Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuussa syntyneiden lapsien äitejä paikalla?

Vierailija
28.10.2023 |

Onko tuo lapsen syntyminen joulukuussa ollut myöhemminkin ihanaa aikaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä.

Vierailija
2/22 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, joulukuiseni on ihana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat mitä?

Vierailija
4/22 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että onko lapsen syntyminen joulukuussa ollut ihanaa aikaa myös esimerkiksi tammikuussa tai kesäkuussa? Vai mitä ihmettä tarkoitat?

Vierailija
5/22 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai! Hän on pärjännyt loppuvuotena syntyneenä hyvin urheilussa, koulussa, opinnoissa, hetken työelämässä ennen armeijaa ja mikä tärkeintä - luonut hyvät ystävyyssuhteet. On ollut kärsivällinen ja ihana lapsi! ❤️

Vierailija
6/22 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoilla geeneillä on tärkeää poikia tammikuussa että saa kilpailuetua.

Vierailija
7/22 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut. Lapsen synttärit on kiva järjestää jollain jouluisella teemalla

Myöskin kaverit ovat päässeet hyvin paikalle, kun on juhlittu synttärit noin 1,5 viikkoa ennen varsinaista päivää. Joulukuussa vanhemmat mielellään tuuppaavat lapset synttärijuhliin niin pääsevät esim. lahjaostoksille.

Lapseni on syntynyt jouluaattona.

Vierailija
8/22 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Totta kai! Hän on pärjännyt loppuvuotena syntyneenä hyvin urheilussa, koulussa, opinnoissa, hetken työelämässä ennen armeijaa ja mikä tärkeintä - luonut hyvät ystävyyssuhteet. On ollut kärsivällinen ja ihana lapsi! ❤️

Pärjäävätkö loppuvuonna syntyneet siis erityisen hyvin? Mulla on jostain syystä ollut päinvastainen käsitys. Mutta ehkä se kylmään ja pimeään syntyminen karaisee, tai jotain.

Vierailija
9/22 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pärjäävätkö loppuvuonna syntyneet siis erityisen hyvin? Mulla on jostain syystä ollut päinvastainen käsitys. Mutta ehkä se kylmään ja pimeään syntyminen karaisee, tai jotain.

Juuri siksi kommentoin, kun yleensä loppuvuodesta syntyneet ovat ”jäljessä” muista näillä osa-alueilla. Ehkä minun lapseni on saanut hyvät eväät elämään. 

Vierailija
10/22 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Juuri siksi kommentoin, kun yleensä loppuvuodesta syntyneet ovat ”jäljessä” muista näillä osa-alueilla. Ehkä minun lapseni on saanut hyvät eväät elämään.

Se riippuu siitäkin tuppaatko lapsesi vuotta ennen syntyneiden, vai seuraavan vuoden lasten kanssa samaan ryhmään. Siinä on kuitenkin se henkinen vuoden kasvuero. Jos on omia pikkusisaruksia, niin pärjää varmasti, mutta kuopus ei välttämättä pärjää sosiaalisesti. Muilta taidoiltaan varmasti pärjää.

Vierailija
11/22 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Se riippuu siitäkin tuppaatko lapsesi vuotta ennen syntyneiden, vai seuraavan vuoden lasten kanssa samaan ryhmään. Siinä on kuitenkin se henkinen vuoden kasvuero. Jos on omia pikkusisaruksia, niin pärjää varmasti, mutta kuopus ei välttämättä pärjää sosiaalisesti. Muilta taidoiltaan varmasti pärjää.

Siis kuopushan nimenomaan syntyy tilanteeseen, jossa hänellä on sisaruksia, eikä koskaan ole ainokainen. Kyllä hänellä on paremmat edellytykset tulla sosiaaliseksi kuin esikoisella. 

Vierailija
12/22 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lapseni nimenomaan on kuopus ja meni kouluun sinä vuonna jona täytti 7. Sosiaalisesti hän on taitavin sisaruksista. Ehkä äitiinsä tullut. 😇

Vierailija
13/22 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän joulukuussa syntynyt ensimmäisenä kuukautenaan valvoi yöt ja nukkui päivät. Vuorokausirytmiä ei ollut kun ei ollut päivänvaloa. Oli rankkaa kun oli muitakin lapsia. 

Muuten ihan normaali lapsi, enemmän edellä kuin jäljessä ikätovereitaan. 

Vierailija
14/22 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mikä pointti tällä kysymyksellä on? En oikein ymmärrä?

Vierailija
15/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa on 💓

Vierailija
16/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa! Samaan aikaan oppi lukemaan kuin muutkin sisaruksensa jotka helmi-toukokuisia.

Vierailija
17/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kehittynyt poika. Syntynyt jouluun alun jälkeen.

Vierailija
18/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani syntyi jouluaattona,voiko ihanampaa lahjaa saada 💕💕💕

Vierailija
19/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en nyt ymmärrä mitä tällä kysymyksellä haetaan. Onko joulukuussa syntyneiden lasten elämä ihanaa myöhemmin? Kysyn ihan oikeasti koska en tajua. Minä esimerkiksi olen syntynyt joulukuussa ja hyvä elämä mulla on ollut. Rankkoja kokemuksia ja suruakin mutta tyytyväinen olen elooni. Vanhemmat ei varmaan koskaan edes ajatelleet että olisin ollut enemmän ihana jos oisin syntynyt joku toinen kuukausi.

Vierailija
20/22 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi syntyy 31.12 ja esim klo 23:55, niin onko vanhemman mahdollista pyytää että lapsi merkitään syntyneeksi vasta seuraavan vuoden puolella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän