Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisherkkyys

Vierailija
29.04.2015 |

On uusi trendinimitys mielenterveysongelmille.

Kommentit (183)

Vierailija
101/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on se pelle-ryhmäkin heille. Yksi puolituttu kuuluu siihen, vaikka akka on kova ja ilkeä kuin mikä, eikä todellakaan ole mikään erityisherkkä. Samaa paskaa kuin julkkisten burnoutit.

Vierailija
102/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo ihminen, joka ei tiedä sen kummemmin mielenterveysongelmista tai erityisherkkyydestä. Niillä ei ole tekemistä toistensa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain herkkyyttä.

Vierailija
104/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuskin on erityisherkkä.

Minua henkilökohtaisesti tuon termin lanseeraus on auttanut henkisesti. Nyt tiedän, että olen sisäsyntyisesti vain vähän erilainen, mutten huonompi kuin muut. Koko elämäni minusta on nimittäin tuntunut siltä, että olen jotenkin outo ja persoonani ei kelpaa esim. koulun ja työelämän vaatimuksiin ns. hyvästä tyypistä.

Mutta joo. Enpä sitä kuitenkaan ota henkilökohtaisesti, jos ei joku usko, että osa ihmisistä on herkempiä kuin toiset.

Vierailija
105/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:00"]On vain herkkyyttä.
[/quote]

Ja 'erityisherkkiä' jotka alleviivaa ns. herkkyyttään. Yks tapa muiden joukossa pyrkiä hallitsemaan ympäristöään.

Vierailija
106/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oikeasti herkkä ihminen, mutta en halua sanoa olevani erityisherkkä. Mutta minulla vuotaa silmät herkästi, minulla on tosi vaikeaa toivottaa osanottoja jos joku kuolee, minulla tulee kyyneleet silmiin helposti iloisista asioista. Minulla on ehkä erityisherkät silmät. 

Vierailija
107/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:00"]On vain herkkyyttä. [/quote] Ja 'erityisherkkiä' jotka alleviivaa ns. herkkyyttään. Yks tapa muiden joukossa pyrkiä hallitsemaan ympäristöään.

[/quote]He ovatkin niitä "erityisherkkiä", eivät erityisherkkiä. Vaikea sitä kai on ymmärtää jos itsellä ei ole minkäänlaista kosketuspintaa tällaisen ihmisen "maailmaan"

Vierailija
108/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:01"]Ap tuskin on erityisherkkä.

Minua henkilökohtaisesti tuon termin lanseeraus on auttanut henkisesti. Nyt tiedän, että olen sisäsyntyisesti vain vähän erilainen, mutten huonompi kuin muut. Koko elämäni minusta on nimittäin tuntunut siltä, että olen jotenkin outo ja persoonani ei kelpaa esim. koulun ja työelämän vaatimuksiin ns. hyvästä tyypistä.

Mutta joo. Enpä sitä kuitenkaan ota henkilökohtaisesti, jos ei joku usko, että osa ihmisistä on herkempiä kuin toiset.
[/quote]

Miten niin en ymmärrä? Tuntemani ihmiset luonnehtivat minua herkäksi, älykkääksi ja tutkivaiseksi luonteeksi. Ja kyllä, tiedän paljon myös paljon mielenterveyden asioista.

Vierailija
109/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:01"]Ap tuskin on erityisherkkä.

[/quote]

Miten niin en ymmärrä? Tuntemani ihmiset luonnehtivat minua herkäksi, älykkääksi ja tutkivaiseksi luonteeksi. Ja kyllä, tiedän paljon myös paljon mielenterveyden asioista.
[/quote]

t. Ap

Vierailija
110/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkkyys ei ole mielenterveysongelma.

Vierailija
111/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vaan voi sanoa olevansa erityisherkkä, mutta siihen ei ole mitään diagnostiikkaa. Oikaiskaa jos olen väärässä... Mun tuntemat niin sanotut erityisherkät on konrolloivia, neuroottisia ja narsistisia, vaativia ja joustamattomia.

Vierailija
112/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:09"]

[/quote]

Ei olekaan, vaan se on luonnevika. Niin kuin narsismi.

Vierailija
113/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:09"]Erityisherkkyys ei ole m[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:09"]Erityisherkkyys ei ole mielenterveysongelma.
[/quote]

Ei ole mitään erityisherkkyyttä.

Vierailija
114/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:09"]

[/quote]

Ei olekaan, vaan se on luonnevika. Niin kuin narsismi.
[/quote]

Amen!

Vierailija
115/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:54"]

Facebookissa on se pelle-ryhmäkin heille. Yksi puolituttu kuuluu siihen, vaikka akka on kova ja ilkeä kuin mikä, eikä todellakaan ole mikään erityisherkkä. Samaa paskaa kuin julkkisten burnoutit.

[/quote]

En tiedä tuosta erityisherkkyydestä mitään, mutta moni kovia kokenut ihminen on todella herkkä, vaikka ulkokuori onkin kova. Itse tunnen useammankin ihmisen, jonka nuoruus ollut todella rankka (mm. joutunut raiskatuksi). He esittävät kovaa ja ovat toisinaan myös kovin ilkeitä. Oikeasti kyllä ovat herkkiä ja ne ikävät tunteet velloo siellä sisällä. Että ei kaikki ole sitä miltä näyttää.

Vierailija
116/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä asiaa ongelmana, mutta olen kovin herkkä sekä fyysisesti että henkisesti, jotenkin anturit pinnassa koko ajan. Aistin ihmisten tunnetiloja tosi herkästi, ja masentuneen kanssa oltuani olen aivan uupunut, ihan kuin kokisin itse sen syvän uupumuksen, joka toisella on. Ja itse olen sosiaalinen ja puhelias jne. Jo lapsena ihmettelin, että eivätkö kaikki huomaa asioita samalla tavalla kuin itse huomasin. Minusta herkkyys on voimavara, vaikka itseään täytyy aina välillä kovettaa.

Vierailija
117/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä diagnostiikka? On vain joukko ihmisiä, jotka ovat dignosoineet itse itsensä, jotta heillä olisi relevanssi olla, mitä ovat... Millaisia he sitten ovat? Olen itse herkkä ihminen. Herkkä muiden ihmisten kärsimykselle, epäoikeudenmukaisuudelle jne Erityisherkkyys sen sijaan on varsin subjektiivinen käsitys asioista.

Vierailija
118/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:09"]Erityisherkkyys ei ole mielenterveysongelma.
[/quote]

Ei olekaan, mutta on joukko ihmisiä, jotka nimittää mt-ongelmiaan erityisherkkyydeksi.

Vierailija
119/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:10"]

Kuka vaan voi sanoa olevansa erityisherkkä, mutta siihen ei ole mitään diagnostiikkaa. Oikaiskaa jos olen väärässä... Mun tuntemat niin sanotut erityisherkät on konrolloivia, neuroottisia ja narsistisia, vaativia ja joustamattomia.

[/quote]Eli tuttavapiirissäsi ei ole erityisherkkiä ihmisiä.

Vierailija
120/183 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:54"]

[/quote]

En tiedä tuosta erityisherkkyydestä mitään, mutta moni kovia kokenut ihminen on todella herkkä, vaikka ulkokuori onkin kova. Itse tunnen useammankin ihmisen, jonka nuoruus ollut todella rankka (mm. joutunut raiskatuksi). He esittävät kovaa ja ovat toisinaan myös kovin ilkeitä. Oikeasti kyllä ovat herkkiä ja ne ikävät tunteet velloo siellä sisällä. Että ei kaikki ole sitä miltä näyttää.
[/quote]

Kyllä. Heillä on tod. näk. puutteelliset defenssit = ongelmia mielenterveyden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi