Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
GUAGUA
Kyllä voi näkyä herkässä testissä jos olet raskaana. Toivon sun puolesta että olis kiinnittymis vuotoa :)
Tiinu89: Eilen tein viimeks testin :) tässä on tullukin nyt yhteensä kolme kulutettua, kun oon tehny joka toinen päivä lauantaista lähtien :D Eli en ihan niin vähää oo niitä kuluttanu, kun alunperin oli tarkotus :D Oon tehny niitä minkä-merkkisiä-lie, Ebayn testejä. Herkkyydeltään 25 miu. Saa nähä millonka sitä sitten tekis uuden. Kävinkin tänään Citymarketista ei niin juhlallisia-testejä, niitä Preck check-liuskoja. Aattelin, että niillä pelottelen menkat esiin, eivätkä edes maksa paljoa! :D mutta ei se tehonnu :D Mutta hyvä jos siekin oot sitä mieltä, että se ovis oli sillon 15. päivä. Toistelen varmaan itteeni, mutta kun tosiaan alkaa jo ihmettelemään, että missä on vika :D
Pioni1: Pahottelut menkoista :( jospa se ens kierto ois se The Kierto teille :)
Tänään ukko ei sit jaksanukkaa heiluttaa peittoo. Vaik itellä olis olo semmonen et ny pitäis tehdä talletus. No jos sit huomenna...
Nopea on-päivitys: Juilinnat loppuneet (taas). Menkoista ei tietoa ja herkkä testi nega. Vähän limoja, joten tein varmuudeksi ovistestin ja sekin näytti ihan samanlaista haaleeta viivaa kuin aina. Alkas nyt ne menkat niin pääsis oottelemaan ovista. Voikohan olla pco:n merkki, joa ovistestit on aina samanlaisia ja koko ajan testiviiva melkein saman vahvuinen kontrollin kanssa? Eikös pco:ssa se lh-taso just ole tavallista korkeempi?
Mietin jo et varaan yksityiselle ultran, kunnes luin et hinta yli 100 euroa. Minä kun haluisin et se nopeesti katsoisi onko keltarauhasta näkyvillä ja miltä limakalvo näyttää. Vuosi sitten ei ollut pco:n "helminauhaa", mut kai se on voinu vuodessa kehittyä?
Pikasesti tulin päivittämään, kun tällä tabilla on niin hankala kirjottaa, että menkkoja ei edelleenkään näy. Googlettelin vähän ja www.babymed.com -sivuilla oli että dpo 18 on 2,5% mahdollisuus että silti olis raskaana ja 97,5% mahdollisuus että ei oo. Eli aika huonolta vaikuttaa. Mutta sitten taas HCG voi olla minimissään viidenkin viikon kuluttua edellisistä menkoista vain 18, jotenka vasta sitten kun menkat on ollu vähän yli viikon myöhässä, jotkut vasta voi tehä positiivisen testin. Huoh... ja sitten taas tuli mieleen se kemiallinen raskaus, josta testi näytti vasta sitten positiivista kun menkat oli myöhässä kuus päivää. Tuota ei varmaan normaaliin raskauteen voi verrata, mutta tuli vaan mieleen että oisinko sitten yks niistä, jolla hormonit nousis niin hitaasti. En tiedä... koitan vaan jotain syytä ettiä tälle, miks menkkoja ei kuulu. Vaikka raskauteen usko on lähes 0. Tänään tein silti testin ja yllättäen taas negatiivisen sellasen. Enkä edes tiedä miks tein... enkä tiedä kuinka kauan tässä joutuu niitä menkkoja oottamaan. Alkaa kyllästyttämään tämmönen. Missähän vaiheessa pitäs lääkäriltä kysästä asiaa? yli viikon kun on menkat ollu myöhässä ja raskaustesti edelleen nega, kun hormonitkaan voi sillon enää sen paremmin testissä näkyväks muuttuu?
KOMPUROIVA HYLJE, mulla näkyi kerran raskaus melkeen 2 viikkoa menkkojen pois jäätyä! Että kyllä sitä toivoa aina on :) Mutta jos on menkat jo noin myöhässä & itse parhaaksi näät, niin soita ihmeessä lääkärille eiköhän ne vastaan ota :)
ON; Eipä alkanut vuoto eilen, enkä herännyt tänäänkään verilammikosta. Jos ovis oli silloin kun sen 99% oletin & luulin olevan niin tänään pitäisi vuodon alkaa... noh mutta rauhallisin mielin venailen sunnuntaihin asti.
Kikiii kp 33/30-35 yk 6
Mulla on myös itse asiassa joka kerta testit näyttäneet vasta yli viikon menkkojen viivästymisestä rehellistä plussaa. Onhan se hormonien nousu tosi yksilöllistä.
Olen tuota mahdollista ovuloimattomuutta miettinyt, että hommaan nyt testejä ja alan sitä tarkkailla. Mitäs jos ovista ei löydykään useammassa kierrossa, onko teillä kokemusta? Tiedän, että siihen on lääkkeitä saatavilla, mutta ilmeisesti pitäisi olla ihan lapsettomuuteen erikoistunut gynekologi, joka sellaisia määräisi (jos aihetta siis) ja tulisi seurantaa yms. Asutaan pk-seudulla ja täällähän löytyy Väestöliittoa, Aavaa, Mehiläistä ja Dextraa nyt ainakin, jossa noita erikoisklinikoita. Muutaman käynnin nyt ehkä pystyisi maksamaan yksityisellekin. Onko kellään kokemusta näistä tai mitä voisi suositella? Mitään raskaita hoitoja emme miehen kanssa halua, mutta ehkä joku ovulaatiota edistävä lääkitys nyt vielä voitaisiin katsoa ja perusverikokeet jne. Tiedän, mennään asioiden edellä, mutta haluan vaan suunnitella elämää eteenpäin...
No niin, mä EN ole raskaana. Vituttaa ihan suunnattomasti enkä jaksais nyt mitään. Enkä kyllä ikinä, ikinä koskaan osta mitään RFSU:n halpistestejä! Mä laitoin jo sinne palautetta menemään.
Me oltiin jo vähän ehditty tuon virheellisen plussan jälkeen miettiä, et mikä sen vauvan nimeksi vois tulla ja millainen tyyppi siitä tulis ja sitten pitikin jo palata takaisin maanpinnalle.
Eli KP 15/28-31.
Täällä vaan väsymys jatkuu :/ eikä huvittais tehdä mitään. Tää on nyt vaan sit pari viikkoo venailua. jos ny v-loppuna heilutettas peittoo ku eilen ukko ei jaksanu. Jos ny vääntäytys esikon kans puistoon ja sais muuta ajateltavaa.
GUAGUA teitkö jo testin?
Havaiana; ihan perseestä :( Toivottavasti olot helpottaa vaikka vaikeaa se onkin varsinkin kun toiveet on nousseet jo niin korkealle. Tsemppiä teille.
Kompuroiva hylje; monilla raskaus näkyy vasta sen parin viikon myöhästymisen jälkeen, vielä on toivoa :)
Pahoittelut Pioni menkoista :(
Mikäs Kikii siellä on tilanne?
Sipriina; tänään sitten sitäkin suuremmalla innolla peittoja heiluttelemaan :)
Tiinu; kuulostaa hyvältä :D! Siulla on kyllä ihanan positiivinen asenne!
Pinkkidrinkki; ainakin sillä Clomifen -lääkkeellä hoidetaan mikäli ovulaatiota ei tapahdu säännöllisesti. Olen ymmärtänyt että olisi ensimmäinen mitä kokeillaan..toki sitten jos on niin että ovulaatio tulee tosi harvoin, niin sitten käytetään Pregnyl-hormonipistoksia tms. Voisikohan ihan julkisella puolella käydä testaamassa vaikka pari kertaa verikokeella että onko ovulaatio tapahtunut? Miun pitäisi ensi maanantaina käydä verikokeessa juurikin tuota varten..siihen riittää "perus-gynekologin" lähete :)
Sitten vielä tuohon bimbo-keskusteluun liittyen astetta synkempi sivujuonne; eilen luin just lehdestä että se ranskalainen 8 vauvaansa surmannut äiti on tuomittu vankeuteen. Kyllä tuosta taas nousi mieleen että miksi tuollainen ihminen on tullut peräti 8 kertaa raskaaksi ihan vain siksi että salaa raskaudet kaikilta, ja tappaa vauvansa?! En ole uskovainen ihminen(kallistun enemmänkin ateismin puolelle) mutta mieleen tuli että mitähän Jumala on ajatellut kun antaa tällaista tapahtua? Ehkä tuossakin on tarkoituksena se että ihmiset joilla on lapsia tai on tulossa lapsi, että he tuon uutisen lukiessaan ymmärtäisivät arvostaa entistä enemmän sitä mitä heillä on & rakastaisivat lapsiaan enemmän. Ihan hirveää :(
HAVANAIS// voi ku ottaa hermohon sun puolesta ! Tuollanen on jo julmaa että testi antaa virheellisen plussan :( paljon tsemppihaleja, kyllä on hyvä että laitoit palautteen.
KIKII// Joo no musta tuntuu samalta. Mulla on semmosia samanikäsiä tyttöystäviä jotka elää siinä juhlimisen ja sekoilun aikaa. Mä oon ite nähny sen jo 15-16 vuotiaana, ei oo mun juttu. Osaan pitää hauskaa jne.. mutta välillä kun kuuntelen näitä mun ystäviä joiden elämän keskeisin asia on juhliminen, niin en pysty ees kuunnella loppuun niitä juttuja koska on niin lapsellisia, että silmät tippuu päästä. Mutta sehän ny kertoo vaan elämänarvoista jotka mulla on erilaiset kuin heillä.
SUPERA mulla kans muutama kaveri joiden elämän tehtävä on juhlia ja rellestää. sit joskus harvoin ku ite ottaa nii ne ihmettelee miksen lähde baariin ja ryyppää koko v-loppua niiden kans.
KONTTRI, kiitos kysymästä, ehdinkin aamusella jo tohon ylemmäski laittaa, mutta niin en herännyt tänäänkään verilätäköstä eikä ole mitään muuta oireita mihinkään suuntaan paitsi lievästi rinnat kipeänä :) Tässä nyt on aikaa vielä sunnuntaihin ventata ennenkun vedän mitään johtopäätöksiä! Nyt kp 33/30-35
SUPERA, jep ihan sama ajatus mulla! Nuo ei puhu mistään muusta kun joko edellisestä viikonlopusta, että mitä tuli tehtyä tai suunnittelevat jo uutta reissua. Ei siinä voi kun silmiään pyöritellä & huokailla myötähäpeästä. Mä kanssa elin ne villeimmät ajat 14-17 vuotiaana & nykyään oon ehkä laittoman tylsä ihminen, mut mä diggaan enemmän tälläsestä elämästä. On niin paljon muuta mukavampaa & tärkeämpää kuin sekoilu :)
Kikii; niinpäs olikin, varmaan silmät ristissä rustailin taas aamusta täällä :D Toivotaan pikaista plussaa!
Kiitos ihanat Konttri ja Supera! Kyllähän tää tästä, mut mulla yleensäkin menee hermot aina asioihin mitkä ei toimi niinkuin niiden pitäisi, ja varsinkin tälläinen typerä testi. No, eikun uutta yritystä...
Kikii toivottavasti soitat sinne neuvolaan ihan muusta syystä ;) mun mielestä mulla oli esikoisesta niin, että sitä normi menkkaturvotusta ei tullut, ainakaan yhtä voimakkaana silloin kun plussasin :) En halua nostaa turhia toiveita, mutta toivotaan että puuttuvat turvotus ja kipuilu kertoisivat jotain ihanaa vihdoin tapahtuneen :)
Pioni1 Harmi että sulla alkoi menkat :/ toivottavasti nyt tosiaan on meneillään se plussakierto :) Ja kiitos, mukavaa että olen mielestäsi positiivinen :) Jotenkin hassusti musta tuntuu, että olisi vasta meneillään yk 1. tuntuu aina niin oudolta kirjoittaa omiin tietoihin "yk3", tuntuu aika kuluvan nopeasti :) Uskon että siihen mun kohdalla vaikuttaa paljon se, että tässä ei olla esikoista tekemässä. Ei tarvitse enää pelätä tulenko koskaan raskaaksi vai onko mussa jotain vikaa. No, on olemassa kyllä myös sekundääristä lapsettomuutta, mutta sitä en vielä ole alkanut pelkäämään :)
Guagua ärsyttävää kyllä tuollainen vuoto mistä ei ota selkoa! Toivottavasti olisi sitä kiinnittymisvuotoa. Minä täällä sormet syyhyten odotan r-testisi tulosta :)
Kompuroiva hylje toivottavasti sulla se hormoni nousee hitaasti :) Voisko olla mahdollista, että ovis olis ollut kuitenkin myöhemmin? Siis, oletko tarkkaillut limoja tai oletko tuntenut jotain kipuja alavatsassa? Ja oletko joka päivä mitannut lämmön? Mä nyt yritän täälä miettiä, että mikä homma sulla meneillään... ;D Mulla ainakin tuossa kp13 lähti lämpö hurjaan nousuun ja vähän asiaa ihmettelin ja sitten lähti pian vielä hurjempaan laskuun ja nyt on useamman päivän pysynyt tuolla vähän alempana. Tosin ei ole vieläkään kauhean tasaista, mutta mulla onkin nyt käytössä korvakuumemittari kun suustahan se pitäisi mitata... Toinen mittari meni rikki niin varmaan senkin takia en saa niin tasaista lämpökäyrää...
Havaianas81 voi perse, mä oon kyllä joskus ennenkin jostain lukenut, että noi rfsu:n testit on ihan susia. Miten sellasia saa edes myydä? Harmin paikka, tsemppiä! Onneksi uusi kierto on kuitenkin jo noin pitkällä :)
Konttri joo mä en myöskään ymmärrä, että miten joku voi tehdä pahaa sellaiselle viattomalle ihanalle pienelle tuhisijalle! Nimimerkillä hyvä kun aluksi omalle uskalsi vaihtaa edes vaipan ettei vaan mene rikki!!
On mä jo suunnittelin, että päästän tänään miehen pälkähästi ja aikaisin nukkumaan kun raukalla on ollut niin rankkoja työpäiviä ja joutuu viikonloppunakin töihin mutta mönkään meni! Eilen ovistestiin ilmestyi se toinen viiva alle minuutissa mutta oli ensin haaleampi ja pari minuuttia meni, että tummui tummemmaksi kuin kontrolli. Äsken tekemääni testiin ilmestyi se testi viiva alle minuutissa myöskin mutta oli heti yhtä tumma kuin kontrolli ja nyt on jo lähes musta... Voi ie, kierto vaan pitenee xD nooooh, saapahan mies nyt sitä seksiä sitten kun talvella jo sanoi, että koska tehdään seuraava muksu niin pääsee useammin puuhailemaan... :'D Oliskohan tänään nyt sitten viimeinkin se dpo-1??
Tiinu89 kp21/? yk3
Tiinu kiva kuulla susta ja ihanaa että sulla on asenne pysynyt noin mahtavana, mä otan susta mallia!! :) Kikiille tsemppiä ja ehkä lääkärin kanssa keskustelu helpottaisi, saisi vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin eikä tarvitsisi pelkästään itsestään pähkäillä? :)
Pikainen ON - täällä alkoi menkat, aikaisemmin kuin koskaan eli päiviä kiertoon tuli vain 30 normaalin 30-35 sijaan.. Joskin vahvaa ovistuntemusta oli tasan 15 päivää sitten, eli ehkä ovis on vaan tässä kuussa tullut normaalia aikaisemmin?
Pioni1 (27v.) kp 1/34, yk 5 ........ :(
ps. geelee royalet ostoslistalla ja meinaan kantaa greippimehua ensi kerralla kotiin kaksin käsin :D YK 5 olkoon plussakierto!!