Tutkimuksia usean rokoteannoksen antamisesta?
Nyt kun rokoteannoksia annetaan enemmän kuin se aluksi puhuttu (ja ymmärtääkseni) tutkittu kaksi, onko tehty kokeita, joissa annoksia annetaan kolme, neljä, viisi jne? Tai joissa sekoitetaan eri valmistajien rokotteita niin kuin nyt tehdään? En ole löytänyt? Vai tarkoittaako se että kun kaksi on turvallista niin määrällä ei ole väliä? Tämä on asiallinen kysymys ja pitää voida keskustella, joten pidetään asiallisena.
Kommentit (185)
Eipä ruveta öyhöttämään niitä salaliittoteorioita.
3 annoksesta on tehty tutkimukset.
Vierailija kirjoitti:
3 annoksesta on tehty tutkimukset.
Myös sekoituksista? Kun ollut otsikoita miten paras teho tulee kun boosteri jotain muuta?
Ajattelitko todella että ihan sokkona mennään ilman mitään tutukimuksia?
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan pihalla🤣 Ei helvetti🤦🏻
Häikäisevää argumentointia.
Vierailija kirjoitti:
No missä ne tutkimukset, tai lähinnä niiden tulokset sitten on? Linkkaa rohkeasti.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, siksi kysyin? Täällä on paljon tutkimuksista tietäviä, joten siksi pyysin tietoa?
Pfizer tutkii rokotettaan ainakin vuoteen 2023 asti. Joku syy tuossakin on, vaikka piikkiä väitetään tehokkaaksi ja turvalliseksi.
Pitkäaikaisvaikutuksien tutkiminen vaatii aikaa. Sitä ei voi nopeutta millään, oli Sanna/Kiuru, THL tai media mitä mieltä tahansa.
Mua kiinnostaa myös. Ne ekat dokumentit mitä Pfizer oli julkaissut ihan niistä ekoista tutkimuksista, ei ainakaan oikein vakuuttaneet.
Israel vasta aloittaa tutkimukset neljännestä rokotteesta:
Israeli hospital begins world’s first study on efficacy of 4th COVID vaccine dose
www.timesofisrael.com/israeli-hospital-to-begin-study-on-efficacy
Että tällaista sitten suositellaan jo ihmisille ilman minkäänlaista olemassaolevaa tieteellistä näyttöä hyödyistä tai turvallisuudesta?
Joka viides on kolmestipiikattu. Tiedustele tutkimustoloksia siis keskimäärin joka viidenneltä vastaantulijalta
Jos jollakulla on tietoa, onko tehty tutkimuksia autoimmuunisairauksiin liittyen?
Monesti olen nähnyt mainintoja että erityisesti mrna-rokotteet laukaisisi autoimmuunisairauksia henkilöillä joilla on alttius niihin, mutta mitään virallista tietoa tai tutkimusta en ole nähnyt.
Mulla on itsellä ihosairaus joka kuuluu autoimmuunitauteihin, ja se itsessään lisää riskiä muihin autoimmuunisairauksiin. Sukurasitteena on reumaa ja reumaperäisiä sairauksia.
Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto kirjoitti:
Joka viides on kolmestipiikattu. Tiedustele tutkimustoloksia siis keskimäärin joka viidenneltä vastaantulijalta
Joo täytyykin kysyä. Kaikki tuntuu lukeneen tutkimukset tosi tarkkaan, koska he perustavat päätöksensä puhtaasti tieteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Jo 1 annos on tuonut liikaa haittavaikutuksia. Fimean sivut näyttää todellisuuden tai no ainakin osittain, koska sinne ilmoitetaan vaan 5% kokonaishaittojen määrästä.
Mikä tarkoitat tuolla ’liikaa haittavaikutuksia’? Millä mittarilla tutkittuna haittavaikutuksia on liikaa hyötyihin nähden?
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakulla on tietoa, onko tehty tutkimuksia autoimmuunisairauksiin liittyen?
Monesti olen nähnyt mainintoja että erityisesti mrna-rokotteet laukaisisi autoimmuunisairauksia henkilöillä joilla on alttius niihin, mutta mitään virallista tietoa tai tutkimusta en ole nähnyt.
Mulla on itsellä ihosairaus joka kuuluu autoimmuunitauteihin, ja se itsessään lisää riskiä muihin autoimmuunisairauksiin. Sukurasitteena on reumaa ja reumaperäisiä sairauksia.
Minulla kilpirauhassairaus, siksi en ole ottanut rokotetta. En tiedä onko tutkimuksia vielä tehty, mutta autoimmuunisairauksien puhkeaminen/paheneminen on niin monimutkaista, että epäilen ettei ihan heti tutkita tai rokotteeseen yhdistetä vaikka yhteys sattuisi olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisillani reuma alkanut oireilemaan taas pahemmin rokotteiden jälkeen. En tietenkään tiedä johtuuko siitä.
Millä perusteella päätökset boostereista tehdään? Tai eri valmisteiden sekoittaminen?