Oon yksinäinen. Miehet pelkää mua ja naiset vihaa :(
Olen siis nuorehko nainen, ikää noin 30 (tarkkaa ikää en viitsi kertoa ettei minua tunnisteta). Olen pitkä, hoikka ja minulla on naisellinen ja persoonallinen pukeutumistyyli. Kasvoiltani olen klassisen kaunis, minulla on isot silmät, suora nenä ja korkeat poskipäät.
Olen ns. oman tieni kulkija ja elätän itseni tekemällä taidetta. Tavallinen päivätyö ei missään tapauksessa sopisi minulle.
Ongelmani on se että en saa ystäviä enkä miestä. Miehet eivät tunnu uskaltavat edes katsoa minua, paitsi ehkä salaa vilkuillen. Entisissä suhteissani miehet ovat aina tunteneet itsensä altavastaajiksi ja suhde on kaatunut siitä johtuviin ongelmiin.
Naiset joita olen tavannut esim. harrastuksissa tuntuvat suorastaan vihaavan minua. Varsinkin ns. tavisnaiset, eli ne leggingseisä ja crockseissa kulkevat mammat, vilkuilevat näyttäviä vaatteitani todella ilkeän näköisinä.
Olen mukava ja huumorintajuinen ihminen. Olen myös todella kiltti ja hyväntahtoinen vaikka voimakas luonne olenkin.
Mitä tehdä?
Kommentit (148)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:33"]Miksi kaikki vastaukset ovat niin tylyjä? Ei ihme että uusien ihmisten kohtaaminen on vaikeata kun pienestä palstakirjoituksesta syntyy tällainen haukkumiskuoro. Olen itse ujo uusissa tilanteissa koska äidinkieleni on ruotsi ja nyt tuntuu vielä enemmänkin siltä että on parempi pysyä kotona suu tiukasti kiinni. Terv. 16 vuotias joka on syvästi pettynyt teidän kaltaisiin naisiin
[/quote] Sun kannattaa lukea jotain nuorten palstaa mieluummin, uskon että siellä on mukavampaa porukkaa. Av:lla on näitä "inhorealisteja" paljon.
Ha det kul!
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:34"]Voisiko olla mahdollista että olet ihmisten suhteen passiivinen ja et osaa lukea sosiaalisia viestejä kovinkaan hyvin etkä vastata niihin siten kuin odotetaan?
Toinen ongelmallinen ääripää voisi olla se että olet liian suorasukainen ja heität liian rankkaa huumoria.
[/quote] Voi olla että olen ns. socially awkward. Varmaan suorasukainenkin, mutta en hauku tai arvostele muita ihmisiä. Suorasukaisuus liittyy siihen että kerron mielipiteeni vaikka olisinkin sen kanssa vähemmistössä. Huumorini voi olla mustaa, mutta vältän puhumasta mauttomuuksia uusien ihmisten seurassa ja säästän ne lähipiirille.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:33"]Ihmiset yleensä alkavat virittelemään ystävyyssuhteita itsensä kanssa samanlaisten tyyppien kanssa. Jatka etsimistä, ehkä löydät kaltaistasi seuraa!
[/quote] Toivon löytäväni :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:46"]Nyt aloitetaan KAKKAKETJU
T ap
[/quote] joo!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:31"]Ap, älä välitä mitä täällä sanotaan. Mulla oli samanlainen ongelma nuorempana, mulla oli todella vahva oma tyyli vähän kuin jollain Kata Kärkkäisellä (nuorena). Mutta sitten menin yliopistoon ja siellä ihmiset suhtautuivat minuun todella kivasti ja olivat suvaitsevaisia... Luulisi että sinuakin ymmärretään taidepiireissä? Ja: sun täytyy tehdä itse aloite miesten suhteen ja väläyttää sitä "hippimäistä" puoltasi ja näyttää että olet sittenkin vain tavallinen kuolevainen ja ihminen niin kuin me muutkin. Onnea! [/quote] Kiitos :) Kyllä taidepiireissä ymmärretäänkin, mutta siellä tuntuu että en ole tarpeeksi "hyvä", koska en ole mikään nimekäs eikä minulla ole alan koulutusta. Olen siis amatööri. Mielestäni olen maanläheinen niin miesten kuin muidenkin kanssa, mutta ehkä minua ei sitten kuitenkaan tulkita niin. Ap
[/quote]
Et ole nimekäs, mutta siltikin niin kuuluisa, että valokuvalla jostain työstäsi sinut tunnistettaisiin heti. Okei.
