sama pätee armeijassa, 6kk miehistö on epäedullisemmassa asemassa kuin erikoisjoukoissa palvellut auk:n/ruk:n käynyt. Toki tehtävät ovat vaativampia, mitä ylemmäs tai mitä erikoistuneempiin taitoihin mennään, mutta silloin on helpompi itse päästä vaikuttamaan omaan toimintaansa, eikä jäädä ns. tykinruoaksi.
[/quote]
Sota kestää max kuukauden jonka jälkeen koko Suomen armeijan on tuhottu. Ihan sama missä asemassa toimit.
[/quote]
Armeija on alistettu, ei tuhottu. Kyllä ne korkeimmat säästyy.