Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M ja itsepalvelukassat! Mitä helvettiä???

Vierailija
06.01.2023 |

Menin eilen kassalle jonoon maksamaan ostokset, niin myyjä huuteli tympääntyneesti sieltä edestä, että maksanko kortilla vai käteisellä. Sanoin että kortilla niin myyjä vastasi "No sit mene tuohon itsepalvelukassalle". Siis mitä? En mene jos en halua. Ja mulla oli lisäksi tuotteesta kysymys jonka takia halusin asiakaspalvelua. En siirtynyt jonosta mihinkään ja vielä myyjä yritti huudella jotain, saman kohtelun sai myös kaikki muut jonossa taakseni tulleet henkilöt. Tympeästi esitetty kysymys ja käsky itsepalvelukassalle jos et aio maksaa käteisellä. Just.

Nytkö nämä rantautuu vaatekauppoihinkin? Ei itsepalvelukassoissa sinänsä vikaa ole, mutta haluan saada itse päättää käytänkö sitä vai haluanko palvelua myyjältä.

Kommentit (178)

Vierailija
1/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, sama kokemus Triplan henkkamaukasta. Kassalla ei ollut ketään, menin siihen odottelemaan josko myyjä saapuis paikalle niin takaa kuuluu vaan huuto "itsepalvelukassa on siinä vieressä" :D

Vierailija
2/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin työpaikat vähenee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, sama kokemus Triplan henkkamaukasta. Kassalla ei ollut ketään, menin siihen odottelemaan josko myyjä saapuis paikalle niin takaa kuuluu vaan huuto "itsepalvelukassa on siinä vieressä" :D

Siinä voisi sitten huudella:

"Mistä sulle maksetaan?!"

Vierailija
4/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää menkö sinne rättikauppaan. Halpiskauppa ja halpuutus. Ketä yllättää.

Vierailija
5/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa tästä pliis palautetta kauppoihin! Myyjänä kans inhoon noita ip-kassoja ja meitä painostetaan siihen että kaikki kortilla maksavat pitää käskeä käyttämään niitä... Oon ilmaissut oman mielipiteeni mutta kuten tavallista niin työntekijän mielipide ohitetaan, mutta uskon että asiakkaita kuunnellaan paremmin.

Nyt johto perustelee tätä sillä, että asiakkaat tykkää ja Ruotsissakin toimii tää juttu, vaikka asiakkaat selvästi täällä ei ainakaan tykkää yhtään kun painostetaan käyttämään niitä.

Vierailija
6/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi vain auttaa sinua pääsemään pois nopeammin. Joskus on niitä asiakkaita, joilla menee vartti sumpliessa asiakaspalvelijan kanssa. Siinä vaiheessa vasta pyörittelisitkin silmiäsi.

Vierailija
7/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se huutelijahan tekee itsensä tarpeettomaksi siellä myymälässä... Mutta tietenkin, jos on käsketty noin toimimaan, niin toimittavahan se sitten niin on.

Vierailija
8/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule sano että et suostu

Vierailija
9/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne myyjät on järjestelmässä niitä vaatteita.

Vierailija
10/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta tuon takia enää mitään H&M liikkeistä. Saatan käydä katsomassa liikkeessä tuotteen ja sitten tilaan kotiin. Tätä menoa saavat sulkea myymälät. Olen niin mukavuuden haluinen tantta, että haluan palvelua.

Vierailija
11/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse vain käteistä, olisi kyllä aika järkkyä, jos tulevaisuudessa itsepalvelukassat olisivat ainoa vaihtoehto.

Ja olen vielä aika nuori, mutta tuli mieleen, kuinka monille vanhemman puoleisille ihmisille se kassatyöntekijä saattaa olla päivän ainoa kontakti toisen ihmisen kanssa :( Siksi jäävät välillä vähän suusta kiinni.

Vierailija
12/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa tästä pliis palautetta kauppoihin! Myyjänä kans inhoon noita ip-kassoja ja meitä painostetaan siihen että kaikki kortilla maksavat pitää käskeä käyttämään niitä... Oon ilmaissut oman mielipiteeni mutta kuten tavallista niin työntekijän mielipide ohitetaan, mutta uskon että asiakkaita kuunnellaan paremmin.

Nyt johto perustelee tätä sillä, että asiakkaat tykkää ja Ruotsissakin toimii tää juttu, vaikka asiakkaat selvästi täällä ei ainakaan tykkää yhtään kun painostetaan käyttämään niitä.

Ei tykkää, me inhotaan tätä. Lisäksi liikkeissä on musiikki liian kovalla. Siellä ei kykene olemaan.

Vierailija
13/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ne myyjät on järjestelmässä niitä vaatteita.

Vähentää se silti työntekijöiden määrää ja lisää työttömyyttä. Hinnat ei kuitenkaan tipu.

Vierailija
14/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää loppiaisvitsi? Nyt skoijaat ja vidusti?!

Ei hyvää päivää jos totta!

Työllisyys nousuun joo tällä. Häviää ne muutamat tunnitkin kaupan alalta mitä opiskelijat voineet tehdä.

Kävin joulun jälkeen kaupassa 157 ja olisin maksanut rahalla. Kassa sanoi ettei heillä ole käteiskassaa ollenkaan käytössä...

Että kummalla käytännöllä se on soveliasta maksaa. Käteisellä työllistät, NIINKÖ ja kortilla teet kassat työttömäks?? Niin kuin h&m tapauksessa

Vierailija
15/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin myös tuosta kun jonossa kaikki pakotettiin käyttämään itsepalvelukassaa. En käytä niitä koskaan ruokakaupoissakaan enkä olisi halunnut nytkään käyttää. Harmillisesti olin ostamassa vaatteen mukana olleelle tyttärelleni, joka tarvitsi tuon vaatteen samantien. Muuten olisin sanonut että en maksa ja vienyt takaisin hyllyyn. Vihaan itsepalvelukassoja enkä aio ostaa h&m:ltä tuon takia enää mitään.

Siinä vaiheessa itsepalvelukassat on ok, kun voin vain kävellä vaate kainalossa ulos tai kauppakärry täynnä tavaraa ja summa lähtee suoraan tililtä. Itse en ala erikseen piippailemaan mitään.

Vierailija
16/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama kokemus ulkomailla h&m:ssä. Eli jonotin ja viereen tulee myyjä joka kysyy maksanko kortilla. Vastasin kyllä ja myyjä viittelehti seuraamaan. Luulin koko ajan, että hän vie mut jonnekin pikakassalle, jossa ei ole käteiskassaa ollenkaan. Kyseisen maan kaupoissa voi olla erikseen käteismaksun ja korttimaksun kassat. Jouduinkin Itsepalvelukassalle ja myyjä lähtee huitelemaan jonnekin.

En ollut koskaan käyttänyt itsepalvelukassaa vaatteille ja olin aika hukassa niiden hälyjen poiston kanssa. Painoin lopulta jotain "apua"-nappia ja se sama myyjä tuli paikalle ja kysyin niistä hälyistä. Myyjä huokaisi "this is a self-service" ja alkoi niskoja nakellen ottaa niitä hälyjä pois ja skannata viimeisiä tuotteita (joita oli siis yhteensä 4). Selitin, että voin kyllä tehdä loppuun mut en vaan osannu toimia ton hälyn kanssa. En saanut mitään vastausta, mutta onneksi homma hoitui nopeasti.

Itselle jäi todella ärsyyntynyt olo, koska olen ihan 100% varma ettei myyjä sanonut mitään itsepalvelukassasta kun lähti viemään mua sinne ja musta hän ei voi olettaa, että sellaiselle haluaisin. Ja jos vaan vie sinne, niin pitäisi ymmärtää, että asiakas voi myös tarvita apua.

Vierailija
17/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen asiakas on luultavasti harkitsevampi kuin varakkaampi ruotsalainen. Sen vuoksi asiakas haluaa usein vielä varmistaa, että on ymmärtänyt tuotteen merkinnät oikein. Eikö siinä ole jo perustelua? Ei luottokortti tee jokaisesta harkintakyvytöntä.

En tiedä, että miten siellä strategiaosastolla ajatellaan, mutta suututettu suomalainen ei palaa takaisin myymälään, jossa on käämi palanut vaikka jaettaisiin kaikkea ilmaiseksi ja vielä kotiinkuljetuksella.

Vierailija
18/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa yhtään, pääsee nopsaan ulos. Helppoa ja kätevää. Jos meidän myymälässä olis sama käytäntö, hyppisin ilosta!

Loppuis se kitinä maksullisista pusseista,kanta-asiakkuudesta, hinnoista. Ja osa jää jaarittelemaan kassalle, vaikka jonoa olisi.

T. Vaatemyyjä minäkin

Vierailija
19/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta tuon takia enää mitään H&M liikkeistä. Saatan käydä katsomassa liikkeessä tuotteen ja sitten tilaan kotiin. Tätä menoa saavat sulkea myymälät. Olen niin mukavuuden haluinen tantta, että haluan palvelua.

Eihän myymälöissä edes ole puoliakaan nettikaupan tuotteista

Vierailija
20/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen HOK-Elannon asiakasomistaja enkä suostu käyttämään itsepalvelukassoja. Heittäkööt ne poliitikkopellet hallintoneuvostoista ulos ja maksakoot kassojen ja myyjien palkat. Osuuskaupan pitäisi olla eettinen toimija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän