Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna kierukan poisto

Vierailija
17.12.2024 |

Te joilla kierukka poistettu, tuliko oireita/miten elämä muuttui?mul ikää 52v siksi poistoon

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla tapahtunut mitään. Poisto oli nopea eikä sekään tuntunut yhtään.

Vierailija
2/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ikä siihen vaikuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei ole mikään pakko poistaa, jos sen vaikutukset ovat positiivisia, kuten usein sinun iässäsi ovat. Useimmille poisto on mitätön toimenpide. 

Vierailija
4/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kukkaro keveni siinä kassan kohdalla.

Vierailija
5/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ikä siihen vaikuttaa?

Eri ikävaiheissa naisen keho tuottaa eri suuruisen määrän progesteronia.

Vierailija
6/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi kuukautiset pois 7 kuukaudeksi. Kierrukan aikana oli ihan normaalisti. 

Vierailija
7/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kierukka on ollut sisälläsi kauan, niin tuskin mitään oireita, koska sen teho on laimennut jo. 

Itselläni kierukan poisto aiheutti pahoja vaihdevuosioireita, koska kehoni ei enää osannut tuottaa keltarauhashormonia itse. Oireet hävisivät noin kolmessa kuudessa. 

Vierailija
8/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei ole mikään pakko poistaa, jos sen vaikutukset ovat positiivisia, kuten usein sinun iässäsi ovat. Useimmille poisto on mitätön toimenpide. 

Mulla tää on vienyt seksuaaliset halut. En tunne iloja enkä suruja. On vain tasaista eloa. Plus tää ei millään voi olla elimistölle hyväksi kun tulee hormoonia. Ja olen sinkku ollut jo pari vuotta ei seksiä tänä aikana, tuskin jatkossakaan. Joten joutaa pois.ap menkat varmaan tulee takas 

Vierailija
9/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tungettiin kierukka ihan vain ikäni vuoksi. Siitä alkoi sitten helvetti, joka jatkui vielä pitkään kierukan poiston jälkeen. 

Vanhemmilla naisilla hormonituotanto on helppo sotkea lopullisesti, kun keho ei sitä enää niin helposti korjaa. Jos keski-ikäinen nainen pärjää hyvin omien hormoniensa kanssa, on minusta väärin alkaa sitä sotkemaan. Seurauksena voi olla ennenaikaiset vaihdevuodet, vaikka nainen olisi luomuna voinut nauttia vielä elämästään vuosia.  

Mitään en vihaa niin paljon, kun kierukoiden pakkotuputtamista. 

Vierailija
10/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka latistaa tunne-elämän. Se on totta. Poista vaan, mutta anna kehollesi aikaa myös palautua. 

Vierailija
11/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Mirena crash. Mutta älä pelkää. Et välttämättä saa mitään oireista. Mutta jos saat, niin tiedät sen olevan normaalia. 

Vierailija
12/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierukka latistaa tunne-elämän. Se on totta. Poista vaan, mutta anna kehollesi aikaa myös palautua. 

Joo tämän oon huomannut! Annan aikaa ap

Vierailija
13/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ollut kaikenkaikkiaan neljä kierukkaa. kaksi niistä on gynekologi poistanut, molempien poistojen jälkeen oli verenvuotoa pari päivää ja poisto nipisti vähän. kaksi kertaa tullut kierukka itsestään ulos voimakkaan supistuksen kanssa, ei minkäänlaista vuotoa ja supistuskipu oli sellainen kuukautiskrempan oloinen.

kaksi hormonikierukkaa, kaksi kupari. elämä ei muuttunut miksikään niiden poiston jälkeen. tai no ehkäisyrumba alkoi sitten taas erilailla. kierukat eivät aiheuttaneet alkuoireiden jälkeen mitään oireita. ei painonnousua, ei finnejä, ei libidomuutoksia, ei mitään. tai ehkä muuten libido oli parempi, näin kun jälkeenpäin miettii.

Vierailija
14/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos alkaa hillittömästi panettaan ihan niiku nymffomaaniaa puukkaamaan kun värkki on vapautettu kiehkuran vankeudesta ??

Vierailija
15/15 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos alkaa hillittömästi panettaan ihan niiku nymffomaaniaa puukkaamaan kun värkki on vapautettu kiehkuran vankeudesta ??

minulla kävi kierukan kanssa niin. Että kaipaan niitä aikoja. Olisin oikeasti voinut antaa kaikille, jotka olisivat vain tulleet kysymää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi