Erityisherkkyys
Kommentit (183)
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:52"]Kaikki erityoisherkä hajoilee herkkyyteensä lukiessaan tätä ketjua...
[/quote]
No mua erityisherkkänä ei heilauta tämä ketju mihinkään suuntaan :)
Aivan kujalla suurin osa kirjoittajista. Ja itse en ole koskaan mainostanut tätä ominaisuutta, mutta se on auttanut minua ymmärtämään itseäni.
Mitä ihmiset HAKEE tällä eh määritelmällä? Onko he jääneet jotain vaille vai mistä on kyse!?
Ei ole herkkyyttä ja kovuutta, pahuutta ja hyvyyttä. On lujia ja vähemmän lujia. Kaikissa on mahdollisuus hyvään ja pahaan. Hyvisä ja pahoissa teoissa mitataan lujuutta.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:05"]
Mitä ihmiset HAKEE tällä eh määritelmällä? Onko he jääneet jotain vaille vai mistä on kyse!?
[/quote]Tästä ja monista muista viesteistä huomaa että jotkut ovat vailla, tietoa ja ymmärrystä.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:07"]Ei ole herkkyyttä ja kovuutta, pahuutta ja hyvyyttä. On lujia ja vähemmän lujia. Kaikissa on mahdollisuus hyvään ja pahaan. Hyvisä ja pahoissa teoissa mitataan lujuutta.
[/quote]
Kovat murtuu helpommin, kuin lujat.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:47"]
On uusi trendinimitys mielenterveysongelmille.
[/quote]
Tai huomion hakuisuudelle. Minä-minä-minä ja minun erityistarpeeni. Että jos ei muuten ole koskaan huomattu tarpeeksi.
[/quote]Mikä on kun ette ymmärrä vaikka kuinka koitetaan selittää? Tuo EI ole erityisherkkyyttä. Te sekoitatte nyt asioita, joko tahallaan tai tietämättömyyttänne.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:05"]
[/quote]Tästä ja monista muista viesteistä huomaa että jotkut ovat vailla, tietoa ja ymmärrystä.
[/quote]
Eli se yksi kirja on jäänyt lukematta. Lähde viite - kitoooos!
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:52"]Kaikki erityoisherkä hajoilee herkkyyteensä lukiessaan tätä ketjua... [/quote] No mua erityisherkkänä ei heilauta tämä ketju mihinkään suuntaan :) Aivan kujalla suurin osa kirjoittajista. Ja itse en ole koskaan mainostanut tätä ominaisuutta, mutta se on auttanut minua ymmärtämään itseäni.
[/quote]Juuri näin. Mutta kun eivät nämä halua ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:27"]Mistä johtuu tämä vihamielisyys ja raivo erityisherkkyyttä kohtaan? Nuo kuvaukset joita annatte eivät sitä ole. Vihaatte siis manipuloijia ja avuttomiksi heittäytyjiä ja erityiskohtelua vaativia ja kaikki ne ovatkin ärsyttäviä ja "vääriä" käyttäytymisiä. Mutta erityisherkkyyttä ne eivät ole.
[/quote]
Mikä vihamielisyys ja raivo? Et taida kestää kriittistä ajattelua? Normaalia älyllistä pohdintaa?
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:52"]Kaikki erityoisherkä hajoilee herkkyyteensä lukiessaan tätä ketjua... [/quote] No mua erityisherkkänä ei heilauta tämä ketju mihinkään suuntaan :) Aivan kujalla suurin osa kirjoittajista. Ja itse en ole koskaan mainostanut tätä ominaisuutta, mutta se on auttanut minua ymmärtämään itseäni.
[/quote]
Vain erityisherkät ymmärtävät, eikä siihen tarvita a. normaalia kommunikaatiota b. älyllisiä argumentteja? Alan epäillä, että erityisherkkyys on salatiede.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:27"]Mistä johtuu tämä vihamielisyys ja raivo erityisherkkyyttä kohtaan? Nuo kuvaukset joita annatte eivät sitä ole. Vihaatte siis manipuloijia ja avuttomiksi heittäytyjiä ja erityiskohtelua vaativia ja kaikki ne ovatkin ärsyttäviä ja "vääriä" käyttäytymisiä. Mutta erityisherkkyyttä ne eivät ole.
[/quote]
Mikä vihamielisyys ja raivo? Et taida kestää kriittistä ajattelua? Normaalia älyllistä pohdintaa?
[/quote]
Normaalia älyllistä pohdintaa kannattaa harjoittaa vain jos tietää edes sinne päin faktoja teeman ympärillä. Jos ihan sokeena latelee mielipiteitään, niin silloin on kyse asenteellisesta ja ennakkoluuloisesta spekuloinnista. Se ei ole koskaan älyllistä.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:03"]
[/quote]
Vain erityisherkät ymmärtävät, eikä siihen tarvita a. normaalia kommunikaatiota b. älyllisiä argumentteja? Alan epäillä, että erityisherkkyys on salatiede.
[/quote]
Salatiede :-D
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:27"]Mistä johtuu tämä vihamielisyys ja raivo erityisherkkyyttä kohtaan? Nuo kuvaukset joita annatte eivät sitä ole. Vihaatte siis manipuloijia ja avuttomiksi heittäytyjiä ja erityiskohtelua vaativia ja kaikki ne ovatkin ärsyttäviä ja "vääriä" käyttäytymisiä. Mutta erityisherkkyyttä ne eivät ole.
[/quote]
[/quote]
Normaalia älyllistä pohdintaa kannattaa harjoittaa vain jos tietää edes sinne päin faktoja teeman ympärillä. Jos ihan sokeena latelee mielipiteitään, niin silloin on kyse asenteellisesta ja ennakkoluuloisesta spekuloinnista. Se ei ole koskaan älyllistä.
[/quote]
Viitteet?
Mun täysin kouluja käymätön tuttava, joka on nainut rahaa ja on suvussa, jossa kaikki on koulutettuja jne. On kaikkine "kipuiluineen" erityisherkkä. Nolo.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:27"]Mistä johtuu tämä vihamielisyys ja raivo erityisherkkyyttä kohtaan? Nuo kuvaukset joita annatte eivät sitä ole. Vihaatte siis manipuloijia ja avuttomiksi heittäytyjiä ja erityiskohtelua vaativia ja kaikki ne ovatkin ärsyttäviä ja "vääriä" käyttäytymisiä. Mutta erityisherkkyyttä ne eivät ole. [/quote] Mikä vihamielisyys ja raivo? Et taida kestää kriittistä ajattelua? Normaalia älyllistä pohdintaa? [/quote] Normaalia älyllistä pohdintaa kannattaa harjoittaa vain jos tietää edes sinne päin faktoja teeman ympärillä. Jos ihan sokeena latelee mielipiteitään, niin silloin on kyse asenteellisesta ja ennakkoluuloisesta spekuloinnista. Se ei ole koskaan älyllistä. [/quote] Viitteet?
[/quote]
Mutuntuntuma, omat luulot ja "naapuri sanoi" ei kelpaa tietääkseni tieteellisen tutkimuksen perustaksi yhtikäs missään. Erityisherkkyyttä on normaalia voimakkaampi erilaisiin asioihin, mutta se reaktio ei välttämättä näy ulospäin mitenkään. Se että joku diagnosoi itse itsensä erityisherkäksi ja tämän henkiön piirteet ei myöskään kelpaa asialähteeksi. -eri-
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:03"] [quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:52"]Kaikki erityoisherkä hajoilee herkkyyteensä lukiessaan tätä ketjua... [/quote] No mua erityisherkkänä ei heilauta tämä ketju mihinkään suuntaan :) Aivan kujalla suurin osa kirjoittajista. Ja itse en ole koskaan mainostanut tätä ominaisuutta, mutta se on auttanut minua ymmärtämään itseäni. [/quote]Juuri näin. Mutta kun eivät nämä halua ymmärtää. [/quote] Vain erityisherkät ymmärtävät, eikä siihen tarvita a. normaalia kommunikaatiota b. älyllisiä argumentteja? Alan epäillä, että erityisherkkyys on salatiede.
Normaali kommunikaatio sivuutta täysin toisen näkemykset ja älylliset argumentit ovat kiinni pitämistä virheellisistä luuloista?[/quote]
Onko joku tutkinut erityysherkkyyden ja sosiaalisen statuksen välistä korrelaatiota. Jos ei, toivon, että se tapahtuu pian!
Jotenkin paistaa vaan tästäkin keskustelusta täydellinen tiedon ja ymmärryksrn puute.
Jotenkin niin surullista,että pahimassa tapauksessa tälläset ihmiset on minkäänlaisessa kasvatusvastuussa kenestäkään ja siirtävät todennäkösesti tätä pelkoaan erilaisuuttaan kohtaan taas yhdeltä sukupolvelta toiselle.
Kaikkia määritteitä käytetään ikävä kyllä väärin,sitä en kyllä kyseenalasta etteikö erityisherkkyyden taakse mene myös niitä ihmisiä,joihin tämä määrite ei osu millään.
Minulla on erityisherkkä pieni lapsi ja on ollut helpotus löytää keino ymmärtää tiedon valossa lasta ja lapsen käyttäytymistä.
Piirteitä on monenlaisia,näitä ns.oireita on monelaisia ja yksilöllisiä.
Minä haluan,että lapsi oppii toivottavasti käyttämään näitä erityisherkkyyden piirteitään joskus jopa voimavarana sen sijaan,että ne rajoittaisi lapsen toimintaa tulevaisuudessa.
Ikävä vaan,että aikuisten maailma on noin kapeakatseinen ja sivistämätön.
Kaikki erityoisherkä hajoilee herkkyyteensä lukiessaan tätä ketjua...