Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käskyttää

Vierailija
10.01.2022 |

Siis eikö ole outoa, että mies jatkuvasti pyytää tekemään jotain/käskee. Tänä aamuna jo pyytänyt tuomaan lisää kahvia, sammuttamaan toisesta huoneesta hänen puhelimen hälytyksen, hakemaan puita, laittamaan puhelimen laturiin.. Sitten jos sanon, että älä koko ajan pyydä tekemään jotain. Niin kuulemma pitää auttaa toista. Ruvennut ärsyttämään se, että aina jos nousen hakemaan kahvia/tekemään leipää itselleni niin mies heti kysyy teenkö hänellekin tai annanko kahvia. Pyytää myös usein laittamaan ruuan lautaselle hänelle valmiiksi. Minua on ruvennut todella ärsyttämään tämä. Eikö aikuisen ihmisen itse pitäisi noita tehdä eikä jatkuvasti pyytää toista tekemään?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se on ap jos et käy töissä. Valis

Vierailija
2/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä.

Minun mies ei osaa edes konditionaalia, että joskus edes pyytäisi tekemään jotakin. Aina käskyjä.

Kotoa opittu juttu. Siskonsa käskyttää myös. Käsittääkseni heidän lapsuudenperheessään on jatkuvasti käsketty äitiä tekemään sitä sun tätä. Ja äiti on tehnyt ja tekee edelleen.

Minut on kasvatettu siihen, että itse tehdään ja ”ei tartte auttaa”. Ei sekään hyvä juttu ole ollut, kun en osaa edelleenkään pyytää apua, mutta taitanee todistaa sen, että kotoa opittuja asioita nämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on ap jos et käy töissä. Valis

Mistä päättelit etten käy muka töissä? Maksan kyllä puolet kuluista jos sitä tarkoitit. Ap

Vierailija
4/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlainen, aina pyytelemässä palveluita. Häneltä kun pyytää, saa hepulin ja homma jää aivan varmasti tekemättä.

Tulee myös usein selän taakse neuvomaan, ts. johtamaan työtä, kun esim. remontoin. Itse ei tartu työkaluun.

Esitti hurmausvaiheessaan ihan toisenlaista ukkoa.

Olen vähentänyt herran palvelemista ja alkanut tehdä vaihtokauppaa.

Vierailija
5/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu täällä.

Minun mies ei osaa edes konditionaalia, että joskus edes pyytäisi tekemään jotakin. Aina käskyjä.

Kotoa opittu juttu. Siskonsa käskyttää myös. Käsittääkseni heidän lapsuudenperheessään on jatkuvasti käsketty äitiä tekemään sitä sun tätä. Ja äiti on tehnyt ja tekee edelleen.

Minut on kasvatettu siihen, että itse tehdään ja ”ei tartte auttaa”. Ei sekään hyvä juttu ole ollut, kun en osaa edelleenkään pyytää apua, mutta taitanee todistaa sen, että kotoa opittuja asioita nämä on.

Joo olen itse myös tuollainen, että itse pitää tehdä. Ja joo tottakai välillä voi tehdä palveluksia jne mutta rasittavaa tuollainen jatkuva pyytäminen/käskeminen. Kai nyt itse voi kahvinsa/puhelimensa/laturin hakea/leipänsä voidella. Miehen äiti vaikuttaa sellaiselta, joka tehnyt puolesta.. En todellakaan halua olla kenenkään äiti. Kyllä se parisuhde sellaiseen viimeistään kuolee. Valitettavasti. Että miehet miettikää kun käskytätte puolisoitanne. Ap

Vierailija
6/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla samanlainen, aina pyytelemässä palveluita. Häneltä kun pyytää, saa hepulin ja homma jää aivan varmasti tekemättä.

Tulee myös usein selän taakse neuvomaan, ts. johtamaan työtä, kun esim. remontoin. Itse ei tartu työkaluun.

Siis mikä juttu tää palveluiden pyytäminen on? Joku miesten juttu.. Rasittavinta tässä on vielä sekin, että valmiiksi jos teen enemmän kotitöitä niin tuntuu kohtuuttomalta nämä jatkuvat lisäpyynnöt. Olen oikeasti väsynyt niihin. Ap

Vierailija
7/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuota tekee vaimo.

8/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä ryhtyä passaamaan. Voi ihan ystävällisesti vaan jättää huomiotta tuollaiset pyynnöt.

Ja lapset kun tekevät tuota samaa, niin heitä ei pidä siihen totuttaa. Tämä on usein itse aiheutettu ongelma. Jos lapset totuttaa siihen että muut ovat palvelijoita, he jatkavat sitä aikuisena.

Jos toinen jankkaa, voi sanoa ”enpä nyt viitsi” ja sitten vaan vaihtaa puheenaihetta. Tuollaiseen ei kannata lähteä mukaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
9/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä juttu tää palveluiden pyytäminen on? Joku miesten juttu.. Rasittavinta tässä on vielä sekin, että valmiiksi jos teen enemmän kotitöitä niin tuntuu kohtuuttomalta nämä jatkuvat lisäpyynnöt. Olen oikeasti väsynyt niihin. Ap

Omassa suvussani tämä on kyllä ollut naisten tapa. Milloin mitäkin pitäisi tehdä. Onneksi uskoo hetkeksi kun sanoo, ettei kokoajan tarvitse olla keksimässä toiselle jotain nakkeja. Ex harrasti tuota jossain valtapelimielessä.. oli muutenkin kyllä ongelmainen.

Vierailija
10/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nämä pyytämiset pysyvät pääsääntöisesti ihan asiallisina. Vastavuoroisena. Ei tule olo, että toinen hyväksikäyttää.

Vierailija
11/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Ei pidä ryhtyä passaamaan. Voi ihan ystävällisesti vaan jättää huomiotta tuollaiset pyynnöt.

Ja lapset kun tekevät tuota samaa, niin heitä ei pidä siihen totuttaa. Tämä on usein itse aiheutettu ongelma. Jos lapset totuttaa siihen että muut ovat palvelijoita, he jatkavat sitä aikuisena.

Jos toinen jankkaa, voi sanoa ”enpä nyt viitsi” ja sitten vaan vaihtaa puheenaihetta. Tuollaiseen ei kannata lähteä mukaan.

Joo olen kyllä sanonut, että haepa itse. Pitää koittaa pidättäytyä entistä enemmän noista pyynnöistä. Mies ei tajua, että tuo tekee myös sen, että ei huvita pyyteettömästi enää tehdä mitään palveluksia, kun toinen on jo aamulla pyytänyt tekemään kymmenen asiaa ennen aamu kahdeksaa... Ap

Vierailija
12/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vain jos itsellekin teen sanon ei

Vierailija
13/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Joo olen kyllä sanonut, että haepa itse. Pitää koittaa pidättäytyä entistä enemmän noista pyynnöistä. Mies ei tajua, että tuo tekee myös sen, että ei huvita pyyteettömästi enää tehdä mitään palveluksia, kun toinen on jo aamulla pyytänyt tekemään kymmenen asiaa ennen aamu kahdeksaa... Ap

Kannattaa keskustella tiuskimisen sijasta. Ottaa kissa pöydälle.

Vierailija
14/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolin ja toisin käskytetään toisiamme. Ne on niitä arjen pieniä tekoja.

Vierailija
15/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa pari, joista toinen aamu-uninen ja toinen ilta. Toinen passaa illalla ja toinen aamulla. Mites ap teille? Sinä et koskaan pyydä?

Vierailija
16/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos siinä vieressä olen kahvikannu valmiina kädessä niin toki.... mutta jos erikseen pitää lähteä toisesta huoneesta jotain hakemaan, niin menköön itse ellei sitten toisella ole kädet vauvan pyllynpesussa tms.... ja silloinkaan jollain puhelimen laittamisella laturiin ei ole kiire.

Vierailija
17/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisen pitää tehdä kun mies käskee.

Ex-mieheni ajatteli näin, siksi onkin nyt ex. Yh isäni ei kasvattanut minusta mitään perkeleen piikaa.

Vierailija
18/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa pari, joista toinen aamu-uninen ja toinen ilta. Toinen passaa illalla ja toinen aamulla. Mites ap teille? Sinä et koskaan pyydä?

En minä toista pyydä voitelemaan leipää tai hakemaan toisesta huoneesta laturia minulle. Toki jotain joskus pyydän, mutta onhan se ihan ok. Naurettavalta nuo pyynnöt tuntuvat, kun mies itse istuu perseellään sohvalla.. Ap

Vierailija
19/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos siinä vieressä olen kahvikannu valmiina kädessä niin toki.... mutta jos erikseen pitää lähteä toisesta huoneesta jotain hakemaan, niin menköön itse ellei sitten toisella ole kädet vauvan pyllynpesussa tms.... ja silloinkaan jollain puhelimen laittamisella laturiin ei ole kiire.

Joo tottakai nyt silloin voi kaataa, jos mies vieressä pyytää. Mutta just tuo, että toinen tyyliin istuu itse sohvalla ja pitäisi toisesta huoneesta hakea kahvia herralle varta vasten tai hänen laturi makuuhuoneesta. En ymmärrä. Ap

Vierailija
20/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehesi on edes 10 vuotta sinua nuorempi, komea, varakas ja hyvä sängyssä. Oikein ilomielin minäkin sellaiselle laittaisin ruuan valmiiksi lautaselle, kävisin sammuttamassa puhelimen ... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme