Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko evoluutiouskonnon mukaan avaruus ääretön? sehän on mahdottomuus , Jumala tuntee tähdetkin nimeltä

LopunajantiedemiehetRy
29.12.2021 |

ps 147 4 Hän on määrännyt tähtien luvun, hän kutsuu niitä kaikkia nimeltä

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkitietävä ja kaikkivoipainen jumalasi tiesi jo ennalta mm. Hitlerin tekoset, mutta ei laittanut tikkua ristiin niiden estämiseksi. Palvot siis demonia. Lisäksi sinulla ei ole minkäänlaista vapaata tahtoa, koska kaikkitietävä jumalasi tietää jo ennalta kaiken minkä tulet tekemään, etkä voi vapaasti valita toimintaasi ja saada kaikkitietävää jumalaasi yllättymään, koska se poistaisi jumalaltasi heti jumalalta vaadittavan ominaisuuden, kaikkitietävyyden. Jumalasi haihtuisi siihen paikkaan. Olet siis pelkkä mekanismi joka toteuttaa ennalta määrätyt asiat ilman minkäänlaista vapaata tahtoa.

Lähes kaikkiin uskontoihin on kuulunut olennaisena osana miekkalähetys, eli uskot siihen mitä valloittaja sanoo tai kuolet ja sitten toki nämä inkvisitiot (ja niille vastineita löytyy aivan kaikista uskonnoista). Kovin armollisen uskonnon jumala ei antaisi nimeään tahrittavan moisilla tavoilla, mutta kristinuskon kunniaksi on sanottava, että se on oppinut inhimillisemmäksi 500-vuodessa, toisin kun eräät muut.

Taas menee puurot ja vellit sekaisin. Kristinusko ei millään tavalla opeta "miekkalähetystä" Suuri osa lähetystyöstä on ollut itseasiassa rauhanomaista. Valtaapitävät ovat hyväksikäyttäneet lähetystyötä tekosyynä oman valtansa kasvattamiseen. Inkvisitiossa tuomittiin enimmäkseen ihan oikein perustein hoveissa toimivia juonittelijoita ja ihmisiä uhraavia kerettiläisiä. 

Ja huhupuheiden perusteella noitien polttamista roviolla elävältä keittämistä. hukuttamista, mestaamista ym.

Väistämättä tulee mieleen että hieman lapsellinen näkökulma tämmöinen. Ihminen nyt on historiansa aikana tehnyt kaiken näköistä hullua ja oikeutus toiminnalle haetaan siitä sen aikaisesta ympäröivästä maailmasta. 

Onko? No kerros sitten, että miten armollinen jumala antaisi kaikkitiettävänä yhdistää nimensä moiseen toimintaan, kun hänenhän täytyy tietää, että historiallisia tapahtumia arvioidaan myös jälkeenpäin ja nimenomaan sen hetkisen ymmärryksen mukaan?

Positiivinen ajatus tähän on se, että ehkä ihminen ei ole ajattelussaan vielä perillä, eli jonain päivänä ihminen oppii näkemään nämäkin historialliset tapahtumat selkeämmin, sillä niinhän olemme tehneet jo muutoinkin vuosisatojen ajan. Menneitä ei voi muuttaa eikä niihin voi jäädä vellomaan, mutta niistä voi oppia. Uskonto on parhaimmillaan ihmiselle voimavara ja sen huonoimman puolenkin olemme jo nähneet, mutta edes ateismi ei ole toisille ihmisille vahingollisesta toiminnasta vapaata. Valtiot ja ylipäätään vähänkään isommat ihmiskeskittymät perustavat toimintansa johonkin yhteiseen arvomaailmaan ja jos se pohja on esim. kristinusko, niin nykypäivänä suurinpiirtein kaikki tietävät mitä se tarkoittaa. Diktatuureissa tuo arvomaailma voi olla nykypäivänäkin ulkopuoliselle hyvin vieras ja julma.

Vierailija
82/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle uskovana ole mikään ongelma avaruuden äärettömyys ja tähtien lukematon määrä eikä edes se onko kyseessä multiversumi. Vaikka multiversumi olisikin totta niin se ei sulje pois jumalaa. Ja olen melko varma että avaruudessa on myös muuta elämää. Sekään ei sulje pois jumalaa. Miksi Jahve olisi luonut vain meidät ihmiset? Itse avaruuden laajuus vahvistaa uskoani. Missä avaruus sijaitsee ja miten se muuten olisi tullut olemassaoloon kuin luomalla. Kaikella on alku ja mitää ei synny tyhjästä. Kuten on selitetty että tyhjyys tiivistyi ja sitten tapahtui alkuräjähdys...

Jumala on 14 vuotias finninaamainen nörtti toisesta ulottuvuudesta joka pelaa tietokoneella peliä nimeltään maailmanloppusimulaattori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle uskovana ole mikään ongelma avaruuden äärettömyys ja tähtien lukematon määrä eikä edes se onko kyseessä multiversumi. Vaikka multiversumi olisikin totta niin se ei sulje pois jumalaa. Ja olen melko varma että avaruudessa on myös muuta elämää. Sekään ei sulje pois jumalaa. Miksi Jahve olisi luonut vain meidät ihmiset? Itse avaruuden laajuus vahvistaa uskoani. Missä avaruus sijaitsee ja miten se muuten olisi tullut olemassaoloon kuin luomalla. Kaikella on alku ja mitää ei synny tyhjästä. Kuten on selitetty että tyhjyys tiivistyi ja sitten tapahtui alkuräjähdys...

Itse asiassa asioita syntyy tyhjästä, kirjaimellisesti. On osoitettu, että tyhjyydestä syntyy jatkuvasti alkeishiukkanen/antialkeishiukkanen-pareja, jotka ”elävät” hyvin pienen ajan ja sen jälkeen tuhoavat toisensa.

Vierailija
84/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jehova Jumala on luonut maailman ja hävittää väärän uskonnon pian Harmagedonin taistelussa. Vain Jehovan todistajat säilyvät uuteen maailmaan. Muut kuolevat pahuuteensa.

Olin lapsi, kun sain kuullat koko ajan, että kohta tulee harmageddon, on jo ovella, kun vain pari voideltua enää elossa… No, ei tullut, eikä tule. Uskontoa pitikin sitten vähän viilata tältä osin uusiksi..

Vierailija
85/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jehova Jumala on luonut maailman ja hävittää väärän uskonnon pian Harmagedonin taistelussa. Vain Jehovan todistajat säilyvät uuteen maailmaan. Muut kuolevat pahuuteensa.

Jehovan Todistajat on kerettiläinen kultti ja eksytys, joka vääristää kristinuskon sanomaa.

Vierailija
86/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet aito Jehovan todistaja niin tiedäthän juuri rikkovadi hallintoelimen määräyksiä . Sinun ei pitäisi edes käydä täällä puhumattakaan kirjoittelusta.

Terveisin Ex-todistaja ja avustavapalvelija

Vierailija
87/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa asioita syntyy tyhjästä, kirjaimellisesti. On osoitettu, että tyhjyydestä syntyy jatkuvasti alkeishiukkanen/antialkeishiukkanen-pareja, jotka ”elävät” hyvin pienen ajan ja sen jälkeen tuhoavat toisensa.

nyt kyllä taidettu lukea ja ymmärtää jokin tieteellinen teksti väärin.

Vierailija
88/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tähtiä kuolee ja uusia syntyy koko ajan, miten tämä on mahdollista, jos jumaloi loi (mennyt aikamuoto) kaikki tähdet?

Ehkä Jumalan aika käsitys ei ole kuitenkaan lineaarinen niin kuin ihmisellä, Ylipäänsä Jumala varmaankin toimii aikaulottuvuuden ulkopuolelta.

Vierailija
89/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_particle

Vierailija
90/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_particle

On niin pitkä. Voisitko lainata sen kohdan jossa sanotaan että nuo syntyy tyhjyydestä ilman minkään magneettisen tai muun voiman vaikuttavan syntyyn?

Vierailija
91/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....

Ellet tee parannusta synneistäsi, päädyt kadotukseen. Siellä sinulla on ikuisuus aikaa pohtia kehäpäätelmiä. Jos kivuiltasi pystyt. Ihan oikeasti, luuletko että me uskovaiset olemme vain masokisteja, että tuhlaamme aikaamme sinunlaistesi pilkkaajien kanssa yrittäen varoittaa ja vakuuttaa tulevasta tuomiosta! ...

Tähänhän uskonnot perustuu. Ihmisten pelotteluun, jotta tekevät niin kuin hallitsija haluaa. Ja itsehän sinä tässä käytät aikaa meidän syntisten pilkkaamiseen, joten taas sanot toista ja teet ihan toista. 

Ja edelleenkään kukaan ei ole osoittanut yhtään todistetta mistään tuomioista, joten mennään samaan malliin.

Vierailija
92/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet aito Jehovan todistaja niin tiedäthän juuri rikkovadi hallintoelimen määräyksiä . Sinun ei pitäisi edes käydä täällä puhumattakaan kirjoittelusta.

Terveisin Ex-todistaja ja avustavapalvelija

Korona-aikana täytyy tehdä kenttätyötä eri tavoin, kun ei voi lähestyä ihmisiä ovilla ja kaduilla normaaliin tapaan.

Vierailija
93/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol, fossiilit syntyi vedenpaisumuksessa ja raamatussa on dinosauruksia. Nää on faktat. Siks en tajua ton nimistä biisiä enkä sitä joka noin sanoo. Typeriä kaikki

Vierailija
94/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Genesis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evoluutio ei ole uskonto. 

... Yksikään räjähdys ei ikinä ole koonnut asioita vaan hajottanut ja aina räjähdykseen tarvitaan materiaalia joka räjähtää ..... 

Niin? Selvitä nyt hieman asioita ennen kuin tulet trollailemaan. Mitään ei syntynyt alkuräjähdyksessä, vaan miljoonien vuosien aikana sen jälkeen. 

Ja kuten totesit, niin alkuräjähdys ja evoluutio ovat teorioita. Teoria tarkoittaa tähän asti havaittujen todisteiden mukaan tehtyä päätelmää. Se voi olla väärä, mutta sitähän tiede tarkoittaa. Asioita tutkitaan ja jos löytyy uutta tietoa, niin teorioita päivitetään.

Uskonnot selittävät, että kaikki syntyi tyhjästä viikossa. Ja vieläkään kukaan ei ole kertonut, että mistä se jumala (mikä tahansa niistä) tuli ja miksi ihmeessä se teki ihmisistä näin saakelin tyhmiä. 

Ja edelleen odotan sitä ensimmäistä todistetta edes yhdestä jumalasta. Tätä ei vain kukaan ole tarjonnut.

"Where does God come from?

[Transcription]

Your question, where does God come from assumes that you are thinking, obviously displays, that you are thinking of the wrong god. Because the God of the Bible is not affected by time, space or matter. If He is affected by time, space or matter, He is not God. Time, space and matter, what we call a continuum, would have to come into existence at the same instance. Because if you had matter and no space, where would you put i? If there was matter and space but no time, when would you put it? You cannot have time, space or matter independently, they have to come into existence simultaneously. The Bible answers that in 10 words: In the beginning, (there's time), God created the heavens (there's space), and the earth (there's matter). So you have time, space, matter, the trinity of trinities: Time - has past, present, future. Space - has breadth, length , height. Matter has solid, liquid, gas. We have a trinity of trinities created instantaneously, and the God who created them has to be outside of them. If He is limited by time, He is not God. The God who created this computer is not in the computer. He is not running around changing the numbers on the screen. The God who created this universe is outside the universe. He is above it, beyond it, in it, He is not affected by it.

So [if you have] the concept that a spiritual force cannot have an effect on a material body, then you have to explain to me why there are emotions, and love, and hatred, and envy, and jealousy and rationality - I mean, if your brain is a collection of chemicals formed by chance over billions of years, how on earth can you trust your own reasoning process and the thoughts that you think? Your question, where does God come from, is assuming a limited God. And that is your problem. The God that I worship is not limited by time, space or matter. If I could fit the infinite God into my 3-pound brain, He would not be worthy worshiping, that is for certain. So, that is the God I worship." -KH

Ja taas kehäpäätelmäroskaa. Kaikki, siis ihan kaikki uskovaisten perustelut ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan kehäpäätelmiä. Eli suomeksi sanottuna humpuukia.

Ellet tee parannusta synneistäsi, päädyt kadotukseen. Siellä sinulla on ikuisuus aikaa pohtia kehäpäätelmiä. Jos kivuiltasi pystyt. Ihan oikeasti, luuletko että me uskovaiset olemme vain masokisteja, että tuhlaamme aikaamme sinunlaistesi pilkkaajien kanssa yrittäen varoittaa ja vakuuttaa tulevasta tuomiosta! Emme ole masokisteja vaan välitämme teistä, niin hullulta kuin se kuulostaakin. Mutta se on sitä Jumalan työtä sisimmässämme, että on antanut rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan. Myös teitä pilkkaajia kohtaan. Itsestämme sitä rakkautta ei löytyisi pisarankaan vertaa. Mutta kun välitämme ja tiedämme mikä kohtalo odottaa Jeesuksen hylkääviä, emme voi olla hiljaa. Ja kestämme Jeesuksen tähden pilkkaamistakin. Eikö olekin hullua! Ei tässä inhimillisesti ajatellen tosiaan ole mitään järkeä tulla pilkattavaksi. Mutta en ainakaan itse kestäisi ajatusta, että jos minun vaikenemiseni takia joku joutuisi helvettiin. Siellä olevat haluavat pois, haluaisivat vielä yhden mahdollisuuden, mutta silloin on myöhäistä! Nyt on pelastuksen päivä. Älä missaa sitä. 

Itse olen aasauskoinen ja arvostan sinun henkilökohtaista uskontoasi ja toivon sinulle kaikkea hyvää.

Jotenkin tuntuu siltä että tämä tunne ei ole molemminpuolinen.

Joudutko sinun mielestäsi helvettiin vaikka olen kaikin puolin hyvä ihminen?

Jatkoa:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Genesis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... Yksikään räjähdys ei ikinä ole koonnut asioita vaan hajottanut ja aina räjähdykseen tarvitaan materiaalia joka räjähtää ..... 

Niin? Selvitä nyt hieman asioita ennen kuin tulet trollailemaan. Mitään ei syntynyt alkuräjähdyksessä, vaan miljoonien vuosien aikana sen jälkeen. 

Ja kuten totesit, niin alkuräjähdys ja evoluutio ovat teorioita. Teoria tarkoittaa tähän asti havaittujen todisteiden mukaan tehtyä päätelmää. Se voi olla väärä, mutta sitähän tiede tarkoittaa. Asioita tutkitaan ja jos löytyy uutta tietoa, niin teorioita päivitetään.

Uskonnot selittävät, että kaikki syntyi tyhjästä viikossa. Ja vieläkään kukaan ei ole kertonut, että mistä se jumala (mikä tahansa niistä) tuli ja miksi ihmeessä se teki ihmisistä näin saakelin tyhmiä. 

Ja edelleen odotan sitä ensimmäistä todistetta edes yhdestä jumalasta. Tätä ei vain kukaan ole tarjonnut.

[Transcription]

Your question, where does God come from assumes that you are thinking, obviously displays, that you are thinking of the wrong god. Because the God of the Bible is not affected by time, space or matter. If He is affected by time, space or matter, He is not God. Time, space and matter, what we call a continuum, would have to come into existence at the same instance. Because if you had matter and no space, where would you put i? If there was matter and space but no time, when would you put it? You cannot have time, space or matter independently, they have to come into existence simultaneously. The Bible answers that in 10 words: In the beginning, (there's time), God created the heavens (there's space), and the earth (there's matter). So you have time, space, matter, the trinity of trinities: Time - has past, present, future. Space - has breadth, length , height. Matter has solid, liquid, gas. We have a trinity of trinities created instantaneously, and the God who created them has to be outside of them. If He is limited by time, He is not God. The God who created this computer is not in the computer. He is not running around changing the numbers on the screen. The God who created this universe is outside the universe. He is above it, beyond it, in it, He is not affected by it.

So [if you have] the concept that a spiritual force cannot have an effect on a material body, then you have to explain to me why there are emotions, and love, and hatred, and envy, and jealousy and rationality - I mean, if your brain is a collection of chemicals formed by chance over billions of years, how on earth can you trust your own reasoning process and the thoughts that you think? Your question, where does God come from, is assuming a limited God. And that is your problem. The God that I worship is not limited by time, space or matter. If I could fit the infinite God into my 3-pound brain, He would not be worthy worshiping, that is for certain. So, that is the God I worship." -KH

Ja taas kehäpäätelmäroskaa. Kaikki, siis ihan kaikki uskovaisten perustelut ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan kehäpäätelmiä. Eli suomeksi sanottuna humpuukia.

Ellet tee parannusta synneistäsi, päädyt kadotukseen. Siellä sinulla on ikuisuus aikaa pohtia kehäpäätelmiä. Jos kivuiltasi pystyt. Ihan oikeasti, luuletko että me uskovaiset olemme vain masokisteja, että tuhlaamme aikaamme sinunlaistesi pilkkaajien kanssa yrittäen varoittaa ja vakuuttaa tulevasta tuomiosta! Emme ole masokisteja vaan välitämme teistä, niin hullulta kuin se kuulostaakin. Mutta se on sitä Jumalan työtä sisimmässämme, että on antanut rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan. Myös teitä pilkkaajia kohtaan. Itsestämme sitä rakkautta ei löytyisi pisarankaan vertaa. Mutta kun välitämme ja tiedämme mikä kohtalo odottaa Jeesuksen hylkääviä, emme voi olla hiljaa. Ja kestämme Jeesuksen tähden pilkkaamistakin. Eikö olekin hullua! Ei tässä inhimillisesti ajatellen tosiaan ole mitään järkeä tulla pilkattavaksi. Mutta en ainakaan itse kestäisi ajatusta, että jos minun vaikenemiseni takia joku joutuisi helvettiin. Siellä olevat haluavat pois, haluaisivat vielä yhden mahdollisuuden, mutta silloin on myöhäistä! Nyt on pelastuksen päivä. Älä missaa sitä. 

Itse olen aasauskoinen ja arvostan sinun henkilökohtaista uskontoasi ja toivon sinulle kaikkea hyvää.

Jotenkin tuntuu siltä että tämä tunne ei ole molemminpuolinen.

Joudutko sinun mielestäsi helvettiin vaikka olen kaikin puolin hyvä ihminen?

- Olemme kaikki rikkoneet Jumalan 10 käskyä vastaan:

1)  emme ole aina joka ikinen sekunti koko elämämme ajan pitäneet Jumalaa ykköspaikalla, meillä on ollut epäjumalia Hänen rinnallaan (omaisuus, kuuluisuuksia, mammona, oma itse jne)

2)  olemme käyttäneet väärin Herran nimeä. Esimerkkinä tästä Hänen nimensä käyttö kirosanana eri väännöksinä, ja nykyisin suosittu OM_ (Ou mai G....). Hän ei jätä ketään rankaisematta joka niin tekee, sanoo Sana.

3) emme ole pyhittäneet lepopäivää (lauantaita) oikealla tavalla ja joka ikinen sapatti koko elämämme ajan

4) emme ole joka ikinen sekunti koko elämämme ajan kunnioittaneet vanhempiamme

5) emme ehkä ole fyysisesti tappaneet ketään, mutta henkisesti kyllä. Jeesus sanoi että toiselle suuttuminen ja nimittäminen rikkoo tätä käskyä vastaan (Matt.5). Yksi ainut kerta ja koko laki on rikottu ja olemme syyllisiä Jumalan edessä ja ansaitsemme helvetin.

6) olemme kaikki tehneet huorin. Vaikka emme olisi harrastaneet avioliiton ulkopuolista seksiä ennen avioliittoa tai sen aikana, olemme kaikki joskus katsoneet toista ihmistä himoiten. Jeesuksen mukaan olemme tuolloin tehneet jo sydämissämme huorin tuon toisen ihmisen kanssa ja näin rikkoneet tätä käskyä vastaan. Jeesus varoittaa tämänkin synnin kohdalla helvetistä. (Matt.5)

7) harva meistä on tehnyt isompaa ryöstöä, mutta tämän käskyn rikkomiseen riittää pienen pienen ja arvottoman esineen luvatta käyttöön ottaminen tai voimme olla varastaneet vaikkapa toisen aikaa. Yksi kerta riittää tässä kuten kaikissa lainkohdissa, että olemme ansainneet helvetin. Jumalan pyhyys vaatii sitä 

8) olemme todennäköisesti kaikki joskus sanoneet väärin jostain toisesta ihmisestä. Sanakin riittää. Tai asenne.

9 ja 10) olemme kaikki jossain vaiheessa olleet kateellisia edes hetken häivähdyksen ajan toisen puolisosta, talosta, eläimistä tai muusta hänellä olevasta ja näin rikkoneet nämä käskyt.

Eli. Taivaaseen ja näin ollen helvetin välttämiseen on vain yksi tie. Jeesus. Olemme syntisiä, emme hyviä, olemme rikkoneet Jumalan käskyjä vastaan ja ihan ansaitusti saamassa rangaistuksen niistä. Ne meidät vie helvettiin. Ei tarvitse ponnistella. Mutta sen vuoksi Jumala lähetti ainoan Poikansa kärsimään syntiemme rangaistuksen ristillä, että me uskomalla Häneen voisimme pelastua ikuiselta kuolemalta, siltä tulijärveltä. (Joh.3) Tässä on kuitenkin se juttu, että se vaatii nöyrtymistä ja oman epäonnistumisen tunnustamista, että mokattu on ja pahasti ja anteeksiannon pyytämistä Jumalalta. Hän on valmis antamaan anteeksi kaikille katuville. Enemmän kuin me voimme kuvitellakaan. Mutta niille jotka hylkäävät Hänen Poikansa, Hän on ankara ja he joutuvat itse kärsimään oman rangaistuksensa. Ylösnousemus muuten liittyy vahvasti tähän koko juttuun. Koska kuolema on syntien rangaistus ja Jeesus ei ollut koskaan rikkonut ainuttakaan Jumalan käskyä vastaan vaan eli synnittömänä, Hän kyllä kuoli, koska otti syntimme päälleen, mutta kuolema ei voinut Häntä pitää vaan Hän nousi kolmantena päivänä kuolleista. Hän sai silloin kuolemattoman ruumiin, sellaisen kuin me kaikki saamme kerran. Hän esikoisena. Toivottavasti tämä selvensi edes hieman. Raamatusta nämä kaikki löytyy, kannattaa lukea, ihan vaikka mielenkiinnosta että mitä siellä sanotaan. Päätän keskustelun osaltani tähän. Hyvää pian alkavaa uutta vuotta!

Onpa raskasta luettavaa, voimia sinulle että jaksat elää tuommoisen syyllistävän painon alla.

Vierailija
95/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jehovan Todistajat on kerettiläinen kultti ja eksytys, joka vääristää kristinuskon sanomaa.

'

Jehovan todistajat elvyttivät Tosi Palvonnan alkukristilliseen tapaan. Jehovan taivaallisen valtakunnan kuninkaaksi noussut Jeesus Kristus kävi tarkistamassa kaikki maailman uskonnot ensimmäisen maailmansodan aikoihin ja valitsi Jehovan todistajat omakseen.

Vierailija
96/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....

Minun mielipiteilläni ei ole mitään väliä siinä asiassa. Jumala on se joka on meidät luonut ja määrittänyt ja kertonut myös tarkasti mielipiteensä ja lakinsa ja erotteluperiaatteensa Raamatussa.

Tuo koko lause on taas tutua kehäpäätelmää. Jumala ei ole kirjoittanut Raamattua, vaan ihminen. Eli Raamatussa olevat säännöt jne. ovat ihmisten keksimiä. Ja koska yhdestäkään jumalasta ei ole yhtä ainutta todistetta, niin koko homma vesittyy siihen.

Vierailija
97/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Genesis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on uskonto. Siihen täytyy uskoa, sillä sitä eläinlajista toiseksi muuttumista, esim.bakteerista lentäväksi hyönteiseksi ei voida havaita tapahtuvan, sitä ei voida testata eikä toistaa. Ne ovat tieteen tekemisen määritelmiä. Evoluutio ei täytä niistä yhtäkään. Se on vain teoria, ei totuus. Se että uskoo että kaikki syntyi tyhjästä itsekseen, "ei mitään" synnytti kaiken "ei mistään" vaatii suurta sokeaa uskoa ja luonnonlakien kieltämistä. Yksikään räjähdys ei ikinä ole koonnut asioita vaan hajottanut ja aina räjähdykseen tarvitaan materiaalia joka räjähtää. Jos vastoin kaikkia luonnonlakeja uskoo alkuräjähdykseen, se ei siltikään vastaa kysymykseen mistä se materiaali siihen tuli. Vastaus ei ole, että aiemmista universumeista (joita ei ole ollut). Silloinkin kysymys olisi, mistä ne tulivat. 

Uskonnon ja tieteen välillä on se ero, että juuri tälläkin hetkellä on valtava määrä tieteilijöitä, jotka omistavat koko uransa sen tutkimiseen, että miten aika ja materia päätyivät olemaan olemassa ja miten universumi toimii. Harva uskovainen viettää aikaa tutkien miten Jumala tuli olemaan olemassa. Miksi?

Tuota sun argumenttia voidaan käyttää myös toisin päin: mistä Jumala tuli? Jos Jumala saattoi olla olemassa aina, niin miksi ei materia?

Vierailija
98/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Genesis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[Transcription]

En minä pohdi kehäpäätelmiä, vaan uskovaiset niitä hokevat jatkuvasti. Tai siis aina kun pyydetään jotain todistetta tai perustelua, niin paukataa uusi kehäpäätelmä. Esimerkiksi: "en ymmärrä tätä universumihommaa, koska se on niin vaikeaa. Eli on oltava jumala joka loi sen, koska vain jumala voi luoda jotain näin monimutkaista". Tällaiset perustelut ymmärtää vielä päiväkoti-ikäiseltä, mutta ei aikuisten suusta.

Vierailija
99/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Genesis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[Transcription]

Kyllä uskovaiset ovat niin mukavan suvaitsevaisia. Helvettiin vain kaikki, jotka kehtaavat olla eri mieltä. VMP.

Vierailija
100/145 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol, fossiilit syntyi vedenpaisumuksessa ja raamatussa on dinosauruksia. Nää on faktat. Siks en tajua ton nimistä biisiä enkä sitä joka noin sanoo. Typeriä kaikki

Melkoista postaskaa sinäkin suolla. Kerro nyt ihmeessä se kohta, missä mainitaan sanallakaan dinosauruksista. Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä