Kuuluuko letut syödä sitä mukaa, kun ne paistetaan, vai jaetaanko ne vasta sitten, kun koko taikina on paistettu letuiksi?
Kommentit (329)
Sitä mukaa. Eivät ole niin hyviä jos odottaa.
Kyllähän ne parhaita on kuumana suoraan pannulta
Ei niitä kuulu vetistää paiston jälkeen.
Voi toimia just niinkuin itse parhaaksi näkee!
Olen kokeillut molempia tapoja. Viileänä sikäli parempia, ettei kermavaahto tai Nutella heti sula. Paistajankaan ei tarvitse olla hellan ääressä vaan saa syödä yhdessä muiden kanssa. Olen pinonnut lätyt kuumuutta kestävän lautasen päälle hellalle ja hella ykkösellä, pysyvät vähän lämpimänä.
Jäähtynyt lettu ei ole niin hyvää kuin tuore.
Kyse on lähinnä siitä, pitääkö kohteliaisuussyistä odottaa että koko satsi on valmis ja kaikki voivat syödä yhtäaikaa.
Äitini paistaessa lettuja syömme sitä mukaa, näin oli jo lapsuudessani. Kun itse paistan vain itselleni, laitan kaikki pinoon ja syön vasta siitä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minusta on mukavaa, että kaikki syövät yhdessä. Voi siis paistaa kaikille yhden letun kerrallaan tai kaikki letut valmiiksi.
Ei ole mitään kuuluuko -juttua vaan jokainen tekee niin kuin haluaa.
Turha inttää makuasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Tälle iso 👍🏻
Sitä mukaa tykkään ainakin itse, jotta reunat ovat vielä rapsakoita.
Pinossa rapeat reunat lötkistyy jos niistä tykkää
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos perheessä yksi paistaa lettuja ja muut odottavat syömistä ja on eriäviä mielipiteitä, milloin pitäisi syödä. Ei silloin jokainen voi tehdä miten haluaa.
No mielipiteitä tosiaan on monia, tai ainakin kahta sorttia, ja kumpikaan niistä ei ole sen oikeampi kuin toinenkaan.
Älkää nyt tehty tästäkään ongelma!
Kokeilkaa molempia tapoja, vaatii kaksi paistokertaa...
Mitään "kuuluu tehdä" sääntöä liene.
Kylmät letut on valtavan hyviä kun ripottelee vähän sokeria päälle.
Paistetaan yleensä 2 lla pannulla niin tulevat nopeemmin.
En ota kantaa tyyliin
Uuni alhaiselle lämmölle ja lätyt suoraan pannulta pellille sinne odottelemaan, reunat oysyy rapeana. Pellille mahtuu neljä lättyä yksittäin niin ei tule paksua lötköä pinoa.
Vastatkaa nyt, tästä on erilaisia mielipiteitä.