Mitä ette enää uskalla tehdä kypsemmällä iällä?
Tultiin laskettelulomalle tulevan teinin kanssa. Hän halusi rinteeseen ja laskettelukouluun. Itselle iski täysi paniikki kun en uskaltanutkaan edes ajatella suksien vuokraamista. Itse teininä laskettelin jonkin verran, tykkäsinkin. Mutta harrastus jäi 25 vuodeksi. Ja nyt en uskalla enää!!
Mitä te muut ette enää uskalla vs. paljon nuorempi sinä?
Kommentit (410)
Ennuskalla laskea suksilla mäkiä,58v., en mennä huvipuistolaitteisiin tai näkötorneihin, korkean paikan kammo!
En uskalla mennä huvipuistolaitteisiin, laskea pulkkamäkeä enkä harrastaa kontaktilajeja.
Vierailija kirjoitti:
Lasketella ja kiivetä hevosen selkään.Molempia harrastin nuorena mutta nyt ei enää uskalla
Tämä.
N58v
Ajaa romurallia ja myöskään vesihiihtää. Ehkä en menisi ratsastamaankaan enää...
Nuorempana tuli kokeiltua moisia.
Nim. N 58
Ria kirjoitti:
kun lukee tän ketjun läpi ja miettii, ihmiset on vain nykyään olemassa.
Eivät ollenkaan elossa.
Pelko ohjaa kaikkea tekemistä.
kyllä on surullista.
Nuorempana on tehty riitävästi kaikkea,nyt tehdään sitä mikä on järkevintä ikään nähden.Ei siis ohjaa pelko vaan järki.
Luistelu tuntuu pelottavalta ajatukselta, en usko pysyväni enää mitenkään pystyssä.
Olin noin 10 vuotta ilman pyörää. Aiemmin olin aika hurjapää pyörän kanssa, mutkat menin 100 lasissa polvi lähes maata viistäen. Nyt kun viime kesänä tuli pitkästä aikaa pyöräiltyä enemmän, niin ei helvetti! Melkein pitää pysäyttää pyörä, että uskaltaa kääntyä. Ei kyllä enää hurjastella mihinkään. N33.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketella ja kiivetä hevosen selkään.Molempia harrastin nuorena mutta nyt ei enää uskalla
Aloitin ratsastuksen uudelleen 20 vuoden jälkeen. On ollut kivaa ja vaikeinta on tulla alas selästä. Suosittelen kokeilemaan, et ole ainoa.
Nuoruuden ystäväni kuoli kun hevonen heitti selästä
Ikää tytöllä oli noin 19 vee
Itse pelkään mennä lähelle isoa hevosta.
Autot ja mopot on keksitty,no minä elän.
Ria kirjoitti:
kun lukee tän ketjun läpi ja miettii, ihmiset on vain nykyään olemassa.
Eivät ollenkaan elossa.
Pelko ohjaa kaikkea tekemistä.
kyllä on surullista.
Minun äitini piti minua nä.lässä ja lö.i.
En pelkää äitiäni
Äitini ei ohjaa elämääni
iloista
Vierailija kirjoitti:
Lähestyä
Osallistuin puolisoni kanssa leirille jossa harjoitettiin eräänlaisia läheisyystaitoja. En ollut tiedostanut että siihen kuului kaikenlaista halailua ja läheisyyttä myös muitten kanssa. Minulla ei olisi ollut ongelmaa sen kanssa, mutta ryhmässä oli paljon meitä nuorempia. Tuli ikävä fiilis siitä että parikymppiset miehet saattoivat pitää kosketustani ällöttävänä. MIeheni kertoi että hänellä oli samanlainen tunne parikymppisten tyttöjen kanssa. Mikään muitten käytöksessä ei siihen viitannut, päin vastoin, meitä lähestyttiin. Ongelma oli kuitenkin oman pään sisällä..
Minä olen 50 vuotias nainen
En ole uskaltanut lihoa
Painan nyt 10 kg enemmän kuin 15 vuotiaana.
Olen myös hoitanut itseäni
joka päivä' kivat vartaloa myötäilevät vaatteet
suihku , rasvaus , meikkaus, tuoksu
aamuihin kuluu 1,5 tuntia.
Ilahdun kun näen itseni esim tavaratalon peilistä.
En uskalla katsoa eläkevakuutussalkkua..
En...yhyyyy
Se kaunis 50 vuotias
Pulkalla laskeminen. Lapsena rakastin laskea talvella pulkalla, mutta kun vuosi sitten lähdimme kavereiden kanssa kokeilimaan olin kauhusta jäykkänä koko laskun ajan, varsinkin hyppyreissä joissa pomppasi yli metrin korkeuteen niin että takamus irtosi pulkasta. Ihan hauskaa meillä oli, ei siinä, mutta jännä miten lapsena pulkan kyydissä istui aina ihan rauhallisena.
Keinussa kikkailu, eli seisaaltaan keinuminen ja keinun kyydistä pois hyppääminen. Nykyään jos kokeilen alkavat polvet täristä.
N19
Voi apua, miten nuoret täällä kirjoittaa, ettei pysty sitä tai tätä. Oon 60-vuotias ja teen kaikkea samaa mitä 20-vuotiaanakin, paitsi etten dokaile enää samaan malliin. Kännit ja krapulat on nähty.
Just nyt en uskalla lähteä hikilenkille, koska pelkään kaatuvani jäisillä teillä.
Rullaluistella yhtä hullusti kaikkia mäkiä ylös ja alas saman tien varrella, jolla ajelee rekkoja.
Lähteä Ukrainaan sotimaan Ukrainan ja koko vapaan maailman puolesta.
Nyt liian vanha ja huonokuntoinen.
Ei jaksa joka ilta hoitaa koko jalkapalloseuraa
Tänä talvena jäi ensimmäistä kertaa hyppämättä talon katolta lumikasaan.
Pojat ja serkkunsa (ikähaarukka 8-12v) hyppäsivät, mutta mulla meni pupu pöksyyn.
Täytin juuri 45 v.
Kaikki muut menee paitsi ei linnanmäen kieputtimet.
Liukastuin ja mursin ranteeni, jonka jälkeen en ole uskaltanut enää luistella tai hiihtää mäkisessä maastossa. Rullaluistelu on myös nykyään poissuljettu.
Eläissäni en ole lasketellut rinteissä, enkä myöskään nauttinut huvipuistolaitteista, kun niissä tulee huono olo.
Harrastan kyllä muuten liikuntaa. Vesi ei pelota minua ja uskallan uida tai veneillä missä vaan.
N46
En ole lasketellut koskaan enkä aio aloittaakaan, kun ikä painaa. Tuo ikä vaikuttaa myös siihen, että en enää uskalla laskea tavallisilla suksilla isoja mäkiä. Tasamaalla on kiva hiihdellä, pitkät loivat mäetkin käyvät. Huvipuistojen laitteisiin minua ei ole saanut oikein koskaan, mitä nyt joskus lasten karuselliin. En myöskään halua enää lähteä ulkomaille, kotimaa riittää hyvin.