Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käskyttää

Vierailija
10.01.2022 |

Siis eikö ole outoa, että mies jatkuvasti pyytää tekemään jotain/käskee. Tänä aamuna jo pyytänyt tuomaan lisää kahvia, sammuttamaan toisesta huoneesta hänen puhelimen hälytyksen, hakemaan puita, laittamaan puhelimen laturiin.. Sitten jos sanon, että älä koko ajan pyydä tekemään jotain. Niin kuulemma pitää auttaa toista. Ruvennut ärsyttämään se, että aina jos nousen hakemaan kahvia/tekemään leipää itselleni niin mies heti kysyy teenkö hänellekin tai annanko kahvia. Pyytää myös usein laittamaan ruuan lautaselle hänelle valmiiksi. Minua on ruvennut todella ärsyttämään tämä. Eikö aikuisen ihmisen itse pitäisi noita tehdä eikä jatkuvasti pyytää toista tekemään?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ap auta muu, kuin sanoa miehellesi tiukasti, että nyt tuo hyppyyttäminen loppuu tähän paikkaan. Koska tuo on ihan lapsuudenkodista opittu tapa, siitä voi oppia myös pois. Tuo ei ole mitään hyvää hyvyyttään tehtäviä pikku palveluksia, vaan laiskan ihmisen oppimaa hyväksikäyttöä.

Toinen vaihtoehto on se, että aina kun pitäisi tiskata, siivota ja pestä pyykkiä, pyydät miestä tekemään jotain myös. Eikä mitään yleisluonteista, vaan esimerkiksi näin: laittaisitko tämän pussillisen pyykkiä koneeseen, tyhjentäisitkö astianpesukoneen jne. Oman mieheni olen saanut luopumaan tuosta hyppyyttämisestä lähes kokonaan, toisaalta sitä mielellään silloin tällöin palveluksia tekeekin, kun toinen vastavuoroisesti auttaa, vaikkakin hiukan potkien.

Toki voidaan hyvällä syyllä kysyä, miksi aikuista miestä pitäisi opettaa, kuin pikkulasta? Eivät kaikki siihen ryhdykään. Minä tein niin, kun kyseessä on muuten niin loistoyksilö, ja hän on sen nimenomaan kotoaan oppinut. Anoppi lähti vaikka kesken syömisensä etsimään jotain tavaraa, jota appi ohimennen kysyi. Asetelma oli heillä toki eri, kuin meillä, enkä suostunut tuohon ollenkaan.

Vierailija
42/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen pikku Untuvakerä kirjoitti:

Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee saman, mutta lisää puuroon kaurakermaa. Olemme tehneet näin jo 18 vuotta.

Meillä puuron keittää se, joka aikaisemmin herää ja jolla on siihen aikaa. Meille kumnallekaan ei tulisi mieleenkään käskyttää toista. Ei koskaan. Ei ikinä.

Anteeksi, olen vasta herännyt ja kirjoitin vahingossa miehellenikin kaurakermaa. Hän lisää siis puuroon vaapukkahilloa.

Hyvä kun oikaisit. Minä jo säikähdin, että hän on muuttanut tapansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun ap auta muu, kuin sanoa miehellesi tiukasti, että nyt tuo hyppyyttäminen loppuu tähän paikkaan. Koska tuo on ihan lapsuudenkodista opittu tapa, siitä voi oppia myös pois. Tuo ei ole mitään hyvää hyvyyttään tehtäviä pikku palveluksia, vaan laiskan ihmisen oppimaa hyväksikäyttöä.

Toinen vaihtoehto on se, että aina kun pitäisi tiskata, siivota ja pestä pyykkiä, pyydät miestä tekemään jotain myös. Eikä mitään yleisluonteista, vaan esimerkiksi näin: laittaisitko tämän pussillisen pyykkiä koneeseen, tyhjentäisitkö astianpesukoneen jne. Oman mieheni olen saanut luopumaan tuosta hyppyyttämisestä lähes kokonaan, toisaalta sitä mielellään silloin tällöin palveluksia tekeekin, kun toinen vastavuoroisesti auttaa, vaikkakin hiukan potkien.

Toki voidaan hyvällä syyllä kysyä, miksi aikuista miestä pitäisi opettaa, kuin pikkulasta? Eivät kaikki siihen ryhdykään. Minä tein niin, kun kyseessä on muuten niin loistoyksilö, ja hän on sen nimenomaan kotoaan oppinut. Anoppi lähti vaikka kesken syömisensä etsimään jotain tavaraa, jota appi ohimennen kysyi. Asetelma oli heillä toki eri, kuin meillä, enkä suostunut tuohon ollenkaan.

Itseasiassa olen tehnyt juuri noin, että kysyn mieheltä tiskaatko vai vietkö roskat. Jne. Muuten ei niin osallistu. Sanon myös, että jos minä teen ruuan niin pese pyykit. Mutta pitää nyt kääntää kurssi tuossa passaamisessa.. Ap

Vierailija
44/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi voi käskyttää. Ja koirankoulutuksessa koiraa käskytetään. 

Vierailija
45/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla katson sitä, kun miehen isän vaimo tekee leivät valmiiksi ja annostelee ruuan ja hyvä ettei syötä miehen isää.. Olen sanonut miehelle, että ei tuo normaalia ole. Mies kai luulee, että noin se menee parisuhteessa 🤦‍♀️ap

Vierailija
46/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita yhtenä päivänä kaikki pyynnöt hänen ja sinun paperille. Jos hän kieltäytyy auttamasta, niin sano takaisin, että pitää auttaa. Kun saat listan tehtyä, niin katsele se läpi ja nosta asia pöydälle.

Voit vaikka ehdottaa, että harjoitellaanpa tässä tasapainoisempaa auttamista viikon verran. Kun mies pyytää jotakin, kerro, että tämä on pyyntö numero yksi. Sitten kun olette numerossa 5?, niin totea, että nyt ei tänään enää apuja tule, ennen kuin on autettu 5 kertaa sinua.

Vierailija
47/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset ei käskyttämättä ymmärrä oma-alotteisesti tehdä mitään. toisaalta ei se mikään ihme ole, kun ei ole töihinkään viitsinyt mennä, vaan loisii kotona miehen rahoilla ja yhteiskunnan tuilla. sometus kuitenkin jostain syystä onnistuu käskyttämättäkin.

Vierailija
48/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toiset ei käskyttämättä ymmärrä oma-alotteisesti tehdä mitään. toisaalta ei se mikään ihme ole, kun ei ole töihinkään viitsinyt mennä, vaan loisii kotona miehen rahoilla ja yhteiskunnan tuilla. sometus kuitenkin jostain syystä onnistuu käskyttämättäkin.

En loisi kenenkään rahoilla. Maksan puolet kuluista. Minulla on vapaapäivä. Ap

Vierailija
49/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku perustaa firman jossa on saatavilla james palvelijat, hovimestarit, tiettyinä päivinä ja kellonaikoina viikosta. Miehesi ongelma on ratkaistu.

Vierailija
50/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskyttämällä en tee yhtään mitään, mutta eri asia, jos kauniisti pyytää. 

Vierailija
51/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En loisi kenenkään rahoilla. Maksan puolet kuluista. Minulla on vapaapäivä. Ap

Hirveen ihana ajatus muutenkkin tämä, että jos minä (mies) tienaan rahat, niin saan käskyttää rakasta(?) vaimoani miten huvittaa kotona. Koska minulla on rahaa! Vaimo palvelkoot miestä tämän omaisuutena.

Huh huh.

Noh, minulla tätä samaa yritti kämppis, kun olin osan aikaa työttömänä työsuhteiden välissä. Että kun hän käy töissä, minä hoidan kaikki huushollin asiat. Hän saa vaan sotkea ja levätä.

Vierailija
52/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhulla katson sitä, kun miehen isän vaimo tekee leivät valmiiksi ja annostelee ruuan ja hyvä ettei syötä miehen isää.. Olen sanonut miehelle, että ei tuo normaalia ole. Mies kai luulee, että noin se menee parisuhteessa 🤦‍♀️ap

Mitä tuo haittaa, jos toinen tykkää passata. Eri asia sitten jos toinen käskyttää tekemään noin. 

Vierailija
53/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla samanlainen, aina pyytelemässä palveluita. Häneltä kun pyytää, saa hepulin ja homma jää aivan varmasti tekemättä.

Tulee myös usein selän taakse neuvomaan, ts. johtamaan työtä, kun esim. remontoin. Itse ei tartu työkaluun.

Esitti hurmausvaiheessaan ihan toisenlaista ukkoa.

Olen vähentänyt herran palvelemista ja alkanut tehdä vaihtokauppaa.

Siis mikä juttu tää palveluiden pyytäminen on? Joku miesten juttu.. Rasittavinta tässä on vielä sekin, että valmiiksi jos teen enemmän kotitöitä niin tuntuu kohtuuttomalta nämä jatkuvat lisäpyynnöt. Olen oikeasti väsynyt niihin. Ap

Jokaiseen pyyntöön vastaa tule tekemään sinulla kesken olevaa hommaa, niin sitten voit irtautua täyttämään pyynnön. Rentoutuessasi pyyntöön pyydä hieromaan ensin jalkapohjia tai tuomaan pitkähihainen tai keittämään teetä ja voit sitten tehdä miehen pyytämän palveluksen.

