Moniavioisuus olisi ratkaisu monen suomalaisen yksinäisyyteen
Olen itse ns. betanainen eli monilta ominaisuuksiltani keskiverto ja ulkonäöltäni sellainen, etteivät miehet (puhumattakaan naisista) kiinnostu minusta kovinkaan usein, vaikka olenkin hoikka ja pitkähiuksinen.
Olen jo pidempään haaveillut sellaisesta, että saisin olla jollekin pariskunnalle ns. kolmas pyörä tai sitten kokonaan jonkun miehen kakkosvaimo. Eipä tosin sellaisiakaan ole kukaan tullut minulle ehdottamaan.
Jos mielipideilmasto muuttuisi moniavioisuutta suosivaksi, ehkä minäkin saisin rakkautta, läheisyyttä ja perheen. Sitä odotellessa...
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mun duunikaveri oli polyamorinen ja hän kutsui mut joskus istuun iltaa. Siellä oli kerran pari muutakin polyamorista perhettä. Siis, ne kaikki oli yksi naisoletettu ja kahdesta kolmeen miesoletettua comboja. Eli yhtäkään alffamies+ haaremi- kokoonpanoa en tavannut.
Se, mikä pisti silmään, niin rouvat oli tosi avoimia ja "bohoja". Eli kasvissyöjiä, ruokkoamattomia pullukoita, joilla kirjavat hiukset ja niittejä nassussa.
Rouvat oli tosi "matameita" eli superäidillisiä ja puheliaita.
Miehet taas oli näitä keski-ikäisiä, hiljaisia hentoja soija-poikia, nutturoineen.
Tällä mun tuttavalla oli kaksi hissukka-miestä, jotka oli kuin samasta muotista valettuja ja sitte kolmas, samanlainen exä pyöri siinä mukana.
Mitään testosteronin häivääkään en haistanut ilmassa.
Ei todella tullut mieleen joku mehiläiskuningatar, jonka suosiosta taistelee öljytyt urokset.
Tuli pikemminkin mieleen äitihahmo joka huolehtii testosteronivajeisista mammanpojista.
Ne jätkätkin tuntui aika veltoilta löhööjätyypeiltä, jotka vain katseli telkkua tai pelasivat ja mamma hyöri ja pyöri, safkaa pöytään.
Siis mitä iloa siitä on jos saa kaksi velttoa mies-poikaa nurkkiin pyöriin joita joutuu sitten hoivaan?
Toisaalta jos ne tyypit olis olleet "normaaleja" normaaleilla testosteroniarvoilla, ne olis jo tapelleet verissäpäin kelle se naaras kuuluu, eli sikäli hyvä, että olivat sellaisia kuin olivat.Jännää. Olen itse juuri päinvastainen eli hoikka, pitkähiuksinen, huonoitsetuntoinen, ujo, hiljainen & epävarma & sanoissaan takelteleva, peittävästi pukeutunut, tatuoimaton ja luonnollisen näköinen. Treenaan salilla maltillisesti.
Minusta ei ole *ikinä* kiinnostuneet sellaiset boheemin androgyynit nutturapäämiehet, vaan enemmänkin sellaiset komentelevat ja aggressiiviset mammanpoika-tyyppiset maalaismiehet. Toivoin aina löytäväni kulturellin ja boheemin miehen, mutta en kelpaa sellaisille.
T. Ap
Katsos kun ne boheemit kulturellit hissukkamiehet EIVÄT TODELLAKAAN kysele naisia treffeille kauramaitohyllyllä. Ne päätyvät niille rempseille pulleille naisille, jotka tekevät keskustelualoitteen näiden miesten suuntaan. Lähde johonkin indiebändien keikoille tutustumaan ihmisiin. Kenties pilvenpolttelu helpottaisi tuota ahdistustakin.
Paras vinkki tähän mennessä! Eli tosiaan ap:n kannattais pyöriä läpi noi indie-festarit, eikä mitään maalaispoika-pitäjiä.
Myös yliopistolla ja ekokaupoissahan on usein ilmoituksia kaikista tapahtumista ja tempauksista. Ehkä joku älykkö, rousseauta siteeraava "ekosoturi" pongais ap:n.
Sisarvaimous voisi parhaimmillaan olla rikkaus ja estää yksinäisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet hoikka ja pitkähihainen ja otat kakkoseen myös, saat täältä aviomiehen heti itsellesi. Jos naamasi ei miellytä niin voimme harrastaa seksiä siten, että sulle laitetaan pussi päähän. Tai voit pitää sitä pussia kotioloissa muutenkin. Riittää kun pitkät hiukset ja hoikka vartalo näkyvät. Minulle ei tarvitse puhua edes mitään. Miltä kuulostaa tarjoukseni?
Mikä ihmeen kakkosvimma monilla palsta-aktiivimiehillä tuntuu olevan?!? Miksi ette hommaa suhdetta suoraan gaymiehen kanssa vai eikö vehkeellä ole mittaa? En ymmärrä.
T. Ohis
Se on tiukempi kuin vagina. Miehistä en kiinnostu, nätti transnainen kävisi mutta heitä on vaikea löytää. Ja jokaiseen koloon tuo mukavaa lisävaihtelua seksissä. Penikseni on hyvän kokoinen, kiitos kysymästä. Ymmärrän etteivät kaikki ymmärrä toisten seksuaalisia mieltymyksiä :)
Minä ymmärrän etittäin hyvin toisten normivirrasta poikkeavaa seksuaalisuutta. Mutta silti ihmettelen, miksi vain ja ainoastaan anaalijankkajat tulevat jokaiseen villasukka, perargoninpistokas, polyamoria jne. -keskusteluun mukaan huutelemaan anaalia tai kakkosta. Aika harvoin (sic! ei koskaan) keskusteluun tulee s/m tms. seksualistit.
Ohis
Mutta ei tämä ole villasukka ketju. Pidätkö itse muutes anaaliseksistä?
Vierailija kirjoitti:
Sisarvaimous voisi parhaimmillaan olla rikkaus ja estää yksinäisyyden.
Olen lukenut aiheesta arabien ja afrikkalaisten naisten kokemuksia.
Afrikassa se on aika tavallista koska miehet makoilee palmun alla kun vaimot raataa. Jos tyttö on onnekas, hänet naitetaan päällikkötason miehelle, jolla on monta vaimoa, koska raskaat maataloustyöt ja vedenhakumatkat jakautuu useammalle vaimolle eikä tarvitse yksin raataa.
Yleensä toi patriarkaalinen sisarvaimo-systeemi tarkoittaa, että lapsia on synnytettävä ja monta. Sitten naisten ja miesten työt on tarkasti eroiteltu. Sitten sisarvaimot ovat mustasukkaisia on paljon kilpailua ja selkäänpuukotusta.
Vaimot vahtivat toisiaan, esim. mitä kukin tekee ja kuka laiskottelee tai ketä mies suosii.
Luulen kyllä, että ne, jotka eivät saa yhtäkään kumppania, tuskin saavat kahta tai kolmea sen helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet hoikka ja pitkähihainen ja otat kakkoseen myös, saat täältä aviomiehen heti itsellesi. Jos naamasi ei miellytä niin voimme harrastaa seksiä siten, että sulle laitetaan pussi päähän. Tai voit pitää sitä pussia kotioloissa muutenkin. Riittää kun pitkät hiukset ja hoikka vartalo näkyvät. Minulle ei tarvitse puhua edes mitään. Miltä kuulostaa tarjoukseni?
Mikä ihmeen kakkosvimma monilla palsta-aktiivimiehillä tuntuu olevan?!? Miksi ette hommaa suhdetta suoraan gaymiehen kanssa vai eikö vehkeellä ole mittaa? En ymmärrä.
T. Ohis
Se on tiukempi kuin vagina. Miehistä en kiinnostu, nätti transnainen kävisi mutta heitä on vaikea löytää. Ja jokaiseen koloon tuo mukavaa lisävaihtelua seksissä. Penikseni on hyvän kokoinen, kiitos kysymästä. Ymmärrän etteivät kaikki ymmärrä toisten seksuaalisia mieltymyksiä :)
Minä ymmärrän etittäin hyvin toisten normivirrasta poikkeavaa seksuaalisuutta. Mutta silti ihmettelen, miksi vain ja ainoastaan anaalijankkajat tulevat jokaiseen villasukka, perargoninpistokas, polyamoria jne. -keskusteluun mukaan huutelemaan anaalia tai kakkosta. Aika harvoin (sic! ei koskaan) keskusteluun tulee s/m tms. seksualistit.
OhisMutta ei tämä ole villasukka ketju. Pidätkö itse muutes anaaliseksistä?
Ei tämä myöskään ole anaaliketju. Ja kas kummaa, vieläkään ketjuun ei ole ilmestynyt muuta seksuaalista erilaisuutta kuin anaalijankkaja.
Sama ohis
Kuulostaa naisten helvetiltä ihan samoin kuin naisvaltaiset hoiva alat ja muut naisten työt. Ja peräisin islamin ja Afrikan persläpimaista niin ettei kannata mielestäni tänne apinoida ihan avioliitoksi asti.
Naiset joilla on monta viriiliä miestä sen sijaan altistuu kohdunkaulan syövälle joka myös huorien ammattitautina tunnetaan.
Miten moniavioisuus tekisi sinusta yhtään kiinnostavamman kumppanin?
Hitto että tällainenkin provo menee joillekin läpi. Tää aloittaja on mies, joka yrittää tällä aloituksella ainakin seuraavia asioita:
- vakuutella tavallisen näköisille naisille, että näillä ei ole mahdollisuutta kaipaamansa kaltaiseen parisuhteeseen
- näyttää "naiset" jonain kummallisena kollektiivina naurettavassa valossa
- mainostaa omaa fantasiaansa halukkaiden naisten haaremista (muka nokkelasti naisena esiintyen)
- tuoda esille omaa ulkonäkökeskeistä maailmankuvaansa ja "rumuuttaan", jonka kuvittelee olevan selitys sille, ettei itse ole löytänyt naista elämäänsä (vaikka selitys löytyy ulkonäön sijaan käyttäytymisestä ja persoonallisuudenpiirteistä)
- saada ihan vain huomiota omaan yksinäisyyteensä ja pahaan oloonsa (mikä ei tule koskaan toimimaan, koska huomion sijaan tarvitsisi psykoterapiaa)
Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Hitto että tällainenkin provo menee joillekin läpi. Tää aloittaja on mies, joka yrittää tällä aloituksella ainakin seuraavia asioita:
- vakuutella tavallisen näköisille naisille, että näillä ei ole mahdollisuutta kaipaamansa kaltaiseen parisuhteeseen
- näyttää "naiset" jonain kummallisena kollektiivina naurettavassa valossa
- mainostaa omaa fantasiaansa halukkaiden naisten haaremista (muka nokkelasti naisena esiintyen)
- tuoda esille omaa ulkonäkökeskeistä maailmankuvaansa ja "rumuuttaan", jonka kuvittelee olevan selitys sille, ettei itse ole löytänyt naista elämäänsä (vaikka selitys löytyy ulkonäön sijaan käyttäytymisestä ja persoonallisuudenpiirteistä)
- saada ihan vain huomiota omaan yksinäisyyteensä ja pahaan oloonsa (mikä ei tule koskaan toimimaan, koska huomion sijaan tarvitsisi psykoterapiaa)
Huoh.
Nainen olen edelleenkin ja oma tulkintani on se, että olen ruma, kun olen sinkkuna pysynut (olen hoikkakin, ei tatuointeja, ei kananperstukkaa, en tupakoi, en räkätä kovaäänisesti, ei ole irtosuhdetaustaa, en ole lompakkoloinenkaan jne.).
Ajattelin vain, että moniavioisuus voisi tuoda toivoa minunkin kaltaisilleni naisille, joita käsittääkseni on melko vähän. Ja hyötyä voisi olla vastaavanlaisille miehillekin, jos pääsisimme sitä kautta kiinni parisuhteen syrjään.
T. Ap (betanaaras Helsingistä)
Ja mulle voisi siis oikeasti sopia joku isompi kollektiivi, kun en kuitenkaan ole riittävän hyvä kenellekään omaksi vaimoksi yksinäni. Olisin valmis synnyttämään niin monta lasta kuin vain mahdollista ja auttelemaan miestä kotihommissa niin paljon kuin hän haluaa. Ja mulle sopisi se, että miehellä voisi olla pari muutakin naista lisäkseni.
Lisäksi toisin rahaa taloon, olen ahkera ja osaan ns. "miesten töitä" myös. En siis ole mikään lompakkoloinenkaan. Unelmoin parisuhteesta, jossa saisin viimeinkin olla tarpeellinen ja saada edes hitusen rakkautta elämääni.
T. Ap
Olet yrittänyt kahta miestä? Toisen sait, mutta suhde päättyi ja toista et, koska hän on varattu?
Ei se sun ihastuksesi eli varattu mies sua silti ottaisi vaikka "yhteiskunta hyväksyisi" moniavioisuuden.
Se on varattu eli löytänyt jo itsellensä sopivan kumppanin ja se et ole sinä. Get over it.
Itse en jaksaisi tässä kolmatta pyörää hengailemassa ja kitisemässä. Nytkin jo vaikea löytää sopivaa yhteistä katsottavaa/kuunneltavaa. Saatikka, jos lähtisimme viettämään aikaa kodin ulkopuolelle.
Moniavioisuuden arkipäiväistyminen ei tätä muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Olet yrittänyt kahta miestä? Toisen sait, mutta suhde päättyi ja toista et, koska hän on varattu?
Ei se sun ihastuksesi eli varattu mies sua silti ottaisi vaikka "yhteiskunta hyväksyisi" moniavioisuuden.
Se on varattu eli löytänyt jo itsellensä sopivan kumppanin ja se et ole sinä. Get over it.Itse en jaksaisi tässä kolmatta pyörää hengailemassa ja kitisemässä. Nytkin jo vaikea löytää sopivaa yhteistä katsottavaa/kuunneltavaa. Saatikka, jos lähtisimme viettämään aikaa kodin ulkopuolelle.
Moniavioisuuden arkipäiväistyminen ei tätä muuttaisi.
Periaatteessa näin kyllä. En tiedä oikeaa syytä. Voihan se olla, että oli vain tekosyy päästä minusta eroon tms.
T. Ap
Ohis