ripsien kestovärjäys itse
vieläkö näitä tehdään, vai onko kaikki siirtyneet tekoripsiin ja ripsenpidennyksiin? Onko kestovärjäys hankala tehdä itse? Sottaako siinä helposti? Miten sottaamista voi estää? Kirveleekö se silmiä?
(luonnostaan vehnäjauhon värinen naamani tarvitsisi jotain ryhtiä tulevalle lomakaudelle, mutta ripsenpidennykset ei oikein houkuttele, eikä mun ammatissa voi sellaisten kanssa töihin mennäkään)
Kommentit (8)
Swiss-O-par merkkisellä on älyttömän helppoa ja nopeaa. Tosiaan laitetaan vaan ensin nestettä ripsiin, annetaan vaikuttaa minuutin-muutaman. Sitten harjataan ripsiväriharjan näköisellä harjalla tai kammalla (paketissa molemmat) väri ripsiin ja/tai kulmiin, ja pestään heti pois.
Muiden merkkisten tuotteiden kanssa on vähän vaikeampaa, koska niiden pitää antaa vaikuttaa pitkä aika, 15-30 minuuttia, mikä voi olla hiton ikävää jos aineita valuu silmään ja kirvelee. Sen minuutin kestää vaikka minkä kirvelyn kanssa, tai silmät koko ajan kiinni. Mulla aina menee niitä aineita kyllä silmiinkin, ja kirvelee, mutta eipä tuo mitään haittaa, äkkiä se kirvely ohi menee kun aineen pesee pois.
ok. onko mitään kikkoja, joilla estää pysyvän pandaefektin, jos vahingossa tökkää ainetta esim poskelle? Joku joskus mainitsi jotain jostain vaseliinista?
Onko jollain kokemusta Rectosil värjäyssetistä?`Miten saatte värin tarttumaan ripsiin?
En tunne ketään, joka käyttää tekoripsiä tai ripsienpidennyksiä. Itse käytän Rectosiliä, se toimii ihan hyvin. Laitan mömmöä ripsiin vanupuikkojen avulla, joskus harjaan myös ripsiharjalla. Samoin pyyhin luomen sisäreunaa kostutetulla vanupuikolla varovasti, jos ainetta meinaa livahtaa silmään. Ei sitten kirvele.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 12:00"]
ok. onko mitään kikkoja, joilla estää pysyvän pandaefektin, jos vahingossa tökkää ainetta esim poskelle? Joku joskus mainitsi jotain jostain vaseliinista?
[/quote]
Ei se minulla ainakaan ota ihoon kiinni oikein ollenkaan. Enkä käytä mitään kikkoja. Saippuavedellä on aina ihotahrat lähteneet.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:03"]
Onko jollain kokemusta Rectosil värjäyssetistä?`Miten saatte värin tarttumaan ripsiin?
[/quote]
Tarttuu huonosti ja on pirun hankalaa koska aineella pitkä vaikutusaika. Tuo Swiss-O-Par on paljon parempaa.
On tosi helppo tehdä ja ei kirvellyt silmiä kun ei änkenyt niitä aineita silmiin vaan vain ripsiin.
Paketissa oli neste pullo ja tuubi, jossa oli geelimäistä ainetta. Ensiksi laitettiin sitä nestettä ripsiin pumpulipuikolla ja heti perään siitä tuubista puristettiin paketin mukana tulleeseen kampaan sitä geeliä ja kammattiin se ripsiin. Sen jälkeen pestiin kaikki pois ja ripset oli mustat.
Ja tälläsen ripsienvärjäyspaketin ostin Sokokselta. Näitä on varmaankin erilaisia, että ei kaikki ihan noin toimi.