Joko mies oppii tai eroaa. Voitat kummassakin tapauksessa. Tai sitten suoraan maaliin ja otat itse eron, jos ei aikuisen kouluttaminen jaksa kiinnostaa.

Samat ohjeet jos sukupuolet ovat toisin tai henkilöt samaa sukupuolta.

Vierailija
54/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee saman, mutta lisää puuroon kaurakermaa. Olemme tehneet näin jo 18 vuotta.

Meillä puuron keittää se, joka aikaisemmin herää ja jolla on siihen aikaa. Meille kumnallekaan ei tulisi mieleenkään käskyttää toista. Ei koskaan. Ei ikinä.

Aiheen ohi mutta tää grahampuuro jankkaaja on mahdollisesti mun lempi jankkaaja tällä palstalla

Vierailija
55/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on pyörätuolissa, hankkikaa hänelle henkilökohtainen avustaja tms jota käskyttää.

Vierailija
56/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso on samanlainen. Käskyttää, ja sitten mököttää tai jopa suuttuu kun kieltäydyn. Pitää jankkaamalla jankata takaisin, että nyt en voi tehdä sinulle "palvelusta" (jatkuvasti passata vastavuoroisesti), eikä mene jakeluun. Kohtelee kuin omaisuutenaan. Tajusin kuvion, kun aloin ynnäämään miten muuten tuo lisäksi kohtelee minua. Muutenkin en saisi käyttää aikaa itseeni mitenkään, rytmi pitäisi kulkea miehen rytmin mukaan ja minun pitäisi aina olla valmiina hänen erilaisia tarpeita varten. Ja tosiaan siivota kaikki keskenäni

Eilen mökötti, kun jumppasin niinkuin olin hänelle jo sanonut aiemmin. Ja aamulla en ollut heti herättämässä häntä, kun kello soi, niin samaa mökötystä taas. Jos puhun jollekin puhelimessa, käy välillä mulkoilemassa pahasti, koska en ole hänen tarpeitaan varten. Ja kuittailee jälkikäteen. Aina pitäisi olla nälkä silloin kun hänellä, ja jaksaa syödä saman verran kuin hän (nainen+toimistotyö vs mies+fyysinen työ). Ei sitä osaa edes selittää, miten monella eri tavalla tuo näkyy arjessa, mutta on kuitenkin siis jatkuvasti läsnä. Joo on ihan helvetin raskasta ja ollaan nyt pariterapiassa. Vaan en tiedä miten se voisi auttaa, kun kyse on kunnon sovinistisista syvään juurtuneista ajatuksista.

Vierailija
57/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aisa kirjoitti:

Tutkimusten mukaan nainen on onnellinen jos mies päättää asioista ja sanoo mitä naisen tulee tehdä.Naista ei ole luotu päätösten tekemiseen ja nykyinen hallituskin on tästä hyvä esimerkki

Höpsistälullaa.

Vierailija
58/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lisä tähän passauttamiseen on vielä heidän tapansa olla vastavuoroisia. Eli hän tekee asioita sinun hyväksesi silloin, kun häntä itseään huvittaa, täysin riippumatta siitä, onko sinulla tarve niille "palveluksille". Ja sinun pitää sitten vastavuoroisuuden nimissä tehdä silloin, kun hän pyytää, riippumatta siitä, mikä oma tilanteesi on sillä hetkellä.

Esim. joku päivä hän elokuvan katselun yhteydessä "hyvää hyvyyttään" hieroo samalla hartioitasi. Kummoinen hieroja hän ei kyllä ole, mutta antaa mennä jos hän välttämättä tahtoo. Muutaman päivän kuluttua raskaan työviikon jälkeen nukkumaan mennessä alkaa kitinä, kuinka minun pitäisi nyt hieroa häntä, kun hän silloin hieroi minuakin. Kun hänellä on ollut niin raskas viikkokin ja joka paikka jumittaa. Niin, sillähän ei ole mitään väliä, että niin on minullakin ollut raskas viikko ja väsyttää niin, ettei silmät pysy enää auki.

Vierailija
59/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän akalle aina keppiä ja huudan että "nouda!" 😋

Vierailija
60/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on ap jos et käy töissä. Valis

Ihan vaan tiedoksi, töitä tehdään muulloinkin kuin virka-aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän