Onko kymmenysten maksaminen seurakunnalle raamatullisesti oikein?
Mitä nyt olen ymmärtänyt niin se oli sadosta, ei rahasta, juutalaiset maksoivat sen temppelille ja oli noita vanhan, ei uuden, liiton juttuja.
Asiasta toiseen, onko oikein ettei seurakuntalaisille näytetä tilinpäätöstä....
Kommentit (17)
Seitsemän kuolemansyntiä, mitä näitä nyt on; ahneus, ylensyönti jne. Kirkko tarvitsee massia näinkin tarpeellisiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Seitsemän kuolemansyntiä, mitä näitä nyt on; ahneus, ylensyönti jne. Kirkko tarvitsee massia näinkin tarpeellisiin asioihin.
Olisi Rodney Howard Browne harjoittanut vähän itsehillintää noissa asioissa niin ei olisi tarvinnut mennä lihavuusleikkaukseen
Kymmenykset tuohon aikaan vastasivat samaa kuin verot nykyisin. Tarkoitus oli huolehtia kansan vähäosaisista. Kirkko tai seurakunta ei ole vähäosainen, joten sille ei pidä antaa rahaa. Eri asia, jos haluatte yhdessä palkata ihmisiä ja ostaa/vuokrata kokoontumistilan. Sellaiseen tarvitaan rahaa, mutta Raamattu ei mitään sellaista edellytä.
Ei, koska helpompi on tulla kamelin silmään kuin rikkaan miehen taivaaseen. Aamen sattanas.
Kannattaa vähän katsoa miten seurakunta käyttää rahaa. Itse olin mukana seurakunnassa, missä seurakunnan johtaja/pastori matkaili vähän väliä ympäri maailmaa seurakunnan rahoilla Herran työn nimissä. Käytännössä kyse oli matkailusta ja kyseisein lahkon seminaareista jne. Eräänlainen korruption muoto tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Puhun nyt Tomi Lehdon River Church seurakunnasta.
Muistan, että tää heppu kerran tilaisuudessaan saarnasi, että rukouksessa ei pidä sanoa, että "tapahtukoon Jumala sinun tahtosi". Sen kun kuulemma vesittää sen oman rukouspyynnön toteutumisen, jos Jumalan tahto onkin toinen :D.
Ja mites se Jeesus itse opetti opetuslapsiaan rukoilemaan.... "Isä meidän, joka olet taivaassa. Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa..."
Joo-o, että tämän pohjalta voit alkaa miettiä kaikkea muutakin opetusta tuossa srk:ssa
Miksei ap itse lue uudesta testamentista mitä siellä sanotaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi Rodney Howard Browne harjoittanut vähän itsehillintää noissa asioissa niin ei olisi tarvinnut mennä lihavuusleikkaukseen
On suomalainenkin julistaja tehnyt samoin ,kaikenlaisia sairauksia on.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä pahemmin asiasta puhuta. Kerran Jeesus vihastui fariseeukseille koska ne maksoivat kymmenykset ja tekivät muuta pientä mutta jättivät ne tärkeät asiat tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On suomalainenkin julistaja tehnyt samoin ,kaikenlaisia sairauksia on.
Kuka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, että tää heppu kerran tilaisuudessaan saarnasi, että rukouksessa ei pidä sanoa, että "tapahtukoon Jumala sinun tahtosi". Sen kun kuulemma vesittää sen oman rukouspyynnön toteutumisen, jos Jumalan tahto onkin toinen :D.
Ja mites se Jeesus itse opetti opetuslapsiaan rukoilemaan.... "Isä meidän, joka olet taivaassa. Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa..."
Joo-o, että tämän pohjalta voit alkaa miettiä kaikkea muutakin opetusta tuossa srk:ssa
Jaha mitä muuta tyhmää se on sanonut?
Rokote ja maskivastainen se on koska uskovainen ei kuulemma voi sairastua.
Olisi kiva tietää mitä kaikkea muuta ulosantia on ollut silloin kun en ole ollut siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä pahemmin asiasta puhuta. Kerran Jeesus vihastui fariseeukseille koska ne maksoivat kymmenykset ja tekivät muuta pientä mutta jättivät ne tärkeät asiat tekemättä.
Onhan siellä puhuttu almuista ja antamisesta. Ota kirja käteen ja lue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha mitä muuta tyhmää se on sanonut?
Rokote ja maskivastainen se on koska uskovainen ei kuulemma voi sairastua.
Olisi kiva tietää mitä kaikkea muuta ulosantia on ollut silloin kun en ole ollut siellä.
Eikös tuossa ole jo ihan riittävästi räikeitä Raamatun vastaisuuksia sanomaan, että kannattaa jättää menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä puhuttu almuista ja antamisesta. Ota kirja käteen ja lue.
Ei ole sama juttu kuin kymmenykset.
River Church Finland Uskonnollisuutta, Manipulaatiota ja Rahaa
River Church on yhdistelmä hengellistä manipulaatiota, rahanhimoa ja pelolla hallintaa. Se imee jäseniltään kaiken: rahat, ajan ja järjenkäytön - lopulta myös vapauden ajatella itse. Kun astut sisään River Churchiin, astut maailmaan, jossa et enää omista edes itseäsi.
Lisätietoa: