Yritys päällä 2015 (II)
Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)
Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).
Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)
Kommentit (2455)
Heippa kaikille ja aurinkoista uutta viikkoa! Sekä paljon plussapölyä niille, joilla se ajankohtaista näinä päivinä :)
Ajattelin kysellä, että onko jollakin Teroluteista kokemusta? Tarvitsisin vähän jelppiä toisen kuurin aloituksen ajankohtaa miettiessä!
Minulla on siis pitkä ja epäsäännöllinen kierto, viimeaikoina ollut sellaista 34-38 päivää ja kestipä yksi kierto 66 päivääkin. Sain Terolut-reseptin säännöllistämään kiertoa ja yhden kuurin olen nyt syönyt kesäkuussa. Aloitin kuurin vasta kp 23, vaikka ohjeessa sinänsä olisi aloittaa kp 15. Mutta koska pitkän kierron vuoksi ovulaationi on luonnollisesti normaalia myöhemmin, niin en halunnut aloittaa vielä kp 15, jottei Terolut estäisi mahdollista tulevaa ovulaatiota. Useissa teorioissa kun se voi estää oviksen tulemisen, mikäli kuurin aloittaa ennen oviksen tuloa. No, se ovis tuli ja meni ja menkatkin alkoi. Nyt mietinkin, että tikuttelenko tässäkin kierrossa ensin ovulaation, jotten vain aloittaisi Teroja liian aikaisin? Vai aloittaisinko kp 23 joka tapauksessa, oli ovista tai ei, jotta kierrosta tulisi samanmittainen kuin aiemmasta ja siten Terolut auttaisi "itse tarkoitukseensa", eli kierron säännöllistämiseen?
Eli lyhykäisyydessään: aloitanko terolutit taas kp 23, kuten aiemmassa kierrossa, vai teenkö oviksen suhteen "varman päälle" ja aloitan kuurin vasta sen jälkeen?
Toivottavasti joku ymmärsi :D
miuku mauku kp 6/??, yk 4.
Starling // todella suuret pahoittelut :( voimahalit sulle ja toivotaan että tälle oli sitte tarkoituksensa.
ON = viikonloppuna ystävän synttäreillä tuli puhetta mun työstä yhden toisen juhlijan kanssa. No kesken keskustelun kuuntelemaan liittyi yksi toinen miespuolinen ystävä, joka oli aikaisemmin udellu mun ja mun miehen aikomuksista hankkia lapsia, ja sanoin että yritetty on kyllä mutta ei vaan meinaa tulla, tämä kuuntelija jaksoi 5min kuunnella mun ls -työstä jonka jälkeen alkoi huutaa naama punasena mulle ja sille ihmiselle jonka kanssa keskustelin, että "ÄLKÄÄ PUHUKO ASIOISTA MISTÄ ETTE TIEDÄ VITTUJAKAAN" ja mulle huusi että et voi mitään puhua noista kun sulla ei oo edes omia lapsia. Samantien mulla valahti kaikki ja sanoin että kiitos. Muut kuuntelijat yritti sanoa tälle miehelle että kysymys on yleisesti keskustelusta yms... eikä mistää absurdeista tilanteista vaan ihan yleisesti suomen tilanteesta. Toinen kuuntelia lähti samantien pois koska heillä kans erikoinen tilanne lapsitoiveissa ja mä loukkaannuin niin pahasti kyllä nyt, koska tämä mesoaja tiesi siis mikä mun tilanne on.
Mitä mieltä olette? Voiko lapseton ihminen työskennellä lastensuojelutyössä ?
Supera: No just, ihme tyyppi! Tuosta, kun kyselit että voiko lapseton työskennellä lastensuojelutyössä. No todellakin voi!! Onhan miehiäkin loistavina gynekologeina ilman, että omistavat "toosaa" ja esimerkiksi itse olen mielestäni aikas hyvä kätilö ja neuvolantäti, vaikkei minulla lapsia olekaan :D Mutta myönnän, että välillä tulee asiakkaita, jotka utelevat omista lapsista ja sitten tulee olo, ettei oteta niin vakavasti, kun ei omia lapsia ole ja siten muka ei kokemusta mistään. Ärsyttävää tuollainen, mutta ei voi mitään...!!
SUPERA
tosi inhottava tyyppi. Ei tainnu olla kaikki inkkarit kanootissa. Ja miks ei vois olla lastensuojelu työssä vaikkei oo omia lapsia. Ja kun olin sairaalassa tovin ennen ku esikko synty niin kätilöt joilla ei ollu lapsia nii oli lempeempiä ja ymmärtäväisempiä. Kyllä jotkut ihmiset osaa olla tosi inhottavia. Voimia ja jaksamista. *halaus *
ON: siis tää väsymys ei tunnu poistuvan sitten millään. Nii hyvää huomenta ja alkanutta viikkoo kaikille :) ja plussa onnea hirmu paljon. Kirjoittelen myöhemmin tänään kun nyt tuntuu et tää väsymys sekottaa ajatukset...
Sipriina kp 18/29-31 yk 3
Huomenia!
Voih Starling..inhottavaa että teille kävi noin :( Toivotaan teille uutta onnistumista pikaisesti!
Supera; miunkin mielestä ihminen jolla ei (vielä) ole lapsia, voi hyvin toimia lastensuojelutyössä! Ihan kohtuutonta purkautua tuolla tavalla julkisesti ja päin naamaa. Siellä on nyt jokin oma ahistus taustalla, ja se pitäisi hänelle sanoa että turha kiukutella noin muille jos itseä kiristää. Koita jättää tuo omaan arvoonsa.
Pahoittelut Kikii, Kompuroiva hylje ja MMariat menkoista :(
Pinkkidrinkki; ilmoittele miten tilanne kehittyy, peukut pystyyn!
ON; ei raportoitavaa. Ei mitään oireita eikä tuntemuksia tms., menossa kp 21. Tänään tai huomenna verikokeeseen, mars. Niska jumalattoman jumissa. Siinäpä meikäläisen tärkeimmät :D
Miuku Mauku, sinuna odottaisin ovikseen ja lähtisin sitten syömään teroja. Kierron säännöllisyys ei kuitenkaan ole päivästä tai kahdestakaan kiinni, ja toisaalta on ihan turhaa pyrkiä saamaan kierto "nätiksi" oviksen katoamisen kustannuksella. Mulle määrättiin myös viime syksynä terot säännöllistämään kiertoa (ohjeistuksena syödä kiertopäivinä 15-24) mutta jätin kuurin kesken yhden kuukauden jälkeen, juurikin sen takia että mullakin on luonnostaan pitkä kierto ja en niitä syödessäni ovuloinut.
Hei! Oon ollut taas niin paljon reissun päällä, että en oo kerennyt käydä edes näitä viestejä lukemassa! :(
Aika monilla on kierrot pitkittynyt ja sitten alkanut vuoto, niin myös mulla.Nyt on menossa jo kp 6 ja menkat on onneksi lopuillaan. Mullakin tää kierron pituuden heittely johtuu luultavasti vieläkin pillereitten jättämisestä.
Pahoittelut menkoista ja negatiivisista testeistä! Kyllä nyt sais tulla niitä plussa oikein urakalla! Starling, pahoittelut myös sinulle, toivottavasti pääsette pian jatkamaan yritystä.
Stardust, kp 6/26-40
Dimou, kiitos kovasti vastauksesta! Olin itsekin ajatellut näin ja oli tosi kiva saada aatoksilleni "vastakaikua"! Taidanpa tosiaan tikutella oviksen ensin, ennen kuin mietin uuden kuurin aloitusta.
Miukumaukulle: Mä en varmaan uskaltaisi Terojen kanssa odotlla oviksia tms. Ainakin jos ovis on paljon ohi siitä kp 14. Niiden idea kuitenkin tehdä sun kierrosta optimimittainen. Olen sellaistakin lääkäriltä kuullut, että jos on myöhäinen ovis, limakalvo ei välttämättä ole enää niin laadukas, että siihen kiinnittyisi. Tiedä onko tuo totta, sanoohan osa lääkäreistä, että teroilla ovuloi normaalisti ja osa taas, että se estäisi oviksen...
Eli optimitilanteessa saisit muutamassa kuukaudessa aikaistettua sen oviksen, kun kroppa alkaisi toimia?
Ymmärrän kyllä malttamattomuutesi, ihan varmana pohtisin samoja ja surisin mahdollisesti hukkaan meneviä kuukausia... joten hirveän helppoa neuvoa ulkopuolisena.
Itsellä mennään edelleen vuodottomana, oireettomana ja miettien-pohtien. Tietysti jos se lääkäri oli oikeassa ovuloimattomuuden kanssa, minun tuurillani tämä kierto venyy ikuisuusmittoihin, vaikka onkin pitkään ollut melko säännöllinen. Plääh.
PD kp. 29/27-29
Tervehdys.
Uusi kierto menossa ja kp 15/26 menossa.
Yritystä nyt takana.
Vahva ovu takana ja toivo tärpistä mielessä.
Nyt vaan odottelemaan oireiden ja testailujen aikaa. Tsemppii kanssa jännääjille.
Tänne on tullut niin paljon tekstiä, että kaikkea en ole ehtinyt lukemaan. Pahoittelut negat kohdanneille. :/
Itselle jännät päivät menossa, kerran aikaisemmin on ollut kuukautiset myöhässä, yleensä ne saapuu tunnilleen samaan aikaan. Nyt menossa kp 27/25. Pidemmän aikaa huonovointisuus on vaivannut ja nyt viime päivinä on tullut aivan järkyttäviä mielialan vaihteluita. Sunnuntaina purskahdin itkuun keskellä kaupunkia syyttä. Testi näytti negaa, jos vuoto ei ala niin täytynee testailla myöhemmin uudestaan.
Testiä tehdessä tajusin miten vaikeaa se on, ehkä seuraavalla kerralla kokeilen kerätä sen johonkin rasiaan.
HATTU
Toivottavasti saat plussan kun testaat uudestaan :)
Peukut pystyyn.
Starling: Oon todella pahoillani :'( paljon voimia! *hali*
Pahoittelut Kepuliina paikalle kurvanneista menkoista. Meillä menee kyllä aika samalla tahdilla kierto ja samalla pituudellakin suurinpiirtein, ainakin siltä tällä hetkellä vaikuttas :)
Mmariat1:lle myös pahoittelut menkoista.
Minniminni: Ihanaa kun siun mies on innokkaana mukana oottamassa millon pikkunen ilmottas tulostaan <3 onko sulla normaalistikin välillä noin niukkoja menkkoja?
Pinkkidrinkillä alkaa olla kyllä jännät päivät! :) toivottavasti siemenet on lähteny itämään eikä kierto veny :D mie ainakin luottasin tällä erää tuohon oireettomuuteen, nyt kun oli vaikka mitä oireita pillereiden jälkihuuruissa :D
Supera: Miun mielestä (vielä) lapseton voi ilman muuta työskennellä lastensuojelussa. Ei tulis mieleenkään, ettei vois.
Kevättähdelläkin alkaa olla jo jännät paikat! :) toivottavasti sielläkin siemet itää! :D
Toivottavasti Hattu sullakin näyttäs nyt toinen testi kahta viivaa! :)
Mukava muuten kattoa noita plussanneiden yk:ta. Melkein kaikki tässä touko-heinäkuussa näyttäs plussanneen jo 1-4-kiertojen aikana :) tuo vähän lisää uskoa itselle :)
ON: täällä odotellaan vaan vuodon loppumista, että pääsis kylvöhommiin ja olemaan kylvöastiana! :D ihan noin niin kuin harrastuksen ja mielenkiinnon takia, kun että myös satoa toivoessa :D
Menkkakivut alkaa onneks jo hellittämään, eikä peloista huolimatta ainakaan vielä olleet niin pahoja päivää-kahta lukuunottamatta, kun aattelin. Eivätkä kestäneetkään niin montaa päivää. Mutta vuoto on kyllä ollu tosi runsasta. Varsinkin parina päivänä tuli päivän aikana monta kertaa normaalista sekä reilummastakin tampoonista läpi. Pitää rueta ottamaan rautaa, jos nää menkat kestää kauan vielä tämmösinäkin mitä nyt on. Viimestään ens menkkojen aikaan (jos sellaset tulee) pitää jo rautaa syödä. Aiemminkin on aika äkkiä laskenu hemoglobiini alas menkkojen takia, vaikka muuten tosi hyvänä onkin.
Perjantaina menkkojen alku harmitti enemmän kun luulin. Itku tuli vessassa, kun huomasin niiden alkaneen... ja koko illan vähän harmitti ja toisaalta ärsyttikin, kun olin menny välillä uskomaan niitä oireita. Mieskin koitti ilmeisesti perjantaina piristää ostamalla mulle pehmolelun <3 :D
Lauantaista lähtien ei oo tullu koko asiaa enää niin aateltua ja nyt vaan ootan että pääsen näistä menkoista eroon. Tää on vähän tylsä vaihe... enkä oo lukenukkaan nyt enää mitään kuumeillessani, paitsi nyt kun tulin tänne. Mutta tään kierron aion pitää jäitä hatussa, enkä uskoo mitään oireita, ellen sitten oksenna oikein kunnolla tms :D testejä tosin tilasin lisää, vaikka aattelin ensin että nyt oikeesti ootan että menkat on myöhässä, ennen kun mitään testaan. Mutta teinkin sitten tilauksen hetken mielijohteesta :D jos nytkin tunnistan oviksen, en aio ovistestejäkään hommata seuraavaakaan kiertoa varten, joten kai jotain sain testailla jos oon testatakseni? vai? :D
Kompuroiva hylje: pillereiden aikana menkat olleet tosiaankin aina niukat. Viimeisimmät menkathan oli vasta kolmannet luomumenkat niin vaikea sanoa, mikä on normaalia minulle :D
Minäkin yritän olla tämän kierron viilipyttynä, mikä minulle on hyvin vaikeaa näissä asioissa. Mutta ilmeisesti olen onnistunut, kun miehenikin jo kyseli, miksen ole jo merkinnyt kalenteriin arvioitua ovulaatiota ;DD lähes koko ajanhan ne vauvajutut kuitenkin ovat mielessä... Tässä kuussa työ pitää minut kiireisenä eikä ehdi kunnolla suunnitella edes kaupassa käyntejä, joten toivon vauvajuttujenkin sivuuttuvan aika ajoin töiden lomassa :D ympäristöstä tulee paljon vauvaärsykkeitä, tälläkin hetkellä radiosta soi artttu wiskarin "vielä yksi pyyntö ois, saanko rinnoistasi tilkan kahvimaitoa..." :'DDD
Yleensä pillereiden aikana menkat => tyhjennys vuoto on niukempaa ja menkka kipuja ei juurikaan ole. Kun ite lopetin pillerit niin menkat on kestänyt 2-3 päivää pidempään ja on tosi kipeet :/ samoin naama alko heti kukkia kun pillerit lopetti.
Mulla on kukkiibnaama aina ennen menkkoja, oli pillerit käytössö tai ei :( ja ne ei oo mitään pieniä näppyjä vaan kunnon hormonohirviöfinnejä Yök!
Testi ostettu ja polttelee tuolla. Tehdäkö jo tänään, vai huomenna aamusta?
Juuri nyt on enemmän sellainen kutina, että positiivinen on. Vaikka toisaalta on sellainen olo, että menkat alkaisi, mutta pelkkää valkovuotoa se on :P Aika samanlainen olo kuin viime kuussa, miinus samanlainen alavatsan painelu. Seksiä oli tosiaan oviksen aikaan viimeisen kerran kp 12, oviksen epäilen olleen kp 13-15 - kuinkahan luotettava on jos tekee jo nyt kp 27 illalla?
Ylihuomenna aamusta on taas lähtö työreissuun, joten sitä ennen olisi kiva tietää jotain ja ehkä ehtiä hetki miehen kanssa sisäistää asiaa, jos on positiivinen... Toisaalta, jos odottaa, niin ne menkat voi vaikka tulla niin ei koko testiä tarvitse edes tehdä :D
KEVÄTTÄHTI
sulla on siellä jännät paikat :) tuu kertoo testin tulos ja toivotaan että on plussaa.
ON: itellä väsymys jatkuu ja esikko tullu kipeeks :/ kai mäkin sit tuun. Mitään muuta raportoitavaa ei ny oo.
Sipriina kp 18 / 29-31 yk 3
Starling, voimia teille paljon.
Pahoittelut menkoista.
ON: Yritän tavoitella ovista minkä pitäisi olla ihan näinä päivinä. Innolla odottelen. Nyt on suunnitelma miten talletellaan kun viimeksi ei niin tarkkaa suunnitelmaa ollut. Nyt jos saisi osumaan vähän lähemmäksi tallettelut ovista. Vähän alkaa olla jo tuntemuksia oviksesta. Odottelen miestä kotio ilta tuurista niin voidaan talletella. Jännitelyä ja odottelua on vaan. Piinailua tämän jälkeen. Nyt olisi kiva jos tärppi kävisi. Toivon kovasti että niin tapahtuisi.
Norappi
PINKKIDRINKKI
nyt peukut pystyyn et on se ilonen ylläri :) ei niitä oireita aina edes tuu. Ja näillä helteillä huh huh ei varmaan kylmä tuukaan.