Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muillakin lähes ylitsepääsemättömän vaikeaa mennä kauppaan?

Vierailija
04.04.2026 |

Vaikka ihan normaali ihminen ja jalatkin toimii. Jotenkin se vaan on niin vaikeaa... Ei jaksa, ei halua nähdä ihmisiä jne. Nytkin pitäisi mennä ostamaan pääsiäisruokia, mutta ei pysty. Viivyttelen vielä loppuun asti, juuri rupesin tekemään suursiivousta. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olet ainoa.

Vierailija
2/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole millään tavalla ylitsepääsemätöntä.

Taidat myös olla niitä ihmisiä, joille on liian raskasta edes peseytyä ja pestä vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit hinnat ei ole hyvä juttu. 

Vierailija
4/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kellonaikaa, jolloin menet kauppaan. Aamuisin kaupoissa on ihmisiä vähän, samoin illalla. Jo pelkkä rutiinin vaihtaminen voi piristää. Voi myös mennä välillä johonkin muuhun kauppaan, eikä aina siihen samaan tuttuun.

Lisäksi kannattaa opetella valmistautumaan juhliin jo hyvissä ajoin, ettei viime tinkaan jää kuin sellaiset asiat, joita ei voi ostaa esim. säilymisen takia kuin vasta viime tingassa. Nykyään juhlasesonkitavaraa tulee kauppoihin monen mielestä liiankin aikaisin, joten monenlaista luusi saavan jo hyvissä ajoin ennen h-hetkeä.

Vierailija
5/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pakotat itsesi sinne kauppaan. Sinusta on tullut ihmisarka ja tuo ei ole normaalia, pääset siitä eroon kun menet sinne ja kestät sen lievän epämukavuuden mikä siitä tulee.

Vierailija
6/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä k-päitä taas täällä elämäänsä rumentamassa kun vastailevat noin.

Mä ymmärrän ap. Muakin inhottaa mennä kauppaan. Kunpa olis vielä mahdollista käydä siedettävän kokoisessa kaupassa ilman että siitä joutuu maksamaan tuplasti vain että ei halua mennä hehtohalliin ylivirikkeiden keskelle. 

Ikävä entistä yksinkertaisempaa elämää. 

Voitko koittaa tilata ruoat? Toki et voi vaikuttaa esim hedelmien/vihannesten kypsyyteen mutta parempi vaihtoehto kuin olla ilman ruokaa. 

Vierailija
7/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Juokse junan alle jos edes kaupassa käyminen ei onnistu ilman että kitiset palstalla. 

Miettisit vähän, missä jamassa oma mielentilasi on sen sijaan.

Vierailija
8/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa kotiin. Äidilleni tilaan joka viikko ruokaostokset kotiin, ei se toimitus ole kuin kympin luokkaa. 

Vierailija
9/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menisin ilomielin kauppaan, jos olisi rahaa. 

Vierailija
10/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivisin kaupoissa ja marketeissa on vähemmän ihmisiä joten itse tykkää käydä silloin. Juuri tulin marketista ja mukavan rauhallista oli. Toki nyt ihmiset ovat lomamatkoilla ja mökeillään Pääsiäisen takia joten sekin vaikuttaa. 

Vierailija
11/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kierrellä kaupassa kaikessa rauhassa, niin ruokakaupassa kuin tavaratalossakin. Kun lähden tavarataloon, varaan siihen tarkoituksella ainakin pari tuntia aikaa. Käyn siellä niin harvoin, että käyn sitten koko kaupan läpi, kun sinne joskus menen.

Itseäni harmittaa eniten se, etten saa pyörällä kaikkea haluamaani tuotua ja ettei ole varaa ostaa kaikkea haluamaani. Ketuttaa katsoa, kun muut lastaavat autoihinsa isoja ostoksia.

Vierailija
12/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole millään tavalla ylitsepääsemätöntä.

Taidat myös olla niitä ihmisiä, joille on liian raskasta edes peseytyä ja pestä vaatteita.

Onhan se. Kun peseytyy kunnolla, joka paikka läpi. Meneehän siinä aikaa. 5 minuutin suihku? Hah!

Vierailija
13/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa mennä kauppaan yksin. Et ole ap. ongelmasi kanssa yksin.  

Vierailija
14/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä menisin ilomielin kauppaan, jos olisi rahaa. 

Ei kauppaan meneminen mitään maksa. Hengailet siellä ilmaiseksi vaikka koko päivän.

Vierailija
15/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda kellonaikaa, jolloin menet kauppaan. Aamuisin kaupoissa on ihmisiä vähän, samoin illalla. Jo pelkkä rutiinin vaihtaminen voi piristää. Voi myös mennä välillä johonkin muuhun kauppaan, eikä aina siihen samaan tuttuun.

Lisäksi kannattaa opetella valmistautumaan juhliin jo hyvissä ajoin, ettei viime tinkaan jää kuin sellaiset asiat, joita ei voi ostaa esim. säilymisen takia kuin vasta viime tingassa. Nykyään juhlasesonkitavaraa tulee kauppoihin monen mielestä liiankin aikaisin, joten monenlaista luusi saavan jo hyvissä ajoin ennen h-hetkeä.

Kun on pääsiäinen juhlittu, itse katselen ja ostan kaupasta jo vappu- ja juhannusjuttuja. Esimerkiksi juomat saa helposti ostettua jo etukäteen.

Vierailija
16/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä k-päitä taas täällä elämäänsä rumentamassa kun vastailevat noin.

Mä ymmärrän ap. Muakin inhottaa mennä kauppaan. Kunpa olis vielä mahdollista käydä siedettävän kokoisessa kaupassa ilman että siitä joutuu maksamaan tuplasti vain että ei halua mennä hehtohalliin ylivirikkeiden keskelle. 

Ikävä entistä yksinkertaisempaa elämää. 

Voitko koittaa tilata ruoat? Toki et voi vaikuttaa esim hedelmien/vihannesten kypsyyteen mutta parempi vaihtoehto kuin olla ilman ruokaa. 

Normaalisti on vain käytävä esim. kaupassa, lääkärissä, työn haussa jne. Ei pidä päästää itseään erakoitumaan.

Vierailija
17/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaa mennä kauppaan yksin. Et ole ap. ongelmasi kanssa yksin.  

En tiedä, pelottaako minua, mutta vähän jännittää.

Aina ollut arvostelevien ihmisten ympäröimänä. Ja vaikka olen elänyt ihan normaalisti, olen joutunut silmätikuksi. Vaikka aina niin toitotetaan, että "Kukaan ei huomaa! Ketään ei kiinnosta!", olen kyllä samaa mieltä vikasta lauseesta. Ei kukaan sinua enää päivän jälkeen yöllä mieti.

Vierailija
18/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, aika monestikin. Johtuu vaan omista sairauksista ja huonosti nukutusta yöstä. Laskeskelen hätävaran - vielä riittää, ei ole pakko, vielä lähteä.. .... Sitten lopulta on pakko. Mulla verenpaine aika matalalla (jotain 100/70), niin aamusella heitättää, tunnen olevani siellä kaupassa kuin norsu posliinikaupassa.

Koskaan en muuten pura omaa pahaa oloani kaupan henkilökuntaan enkä muihin asiakkaisiin; ns. omista väkösistä ne on lähtösin.

t. m60 (jos sillä nyt on jotain väliä, tuolla iällä ja sukupuolella siis).

Vierailija
19/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa keräily tai kotiinkuljetus.

Ei kukaan siellä halua olla

Vierailija
20/26 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on semmoinen että ihan oikeasti, kannattaa käydä joka ikinen päivä ostamassa vaikka 1 sipuli tms. jos ei muuta tarvitse. Samalla saat kätevästi liikuntaa jos menet kävellen tai pyörällä. Siitä kaupassakäynnistä on nyt tullut sulle semmoinen elämää suurempi juttu koska olet vältellyt pelkoasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan