Mitä ette enää uskalla tehdä kypsemmällä iällä?
Tultiin laskettelulomalle tulevan teinin kanssa. Hän halusi rinteeseen ja laskettelukouluun. Itselle iski täysi paniikki kun en uskaltanutkaan edes ajatella suksien vuokraamista. Itse teininä laskettelin jonkin verran, tykkäsinkin. Mutta harrastus jäi 25 vuodeksi. Ja nyt en uskalla enää!!
Mitä te muut ette enää uskalla vs. paljon nuorempi sinä?
Kommentit (410)
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tullut iän kanssa hirveä onnettomuuksien pelko. Jos sataa tai on pimeää tai metsästysaika, minulla on ajaessa koko ajan mielessä että mitä jos tielle tulee jotain. Jäällä en uskalla liikkua yhtään ilman naskaleita ja jotain kelluttavaa, ja minusta on tullut kunnon nalkuttaja kun yritän estää läheisiä menemästä yksin jäille. Pelkään huvipuistolaitteista melkein kaikkia, koska pelkään että ne hajoavat pahimmassa paikassa ja koko lasti putoaa. Pahin on maailmanpyörä, se on niin kiikkerä. Pelkään korkeissa paikoissa, että joku varomattomuuttaan putoaa alas matalan kaiteen yli. Pelkään pienlentokoneiden kyydissä, vaikka ennen nautin laskuvarjohypystä. Pelkään hevosten kanssa eniten kaikkia outoja onnettomuuksia, joissa oman toiminnan takia rekka joutuu väistämään ja kaatuu koulubussin päälle.
Olisiko jo keskustelun paikka. Eihän tämmöinen voi olla ihan tervettäkään. Varovaisuus on eri asia, se on tietyissä tilanteissa järjen käyttöä, mutta että pelkäät noinkin monia asioita ja lähes koko ajan (?)
Vierailija kirjoitti:
Tehdä kuperkeikkaa. Selkä menisi takuulla tohjoksi.
Se tekisi vaan hyvää selälle. Enemmän yleensä pitäisi taivutella itseäänsä
kun lukee tän ketjun läpi ja miettii, ihmiset on vain nykyään olemassa.
Eivät ollenkaan elossa.
Pelko ohjaa kaikkea tekemistä.
kyllä on surullista.
Lapsia, riski on liian suuri vaikka halu olisi.
Extreme liikunta. Muutaman onnettomuuden jälkeen pikku hiljaa vanhentuvana ei tahdo uskaltaa enää kun luiden luutuminen kestää ainakin omasta mielestä ihan älyttömän kauan. Vauhti hiljenee koko ajan mitä enemmän tulee ikää mikä toki on osaltaan hyväksikin.
Tekonivel kyllä ”rajoittaa” erilaisia tekemisiä. Just tuo laskettelu/lautailu
- Benji-hyppy
- pitkät vaeltamiset
- Linnanmäki ja tyyliin vuoristorata
- bikinien käyttö 😂😂
- hiihto VAIN jos ei ole alamäkeä
- rohkeus kokeilla uutta kampaajalla
- tatuointi/ lävistys
OMG mä olen ihan mummo!! 😂😂
Sanoa n-sanaa kovaan ääneen julkisella paikalla, tai edes somessa omalla nimellä
Kun ikää karttuu, monet asiat aivan luonnollisista syistä jäävät pois.
Ei ole kyse uskalluksesta vaan luopumisesta, realismista.
Elämä opettaa ( jokaista) hiljaa kävelemään.
Ei tule mieleen mitään sellaista.
En uskaltaisi laskea mäkeä suksilla enää.
En halua mennä järven jäälle hiihtämään tai pilkkimään.(järvessä asuu tappajahai ja näkki sekä Loch Nessin hirviö, näin huumorilla väitän myös puolisolleni)
En kiipeäisi puuhun.
En ajaisi moottoripyörällä tai menisi kyytiin.
En ottaisi aurinkoa.
En matkustaisi enää ulkomailla yksin.
En mene juopottelemaan baariin.
Mutta ratsastamaan uskallan kyllä mennä.
Laskea pulkalla isoja mäkiä alas. 45v
Minua vähän pelottaa hiihtämään opetteleminen. Kun on mäkiä ja mutkaisiakin mäkiä joissa voi törmätä puuhun tai muuten vaan kaatua. En ehkä enää kaadu niin pehmeästi ja toivu niin nopeasti kuin nuorena.
Toisekseen painoni jojoilee, eikä silloin voi ostaa edes suksia joilla hiittäisi vielä tulevinakin talvina. Isokokoisen sukset ovat hirvittävän pitkät, ja ahdistaa että senkin takia hiihtäminen olisi nyt aikaisempaa vaikeampaa.
En uskalla enää alkaa seurustelemaan .Parempi vaan olla yksin ja nauttia muista asioista.Olisi raskasta tutustua uuteen mieheen ja luopua omista tavoistaan ja rutiineistaan.Ja kohdata se arvostelu,on jo tullut ryppyjä ,hiuksissakin harmaata vähän näkyy ja ylipainoa.En kyllä enään ole vuosiin uskaltanut uimahalliinkaan mennä,kun tuo ruho on niin ikävän näköinen.Kaikki läski kertynyt mahan alueelle.Olisi kyllä järkyttävää mennä saunaan muien kanssa.Mutta hyviä nämä päivät on näinkin. Nainen 53 v
Vierailija kirjoitti:
Olen hypännyt uimahyppyjä vitosesta ja seiskapuolesta helpostikin. Nyt tutisevat jalat jo ykköslaudalla.
haha, pelottaako!
En enää uskalla mennä uimaan vähänkään viileään veteen, koska se on laukaissut minulla muutaman kerran TGA-kohtauksen. Nehän eivät sinänsä ole vaarallisia, mutta pelottavia kylläkin
Käyn 48-v. tanssitunneilla, joilla on myös lukioikäisiä. Kaikki tekevät kärrynpyörän tai käsilläseisonnan, jos koreografiassa niin sanotaan. Apinapudotusta en kuitenkaan tekisi enää, eli joskus ipanana sitä roikkui polvitaipeistaan tangossa, otti vauhtia ja päästi irti laskeutuen jaloilleen. Tämä oli alakoululaisten välituntiharrastus. Henki menisi, jos nyt yrittäisin.
Pieraista. Voi tulla pierun kanssa jotain muutakin.
Nainen 53v kirjoitti:
En uskalla enää alkaa seurustelemaan .Parempi vaan olla yksin ja nauttia muista asioista.Olisi raskasta tutustua uuteen mieheen ja luopua omista tavoistaan ja rutiineistaan.Ja kohdata se arvostelu,on jo tullut ryppyjä ,hiuksissakin harmaata vähän näkyy ja ylipainoa.En kyllä enään ole vuosiin uskaltanut uimahalliinkaan mennä,kun tuo ruho on niin ikävän näköinen.Kaikki läski kertynyt mahan alueelle.Olisi kyllä järkyttävää mennä saunaan muien kanssa.Mutta hyviä nämä päivät on näinkin. Nainen 53 v
Aivan kuin minun kirjoittamani, paitsi että haluaisin tutustua paremmin erääseen mieheen (ja hän minuun), mutta en tiedä mitä tehdä. Takana on yksi pitkä parisuhde, ehkä on parempi olla yksin.
Nainen, myös 53 v
Mieleen tulevat kovien huumeiden käyttö ja suojaamattoman seksin harrastaminen.
Rullaluistella