Me monet olemme yksinäisiä. Oikeastaan yksinäiseksi ja ehkä jopa syrjityksi itsensä tuntevia on tässä maassa huomattavan paljon. Liekö sitten kansallinen luontomme vai mikä, mutta hyvin moni tuntee jotenkin olevansa erilainen ja tuntee, ettei sovi joukkoon tai että juuri minua ei oteta mukaan mihinkään tai juuri minuun suhtaudutaan kummallisesti. Minäkin tunnen niin. Ja todella vahvasti tunnenkin. Erakoksikin olen ajatellut ryhtyä.
Oikeastaan ainoa asia, joka autta, on juuri tuosta omasta sisäisestä erilaisuuden ja hylätyksi tulemisen tunteesta eroon pääsy. Siis se, että ei ole se herkkä, tunteva, aistikas (taiteilija)ihminen, vaan kovanahkainen kilpikonna, joka ei aisti muiden ilkeyksiä ja jonka pinnasta ponnahtavat kaikki muiden huutelut, sanomiset ja ilmeet. Eli mitä paksunahkaisempi on sitä helpompi tässä maassa on elää ja saada kavereita, ystäviä ja jopa se rakastettukin.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:31"]Ap, älä välitä mitä täällä sanotaan. Mulla oli samanlainen ongelma nuorempana, mulla oli todella vahva oma tyyli vähän kuin jollain Kata Kärkkäisellä (nuorena). Mutta sitten menin yliopistoon ja siellä ihmiset suhtautuivat minuun todella kivasti ja olivat suvaitsevaisia... Luulisi että sinuakin ymmärretään taidepiireissä? Ja: sun täytyy tehdä itse aloite miesten suhteen ja väläyttää sitä "hippimäistä" puoltasi ja näyttää että olet sittenkin vain tavallinen kuolevainen ja ihminen niin kuin me muutkin. Onnea! [/quote] Kiitos :) Kyllä taidepiireissä ymmärretäänkin, mutta siellä tuntuu että en ole tarpeeksi "hyvä", koska en ole mikään nimekäs eikä minulla ole alan koulutusta. Olen siis amatööri. Mielestäni olen maanläheinen niin miesten kuin muidenkin kanssa, mutta ehkä minua ei sitten kuitenkaan tulkita niin. Ap
[/quote]
Et ole nimekäs, mutta siltikin niin kuuluisa, että valokuvalla jostain työstäsi sinut tunnistettaisiin heti. Okei.
[/quote] Googken kuvahaku, anyone? Vie suoraan FB-sivulleni.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:52"]Me monet olemme yksinäisiä. Oikeastaan yksinäiseksi ja ehkä jopa syrjityksi itsensä tuntevia on tässä maassa huomattavan paljon. Liekö sitten kansallinen luontomme vai mikä, mutta hyvin moni tuntee jotenkin olevansa erilainen ja tuntee, ettei sovi joukkoon tai että juuri minua ei oteta mukaan mihinkään tai juuri minuun suhtaudutaan kummallisesti. Minäkin tunnen niin. Ja todella vahvasti tunnenkin. Erakoksikin olen ajatellut ryhtyä.
Oikeastaan ainoa asia, joka autta, on juuri tuosta omasta sisäisestä erilaisuuden ja hylätyksi tulemisen tunteesta eroon pääsy. Siis se, että ei ole se herkkä, tunteva, aistikas (taiteilija)ihminen, vaan kovanahkainen kilpikonna, joka ei aisti muiden ilkeyksiä ja jonka pinnasta ponnahtavat kaikki muiden huutelut, sanomiset ja ilmeet. Eli mitä paksunahkaisempi on sitä helpompi tässä maassa on elää ja saada kavereita, ystäviä ja jopa se rakastettukin.
[/quote] Olen yrittänyt olla kovanahkainen mutta ei onnistu minulta. Menen lukkoon enkä saa tehtyä sitäkään mitä teen nykyään. Pakko olla avoin mieli, uteliaisuus ja pilke silmässä, muuten ei tule mitään.
Tietysti kilpikonnakin on kuorensa alla mukava kaveri. :)
Ap
Miksi et yritä tutustua muihin "tasoisiisi" naisiin ja miehiin? Et varmastikaan ole tämän maan ainoa hyvin pukeutuva, kaunis ja "menestynyt" (en keksi parempaa termiä, mutta mun mielestä on saavutus, jopa kadehtimisen arvoinen, jos taiteellaan pystyy elättämään itsensä tässä maassa, vaikkei olisikaan kuuluisa tai rikas). Vaikuttaa siis siltä, että omasta mielestäsi ongelma on se, että muut kokevat olevansa rinnallasi liian tavallisia, mjoten mikset sitten hakeudu erilaisten ja vähemmän tavallisten ihmisten seuraan?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:33"]
Miksi kaikki vastaukset ovat niin tylyjä? Ei ihme että uusien ihmisten kohtaaminen on vaikeata kun pienestä palstakirjoituksesta syntyy tällainen haukkumiskuoro. Olen itse ujo uusissa tilanteissa koska äidinkieleni on ruotsi ja nyt tuntuu vielä enemmänkin siltä että on parempi pysyä kotona suu tiukasti kiinni. Terv. 16 vuotias joka on syvästi pettynyt teidän kaltaisiin naisiin
[/quote]
"Onneksi olen jo aikuinen ihminen, enkä enää sellainen teinipissis kuin 16-vuotiaat yleensä ovat. Minulla on kauniit kasvot, korkeat poskipäät ja olen monilahjakas." Kun menen kauppaan, nurkilla nojailevat teinit mulkoilevat minua vihamielisesti, vaikka minä sentään menen kauppaan ostoksille, en vain hengaillakseni."
Miten on: jos tulen tekemään tällaisen aloituksen, pidätkö minua mukavana vai et? Tässä voi olla jotain vihjettä siihen, miksi ap saa sellaista palautetta kuin saa.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:05"]Miksi et yritä tutustua muihin "tasoisiisi" naisiin ja miehiin? Et varmastikaan ole tämän maan ainoa hyvin pukeutuva, kaunis ja "menestynyt" (en keksi parempaa termiä, mutta mun mielestä on saavutus, jopa kadehtimisen arvoinen, jos taiteellaan pystyy elättämään itsensä tässä maassa, vaikkei olisikaan kuuluisa tai rikas). Vaikuttaa siis siltä, että omasta mielestäsi ongelma on se, että muut kokevat olevansa rinnallasi liian tavallisia, mjoten mikset sitten hakeudu erilaisten ja vähemmän tavallisten ihmisten seuraan?
[/quote] En osaa eritellä ihmisiä eri tasoisiin. Tunnen kuitenkin tosi tavallisennäköisiä, tavallisissa duunissa olevia ihmisiä jotka ovat persoonina ihan huikeita, ja samoin myös erikoisen oloisia taide-ihmisiä jotka ovat vähemmän mukavia. En oikein usko tuollaiseen luokitteluun.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:33"]
Miksi kaikki vastaukset ovat niin tylyjä? Ei ihme että uusien ihmisten kohtaaminen on vaikeata kun pienestä palstakirjoituksesta syntyy tällainen haukkumiskuoro. Olen itse ujo uusissa tilanteissa koska äidinkieleni on ruotsi ja nyt tuntuu vielä enemmänkin siltä että on parempi pysyä kotona suu tiukasti kiinni. Terv. 16 vuotias joka on syvästi pettynyt teidän kaltaisiin naisiin
[/quote]
"Onneksi olen jo aikuinen ihminen, enkä enää sellainen teinipissis kuin 16-vuotiaat yleensä ovat. Minulla on kauniit kasvot, korkeat poskipäät ja olen monilahjakas." Kun menen kauppaan, nurkilla nojailevat teinit mulkoilevat minua vihamielisesti, vaikka minä sentään menen kauppaan ostoksille, en vain hengaillakseni."
Miten on: jos tulen tekemään tällaisen aloituksen, pidätkö minua mukavana vai et? Tässä voi olla jotain vihjettä siihen, miksi ap saa sellaista palautetta kuin saa.
[/quote] Oi kun sinä olet mukava !
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:31"]Ap, älä välitä mitä täällä sanotaan. Mulla oli samanlainen ongelma nuorempana, mulla oli todella vahva oma tyyli vähän kuin jollain Kata Kärkkäisellä (nuorena). Mutta sitten menin yliopistoon ja siellä ihmiset suhtautuivat minuun todella kivasti ja olivat suvaitsevaisia... Luulisi että sinuakin ymmärretään taidepiireissä? Ja: sun täytyy tehdä itse aloite miesten suhteen ja väläyttää sitä "hippimäistä" puoltasi ja näyttää että olet sittenkin vain tavallinen kuolevainen ja ihminen niin kuin me muutkin. Onnea! [/quote] Kiitos :) Kyllä taidepiireissä ymmärretäänkin, mutta siellä tuntuu että en ole tarpeeksi "hyvä", koska en ole mikään nimekäs eikä minulla ole alan koulutusta. Olen siis amatööri. Mielestäni olen maanläheinen niin miesten kuin muidenkin kanssa, mutta ehkä minua ei sitten kuitenkaan tulkita niin. Ap [/quote] Et ole nimekäs, mutta siltikin niin kuuluisa, että valokuvalla jostain työstäsi sinut tunnistettaisiin heti. Okei. [/quote] Googken kuvahaku, anyone? Vie suoraan FB-sivulleni. Ap
[/quote]
Ja kuka pakottaa laittamaan sellaisen kuvan, joka on jo netissä esillä, anyone?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:11"]En osaa eritellä ihmisiä eri tasoisiin. Tunnen kuitenkin tosi tavallisennäköisiä, tavallisissa duunissa olevia ihmisiä jotka ovat persoonina ihan huikeita, ja samoin myös erikoisen oloisia taide-ihmisiä jotka ovat vähemmän mukavia. En oikein usko tuollaiseen luokitteluun. Ap
[/quote]
No mutta sujuvasti kuitenkin luettelit esimerkiksi ne ulkoiset ominaisuudet, jotka erottavat sinut "tavismammoista", ja epäilet, että tämä ero saa naiset vihaamaan sinua. Mikset etsi tyyppejä, joiden kanssa olisit näiltä osin enemmän samanlainen?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:52"]Me monet olemme yksinäisiä. Oikeastaan yksinäiseksi ja ehkä jopa syrjityksi itsensä tuntevia on tässä maassa huomattavan paljon. Liekö sitten kansallinen luontomme vai mikä, mutta hyvin moni tuntee jotenkin olevansa erilainen ja tuntee, ettei sovi joukkoon tai että juuri minua ei oteta mukaan mihinkään tai juuri minuun suhtaudutaan kummallisesti. Minäkin tunnen niin. Ja todella vahvasti tunnenkin. Erakoksikin olen ajatellut ryhtyä. Oikeastaan ainoa asia, joka autta, on juuri tuosta omasta sisäisestä erilaisuuden ja hylätyksi tulemisen tunteesta eroon pääsy. Siis se, että ei ole se herkkä, tunteva, aistikas (taiteilija)ihminen, vaan kovanahkainen kilpikonna, joka ei aisti muiden ilkeyksiä ja jonka pinnasta ponnahtavat kaikki muiden huutelut, sanomiset ja ilmeet. Eli mitä paksunahkaisempi on sitä helpompi tässä maassa on elää ja saada kavereita, ystäviä ja jopa se rakastettukin. [/quote] Olen yrittänyt olla kovanahkainen mutta ei onnistu minulta. Menen lukkoon enkä saa tehtyä sitäkään mitä teen nykyään. Pakko olla avoin mieli, uteliaisuus ja pilke silmässä, muuten ei tule mitään. Tietysti kilpikonnakin on kuorensa alla mukava kaveri. :) Ap
[/quote]
Tässä onkin se yksi suuri ristiriita. Samaan aikaan pitäisi olla avoin rehellinen oma itsensä ja kuten tuossa sanot, ihana pilke silmäkulmassa - ja toisaalta olla se kilpikonnan kova kuori. Ei minullakaan ole sitä kuorta ja juuri siksi tunnenkin sitä yksinäisyyttä.
Vaikutat oikeastaan ihan kiinnostavalta henkilöltä ja jos vain olisi mahdollista, niin mielelläni tutustuisin ja vaikka rakastuisin. Mutta kun on jo viisi lasta ja ikääkin riittävästi, niin ...
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:11"]En osaa eritellä ihmisiä eri tasoisiin. Tunnen kuitenkin tosi tavallisennäköisiä, tavallisissa duunissa olevia ihmisiä jotka ovat persoonina ihan huikeita, ja samoin myös erikoisen oloisia taide-ihmisiä jotka ovat vähemmän mukavia. En oikein usko tuollaiseen luokitteluun. Ap
[/quote]
No mutta sujuvasti kuitenkin luettelit esimerkiksi ne ulkoiset ominaisuudet, jotka erottavat sinut "tavismammoista", ja epäilet, että tämä ero saa naiset vihaamaan sinua. Mikset etsi tyyppejä, joiden kanssa olisit näiltä osin enemmän samanlainen?
[/quote] Ominaisuudet jotka luettelin ovat ainoastaan ulkoisia. Ulkoiset ominaisuudet eivät takaa sitä että muutenkin tultaisiin juttuun. Toivoisin että ne "tavikset" joista puhun, voisivat suhtautua minuun ennakkoluulottomammin, vaikka näytän erilaiselta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:31"]Ap, älä välitä mitä täällä sanotaan. Mulla oli samanlainen ongelma nuorempana, mulla oli todella vahva oma tyyli vähän kuin jollain Kata Kärkkäisellä (nuorena). Mutta sitten menin yliopistoon ja siellä ihmiset suhtautuivat minuun todella kivasti ja olivat suvaitsevaisia... Luulisi että sinuakin ymmärretään taidepiireissä? Ja: sun täytyy tehdä itse aloite miesten suhteen ja väläyttää sitä "hippimäistä" puoltasi ja näyttää että olet sittenkin vain tavallinen kuolevainen ja ihminen niin kuin me muutkin. Onnea! [/quote] Kiitos :) Kyllä taidepiireissä ymmärretäänkin, mutta siellä tuntuu että en ole tarpeeksi "hyvä", koska en ole mikään nimekäs eikä minulla ole alan koulutusta. Olen siis amatööri. Mielestäni olen maanläheinen niin miesten kuin muidenkin kanssa, mutta ehkä minua ei sitten kuitenkaan tulkita niin. Ap [/quote] Et ole nimekäs, mutta siltikin niin kuuluisa, että valokuvalla jostain työstäsi sinut tunnistettaisiin heti. Okei. [/quote] Googken kuvahaku, anyone? Vie suoraan FB-sivulleni. Ap
[/quote]
Ja kuka pakottaa laittamaan sellaisen kuvan, joka on jo netissä esillä, anyone?
[/quote] Mulla ei ole muuta tässä puhelimella.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 23:24"]Ulkoiset ominaisuudet eivät takaa sitä että muutenkin tultaisiin juttuun.[/quote]
Eli siis ei kannata edes yrittää? Entäs muut taidetyypit, eikö niihinkään kannata koittaa tutustua kun ette välttämättä tule juttuun?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:31"]Ap, älä välitä mitä täällä sanotaan. Mulla oli samanlainen ongelma nuorempana, mulla oli todella vahva oma tyyli vähän kuin jollain Kata Kärkkäisellä (nuorena). Mutta sitten menin yliopistoon ja siellä ihmiset suhtautuivat minuun todella kivasti ja olivat suvaitsevaisia... Luulisi että sinuakin ymmärretään taidepiireissä?
Ja: sun täytyy tehdä itse aloite miesten suhteen ja väläyttää sitä "hippimäistä" puoltasi ja näyttää että olet sittenkin vain tavallinen kuolevainen ja ihminen niin kuin me muutkin. Onnea!
[/quote] Kiitos :) Kyllä taidepiireissä ymmärretäänkin, mutta siellä tuntuu että en ole tarpeeksi "hyvä", koska en ole mikään nimekäs eikä minulla ole alan koulutusta. Olen siis amatööri.
Mielestäni olen maanläheinen niin miesten kuin muidenkin kanssa, mutta ehkä minua ei sitten kuitenkaan tulkita niin.
Ap