Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käskyttää

Vierailija
10.01.2022 |

Siis eikö ole outoa, että mies jatkuvasti pyytää tekemään jotain/käskee. Tänä aamuna jo pyytänyt tuomaan lisää kahvia, sammuttamaan toisesta huoneesta hänen puhelimen hälytyksen, hakemaan puita, laittamaan puhelimen laturiin.. Sitten jos sanon, että älä koko ajan pyydä tekemään jotain. Niin kuulemma pitää auttaa toista. Ruvennut ärsyttämään se, että aina jos nousen hakemaan kahvia/tekemään leipää itselleni niin mies heti kysyy teenkö hänellekin tai annanko kahvia. Pyytää myös usein laittamaan ruuan lautaselle hänelle valmiiksi. Minua on ruvennut todella ärsyttämään tämä. Eikö aikuisen ihmisen itse pitäisi noita tehdä eikä jatkuvasti pyytää toista tekemään?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ala sinäkin käskyttää miestä ja katso toimiiko homma vastavuoroisesti toiveittesi mukaan.

Vierailija
62/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso on samanlainen. Käskyttää, ja sitten mököttää tai jopa suuttuu kun kieltäydyn. Pitää jankkaamalla jankata takaisin, että nyt en voi tehdä sinulle "palvelusta" (jatkuvasti passata vastavuoroisesti), eikä mene jakeluun. Kohtelee kuin omaisuutenaan. Tajusin kuvion, kun aloin ynnäämään miten muuten tuo lisäksi kohtelee minua. Muutenkin en saisi käyttää aikaa itseeni mitenkään, rytmi pitäisi kulkea miehen rytmin mukaan ja minun pitäisi aina olla valmiina hänen erilaisia tarpeita varten. Ja tosiaan siivota kaikki keskenäni

Eilen mökötti, kun jumppasin niinkuin olin hänelle jo sanonut aiemmin. Ja aamulla en ollut heti herättämässä häntä, kun kello soi, niin samaa mökötystä taas. Jos puhun jollekin puhelimessa, käy välillä mulkoilemassa pahasti, koska en ole hänen tarpeitaan varten. Ja kuittailee jälkikäteen. Aina pitäisi olla nälkä silloin kun hänellä, ja jaksaa syödä saman verran kuin hän (nainen+toimistotyö vs mies+fyysinen työ). Ei sitä osaa edes selittää, miten monella eri tavalla tuo näkyy arjessa, mutta on kuitenkin siis jatkuvasti läsnä. Joo on ihan helvetin raskasta ja ollaan nyt pariterapiassa. Vaan en tiedä miten se voisi auttaa, kun kyse on kunnon sovinistisista syvään juurtuneista ajatuksista.

Ihan kauhea puoliso. Miten yleensäkin tuollaista kattelet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuota tekee vaimo.

Itsellekin tuo on enemmän puolison toiminnasta tuttua.

Vierailija
64/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas. "Keitätkö kahvit? ""Raavitko mua selästä" Sanoin että keitähän ite. Enkä raavi. Ap

Vierailija
65/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lisä tähän passauttamiseen on vielä heidän tapansa olla vastavuoroisia. Eli hän tekee asioita sinun hyväksesi silloin, kun häntä itseään huvittaa, täysin riippumatta siitä, onko sinulla tarve niille "palveluksille". Ja sinun pitää sitten vastavuoroisuuden nimissä tehdä silloin, kun hän pyytää, riippumatta siitä, mikä oma tilanteesi on sillä hetkellä.

Esim. joku päivä hän elokuvan katselun yhteydessä "hyvää hyvyyttään" hieroo samalla hartioitasi. Kummoinen hieroja hän ei kyllä ole, mutta antaa mennä jos hän välttämättä tahtoo. Muutaman päivän kuluttua raskaan työviikon jälkeen nukkumaan mennessä alkaa kitinä, kuinka minun pitäisi nyt hieroa häntä, kun hän silloin hieroi minuakin. Kun hänellä on ollut niin raskas viikkokin ja joka paikka jumittaa. Niin, sillähän ei ole mitään väliä, että niin on minullakin ollut raskas viikko ja väsyttää niin, ettei silmät pysy enää auki.

Kuulostaa ihan mun mieheltä. Mies saattaa hieroa jalkojani, mutta ihan joka kerta pyytää sitten minua hieromaan. Ikinä ei voi tehdä sitä ilman, että minun täytyy sitten häntä hieroa. Siksi en nykyään edes enää halua, että hän hieroo, koska tiedän että sitten alkaa kinuaminen. Joo ja tuo, että mies tekee puolestani asioita, joita ei tarvitsisi ja sitten sen varjolla kitisee, että minun on häntä nyt hierottava. Yleensä just sillon, kun olen käymässä nukkumaan tai haluaisin vaan raskaan päivän jälkeen ihan vaan olla. Ap

Vierailija
66/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on luontaisia johtajia.

mies53v

Vierailija
67/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lisä tähän passauttamiseen on vielä heidän tapansa olla vastavuoroisia. Eli hän tekee asioita sinun hyväksesi silloin, kun häntä itseään huvittaa, täysin riippumatta siitä, onko sinulla tarve niille "palveluksille". Ja sinun pitää sitten vastavuoroisuuden nimissä tehdä silloin, kun hän pyytää, riippumatta siitä, mikä oma tilanteesi on sillä hetkellä.

Esim. joku päivä hän elokuvan katselun yhteydessä "hyvää hyvyyttään" hieroo samalla hartioitasi. Kummoinen hieroja hän ei kyllä ole, mutta antaa mennä jos hän välttämättä tahtoo. Muutaman päivän kuluttua raskaan työviikon jälkeen nukkumaan mennessä alkaa kitinä, kuinka minun pitäisi nyt hieroa häntä, kun hän silloin hieroi minuakin. Kun hänellä on ollut niin raskas viikkokin ja joka paikka jumittaa. Niin, sillähän ei ole mitään väliä, että niin on minullakin ollut raskas viikko ja väsyttää niin, ettei silmät pysy enää auki.

Kuulostaa ihan mun mieheltä. Mies saattaa hieroa jalkojani, mutta ihan joka kerta pyytää sitten minua hieromaan. Ikinä ei voi tehdä sitä ilman, että minun täytyy sitten häntä hieroa. Siksi en nykyään edes enää halua, että hän hieroo, koska tiedän että sitten alkaa kinuaminen. Joo ja tuo, että mies tekee puolestani asioita, joita ei tarvitsisi ja sitten sen varjolla kitisee, että minun on häntä nyt hierottava. Yleensä just sillon, kun olen käymässä nukkumaan tai haluaisin vaan raskaan päivän jälkeen ihan vaan olla. Ap

Juu, heidän mielestään on myös vähintääkin tasavertaista, että hän kun tekee kerran, minä ajaudun tekemään saman viisi kertaa.  Ja tämä perustellaan sillä, että "ethän sinä pyytänyt" tai "kun olet joka tapauksessa tekemässä". Minä osaan kyllä ajoittaa ja miettiä tekemiseni niin, että saan hoidettua "kaiken kerralla". Mies taas "hoitaa" asiansa niin, että tekee yhden asian, istuu sohvalle ja huomaa, että jotain jäi tekemättä. Jonka minä voin samalla hoitaa kun omiani teen. Ja kun itse istahdan sohvalle, yritetään vielä, josko nousisin kuitenkin palvelemaan, kun hänellä on niin hyvä asentokin.

Ei sillä, että enää palvelisin. Ilmoitan vain, että tee itse. Vaikka olenkin aina ollut "teen ennemmin itse kuin pyydän" -tyyppiä, enää ei tee mieli sitä vähääkään pyytää, kun tuntuu, että sen varjolla on paljon velkaa puolisolle. Ja kaikki, mitä toinen omaehtoisesti tekee puolesta, tulee ensimmäisenä mieleen, että mitähän se nyt on vailla. No, asioiden kanssa oppii elämään. Minä en tarvitse palvelijaa, mutta en myöskään itse ole sellainen.

Vierailija
68/72 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen avopuolisoni sanoi aina olevansa todella siisti ihminen eikä siedä sotkua ja epäjärjestystä. Tämä ilmeni sitten niin että käski minua siivoomaan ja näin tämä hänen siisteytensä ilmeni.

"Olis kiva jos täällä joskus imuroitas!!"

"Ei jaksa elää tämmösessä läävässä!!"

"Hei mites noi roskat?" Ja taas "nii mites noi roskat?"

En muista yhtäkään kertaa, että olisi yhdessäelomme aikana esimerkiksi imuroinut tai hänen siisteytensä olisi jotenkin muuten näkynyt kuin tuossa minun patistamisessani pitämään kämppä siistinä.

Ja samanlainen oli siinä, että minun piti olla kokoajan seurana ja olemassa vain häntä varten.. ei olisi saanut olla mitään omaa tekemistä tai menoa, sen hän keskeytti mäkättämällä että taas sä sitä ja taas sä tätä!

Olin nuori,arka ja kiltti joten luulin, että se toisen tahtoon alistuminen on jokin hyvä piirre minussa. Jätkä vei minua kuin litran mittaa, mutta en nähnyt metsää puilta, kun hän oli mukamas niin kiltti, siisti ja kunnollinen mies.. joo, toisen kustannuksella. Turha on jälkiviisastella, mutta olishan se ollut kiva silloin ymmärtää, että olemme tismalleen samanarvoisia.

Vierailija
69/72 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat passaa toisiaan, mutta kumpikaan ei odota sohvalla nälissään että toinen nousee ensin, ja hänet voi siksi käskyttää tekemään itselle ruokaa. Mies passaa mua enemmän kuin minä häntä.

Vierailija
70/72 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa minulta.

Mieheni ei saa mitään aikaiseksi.

Jos en pyytäisi, ei tapahtuisi mitään. Kaikki roikkuu, ja on aina kesken. Saamaton valittaja.

Oletko varma että olet miestäsi ahkerampi.

Ja kyllä, hengissä selviää hyvin vähällä, mutta se minimitaso vie muilta helposti järjen.

Vierailija
71/72 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herra käskee, ei siis pyydä. Jos ei tottele, niin tulee piiskaa.

Vierailija
72/72 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietipä tosiaan, kuinka paljon mies auttaa sinua samoissa asioissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä